Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיול בישראל - השכרת רכב, פקקים, נהיגה וכ"ו


garicho
שימו לב! השרשור הזה בן 2026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בשנה האחרונה אני לא גר בישראל יותר, והייתי בשבוע האחרון בפעם הראשונה בארץ כתייר. חוויה יוצאת דופן. כמובן שבשנה אחת הרבה דברים לא השתנו, אבל בהחלט קיימת פרספקטיבה חדשה אחרי מגורים של כשנה בעיר בינונית-גדולה במרכז אירופה.

 

השכרת רכב:

שכרתי רכב בשדה התעופה. רכב מסוג משפחתי. הציעו לי לבחור בין קורולה לסיוויק. אמרתי ניקח את הסיוויק, נראה איך היא. לחיוב - רכב מרווח יחסית מקדימה, תא מטען מספק, הרכב לא מרגיש עגלה ונוסע כמו שצריך. יחסית לחברת השכרה בארץ הגיע עם 3 אלף קילומטר בלבד ועם קרוז קונטרול, חימום מושבים (בארץ באוגוסט זה קריטי) וכ"ו. חייב לציין שבתור אחד שהתרגל לרמה זוועתית של רכבים מהשכרה בארץ, הופתעתי לטובה. רכב חדש, נקי, ואפילו מאובזר באופן סביר. כמובן - מובילאיי במקום מערכות בטיחות מובנות. על כך בסעיף נפרד.

מבחינת המינוסים - מעט צפוף בגובה במושב האחורי. אין פתחי מיזוג אחורה. המערכת אנדרואיד שמותקנת על הרכב עם מסך שלא מאפשר לראות כמעט כלום בשמש. מצלמת רוורס התקנה מקומית חסרת תועלת כמעט לחלוטין (בלי פסי הגלגלים והכוונה קשה להבין משהו). בקיצור, רכב יעיל לשבוע של חופשה משפחתית, והלוואי שבכל השכרה בארץ יהיה רכב במצב הזה.

 

מובילאיי:

פעם ראשונה שיוצא לי לסוע באופן מתמשך עם המערכת. בגדול, אם נוהגים נכון היא לא מציקה יותר מידי. לפעמים יש לה יציאות מוזרות, במיוחד ברחובות צפופים או באיזורי עבודות בכביש. מה שכן, היא לא יודעת לקרוא את כל שילוטי הדרכים, כך יוצא שהיא לפעמים מסמנת מהירות לא נכונה ומטעה (לדוגמא, כניסה לאיזור עירוני בצורה של בית מציין גם 50 קמ"ש, המערכת לא יודעת לקרוא את זה). לפעמים היא אפילו מתריעה באופן סביר - אם הרכב לפניך בולם ומהירות ההתקדמות שלך אליו גבוהה מידי לטעמה. בגדול, צפצפה, אבל לא נורא. המינוס זה שהיא מחליפה מערכות אקטיביות ברכב מבחינת החוק.

 

נהיגה:

לוקח קצת זמן להתרגל בחזרה לאופי הנהיגה בשיראל. זה לא שנוהגים פה רע, זה פשוט נהיגה אחרת. אגרסיבית יותר. לדוגמא - השארת מעט מרחק מרכב מקדימה בפקק כדי להתגלגל ברגוע - אסור. מייד המקום יתמלא במכוניות. דוגמא נוספת - אתה רואה רמזור ירוק במרחק, ומאט את המהירות כי אתה לא יודע אם תאלץ לעצור או לא כשתגיע אליו, הנהגים מאחורי (בנתיב הימני, כן?) יוצאים שמאלה בפראות כדי לנסות ולתפוס אותו. בסופו של דבר, הכל מסתכם בזה שאתה עייף יותר אחרי נהיגה של שעה וחצי בארץ יותר מאשר נהיגה של 3 שעות במרכז אירופה (ולא בכבישים מהירים בשני המקרים).

