Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין הונדה סיויק 1.5 טורבו ל-קיה אקסיד 1.4 טורבו


1913M
שימו לב! השרשור הזה בן 1155 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

מתלבט בין שני הרכבים, אומנם הם קטגוריות שונות אך מצאתי ששניהם הכי מעניינים אותי כרגע מבחינת כל הנתונים.

 *מציין שהתעניינתי במאזדה 3 האצ'בק -  איך היא יקרה מאוד לטעמי (גם הביטוח שלה), בדקתי לגבי פוקוס ST LINE אך בגלל עניין הביקוש וירידת הערך של פורד בארץ היא כנראה תרד מהפרק. אם יש למישהו הערה/המלצה על שתיהן אשמח לשמוע.

 

מחפש שיהיה רכב צעיר וחזק (וכמה שיותר חסכוני), יודע שהסיויק מתאימה מאוד כאן ואולי הקיה פחות, אך היא עניינה אותי מאוד (עוד לא עשיתי נסיעת מבחן בשתיהן.. בגלל הסגר, מקווה לשבוע הבא)

לא נוסע הרבה, בעיקר נסיעות עירוניות ובטח שבתקופה הזו בינתיים.

שתיהן גם באותו מחיר פחות או יותר, הסיויק קצת יותר יקרה.

 

כרגע הכיוון הוא רכב חדש מהיבואן.

 

מה דעתכם?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מנסיוני הסיוויק נהדרת,
אם הממון בכיסך, תתעניין ברמת הגימור SPORT PLUS בהנחה ויש אותה עדיין, עם גג חצי פנורמי, בולמים "אדפטיביים", מערכת סאונד משודרגת במקצת והתרעה על שטחים מתים במראות.. אם אני זוכר נכון..

 

הרכב זריז ונוסע טוב באופן יחסי למרות התיבה האוטומטית המסרסת,

נעים לנהיגה,

תנוחת ישיבה טובה,

מערכות בטיחות ומולטימדיה מחו"ל שעובדות מצויין,

טיפולים בזמן ואתה מסודר, מה גם שמבחינת אחריות יש שירות מעולה (לפחות זה שאני נתקלתי בו בצפון).

 

מה שפחות טוב: 

נוחות נסיעה מאחורה, המתלה האחורי - בעוד שהוא מסייע לשמור על הרכב במקומו בנסיעה "מאתגרת", הוא מרעיש ולא משכך מי יודע מה בעיר ובבורות כאלה ואחרים, באוטוסטרדה - פחות יורגש,

צריכת דלק היתה יכולה להיות טובה יותר, אני אדם עם רגל "כבדה" והרכב עשה סביב 1:10 משולב אצלי, אבל היה שווה כל טיפה דלק.

תיבת ההילוכים מעצבנת קצת, אתה מבין מהר מאוד כמה טוב יותר הרכב היה נוסע עם תיבה אחרת (הייתי נותן הרבה בשביל איזו ZF או DSG ברכב הזה),

הרכב נמוך מאוד, זה כייף כשאתה נוהג, פחות כשאתה בתוואי עירוני עם פסי האטה/קניונים/חניות, או כפי שאומר הפתגם הסיני העתיק: סיוויק מחנים רק ברוורס.

הצמיגים המקוריים דרעק (לי ולעוד חמישה שאני מכיר הגיעו מישלין פרימסי 4, החלפתי לקונטיננטל פרמיום קונטקט 6 וההבדל היה שמיים וארץ)
לא לשכוח שיש יותר טיפולים מהרגיל בגלל נושא החלפת השמן (טיפולי A+B ממחשב הרכב מעבר לכל 10K), הם לא סופר יקרים, אבל גם עוד 400 ש"ח בשנה יכול לשנות לאנשים.

בגדול אני ממליץ בחום, אני מאוד נהניתי מהרכב שלוש שנים.

אם יש לך עוד שאלות, תרגיש חופשי,

מציע לך לבדוק אולי תמצא פיז'ו 308 GT, חזקה במקצת מהסיוויק, יותר "סליפרית" במראה, עם תיבת הילוכים עדיפה ומי יודע, אולי תעלה פחות כי כמעט ואין כאלה.

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Super_T כתב:

מנסיוני הסיוויק נהדרת,
אם הממון בכיסך, תתעניין ברמת הגימור SPORT PLUS בהנחה ויש אותה עדיין, עם גג חצי פנורמי, בולמים "אדפטיביים", מערכת סאונד משודרגת במקצת והתרעה על שטחים מתים במראות.. אם אני זוכר נכון..

 

הרכב זריז ונוסע טוב באופן יחסי למרות התיבה האוטומטית המסרסת,

נעים לנהיגה,

תנוחת ישיבה טובה,

מערכות בטיחות ומולטימדיה מחו"ל שעובדות מצויין,

טיפולים בזמן ואתה מסודר, מה גם שמבחינת אחריות יש שירות מעולה (לפחות זה שאני נתקלתי בו בצפון).

