Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניקוי DPF - איך? איפה? כמה?


Fazer
שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאורך השנים יש לי עליה משמעותית בצריכת הדלק בסניק (1.5 דיזל) ומלא מעט חומרים שקראתי הבנתי שזה יכול להיות בגלל DPF סתום. ראיתי באינטרנט כל מיני שיטות לניקוי DPF, חלקן שטיפה כשהוא עדיין על הרכב (לא זוכר של מי) וחלקן כרוכות בפירוק - וגם שם היו כל מיני שיטות.

 

בארץ מצאתי רק מישהו אחד שאמר שהוא עובד בעיקר עם מוסכים, אבל אם אני אפרק את ה DPF ואביא לו אותו, הוא יכול לתקן אותו (לא הצלחתי להבין אם זה "לתקן" או "לנקות"), וזהו בערך.

 

אשמח לשמוע רעיונות והמלצות, כיון שלאור פרופיל הנסועה שלי (עירוני בעיקר) יש לי תחושה שהוא סתום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לנחש אם הdpf סתום או לא,  יש חיישני לחץ שמתקנים לפני הdpf ואחריו, ניתן להוציא מהמחשב את קריאת מפל הלחצים בdpf ולהחליט מה לעשות משם. 

בסבירות גבוהה מאוד אם הdpf היה חסום באופן משמעותי הייתה מקבל נורת תקלה.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Fazer אני ממליץ, לפני שאתה רץ לפתרון "יום הדין", ללכת למוסך מומחה או מורשה יבואן, שיחבר סורק ויאבחן את מצב ה-DPF. הוא יכול לראות בדיוק מה אחוז הסתימה (כמה אפר הצטבר), כמה מחזורי רגנרציה בוצעו, מתי האחרון בוצע, מה המרווח ביניהם, ולהסיק האם העליה בצריכת הדלק היא בגלל שהמחשב מנסה לפקוד שוב ושוב רגנרציה שאינה מצליחה לנקות את ה-DPF, או שיש סיבה אחרת.

אם המצב הוא כזה שעדיין ניתן לנקות את הפילטר בנסיעה, ניתן לצאת לנסיעה "חזקה" למשך כשעה, יש גם תוספים שאפשר לשים לפני נסיעה כזו ומטרתם להוריד את טמפרטורת השריפה של הפיח, בדומה לתוסף Eolys המובנה שקיים אצל PSA. אם זה לא עוזר, כצעד אחרון ניתן גם לבצע רגנרציה מאולצת במוסך כשהרכב בעמידה, תהליך מלכלך ומגעיל למדי. כל זה לפני פירוק/ניקוי/החלפת DPF.

 

אבל לפני כל זה, כאמור, אבחון באמצעות סורק.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...