Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1259 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 21 דקות, Gavrik כתב:

ההסבר הוא שככה לא עושים מחקר סטטיסטי, אין שום דבר מדעי במה שאתה עושה אתה סתם משחק עם מספרים.

 

כדי להגיע לתוצאה סטטיסטית אתה צריך לבודד את כל המשתנים, למשל אתה יודע כמה מהטויוטות והיונדאי נמכרו לליסינג למשל? או כמה מהן נמכרו לאורך השנים בהשוואה לפיור טק? או מה סגמנט הלקוחות שקנה כל אחת מהן? מה תוואי הנסיעה וכו...

ואני עוד לא מדבר בכלל על מובהקות סטטיסטית.

 

כול המלל הזה, ולא ענית על השאלה :) 

עזוב סטטיסטיקה , הסתברות, מובהקות התפלגות ושאר מילים גדולות. 

שואל אותך מה למה לדעתך יש כול כך מעט רכבים עם מנוע פיור טק ביד 2 שעברו למעלה מ 160 אלף? 

לא בא לכפות על אף אחד דיעה שהרכבים הללו מתפרקים , רוצה לשמוע דיעה מעבר "זה לא מחקר מדעי מבודד שעבר ביקורת עמיתים מהטכניון, לכן  אין מה לדבר על זה" 

פורסם (נערך)

בגלל, תיאורטית, שאלו אנשים שקיבלו מנוע חדש/מחודש או שילמו על שיפוץ ולא ישחררו את הרכב אחרי הוצאה גדולה מבלי להנוץ ממנו שוב

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם (נערך)
לפני 20 דקות, davemustaine87 כתב:

 

כול המלל הזה, ולא ענית על השאלה /cdn-cgi/mirage/76d3221cdffc0efb973a4e3b01b62699832de27e63ea90664912f5d683bd07c6/1280/https://carsforum.co.il/uploads/emoticons/icon_smile.gif.b1eda5b7cba44759db7bd8e18120d216.gif 

עזוב סטטיסטיקה , הסתברות, מובהקות התפלגות ושאר מילים גדולות. 

שואל אותך מה למה לדעתך יש כול כך מעט רכבים עם מנוע פיור טק ביד 2 שעברו למעלה מ 160 אלף? 

לא בא לכפות על אף אחד דיעה שהרכבים הללו מתפרקים , רוצה לשמוע דיעה מעבר "זה לא מחקר מדעי מבודד שעבר ביקורת עמיתים מהטכניון, לכן  אין מה לדבר על זה" 

 

א. כי אלו לא רכבים שנמכרו לליסינג

ב. כי רוב הרכבים עם מנועי פיורטק נמכרו אחרי 2019 כאשר התחילו למכור 3008 עם המנוע הנ"ל.

ג. כי אלו לא רכבים שנמכרו לטכנאים

ד. כי אלו רכבים קטנים שנמכרו בעיקר לצורך נסיעות עירוניות לאנשים פרטיים.

ה. כי המחירון שלהם נמוך ולכן אנשים שהרכב שלהם עם קילומטראז גבוהה מוותרים מראש על המכירה.

ו. כי לא נשבר לך הגב ברכב כזה לאחר קילומטראז גבוהה והוא עדיין מרגיש ונוסע כמו חדש לכן אין למה למכור אותו.

ז. להמשיך לזרוק טזות או שסיימנו עם המשחק הזה?

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 1
פורסם

טוב כולנו יודעים שהמנועים הללו רגישים אבל זה לא אומר שכל הרכבים שחוטים. 

 

יש לי 308sw  2017 שקניתי עם 90 אלף. אני קניתי את הרכב למרות שידעתי על בעיות המנוע מכיוון שכל רכב אחר היה מאותו שנתון היה עולה כמעט פי 2 ומהנה הרבה פחות. האוטו נהדר ועל אף הבעיות המנוע הזה מעולה ומספק המון כוח לאורך כל הדרך. גם מרכב הרכב מעולה. 

 

הרכב היה ליסינג לפני ואני החלפתי ב105 אלף רצועה. כעת אחרי שנתיים אנחנו עומדים על 135 אלף והרכב מעולה וחוץ קצת פחות מליטר שמן שהיה צריך להשלים לפני הטיפול האחרון אין שום בעיות. ואני מבצע טיפולים כל 15 אלף. נכון שיש רכבים עם בעיות אבל לא כולם. ולא חייבים להפחיד שכל הרכבים מחר יתקעו

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 15 שעות, davemustaine87 כתב:

ממה שאני יודע נורת לחץ השמן היא אינדיקציה די טובה. יכולה להיות התפוררות, אבל כול עוד לא נדלקה נורה,  זה לא מצב שיש סתימה במשאבת השמן. ולכן סיכוי דווקא די טוב שלא נגרם נזק. 

 

אבל אשמח אם יש מישהו שיותר מבין שיוכל להגיד אם זה בהכרח נכון או לא. 