 

מה שפחות טוב: 

נוחות נסיעה מאחורה, המתלה האחורי - בעוד שהוא מסייע לשמור על הרכב במקומו בנסיעה "מאתגרת", הוא מרעיש ולא משכך מי יודע מה בעיר ובבורות כאלה ואחרים, באוטוסטרדה - פחות יורגש,

צריכת דלק היתה יכולה להיות טובה יותר, אני אדם עם רגל "כבדה" והרכב עשה סביב 1:10 משולב אצלי, אבל היה שווה כל טיפה דלק.

תיבת ההילוכים מעצבנת קצת, אתה מבין מהר מאוד כמה טוב יותר הרכב היה נוסע עם תיבה אחרת (הייתי נותן הרבה בשביל איזו ZF או DSG ברכב הזה),

הרכב נמוך מאוד, זה כייף כשאתה נוהג, פחות כשאתה בתוואי עירוני עם פסי האטה/קניונים/חניות, או כפי שאומר הפתגם הסיני העתיק: סיוויק מחנים רק ברוורס.

הצמיגים המקוריים דרעק (לי ולעוד חמישה שאני מכיר הגיעו מישלין פרימסי 4, החלפתי לקונטיננטל פרמיום קונטקט 6 וההבדל היה שמיים וארץ)
לא לשכוח שיש יותר טיפולים מהרגיל בגלל נושא החלפת השמן (טיפולי A+B ממחשב הרכב מעבר לכל 10K), הם לא סופר יקרים, אבל גם עוד 400 ש"ח בשנה יכול לשנות לאנשים.

בגדול אני ממליץ בחום, אני מאוד נהניתי מהרכב שלוש שנים.

אם יש לך עוד שאלות, תרגיש חופשי,

מציע לך לבדוק אולי תמצא פיז'ו 308 GT, חזקה במקצת מהסיוויק, יותר "סליפרית" במראה, עם תיבת הילוכים עדיפה ומי יודע, אולי תעלה פחות כי כמעט ואין כאלה.

 

תודה רבה על התגובה המפורטת!

ישבתי בכמה רכבים וללא ספק הסיויק הייתה אולי הנוחה ביותר ביחד עם הקיה, מחכה כבר לסוף הסגר כדי לבצע בה נסיעת מבחן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיוויק והקיה הן שתי קטגוריות שונות לחלוטין ושני כלים שונים לחלוטין, האקסיד הוא סוג של גיפון עם ישיבה גבוהה ובהונדה תרגיש בדיוק הפוך עם ישיבה ממש על הקרקע, למרות שהיא גיפון אל תצפה למגהצת שבילים בגלל שככול הנראה כדי לפצות על מרכז כובד גבוה המתלים שלה קשוחים ופחות נעימים. התיבה הרובוטית גם זוכה לפחות תשבוחות מהגרמניות וכאן בפורום גם התחילו להשמע תלונות על אופי התיבה ועל האמינות שלה...

לעומת זאת הסיוויק משדרת ספורטיביות והאמת עם יתרון של מעל 40 סוסים היא תהיה מהירה וזריזה בהרבה מהקיה למרות שיש לה גיר רציף שאישית פחות התחברתי אליו, המתלים האדפטיביים בגרסת הספורט פלוס ברמה אחרת לגמרי מהקיה והאמת כנראה מכל רכב אחר בקטוריה הזו, תוסיף לזה מתלה רב חיבורי מאחור ותקבל מכונת נהיגה מרשימה.  ההיגוי הלא ליניארי מרגיש כאילו הוא נועץ אותך לכביש בפניה, זה בהחלט מחזיר לסיוויק את ההרגשה ה"סיוויקית" של שנות ה90 ואחיזת הכביש והתנהגות הכביש נמצאות גם הן רמה אחת מעל... מה שכן צריך להתרגל להגה הזה ויחד עם התנוחה הנמוכה לוח השעונים הקצת מצועצע והאופי של התיבה הרציפה זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת ולכן כדאי מאוד לעשות נסיעת מבחן ארוכה. ישנה טענה לבעיית דילל שמן בסיוויק שמחייבת הקדמת טיפולים אבל לטענת היצרן בשמת 2018 נעשו שינויים במנוע והוחלפו הרינגים כך שברכבי 2019 והלאה כבר לא אמורה להיות הבעיה הזו, אם זה נכון אני לא יודע להגיד לך אבל אין לי סיבה לחשוב שהם לא הצליחו לטפל בזה.

שלא תבין לא נכון הקיה רכב מצויין אבל לפחות לעניות דעתי הקרבה במחירים היא בגלל שהקיה היא "גיפון אופנתי" ובכל הקשור לאופי הנהיגה ההונדה נמצאת ברמה אחת מעל.

