Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרצה לאופל קורסה OPC


sagi tisser
שימו לב! השרשור הזה בן 2345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה קצת אחרת - איך יודעים אם נוצר גלייזינג על דפנות הצילינדר? שריפה מואצת של שמן?

 

כן, ייתכן וגם באמצעות מצלמה אנדוסקופית. ניתן לראות את סימני הליטוש "כלואים"

מתחת לגלייז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שאלה בהקשר לכל מה שנאמר פה בנוגע להרצה הראשונית.

אם באמת מדובר בהרצה שנועדה להתאים בצורה מיטבית את האטמים השונים במנוע, מדוע היצרנים לא עושים את ההרצה הזו "כמו שצריך" טעם יצאית המנוע מהמפעל? שהרי אם היצרן יעשה זאת אני מבין כי הטבעות והאטמים השונים יותאמו בצורה הטובה ביותר למנוע לא?

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התייחסתי להרצה בשרשור אחר (אני שוחחתי בזמנו עם מהנדס רכב) - בשם המלחמה בזיהום אוויר, במנועים מודרניים משתמשים בשמן דק מאד ומפחיתים משמעותית את לחץ טבעות האטימה בגלילים. גם הגלילים מצופים בציפוי חלקלק. כל זה עלול לגרום לצריכת שמן מוגברת א-ם ל-א מקפידים על הרצה "על פי הספר" לצורך יצירת אטימה טובה על הטבעת העליונה של הבוכנות (בעיקר במנועים מוגדשים). כפי ש-Automatic1 ציין, מטרת ההרצה לבנות התאמה טובה של החלקים (כולל התאמה הנובעת מהתפשטות טרמית) וכן התאמה טובה בין טבעות הבוכנה ("רינגים") לבין הגלילים. התאמה זאת אמורה להתבצע תוך הרצת המנוע על פני כל טווח הפעולה של המנוע בצורה הדרגתית כפי המונחה ע"י היצרן ומתוארת בספר הרכב. לרב ההנחייה כוללת נהיגה מתונה במהלך 1000 הק"מ הראשונים (לא לעבור 2/3 מהסל"ד המירבי) ואז פתיחה הדרגתית של מעטפת הביצועים של המנוע ב-500 הק"מ הבאים. לאטימה טובה בין טבעות הבוכנה לגלילים יש ליצור שכבת פיח שמתיישבת על הטבעות, ולכן ההרצה הארוכה יחסית.

 

ובקשר לשאלה מדוע היצרנים לא מבצעים את ההרצה במפעל - זה פשוט לא כלכלי.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקשר לשאלה מדוע היצרנים לא מבצעים את ההרצה במפעל - זה פשוט לא כלכלי.

יש לך את זה בכתוב מאחד מייצרני הרכב או ראיון עם אחד ממהנדסי הרכב שעובד באחת מהחברות לייצור רכבים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

באמת נחוץ? נשמע לך כלכלי להריץ אלפי מנועים במקביל לתקופה לא קצרה?

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת נחוץ? נשמע לך כלכלי להריץ אלפי מנועים במקביל לתקופה לא קצרה?

גם אנוכי חושב ככה אבל היו ימים וגם בימינו יש שמועה שלא צריך לבצע הרצה בגלל שבמפעל מבצעים הרצה למנוע.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגדה אורבאנית - אף יצרן (לפחות לא יצרן של מכוניות אקזוטיות) לא מבצע הרצה במפעל.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגדה אורבאנית - אף יצרן (לפחות לא יצרן של מכוניות אקזוטיות) לא מבצע הרצה במפעל.
זו דווקא נקודה מעניינת,

בהרבה תוכניות טלויזיה על מפעלים של רכבים אקזוטים, מראים שהמנועים עוברים מפס הייצור ישירות לבדיקת דיינו. כלומר דקות אחרי ההנעה הראשונה שלהם הם כבר מקבלים מצערת פתוחה לרווחה וסל״ד מקסימאלי.. מעניין כיצד זה מסתדר עם המלצות הייצרנים

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין כיצד זה מסתדר עם המלצות הייצרנים

 

זה נשמע לי הגיוני.

 

אם מטרת ההרצה למנוע שחיקה של טבעות הבוכנה כנגד החספוס שבדפנות הצילינדר, אז המסקנה היא שבמנועים בהם הליטוש עדין יותר אפשר ללחוץ מיד.

 

וגם אז זה רק המנוע שמותקן על דיינו, כל שאר מערכת ההנעה של הרכב גם זקוקה להרצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיצד זה מתקשר להבדל בין מנועים המורכבים ידנית, במספרים שניתן לספור ככמות אצבעות הידיים לעומת מגה מפעלים המייצרים מליוני מנועים?

כמובן שיצרניות אקזוטיות בודקות מנועים, כיוון שהם מורכבים אחד אחד וגם, תמיד מבצעים כיולים.

כתבתי עוד קודם לכן, גם פורשה מבצעת "בדיקה" בחדר עם כמה עשרות מנועים בו זמנית אך עדיין מבקשת הרצה, בגלל מה שצרפתי בעמודים הקודמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...