Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע לקורולה ראנקס 2005


shalom84
שימו לב! השרשור הזה בן 1994 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מתגעגע לאיתמר. לפחות אז לשרשורי השמנים הייתה מטרה להעשיר בידע ולשפר הבנה.

בשרשור הזה אני לא מבין לאן הולכים.

מה שידוע לנו זה שכל שמן סינטטי מלא בצמיגות 5w30 מחברה איכותית יהיה בסדר לטויוטות האלו והמנועים יסעו מאות אלפי קילומטרים. כל היתר זה תקנים ודרישות שבטח לא עניינו את מי שתכנן את המנועים האלו בתחילת האלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות ברמת הפורום זה לדעת להבדיל בין תקנים. על זה הדיון.

זה שמישהו יעשיר אותנו בידע חלקי על פרמטר אחד מתוך מאות פרמטרים ומאות בדיקות כימיכליות, לא יעזור לנו לבחור שמן.

התקנים זה המדד הכי ברור לבן אדם רגיל בבחירת שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנים של עשור וחצי יותר מאוחר? נו בחייך. אתה יודע שאין לזה באמת משמעות.

 

הייתי שמח (ואני לא ציני) אם יתנהל דיון פורה כזה על דברים עדכניים. דיון כל כך נחרץ על שמן לראנקס משנת 2005? דחילק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי מלמידת נושא השמנים היא:

יש להבדיל - בין השמנים הסינטטיים המלאים, לשאר השמנים, מינרלי ואו חצי-סינטטי..

 

כלל השמנים הסינטטיים המלאים כיום - מעל דרג 3 , הם ברמה טובה (אם הם לא מזוייפים)

וזאת מאחר והשמנים הסינטטיים המלאים, בבסיסם יותר עמידים לאורך זמן וגם למאמצים.

ובנוסף היצרנים מתספים אותם, כדי שיתאימו לדרישות תקנים יותר מחמירים.

 

יצרני השמנים הסינטטיים טוענים - כי שמן הבסיס הסינטטי נשאר עדיין יעיל.

וכי התוספים, הם הראשונים לאבד את היכולות.

 

וכאשר נכנסים למפרט הטכני, של השמנים הסינטטיים המלאים.

התקנים הרשומים - עומדים מעל ומעבר , לדרישות תקני API, הרשום בהם.

כך כי אם לדוגמה רשום כי השמן הסינטטי המלא, הוא בתקן API-SM

במפרט הטכני נראה - כי השמן עומד בתקני ACEA - הרבה יותר רחבים.

ומכסה תקנים יותר מחמירים.

 

כך כי , עבור מנועי הבנזין האטמוספריים הרגילים - מעל שנת ה 1990 ועד היום.

השמנים הסינטטים המלאים, מכסים את דרישות תקני היצרנים.

והשמנים בתקני API-SL,SM,SN , מתאימים ומספקים הגנה טובה.

 

* ויש את האגף הנוסף - כאן מאוד חשוב - להקפיד כי שמן המנוע יכלול במדוייק

את התקנים שדורש היצרן לרכב:

וזאת כאשר יש מנועים מיוחדים ודרישות נוספות - כגון:

 

מנועי הטורבו, ומנועים לביצועים גבוהים.

ואו - למנועים הנדרשים לצמיגות נמוכה מאוד. (0W-20, 5W-20. ובהמשך 0W-16)

ואו - למערכות פליטה וזיהום אוויר ולהגנת הממיר הקטליטי.

ואו - למשטרי טיפולים ארוכים - של טיפול אחת לשנתיים ואו 30.000 ק"מ.

 

ובנוסף - מאוד חשובה הצמיגות, אשר אותה דורש יצרן / יבואן הרכב, בהתאם לאזור היבשת.

ובהתאמה לתנאי השימוש ברכב.