אופציה נוספת- סקודה אוקטביה החדשה העלתה את הרף גבוה למעלה כמעט בכל התחומים.

עריכה אחרונה על ידי Roycohen1979
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לדעת מאיפה ההנחה הזו ?

האם הסיוויק לדעתך אינו אוטו אמין ?

מה גורם לאקסיד להיות אמינה יותר מהסיוויק ?

כבר ראית קיה כזו שנסעה 200-300 אלף קילומטר שאתה קובע שהיא תחזיק יותר מההונדה שנכנסת לשנת המכירה החמישית שלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, noamosh כתב:

אם אתה רוצה ראש שקט בידיעה שיחזיק מעמד שנים זה הקיה, גם עלויות התחזוקה יהיו נמוכות יותר משמעותית

אחת ההודעות המוזרות שיכולת לכתוב,
הטרלה נטו, 
תוכל לפרט מאיפה המידע?

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי בבהתלבטות שלך הייתי הולך על סיוויק ידנית(להבנתי כן יש אותן אבל כנראה שתצטרך לחכות) או פוקוס או כמו שצויין 308GT.

אגב בתור יד שניה יש לי תחושה שהסיוויק הידנית תשמור על מחיר משמעותית יותר טוב מהאוטומט- אבל הזמן יגיד.

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Roycohen1979 כתב:

אני חייב לדעת מאיפה ההנחה הזו ?

מאותו מקום שהאקסיד הוא סוג של ג'יפון עם ישיבה גבוהה. 

 

שתי ההנחות שגויות. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Roycohen1979 כתב:

הסיוויק והקיה הן שתי קטגוריות שונות לחלוטין ושני כלים שונים לחלוטין, האקסיד הוא סוג של גיפון עם ישיבה גבוהה ובהונדה תרגיש בדיוק הפוך עם ישיבה ממש על הקרקע, למרות שהיא גיפון אל תצפה למגהצת שבילים בגלל שככול הנראה כדי לפצות על מרכז כובד גבוה המתלים שלה קשוחים ופחות נעימים. התיבה הרובוטית גם זוכה לפחות תשבוחות מהגרמניות וכאן בפורום גם התחילו להשמע תלונות על אופי התיבה ועל האמינות שלה...

לעומת זאת הסיוויק משדרת ספורטיביות והאמת עם יתרון של מעל 40 סוסים היא תהיה מהירה וזריזה בהרבה מהקיה למרות שיש לה גיר רציף שאישית פחות התחברתי אליו, המתלים האדפטיביים בגרסת הספורט פלוס ברמה אחרת לגמרי מהקיה והאמת כנראה מכל רכב אחר בקטוריה הזו, תוסיף לזה מתלה רב חיבורי מאחור ותקבל מכונת נהיגה מרשימה.  ההיגוי הלא ליניארי מרגיש כאילו הוא נועץ אותך לכביש בפניה, זה בהחלט מחזיר לסיוויק את ההרגשה ה"סיוויקית" של שנות ה90 ואחיזת הכביש והתנהגות הכביש נמצאות גם הן רמה אחת מעל... מה שכן צריך להתרגל להגה הזה ויחד עם התנוחה הנמוכה לוח השעונים הקצת מצועצע והאופי של התיבה הרציפה זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת ולכן כדאי מאוד לעשות נסיעת מבחן ארוכה. ישנה טענה לבעיית דילל שמן בסיוויק שמחייבת הקדמת טיפולים אבל לטענת היצרן בשמת 2018 נעשו שינויים במנוע והוחלפו הרינגים כך שברכבי 2019 והלאה כבר לא אמורה להיות הבעיה הזו, אם זה נכון אני לא יודע להגיד לך אבל אין לי סיבה לחשוב שהם לא הצליחו לטפל בזה.

שלא תבין לא נכון הקיה רכב מצויין אבל לפחות לעניות דעתי הקרבה במחירים היא בגלל שהקיה היא "גיפון אופנתי" ובכל הקשור לאופי הנהיגה ההונדה נמצאת ברמה אחת מעל.

אופציה נוספת- סקודה אוקטביה החדשה העלתה את הרף גבוה למעלה כמעט בכל התחומים.

כן... בגדול כמעט שום דבר ממה שכתבת פה לא נכון...

 

לפני 4 שעות, noamosh כתב:

אם אתה רוצה ראש שקט בידיעה שיחזיק מעמד שנים זה הקיה, גם עלויות התחזוקה יהיו נמוכות יותר משמעותית

בגלל שאתה חדש כאן ואין לך הרבה הודעות, הפעם אתה מצוטט ומתבקש להביא סימוכין/נתונים/מספרים שיתמכו במה שכתבת. 

