Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וולוו S60 T5 בת 3-4, כדאי?


susduj
שימו לב! השרשור הזה בן 1476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

otaltj, אתה ממש מתעקש, הא?

 

תראה, התחלת בהצהרה ש-S60 בת 3-4 אפשר לקנות ב-40-50. טרם מצאת אחת כזו, אבל הבאת לנו אחת בת 6 שמבקשים עליה 75.

 

אחרי זה טענת שמי שיקנה אחת משומשת יפסיד יותר ממי שקנה אחת חדשה. גם זה לא נכון, עובדתית.

 

השווית לאינסיגניה OPC, שיש מספר בודד של יחידות שלה על הכביש, ולך תמצא ותתחזק אחת, מעבר לזה שהיא עוד יותר מיושנת והרבה פחות נוחה מהוולוו.

 

אתה גם ממשיך להשוות את המחירים של ה-S60 לפני מתיחת הפנים למחירים של אלו שאחריה, למרות שנאמר כאן כבר כמה פעמים (ובצדק) שמדובר במנוע וגיר שונים לגמרי, ושעלויות הטיפולים בישנות גבוהות יותר משמעותית.

 

עכשיו אתה טוען ש:

 

למרות שרק לפני שניה הבאת אחת מ-2014 שמבקשים עליה 75. ולמרות שבשנתונים המדוברים, מדובר ברכבים לפני מתיחת הפנים. ולמרות שמדובר ברכבים בני 7-8 ולא בני 6 כמו שאתה מתאר (לקנות היום רכב בן 3 ולמכור בעוד 3 שנים).

 

וגם ש:

 

למרות שאין אף וולוו, בכלל, באפס ק"מ או ביבוא מקביל, וגם די מעט מתחרות (לפחות בערוצי האפס ק"מ הרשמיים).

ומי שסתם רוצה רכב נח, מפנק וחזק ולא קונה רכב רק בגלל מה שהשכן יגיד? מה איתו?

 

כאן אתה בכלל סותר את עצמך, שזה כבר קצת מצחיק:

 

כלומר, לא כדאי לקנות משומש כי יש ירידת ערך גבוהה? זה בדיוק הפוך! היית יכול לקנות רכב ממש צעיר בפחות משני שליש המחיר שלו כחדש! איך מזה אתה מסיק שיותר הגיוני לקנות חדש?

 

ובגדול, אם לסכם קצת, אם אתה חושב שלקנות ולתחזק רכב פרימיום (או סמי-פרימיום, איך שבא לך) מקטגוריה D יעלה כמו לקנות ולתחזק קורולה, אז אתה לא בכיוון. די ברור שמי שקונה S60 מבין שזה עולה יותר, והוא גם מקבל יותר. זה בסדר. גם ירידת הערך תהיה גבוהה יותר.

 

זה לא אומר שה-S60 היא העסקה הכי טובה שיש, או שהיא מתאימה למי שרק רוצה ג'יפון כדי להרשים את השכנים. היא גם לא מאוד מרווחת ועם תא מטען קטן באופן מעצבן. היא כן מציעה, בעיקר בגלל ירידת הערך הגבוהה (מאוד) שלה כחדשה, עסקה די מעניינת למי שמחפש רכב נח, חזק ומאובזר במחיר הנוכחי שלה, ומוכן לשלם יותר (אבל לא המון יותר), גם על ירידת ערך עתידית. אם אתה חושב שיש הצעה יותר משתלמת, אולי סוף סוף תאיר את עינינו ותפרט לנו מה היא.

 

וזה בסדר להגיד שטעית. לא קורה שום דבר נורא.

 

אנחנו אומרים את אותו הדבר, מי שמוכן לספוג ירידת ערך מאד גבוהה לרכב שכבר היום אינו חדש, זו אחלה עסקה בשבילו, במיוחד אם הוא מתכנן להחזיק את הרכב הרבה שנים ולתחזק אותו ברמה גבוהה. רק שלא ישלה את עצמו ש"רוב ירידת הערך מאחוריו". לוולבו ב 100 אלף יש עוד הרבה ערך להשיל, וזה יקרה יותר מהר ממה שמי שמאד רוצה את הרכב ינסה לשכנע את עצמו. כבר אמרתי, זה אחלה רכב, רק שב 100 אלף זו לא עסקה משתלמת. מי שיקנה 2014 שמורה ב 60 יעשה עסקה הרבה יותר משתלמת ונבונה כלכלית.