אצלי הוחלפה הרצועה באופן יזום ללא הופעה של איזושהי אזהרה. נעשה גם ניקוי אגן שמן (כנראה, לפחות שילמתי על ניקוי). חודשים אחרי כן הופיע קוד תקלה (שסתום VVT), טופל במוסך ע"י החלפת חיבורי כניסה ויציאה וכעבור עוד כמה חודשים הלך מנוע

לפני 10 שעות, jpex כתב:

טוב כולנו יודעים שהמנועים הללו רגישים אבל זה לא אומר שכל הרכבים שחוטים. 

 

יש לי 308sw  2017 שקניתי עם 90 אלף. אני קניתי את הרכב למרות שידעתי על בעיות המנוע מכיוון שכל רכב אחר היה מאותו שנתון היה עולה כמעט פי 2 ומהנה הרבה פחות. האוטו נהדר ועל אף הבעיות המנוע הזה מעולה ומספק המון כוח לאורך כל הדרך. גם מרכב הרכב מעולה. 

 

הרכב היה ליסינג לפני ואני החלפתי ב105 אלף רצועה. כעת אחרי שנתיים אנחנו עומדים על 135 אלף והרכב מעולה וחוץ קצת פחות מליטר שמן שהיה צריך להשלים לפני הטיפול האחרון אין שום בעיות. ואני מבצע טיפולים כל 15 אלף. נכון שיש רכבים עם בעיות אבל לא כולם. ולא חייבים להפחיד שכל הרכבים מחר יתקעו

 

אני חושב שפרט לביקורת המוצדקת על תכנון לקוי, אחריות היבואן (שגם אותו אני לא מאשים באופן אוטומטי) ובעיקר אחריות היצרן, החלק המודגש מאד חשוב. חתיכת חור בכיס לאבד מנוע, אבל סביר להניח שמי שקונה רכב ל-7-8 שנים לא יחליף יותר ממנוע אחד ב-worst case scenario אם לא יתאמץ בכוונה להרוס את האוטו. היות והרכבים האלה זולים בעשרות אלפי שקלים ממקביליהם האסיאתיים שלא מתקלקלים אף פעם, הם עדיין זולים מהם גם בתסריט בלהות.

פורסם

לפי מה שאני יודע החלפה עולה באזור ה 10.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

זה לא משהו סביר אבל בימינו לצערי הוצאות גבוהות בתחזוקת רכב זה כמעט בילטי נמנע.
אם תקנה קוראנית עם מנוע 1.6 ותיבה רובוטית, אתה גם תצתרך להוציא הרבה כסף על מוח גיר ומצמדים וניקוי פיח משסטומים ועל שיפוץ מנוע באזור ה160-200 כי גם אצמלהם יש צילינדרים וטבעות בוכנה דקיקות.
אם תקנה יפנית (מיצובישי / ניסאן) עם גיר רציף של jatco ומנוע g4 כנ״ל.
אם תקנה ואגית עם מנוע tsi וגיר רובטי דו מצמדי תצתרך להוציא גם על גיר גם על שלל תקלות מנוע (כויילים, אקטואטוטרים, צמת מחשב מנוע, משאבת מים) וגם לטפל כל 10k כי אחרת המנוע יתחיל לאכול שמן אחרי ב100 אלף בדיוק כמו בפיורטק.

אז מה נשאר לך? רק מאזדה וטויוטה הם מותגי רכב שעדיין מייצרים רכבים שיכולים לעבור את ה200k בלי להוציא עשרות אלפי שקלים על שיפוץ/החלפת מנועים וגירים.

פורסם
לפני 14 שעות, psa_engine כתב:

אף אחד. יש שני שמנים שמתאימים למנוע הזה: 

1) TOTAL INEO ECS 5W30 

2) MOBIL1 ESP 5W30 

 

שני השמנים הנ"ל עומדים בתקן היצרן PSA B71 2297 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 3 שעות, Renaultrap כתב:

אצלי הוחלפה הרצועה באופן יזום ללא הופעה של איזושהי אזהרה. נעשה גם ניקוי אגן שמן (כנראה, לפחות שילמתי על ניקוי). חודשים אחרי כן הופיע קוד תקלה (שסתום VVT), טופל במוסך ע"י החלפת חיבורי כניסה ויציאה וכעבור עוד כמה חודשים הלך מנוע

אני חושב שפרט לביקורת המוצדקת על תכנון לקוי, אחריות היבואן (שגם אותו אני לא מאשים באופן אוטומטי) ובעיקר אחריות היצרן, החלק המודגש מאד חשוב. חתיכת חור בכיס לאבד מנוע, אבל סביר להניח שמי שקונה רכב ל-7-8 שנים לא יחליף יותר ממנוע אחד ב-worst case scenario אם לא יתאמץ בכוונה להרוס את האוטו. היות והרכבים האלה זולים בעשרות אלפי שקלים ממקביליהם האסיאתיים שלא מתקלקלים אף פעם, הם עדיין זולים מהם גם בתסריט בלהות.

 

באיזה קילמוטראז או מספר שנים? כמה עלה המנוע? 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, yulianx כתב:

לפי מה שאני יודע החלפה עולה באזור ה 10.

 

גבע אמרו לי ששיפוץ מנוע עולה באזור ה-10+ והחלפה של מנוע קרוב ל-20. 

עריכה אחרונה על ידי PeugeotVictimBoy
×
×
  • תוכן חדש...