בפעם הבאה, להודעות כאלה קוראים אצלנו "ייעוץ לא מבוסס" והן נמחקות ומי שכותב אותן "מרוויח נקודה".

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, פבל כתב:

כן... בגדול כמעט שום דבר ממה שכתבת פה לא נכון...

מעוניין לפרט ? ההונדה לא יושבת נמוך יותר ? אין לה אחיזה גבוהה יותר ? אין לה מתלים אדפטיביים בגרסת הספורט פלוס ? אתה לא מסכים עם העניין שמערכת ההיגוי שלה מעניינת ביותר ושונה ממה שהתרגלנו במשפחתיות רגילות ?  המתלה הרב חיבורי מאחור ? אולי תחושת הנהיגה ...

 

לפני 13 שעות, discoTD5 כתב:

מאותו מקום שהאקסיד הוא סוג של ג'יפון עם ישיבה גבוהה. 

 

אתה לא מסכים איתי שהאקסיד היא משפחתית מוגבהת ? היא יושבת 4 סנטימטר גבוה יותר מהסיד הרגילה, ויש לה מרווח גחון של מעל 18 סנטימטר, אם זה לא נכנס לקטגוריית הגיפונים אז אני לא יודע מה כן...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אם יש יתרון אמינות עתידי זה לזכות הסיוויק:

1. לא חדשה וקיימת כאן כבר יותר מ4 שנים עם אמינות מופתית, (נושא דילול השמן לא פוגע באמינות אם מחליפים בזמן) , למרות ששמעתי על אחת שהחליפה מנוע אחרי כ50K ק"מ, לא יודע מה הסיבה.

2. גיר רציף ולא רובוטי כפול מצמדים כמו בקיה

3. הקיה בכללי חדשה יחסית ולא רואים הרבה ממנה על הכביש, כך שקשה לגבש דעה ראויה לגבי האמינות שלה.

 

אני אהבתי את הסיוויק, שללתי בגלל נושא דילול השמן, בגלל שאני נוסע כ18K בשנה, ולא יכול להחליף שמן כל שנה, וזה איכשהו הזכיר לי טיפולים של אופנועים, אך מעבר לזה הרכב באמת מצויין, לי היה די נוח, מרווח, יחידת הנעה חלקה ונעימה, כח ממש לא חסר שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Roycohen1979 כתב:

אתה לא מסכים איתי שהאקסיד היא משפחתית מוגבהת ? היא יושבת 4 סנטימטר גבוה יותר מהסיד הרגילה, ויש לה מרווח גחון של מעל 18 סנטימטר, אם זה לא נכנס לקטגוריית הגיפונים אז אני לא יודע מה כן...

לא, אני לא מסכים איתך.

די ברור שאין לך נסיון ואתה מצטט נתונים יבשים או דברים שקראת במקומות אחרים.

אם היה לך נסיון עם כלי הרכב האמורים, היית כותב אחרת. 

אין שום דבר 'גבוה' בישיבה של האקסיד, וכרכב משפחתי הוא די מוגבל למשפחה עם שלושה ילדים, אבל את זה אתה כמובן לא יודע כי אתה מצטט נתונים יבשים. 

 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אלפי קילומטרים על הסיוויק של אבא שלי, אני מכיר אותה מצויין מכל הכיוונים וכמעט רכשתי אחת כזו בעצמי עם גיר ידני.

לא נהגתי על האקסיד אבל בדקתי אותה באולם התצוגה, ישבתי בפנים וההרגשה שהיתה לי שמדובר בישיבה בהחלט גבוהה, בטח גבוהה יותר מהאסטרה K שלי שלא נחשבת רכב נמוך.

בוא תיתן לנו את חוות דעתך למה האקסיד אינה אלא רכב משפחתי רגיל לחלוטין ואז נשמח לדעת מה לדעתך ההבדל בינה לבין הסיד הרגילה שנמכרת במקביל.

 

עריכה אחרונה על ידי Roycohen1979
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, noamosh כתב:

אם אתה רוצה ראש שקט בידיעה שיחזיק מעמד שנים זה הקיה, גם עלויות התחזוקה יהיו נמוכות יותר משמעותית

כן, איך?

הגיר הרובוטי כפול המצמדים של קיה ויונדאי לא מושלם. 

להבדיל מהגיר הרציף של הסיוויק שלא שמעתי תלונות לגביו, כן קיימות (גם כאן בפורום) תלונות לגביי הגיר הרובוטי של קיה ויונדאי.

 

ואם כבר רובוטי, אז כנראה שעדיף DSG. 

ממה שאני מכיר, עלויות החלפת הקלאצ'ים (עבור DSG) מחוץ למוסכי היבואן (וכמובן מחוץ לאחריות) לא כזו גבוהה (סדר גודל של 3500-4000₪), אני לא יודע אם בקיה ויונדאי תוכל להחליף תמורת כזה סכום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1155 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...