 

לאנשים שקונים רכב יד 2 יש סט שיקולים אחר לגמרי מאנשים שקונים רכב חדש, בטח ובטח אלה שקונים רכב בן 7-9 שנים, אלה שיקנו את הרכב ממך בעוד 3 שנים.

זה שהרכב כבר אבד כביכול 130 אלף, זה לא אומר שזו עסקה משתלמת, זה רק מקל על הקונה פסיכולוגית לבצע את העסקה הפחות משתלמת. זה הכל. פסיכולוגי, בדיוק כמו שמעלים לך את המחיר ומציעים לך הנחה של פעם בחיים ויותר קל לך לקנות.

הרי וולבו חדשה לא שווה 230 אלף וגם לא קרוב לכך. אתה משלם שליש רכב למדינה ועוד שליש ליבואן החזיר שבחלק מהכסף מממן הנחות נדיבות ו/או את עסקאות הטרייד של הלקוחות הקבועים שלו. בשוק יד 2 אין לך מדינה שותפה ואין עודפי רווח, ולכן מחירי הרכבים מתכנסים מהר מאד לשווי האמיתי שלהם, ולכן רכבי היוקרה צונחים כל כך מהר במחיר. למי שמכיר קצת את השוק באירופה, שם אין את העיוותים שיש בשוק הרכב הישראלי וההתנהגות של מחירי יד שניה היא אחרת לגמרי מבארץ, והרבה יותר "הגיונית".

 

לגבי ה XC60 המשחק הוא קצת שונה, זה שמדובר בג'יפון, ובדגם מאד מוצלח יחסית לוולבו, מאד עוזר לו בשמירת ערך יחסית. ה S60 לא נהנה מהיתרון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מצחיק, אתה רק מחזק את הטיעון שלי. כשירצה למכור בעוד 3 שנים זה בדיוק יהיה המצב, וולבו שמתקרבת לגיל 10 שאף אחד לא רוצה : )

 

אל תשווה את הדגמים עם המנוע גיר של פורד לדגמים שאחרי מתיחת הפנים.

המציאות היום היא שיש ל s60 שוק לא בכלל שגם אני הופתעתי לגלות כשרכשתי אחת וגם שחבר חיפש לרכוש אחת לא מזמן שרכבים טובים לא נשארים בלוח הרבה זמן, נכון לא נמכרים במחירון אבל גם לא במחיר שחיטה, בהערכה זהירה 10% מתחת למחירון מקסימום.

אני בעלים של אחת כזאת כשלפניה החזקתי BMW X1 ואני יכול להגיד מנסיון שמדובר ברכב מצוין עם מנוע וגיר טובים, איכות חומרים ובידוד אפילו טוב יותר מה bmw. לי באופן אישי הוא גם נח יותר (אולי בגלל שה bmw הגיעו מהחברה עם צמיגי ראנפלט על חתך 18 ) וכשעברתי לרכב מה bmw לא חשתי איזושהי ירידה ברמה וזה אומר המון.

מחזיק את הרכב כבר שנה וחצי ונהנה מכל רגע.

Best value for money

 

אז ההרצאות שלך אחרי שעשית חיפוש ביד 2 ומעולם לא החזקת את הרכב מימיך מיותרות וחבל שאתה כותב ביקורת לא נכונה ומטעה ועוד ממשיך להתווכח.

 

ולא, אני לא מוכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו אומרים את אותו הדבר, מי שמוכן לספוג ירידת ערך מאד גבוהה לרכב שכבר היום אינו חדש, זו אחלה עסקה בשבילו, במיוחד אם הוא מתכנן להחזיק את הרכב הרבה שנים ולתחזק אותו ברמה גבוהה. רק שלא ישלה את עצמו ש"רוב ירידת הערך מאחוריו". לוולבו ב 100 אלף יש עוד הרבה ערך להשיל, וזה יקרה יותר מהר ממה שמי שמאד רוצה את הרכב ינסה לשכנע את עצמו. כבר אמרתי, זה אחלה רכב, רק שב 100 אלף זו לא עסקה משתלמת. מי שיקנה 2014 שמורה ב 60 יעשה עסקה הרבה יותר משתלמת ונבונה כלכלית.