 

פקקים:

מצב הפקקים הורע משמעותית בשנה האחרונה. הדבר מאוד מורגש במיוחד באיזור המרכז. אז נכון שבונים כל מיני מחלפים בכביש 90 ובכביש 70 וכ"ו, וזה נחמד. אבל זה לא עוזר לעומסים באיזור המרכז בכלל, מכיוון שנראה שכל כביש\מחלף חדש רק מגדיל את כמות האנשים שמגיעים לגוש דן יום יום. כל שיפורי התשתית והשכונות החדשות שנבנות נמדדות ביחס לזמן לגוש דן, והדבר יוצר עומסים מטורפים. יצא לי לסוע בשעות הערב מרמת החייל למרכז רמת גן. מרחק על הכביש של 4 קילומטר. זמן נסיעה של שעה ורבע. זה די לא נורמאלי. נראה מה יהיה בהמשך, אך לא נראה שיש פתרון לבעיה שלא כולל תחבורה ציבורית מאסיבית 24\7 - ואז מי שירצה שיעמוד בפקק כמה שבא לו.

 

שונות:

נגעתי בזה בסעיף הקודם - תחבורה ציבורית. כרגע אין לי רכב באירופה. אני גר בעיר יחסית גדולה, אני והמשפחה משתמשים בתחבורה ציבורית כשצריך להגיע לאנשהו. התחבורה פועלת 24\7, זולה, ומקלה מאוד על החיים. תכננתי לקנות רכב לפני שעברתי, אבל כמה חודשים אחרי שהגעתי ראיתי שפשוט אין צורך. משלוחים מחנויות + תחבורה ציבורית פותר לי 90% משימושי הרכב. ה-10% הנוספים מטופלים בנסיעות במונוית. אם אנחנו יוצאים לחופשה, אני שוכר רכב. הרבה פחות כאב ראש, וגם אפשר לקחת רכב שונה כל פעם - מאובזר בכל טוב - וחדש.

בארץ, נחתתי בשישי אחר הצהריים. אין תחבורה ציבורית יותר מ-24 שעות. חייב רכב. וזהו זה. מצב מבאס, שגם לא ישתנה אף פעם. מכיוון שכבר יש רכב, גם בשאר השבוע השתמשתי בו. זה מעגל קסמים שלא יישבר.

 

אם יהיו לי הערות נוספות\חוויות - אעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי רכבי השכרה - שכרתי בארץ לאחרונה לפני 13 שנים, אז זה לא רלוונטי (דווקא חוץ משריטות בכל היקף הרכב הוא היה בסדר גמור). אבל בחו"ל קיבלתי החל מוולבו עם 7 ק"מ על השעון, רנו אספאס מפנקת, דרך אי אילו רכבים ברמת אבזור מינימלית ועד פיאט 500L עם 110000 ק"מ, שריטות סביב סביב והילוך ששי שלא השתלב. אפילו בגרמניה קיבלתי פעם יופי של פורד מונדיאו משוכללת, אבל עם חגורת בטיחות תקולה, הצעה של נציג חברת ההשכרה לנסוע בה למרות התקלה (זרקתי אותו מכל המדרגות) והמתנה של 3 שעות לרכב אחר (התקבל פג'ו 5008 ברמת גימור בסיסית, שהתברר כרכב נהדר לטיול משפחתי).

 

לגבי מובילאיי - יש לנו שרשור צפצופים נפרד, שקצת ירד למחתרת בחודשים האחרונים. אבל אתה צודק, משרד התחבורה עשה כאן תרגיל יפה לטובת היצרן. אם זאת, להפתעתי, אפילו גופים כמו IIHS (או NHTSA, איני זוכר באתר של מי מהן קראתי זאת) ממליצים על מערכת התראה אם אין מערכת אקטיבית, וכאפטרמרקט זה בסדר. חייב לומר שאחרי 2.5 שנים עם הדבר הזה הוא הרבה פחות מציק מאשר בהתחלה - חלקית כנראה התרגלות, אולי איזה עדכון תוכנה שאיני מודע לו.