 

והכי טוב - להתקשר ליבואן או למוסך היבואן .. ולשאול, באיזה שמנים אתם משתמשים בטיפולים

ומה דרישות הצמיגות והתקנים, לרכב המסויים אשר ברשותנו.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישורי השמנים ניתנים לאחר הרצת מנוע לאורך זמן מסוים בדרך כלל 400 שעות, לאחר מכן בודקים את בלאי המנוע וקובעים אם השמן מתפקד כראוי. כמובן שמטרת הבדיקה לוודא מזעור תביעות האחריות. מנוע שגילו מעל 5 שנים לא נמצא בטווח בדיקה ולכן שמן שטוב למנוע חדש לא בהכרח טוב למנוע ישן. מנוע ישן ברוב המקרים זקוק לכיסוי תוספים רחב ביותר וכאן יכול שמן LIQUI MOLY TOP TEC 4200 שהמלצתי לעשות את העבודה. במידה ו Alf3 (שאני מסכים עם הגישה שלו לחלוטין) יציג את גרף הלובריזול של TOP TEC 4200 יהיה ברור לכולם מה הכוונה.

במידה ועדיין יש מי שחולק עלי אז שיסביר למה הצורך בשמן רב אישורים/מפרטים.

עריכה אחרונה על ידי davidl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

davidl, הגרפים של לובריזול מאוד שימושים, אבל הם מסתירים כמה פרטים שאפשר לראות רק בתוצאות מעבדה או במפרט של השמן.

אם נשווה בין השמנים:

Top Tec 4200

Special Tec F

 

אתה יכול לראות שה TBN אצל ספיישל טק F הרבה יותר גבוה, כמעט כפול.

Total base number 6,5 mg KOH/gDIN ISO 3771 אצל ה4200

Total base number 11,1 mg KOH/gDIN ISO 3771 אצל הF

 

זה החומר שמנקה את המנוע, אבל זה לא אומר בהכרח שאחד מהם מקנה יותר טוב כי החומר עצמו שונה או השמן מצריך פחות ניקוי.

במנוע חדש כנראה לא יהיה שום הבדל, שני השמנים ינקו טוב לפי מה שמתואר בגרפים של לובריזול.

הבעיה עם מנוע ישן שהוא עלול לא לעבוד בצורה תקינה, לדוגמא לא לשרוף את הדלק כמו שצריך.

דלק לא שרוף מגיע לשמן ומדלל אותו. במצב כזה, הכמות עדיפה על איכות.

לכן, ברכבים ישנים עדיף שמן ACEA A ולא ACEA C, במיוחד שברכב ישן אין ממיר קטליטי רגיש כמו ברכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TBN זה מספר שמציין ערך מסויים ולא ספציפית חומר שמנקה את המנוע.

ככל שהסמפר גבוה יותר השמן עמיד יותר לחמצון ולהחזקת חבילת המוספים ונמצא ערכים גבוהים יותר מהרגיל בשמנים המתאימים להחלפות שמנים בתדירות גבוהה.

 

השרשור נפתח כדי לעזור לפותח השרשור לבחור שמן מתאים.

הוא כבר מצא מוצר שמתאים לו מאוד מניסיון, המוצר עומד ומעבר לכל התקנים הנדרשים למנוע של רכבו ולכן הממלצה היא ללכת עליו ללא חשש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

שאלה לגבי שמן מנוע לטויוטה קורולה runx 2005

מנוע 1.6

 

לאחר שרכשתי את הרכב, נסעתי בו כ3000 ק״מ עם שמן מנוע מסוג לא ידוע (טופל במוסך של ״חבר״ של הבעלים הקודמים).

 

לאחר מכן - בטיפול הראשון אצלי, הוחלף למסנן שמן מקורי ושמן של חברת Liqui Moly מסוג -

longtime high tech

https://www.liquimoly.co.il/product/6317/

 

 

ההבדל הוא פשוט עצום, מעבר להיבט הפסיכולוגי של שמן ״חדש״ - המנוע שקט מאוד בסרק ובנסיעה

כמעט ולא שומעים ״תיקתוקים״ של שסתומים כפי שנשמעו לפני הטיפול.

