Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1213 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב על שמך? לך למשרד הרישוי לבצע הורדה מהכביש

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם (נערך)
לפני 18 שעות, fatboy1340 כתב:

קשה לי לראות אותו יוצא חייב בתביעות קטנות

 

לפני 15 שעות, fatboy1340 כתב:

נא לצרף פסד רלוונטי להמשך דיון ענייני ולא סתם לזרוק הצהרות באוויר

כנ״ל

 

יש כאן נושא של דיני חוזים. יש חוזה מכירה (בע״פ או בכתב), בין שני הצדדים. הבירוקרטיה של העברת הבעלות לא הוסדרה. מבחינת החוק היא באחריות המוכר, אבל כל אחד קיבל את התמורה הפיננסית המלאה על העסקה. הפיכת המוצר הנמכר לחסר ערך בצורה חד צדדית היא התנהלות של חוסר תום לב שמייתרת את כל תוכן העסקה. 

אין לי מושג מה יפסוק שופט, אבל לא אתיימר לטעון שקשה לי לראות אותו מחייב את פות״ש.

 

לפני 15 שעות, fatboy1340 כתב:

למה שסוחר "ישביח" רכב שלא שייך לו באופן רשמי??

כי הוא רצה למכור אותו ברווח?

 

 

ולפות״ש

מצאתי אתר של עו״ד שמסביר מה ניתן לעשות כאשר הקונה מסרב לבצע העברה:

https://ankor-law-justice.co.il/מדריך-העברת-בעלות-רכב/

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

אני תוהה, מישהו כאן באמת חושב שהסוחר יוותר על 10/20/30/50 אלף שקלים ויישאר עם רכב שהורד מהכביש?

והשופט לא יפסוק לבעל הרכב (שהוריד אותו מהכביש) להחזיר כספים לסוחר?

במקרה הטוב הסוחר יתבע,  במקרה פחות טוב ישלח בריונים לשבור רגליים ( אין לדעת מי זה הסוחר ).

אז לפני שנותנים עצות לא אחריות, שיש להן השלכות, תחשבו שניה, האם אתם רוצים לגרום נזקים.

  • מעניין 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

ראשית יש הורדה מהכביש שאין ממנה חזרה ויש הורדה מהכביש לתקופה אז אם לפעול להורדה  אז רק זו הזמנית

 

מי שנעלם מהדיון הוא פות"ש

 

מציע לו לשלוח מכתב רשום לסוחר עם העתק למשרד הרישוי בו הוא מתבקש לבצע את העברת בעלות תוך מספר ימים   על הרכב שמספרו XXX שהועבר אליך ביום ZZZ

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

דבר ראשון, לפי תיאורו של פותש, היעדר תום הלב הוא של אותו סוחר. במשפט, ככל שיהיה, יתקשה הסוחר לטעון לחוסר תום לב מצד המוכר.

ברם, מכיוון שנשמע בשרשור זה רק צד אחד, ומכיוון שההסכם הוא בע"פ, כנראה שתהיה מחלוקת לגבי הפרטים. יבוא פותש ויטען כי הוסכם שזמן קצר לאחר המכירה לסוחר תועבר הבעלות, ולפיכך, הסוחר מפר את ההסכם.

מן הצד השני יטען הסוחר כי הוסכם שלא תועבר בעלות עד שיימכר הרכב לצד שלישי.

אם פותש יוכל להשיג ראיה, בין אם כתובה, בין אם מוקלטת, או בין באמצעות עד, כי אכן הוסכם שתתבצע העברת בעלות, אולי אפשר לשקול ביטול רישום הרכב (ורק לאחר מתן אזהרה וזמן סביר לסוחר להשלים את תנאי ההסכם). אבל גם אז אין לדעת כיצד יתפתח העניין. ייתכן ובית המשפט יחליט שרכבו של פותש יושב לו, הכספים ששילם הסוחר בגין הרכב יושבו לו, תוך קיזוז הנזקים שנגרמו לפותש בעקבות ביטול ההסכם. ואם יבטל את רישום הרכב - מה יעשה עם גרוטאה? הרי לא יוכל לדרוש פיצוי מלא, שהרי היה לו אשם תורם באחוז ניכר (שהרי הוא הוא שביטל רישום הרכב באופן חד צדדי)...

 

אולי כדאי לשקול איום בפנייה למשטרה בטענת גניבה? ככה מצד אחד יש אישור שהרכב לא בחזקתו של פותש אם יגיעו דוחות, ומאידך, המצב הפיך.

ועכשיו רואה את ההצעה של @ישה, שמדבר על הורדה זמנית, שלא לקחתי בחשבון. זה גם יכול להיות רעיון שניתן לשקול

פורסם

אנחנו לא יודעים מה סוכם בינהם לגבי העברת הבעלות, ואם זה היה בע״פ או בכתב. ההודעה המקורית קמצנית בפרטים.

 

ולגבי מה יפסוק בית המשפט, מצאתי שני פסקי דין שעוסקים בנושא דומה, אם כי הפרטים כמובן לא זהים. אחד מהם מחייב את הקונה, והשני דוחה את תביעת הסוחר. 

למה ההבדל? כי זו בדיוק הנקודה, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים ובית המשפט בוחן את התנהלות שני הצדדים לאורך העסקה ואחריה.

 

במקרה של דחית התביעה, יש לא מעט פרטים חשובים שהובילו להחלטה, כמו העובדה שהסוחר קיבל לידיו ת״ז של המוכר כדי לבצע טסט והעברת בעלות, כלומר סוכם בינהם שהוא יעשה זאת. המוכר הזהיר מראש את הסוחר כי בכוונתו להוריד את הרכב מהכביש אם לא ישתף פעולה בהעברת הבעלות, ועשה זאת מספר חודשים לאחר המכירה.

https://www.ruling.co.il/הרוש-ואח'-נ'-אבני-ואח'_d61e2a8b-4ea7-4835-b405-cba7cfeee170

 

 

לעומת זאת, במקרה שבו התקבלה התביעה, היתה מחלוקת לגבי מי עיכב את ביצוע העברת הבעלות (וגם היה ענין של עיקול שלא נוגע לנו), ובסופו של דבר נפסק כי ההורדה מהכביש מהווה הפרת חוזה.

https://www.ruling.co.il/בית-משפט-השלום-בנצרת-ת"א-8303-08-13_1fc8a20b-bb36-4a27-a919-b80f2d44ec56

 

המסקנה היא, שיש חשיבות למה שסוכןם במכירה, ולהתנהלות לאחר מכן. בלי לדעת את כל הפרטים של שני הצדדים, אין דרך לדעת מה יפסוק בית המשפט.

 

ההמלצה שלי לפות״ש היא לפעול בזהירות ולעשות את כל המאמצים מצידו כדי לבצע העברת בעלות. לתעד את כל התקשורת עם הסוחר, ובלית ברירה לפנות לעו״ד שעוסק בנושא (בחיפושי אחרי פסקי דין נתקלתי בלא מעט).

 

פורסם

אפשר לעשות הקפאה של הרישיון. לא שזה ימנע מהסוחר להמשיך לנסוע ברכב או למכור אותו לאדם אחר שלא מבין וימשיך לנסוע עד שיצטרך לבצע טסט או לנוכל אחר שגם לא ירצה לבצע העברה ולא איכפת לו מהטסט. נתקלתי כבר ברכבים שמופיע להם הפקדת סוחר ונמכרו לאנשים תמימים בלי העברת בעלות.

×
×
  • תוכן חדש...