 

פקקים - מחלה של כל מטרופולין גדול שאני מכיר. כמובן שבעיה שעולה בסעיף הבא מחמירה אותם. אבל עמדתי בפקקים של שעה ויותר גם בבריסל ובבאזל, ונצתקלתי בפקקים ארוכים גם בעוד ערים גדולות. רוצה להמנע מפקקים - עבור לגור באיזו מדינה קטנה ודלילה. נניח איסלנד.

 

תחבורה ציבורית - תתחיל להעלות את כל התלונות שלך בחזקה 4. משהו שנבלם בארץ במשך עשורים, כנראה שילוב של אינטרסים ובעיקר של חוסר מעוף וראיה לעתיד, במיוחד של האוצר. האמת היא שבשנים האחרונות חל שיפור ניכר מבחינה זו, אבל בנית מערכת הסעת המונים במדינה מערבית היא תהליך ממושך ויקר, כאשר בדרך עפים לא מעט ריקושטים. אנחנו לא סין שבה מגייסים 100,000 כורים ומעיפים חצי מיליון אנשים מביתם בשביל הפרוייקט. לקח 50 שנה לאשר את בניית הרק"ל בת"א והאוצר מנע הקמתו כתחתית מלאה, עכשיו, אחרי שהתחילו לעבוד על הקו הראשון, נפל למישהו האסימון והקוים הבאים כבר צפויים להיות תחתית אמיתית. דרך אגב, מבחינה זו אני נותן כבוד לראש עיריית חיפה, שבחר להקים את המטרונית כ-BRT ולא כחשמלית, וחסך כמה שנים וכמה מיליארדי שקלים בהקמת המערכת הראשונית (ובינתיים כבר עובדים על קוים נוספים). ולא מדובר רק בתחבורה העירונית, חשוב על בעיית המסילה הרביעית באיילון (אתה המומחה, האין זאת?) או שדה התעופה הנוסף, או הגדלת הטרמינל בנתב"ג שכבר פועל ב-200% תפוסה.

 

עיר בינונית-גדולה במרכז אירופה.

 

סקרנת אותי. מהי אותה עיר?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דין שוכר רכב מנתב"ג אינו אותו דין של שוכר רכב מראשון לציון או עפולה - הרכבים ה"טריים" יותר לרוב מגיעים תחילה לנתב"ג/איזורים המתויירים של בתי המלון בתל אביב ורק אז מתגלגלים לאט לאט לפנים הארץ.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רכבי השכרה - שכרתי בארץ לאחרונה לפני 13 שנים, אז זה לא רלוונטי (דווקא חוץ משריטות בכל היקף הרכב הוא היה בסדר גמור). אבל בחו"ל קיבלתי החל מוולבו עם 7 ק"מ על השעון, רנו אספאס מפנקת, דרך אי אילו רכבים ברמת אבזור מינימלית ועד פיאט 500L עם 110000 ק"מ, שריטות סביב סביב והילוך ששי שלא השתלב. אפילו בגרמניה קיבלתי פעם יופי של פורד מונדיאו משוכללת, אבל עם חגורת בטיחות תקולה, הצעה של נציג חברת ההשכרה לנסוע בה למרות התקלה (זרקתי אותו מכל המדרגות) והמתנה של 3 שעות לרכב אחר (התקבל פג'ו 5008 ברמת גימור בסיסית, שהתברר כרכב נהדר לטיול משפחתי).

 

פקקים - מחלה של כל מטרופולין גדול שאני מכיר. כמובן שבעיה שעולה בסעיף הבא מחמירה אותם. אבל עמדתי בפקקים של שעה ויותר גם בבריסל ובבאזל, ונצתקלתי בפקקים ארוכים גם בעוד ערים גדולות. רוצה להמנע מפקקים - עבור לגור באיזו מדינה קטנה ודלילה. נניח איסלנד.

 

סקרנת אותי. מהי אותה עיר?