 

לאנשים שקונים רכב יד 2 יש סט שיקולים אחר לגמרי מאנשים שקונים רכב חדש, בטח ובטח אלה שקונים רכב בן 7-9 שנים, אלה שיקנו את הרכב ממך בעוד 3 שנים.

זה שהרכב כבר אבד כביכול 130 אלף, זה לא אומר שזו עסקה משתלמת, זה רק מקל על הקונה פסיכולוגית לבצע את העסקה הפחות משתלמת. זה הכל. פסיכולוגי, בדיוק כמו שמעלים לך את המחיר ומציעים לך הנחה של פעם בחיים ויותר קל לך לקנות.

אני לא חושב שאנחנו אומרים אותו דבר. אפילו די להיפך.

אם נניח שוולוו כזו בת 3 תקנה היום ב-100 ותמכור עוד 3 שנים ב-50, הפסדת 50 ב-3 שנים. רק לפני כמה פוסטים תיארת איך אנשים מפסידים סכום כזה על ג'יפון עממי בשנתיים, ואיך זה גרם לך לקנות חדש (ושוב, לא הבנתי את הסתירה הזו, ולא טרחת להסביר אותה). כלומר, על רכב פרמיום בן 3 (עם ~200 כ"ס, תלוי בגרסה, ואבזור בטיחות ונוחות מכובד) אתה מפסיד פחות פר שנה מאשר על ג'יפון עממי חדש, ועדיין זו נראית לך עסקה גרועה? אני לא בטוח שאני מבין את הלוגיקה, אלא אם "ג'יפון" (או "חדש") עבורך זה הדבר היחידי שקובע.

 

אני גם לא בטוח בכלל ש-2014 ב-60 זו עסקה יותר משתלמת מ-2017 ב-100. אם אתה מניח שהמחירים האלו ישמרו עוד 3 שנים, אז על ה-2017 אתה מפסיד 40 בשלוש שנים, ואילו על ה-2014 תפסיד, נניח, 30 (כי מי יקנה וולוו בת 9 בכלל, בטח ביותר מ-30). כלומר, על ה-2014 תפסיד בסה"כ 10 פחות בירידת ערך, וכנראה שחלק מה-10 האלו תשאיר במוסך (אם לא יותר מזה). עדיין עסקה כזו משתלמת?

 

מספרית, אם קנית רכב כזה ב-100 ובמקור הוא עלה 230 (לדבריך) אז רוב ירידת הערך מאחוריך, איך שלא תנסה להציג את זה. זה לא אומר שאין עוד ירידת ערך, אבל הרוב (כלומר, מעל חצי, רק אם זה איכשהו לא ברור) כבר ירד. זו עובדה, אי אפשר להתווכח על הנקודה הזו.

 

הרי וולבו חדשה לא שווה 230 אלף וגם לא קרוב לכך. אתה משלם שליש רכב למדינה ועוד שליש ליבואן החזיר שבחלק מהכסף מממן הנחות נדיבות ו/או את עסקאות הטרייד של הלקוחות הקבועים שלו. בשוק יד 2 אין לך מדינה שותפה ואין עודפי רווח, ולכן מחירי הרכבים מתכנסים מהר מאד לשווי האמיתי שלהם, ולכן רכבי היוקרה צונחים כל כך מהר במחיר. למי שמכיר קצת את השוק באירופה, שם אין את העיוותים שיש בשוק הרכב הישראלי וההתנהגות של מחירי יד שניה היא אחרת לגמרי מבארץ, והרבה יותר "הגיונית".

פה איבדתי אותך לגמרי. אז כמה היא "שווה"? לפי מה אתה מחליט על השווי הזה? יש איזה מחירון סודי שהיבואן והקונים לא מודעים אליו?