 

יחד עם זאת..

מקריאה באתר של ליקווי מולי אני מבין שהשמן מותאם ל.. (ציטוט מהאתר)

רכבי דיזל עם לוכד חלקיקים מרווחי טיפול ארוכים



 

ולכן שאלתי היא..

האם ישנה מניעה להמשיך ולהשתמש בשמן הנ״ל גם בטיפולים הבאים?

האם עלול להזיק למנוע כתוצאה מחוסר התאמה למנועי טויטה או בנזין בכלל?

 

 

תודה מראש לעונים..

בזמנו, כאשר הרכב שברשותך הגיע לעולם ייצרן הרכב המליץ למלא שמן מנוע בדרגת צמיגות 5W40 ובדרגת איכות SJ או SL.היום דרגת האיכות הגבוהה ביותר היא SN לכן אינני רואה שום צורך אמיתי לחפש שמנים העונים למפרטים האירופאים הקפדנים יותר במידה מסויימת מ-API או ILSAC.

 

שמן מנוע העונה למפרטים קפדנים יותר ממפרט SM לא יוסיף 'כוחות-סוס' לרכב מזדקן או ימנע תיקתוקים כאשר המנוע קר. לדעתי התיקתוקים אצלך ברכב נשמעו בהתנעת בוקר כאשר המנוע קר והסל"ד עולה ל-1100 סיבובים לדקה למשך זמן מסויים הנקבע על-ידי מערכת ניהול מנוע.

 

אני ממליץ על שמן תוצרת Eurol או Motorcraft שהינם שמנים תוצרת ייצרנים עם מוניטין ובמחיר מאוד נוח.

 

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Eurol-PLX-5W30-5L.html

 

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Motorcraft-FORD-5W30-4-73L.html

 

ראה המלצות הייצרן לאותה עת.

TOYOTA Corolla 3ZZ-FE_Page_1.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, אני לא יודע אם קראת את התגובה שלי, כנראה שרק חלקית, אבל מוצגים שם מסמכים שקובעים בדיוק את ההפך. tbn יותר גבוה לא אומר כלום, זה רק אומר שיש יותר bn ואי אפשר להסיק שום מסקנה לגבי שמן אחד מול שמן אחר על בסיס זה.

מה שאתה אומר אולי היה תקף פעם, לפני 20 שנה.

 

תקתוקים בבוקר בהחלט יכולים להעלם עם שמן כזה או אחר, זה יותר קשור לתכולה הכימית של השמן ולא לתקן.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג על איזה מסמכים אתה מדבר ובשמן מה שהיה נדרש משמן ברמות הבסיסיות לפני כמה שנים תקף גם היום, הכימיה לא פתאום גילתה את עצמה והשימוש בבסיס בשמן כנוגד חימצון גם לא השתנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמות של השמנים שמתי לינקים למפרטים שלהם.

הכימיה לא גילתה את עצמה מחדש, אבל תקנות יורו וממירים קטליטים כן.

שמני הmid saps ו low saps שה tbn בהם נמוך משמעותית בגלל המגבלות האלה, מנקים לא פחות טוב מ full saps עם tbn גבוה, וגם יכולים להיות שמני long life שמנקה מצויין עם tbn ממש נמוך.

הכל עיניין של מחיר.

בדיקות מעבדה הוכיחו לא פעם ש tbn בשמן mid saps long life ,כמו הטופ טק 4200 מתבזבז לאט יותר משמעותית משמן full saps רגיל עם tbn גבוה יותר.

זה למה אי אפשר לקבוע כלום על סמך tbn גבוה, חוץ מהעובדה שיש אותו יותר בשמן חדש משמן אחר.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1994 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...