 

כמו שנאמר, זה בהחלט שונה באירופה איפה שוכרים. בד״כ בשדה תעופה של מדינה מרכז/צפון אירופאית, הרכבים יהיו בסדר גמור ולמעלה מזה. בכל מקום יכולות להיות פאשלות, השאלה איך מתמודדים.

 

לגבי פקקים, לא היה אכפת לי אם הפקקים היו של 4 שעות ויותר כל עוד יש אלטרנטיבה. הבעיה שאין אלטרנטיבה בארץ והאוטובוס עומד באותו הפקק. נראה מה יהיה אחרי שתיהיה רכבת קלה/מטרו.

 

לגבי עיר - אחת הערים בדרום פולין, לא רחוק מצ׳כיה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מזל כנראה.

בתקופות החגים, המון תיירים מגיעים לישראל וחברות ההשכרה נשארות בלי רכבים. גם אלו בנתב"ג וכולן מתחילות לחלק פוקוסים שחוטות מהטרייד-אינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנהיגה לא ראיתי הבדל גדול בין אירופה לישראל, פשוט אצלנו הכבישים עמוסים יותר.

אני נוהג עכשיו באיטליה ומלא עוקפים על פס לבן את הכמות הזו לא ראיתי בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כי ספציפית באיטליה ספציפית קו לבן רצוף הוא ציור יפה על הכביש ולא באמת חובה לפי המקומיים, כנ"ל זכות קדימה בכיכרות.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מדינה החוקים שלה, ולכל מדינה המנהגים שלה. גם במדינות "תרבותיות" נתקלים בלא מעט פראים בכביש אם כי באירופה די ברור שמספרם הולך ופוחת ככל שמצפינים. יש וריאציות על חוקים - למשל האם לאותת או לא לאותת בכניסה למעגל תנועה (בגישה האנגלוסכסית מאותתים, בגרמנית לא), כיצד לחצות מעגל רב נתיבי (גם כאן יש שתי שיטות - כזו הנותנת זכות קדימה למי שנע בנתיב החיצוני וכזו שנותנת זכות קדימה למי שנע במעגל הפנימי), שיטת הרמזור האירופי עם האור הירוק הפתוח לנמסלולים נגדיים שיטת הרמזור המהבהב הקנדי שמשמעותה שונה לגמרי מרמזור מהבהב באירופה, ועוד הרבה חוקים, תקנות ומנהגים בכביש,שצריך ללמוד מראש ובסופו של דב בשטח.

 

בהשואה למדינות אחרות הנהיגה בישראל אגרסיבית ויש אן יחסית הרבה פראים. לא שלא נתקלתי בגרמנים שעקפו במהירות גבוהה על קו הפרדה רצוף, אבל הם היו נדירים. ומתנחלים באמצעי\זמאלי באירופה זוכים לדו"חות בזריזות רבה, כמו גם עוקפים מימין. מצד שני - אתמול זכיתי לקבל עקיפה אגרסיבית ביותר (בחיפה) כאשר אפשרתי למישהו לתמרן לחניה, ולאיזה נהג פורשה אצה הדרך. לחצוף מספר רישוי גרמני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די תלוי מדינה.

אני אעדיף לנהוג בארץ ולא ברומניה למשל,

מאידך - אעדיף לנהוג בגרמניה ולא בארץ. נדיר לראות פורעי חוק. (וחרשתי את גרמניה עם רכב 3 פעמים, כך שיצא לי לחוות לא מעט)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי באוסטריה ואני חייב להגיד שהאוסטרים חתיכת מטורללים על כל הראש, באמת! אולי ציפיתי מהם להיות כמו הגרמנים אבל פשוט הם נהגו רע ממש.

 

נוהגים אצלהם נהגים בערך מכל מדינה מסביב(הם ממש באמצע הרי) ותמיד נהג עם לוחית רישוי אוסטרית הוא יהיה זה שיתפרע(יעשה פרסה בקו רצוף באמצע הכביש, יחתוך, ינהג מהר וכו׳), גם בגרמניה שעברתי את הגבול למינכן הנהג שחתך אותי בפקק ברמזור יותר מפעם אחת או נהג באגרסיביות היה עם לוחית רישוי אוסטרית - פשוט הפתיע אותי שהם לא לקחו את הנהיגה מגרמניה, אפילו לא קרוב.