רכבי יוקרה צונחים מהר במחיר כי האחזקה שלהם (לרוב) די יקרה, וכי חלק גדול מהערך שלהם הוא התדמית - והתדמית הזו נשחקת מאוד מהר (כי רכב יוקרה ישן לא ממש משדר הצלחה, אולי רק שיוך לגורמים עבריינים אצל חלק מהמותגים). למי שמחפש את הערך המוסף של הרכבים האלה מעבר לתדמית, ויכול לעמוד באחזקה (או יודע להוזיל אותה) - זו יכולה להיות בחירה מעולה - ופה בדיוק הערך של הוולוו הזו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי מה נחשב "תועלת" עבורך.

 

ה-RD יותר מאובזרת, אבל גם יותר קשיחה. מבחינתי היא נפסלת על הסף, כי יש לה מושבי עור, וזה כבר לגמרי עניין של העדפה אישית. אני לא זוכר בוודאות איזה מערכות בטיחות אקטיבית יש בקינטיק באיזו שנה, אם בשנתון הספציפי שאתה מתעניין יש אז אני באופן אישי הייתי מעדיף אותה, אבל זה כאמור עניין אישי.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתלם זה מכלול של שיקולים, תלוי בקונה.

אתמול נוכחנו לדעת שעשוי להיות הבדל של 20 אלף ש"ח בין +RD לקינטיק מאותה שנה.

יש כאלה שמעדיפים את הקינטיק בגלל המחיר ופחות מתלהבים מתוספות ואיבזור , מבחינתי זה היה או לקנות RD או לא לקנות בכלל.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית העדפתי להשקיע עוד כמה אלפים על וולוו רק בשביל לקבל rd היא לא כלכך יקרה ואין מה להשוות אותה לאף רכב לא במחיר הזה וגם לא במחיר יותר גבוה היא פשוט פרימיום מכל הבחינות

כל מי שלא נסע על וולוו מושפע מסטיגמות

עצה שלי שכור וולוו לשבוע. שכור רכב מתחרה לשבוע ואני יודע שתחזור לכאן עם דעות חדשות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הs60 של וולוו מקבלת ביצועים כבר מהגרסה הביסית והt5 פשוט לוקחת ומשנה את המשחק בין המתחרות

היא לא נראית אבל יש בה את זה

לדוגמה לידי בכביש עמדה אוקטביה rs חדשה מלאה בשופוני ואגזוזים מנופחים

בפועל ביחס אלי כאשר נפגשנו בצומת הבאה הוא פנה אלי ואמר "לא האמנתי שיניתה לי את כל מה שידעתי"

בקיצור לא להקשיב לסטיגמות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לT5 בכלל מתחרות ראויות תחת התקציב המדובר (75-90~) ?

אני מחפש רכב מנהלים חזק (250כ״ס~+), בטוח ונעים מבחינת אבזור (מושבי עור, דק מעץ אם יש וכו׳) והיא נראית מושלמת

אולי פג׳ו 508 fastback?

עריכה אחרונה על ידי Musc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

שאלה לבעלים שמחזיקים את הרכב בפועל.

 

האם כל הבעיות שמציינים פה לגבי הדגמים של 2013 מנוע 1600 מקבלים אחיזה במציאות או שמדובר רק בשמועות? 

הפער בין 2013 ו 2014, נשמע מאוד מפתה... 

נרכשה- וולבו s60  נפח 1600 T4

נמכרה- פורד פוקוס 1600 סמ"ק 2008  TREND X

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.3.2020 בשעה 21:26, Musc כתב:

יש לT5 בכלל מתחרות ראויות תחת התקציב המדובר (75-90~) ?

אני מחפש רכב מנהלים חזק (250כ״ס~+), בטוח ונעים מבחינת אבזור (מושבי עור, דק מעץ אם יש וכו׳) והיא נראית מושלמת

אולי פג׳ו 508 fastback?


מישהו פו בפורום העלה הצעה של ניסאן מקסימה 3.6. נראה שלרכב יש גם חבילה כוללת מאוד שווה אם הייתי במקום הזה היה לי מאוד קשה להחליט ביניהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...