Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופניים עם מנוע עזר


Buki
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום,

בעקבות ביקור באוסף פרטי בלטביה,

האם "בימים ההם" אופניים עם מנוע עזר היו נפוצים בארץ? 

אם כן, האם הם דרשו רישין ורישוי? או שזה היה על תקן אופניים חשמליים היום? 

 

יש כאלה עדיין במצב נסיעה אצל אספנים? 

תודה. 

1.thumb.jpg.ebc8b7edb387c7069c17f6c0ba46c94e.jpg

 

2.thumb.jpg.8c1b8a43399404cccf7b3b3562d7e2af.jpg

 

3.thumb.jpg.e41113bcd3a1243936db1e6446a1b3cb.jpg

 

4.thumb.jpg.642d750f5bd57a878cb9708f4331fa1e.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופניים עם מנוע עזר היו פתרון תחבורתי בסיסי, זול ומצוין לאירופה המתפתחת לאחר מלה"ע II, ולכאורה גם למדינת ישראל הצעירה. אין לי מושג לגבי הכמות המוחלטת שלהם פה ולגבי עניין הרישוי, אבל היו בהחלט ויש גם היום, קיימים כמה אספנים שמתמקדים באופנועים זעירים/קלים/אופני מנוע עזר, נכחתי במספר מפגשים שכאלה בקיבוץ דליה. ממה שראיתי, הרוב שמור לסולקס הצרפתי, עם מנוע שהורכב על הכידון והניע בעזרת רצועה את הגלגל הקדמי. בחו"ל ראיתי קיט מעניין שכולל גלגל אחורי ומנוע עם מיכל דלק צמוד שמותקן לצידו. הרוב המוחלט של המנועים היה דו-פעימתי בנפח של עד 50 סמ"ק. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, broadaxe כתב:

הרוב שמור לסולקס הצרפתי, עם מנוע שהורכב על הכידון והניע בעזרת רצועה את הגלגל הקדמי

הפטנט של וולוסולקס  Velosolex שלא השתנה לארוך כל שנות הייצור זה תמסורת גלגלת. 

למנוע יש שני מצבים פיזייים  שנשלטים על ידי ידית - למעלה מצב "ניוטרל"  - הגלגלת מסתובבת חופשי באוויר. למטה מצב "דרייב",  הגלגלת מוצמדת לצמיג הדיקמי ובכך מניעה אותו. 

 

מתחילים לדווש עם המנוע למעלה, לאחר צבירת מהירות מורידים את המנוע אל הצמיג, הוא מניע ומכאן נוסעים בעזרת המנוע. או משתמשים בסשתום דקומפרסיה שמקל על סיבוב המנוע ומתחילים לדווש עם המנוע למטה, לאחר צבירת מהירות  סוגרים את השסתום והוא מניע. בעצירה מעלים את המנוע וזה מאפשר לו לפעול בסרק, או מכבים אותו.

 

אין שם רצועה,

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...