 

אולי הצבתי לאוסטרים רף גבוהה מידיי וציפיה גבוהה מידיי מהנהיגה שלהם.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוסטרים גם משוגעים לא קטנים. חזרתי שלשום, להלן כמה חוויות, רובן רק בתור נוסע או הולך רגל:

1. נהג מונית שלקח אותנו מהשדה לתחנת אוטובוס - מרצדס AMG סטיישן, הזוי - נסע 170 קמ"ש בכבישים שמותר בהם אולי 100 קמ"ש, או במקרה הטוב 130 קמ"ש, עבר באדום.

2. המון נהגים שעוברים בצהוב וגונבים רמזורים.

3. נתקעי השמאלי למיניהם - בנסיעה לשדה התעופה מהעיר (גם במונית), ראיתי לא מעט נהגים נתקעים בשמאלי. הכביש בינעירוני והייתה להם אפשרות לחזור לנתיב הימני.

4. טלפונים בנהיגה - לא פחות מהארץ.

 

מה שכן - לא צופרים כמעט, נראה שהרוב כן שומרים על המהירות המותרת.

 

אגב, כשעברתי את הגבול מגרמניה לאוסטריה בתור נהג חוויתי תופעות אחרות, כמו למשל נהגים שצופרים לי כשאני נוסע 70 קמ"ש בכביש של 70 קמ"ש. (דמיין כאן אימוג'י שמרים שתי ידיים)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנהיגה לא ראיתי הבדל גדול בין אירופה לישראל, פשוט אצלנו הכבישים עמוסים יותר.

אני נוהג עכשיו באיטליה ומלא עוקפים על פס לבן את הכמות הזו לא ראיתי בישראל.

יש הבדל ענק ברוב אירופה המערבית. איטליה זו לא דוגמא מוצלחת אם כי אפילו שם עם כל זה שהם נוהגים בפרעות ומצפצפים חופשי על חוקי תנועה, יש להם יותר כבוד לנהגים אחרים על הכביש ממה שאי פעם תראה פה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פקקים - מחלה של כל מטרופולין גדול שאני מכיר. כמובן שבעיה שעולה בסעיף הבא מחמירה אותם. אבל עמדתי בפקקים של שעה ויותר גם בבריסל ובבאזל, ונצתקלתי בפקקים ארוכים גם בעוד ערים גדולות. רוצה להמנע מפקקים - עבור לגור באיזו מדינה קטנה ודלילה. נניח איסלנד.

אין ספק. אבל אם אני לא טועה ישראל היא המדינה בעלת הכבישים הצפופים ביותר מקרב מדינות הOECD, והמצב מחמיר מיום ליום. למזלי הטוב אני לא צריך לשבת בפקקים כל יום בדרך לעבודה, או לבלות שעות על הכביש. אבל כשאני כן יוצא מהעיר ולמרות שאני מנסה לתזמן את זה שאני יכול לצאת הרבה אחרי מה שאמור להיות שעות העומס בבוקר למשל, אני נדהם כל פעם מחדש שאני פשוט יושב בפקקים ולא משנה מה השעה. נדמה לי שמישהו פתח פה על זה שרשור לאחרונה.

מבהיל אותי לחשוב אפילו על מה יהיה פה בעוד 5-6 שנים מעכשיו.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חזרתי בסופ"ש מאוסטריה והרושם שלי שהם לא מתקרבים לנימוס הגרמני. המארחים שלי הצמידו לי רכב עם נהגת ביגואר שלקח אותי ליעד וגם החזיר )שעתיים מוינה) והיא נהגה בפראות שהפתיע גם אותי.....מהירות 160 קמ"ש שהמקסימום נמוך יותר , עקיפה של 5 כלי רכב ברצף, ונהיגה די מהירה ותזזיתית היכן שרק אפשר......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...