Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרצה לאופל קורסה OPC


sagi tisser
שימו לב! השרשור הזה בן 2344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מרק, עם כל הכבוד לבעלי המקצוע שכותבים כאן, ויש לי אליהם הרבה כבוד - עדיין תמיד אעדיף את המלצת היצרן על כל המלצה אחרת.

 

קשה לי לקבל את הטענה שהיצרן ממליץ על הרצה כדי להרגיל את הלקוח לביצועי הרכב, במיוחד כשישנן הנחיות ברורות שלא להעמיס בשום אופן על המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דורקי, אורן כתב שהוא פתח עשרות מנועים שעברו הרצה 'ערסית' ונוכח לדעת שמצב הבוכנות והמנוע באופן כללי טוב יותר ממנועים שעברו הרצה 'חלבית' ואני נוטה להאמין לממצאים של אורן.

 

בעבר גם אני הייתי שבוי של הוראות ייצרן ועם הזמן קצת התגמשתי לאחר שלמדתי ובעלי מקצוע מומחים דבר ושניים ויותר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בדיוק מה שאורן כתב.

 

אורן כתב שמנועים שננהגו חזק נקיים יותר לעומת מנועים שננהגו רגוע, מדובר על שימוש שותף ולאו דווקא על הרצה.

 

אני עדיין בטוח שמנוע שעבר הרצה הדרגתית בעומס מתון ומשתנה יעבוד טוב יותר לאורך זמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדומה ל 5 העיוורים שכל אחד ממשש צד אחד של הפיל וחושב שפיל זה משהוא אחר, אורן רואה רק צד אחד של המשוואה, לאורן חסרים הנתונים של רכבים שעברו "הרצה ערסית" וחיסלו מנוע בשנה הראשונה.

 

אם פתאום נגלה (ולא שאני יודע מאיפה להביא נתונים כאלה) סתם כדוגמא, ש90% מהרכבים שעוברים הרצה ערסית שופכים מנוע ב 50K הק"מ הראשונים, זה משנה לחלוטין את התמונה.

 

 

וסתם תהיה בשוליים, אם הרכבים עברו הרצה ערסית והם במצב פנימי כ"כ מושלם, למה עושים להם אוברול?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אינני זה שמטעה, אתה הוא זה שמטעה, למעט התחממות מהירה מידי של המנוע, דבר שגורם להיתפסות הבוכנה בצילנדר, אין שום השפעה להרצה על ההתפשטות התרמית של חלקי המנוע.

וכמו שכתבתי, את ההרצה מבצעים כדי להתאים את טבעות הבוכנה לצילינדר, עם הטכנולוגיה של היום ושיפור המטלורגייה, יש התאמה מעולה בין חלקי המנוע, וכמו שידוע מייסבי הארכובה לא נוגעים בגל הארכובה לכן לא מצריכים התאמה.

 

לגבי מגילת האסתר באנגלית, זו עדות שמיעה של פלוני אלמוני, ממש לא הוכחה למשהו.

 

לסיכום, כל אחד שיפעל לפי הבנתו, מי שרוצה באמת ללמוד, יחפש מידע מקצועי ברשת על break in, רצוי להתחיל בקישור שבשירשור הישן.

בהצלחה.

אורן

 

למה לדעתך אני אמור לחכות במכונת התלת מימד שלי 4 שעות להתפשטות תרמית של החלקים והרכיבים המסויימים לפניי שאני יכול לבצע תהליכים? טיפ בונוס - התפשטות תרמית לאורך זמן. גם אם אתן טמפ' של 200 מעלות לחלק, תלוי בסוג ומשתנים רבים, ייקח לו זמן להגיע להתפשטות התרמית הנדרשת בהתאם למשתנים רבים.

 

חבר, אתה אדם מקצועי ואין לי ספק שיש לך את הכישורים, אבל בוא נעזוב את המדע בצד.

 

היצרן מבקש ודורש? אתה נטו בהשערות שלך שיערת כי זה משהו אחר? אחלה אבל בוא נשאיר את המדע גם כן עבור היצרן שיודע מה הוא עושה, בזכות המדע.

 

באחד הימים אם וכאשר תהייה מכונאי רכב מומחה ובעל ניסיון כמו של חבר הפורום אורן תוכל לכתוב את המילים טועה, מטעה ושאר הבלים.

 

לבנתיים מקישורים וקריאה באינטרנט אף אחד לא קיבל הסמכה של ניהול מוסך.

 

בתור אחד שביקר בעבר מספר פעמים אצל אורן וגם במוסך רון בכדי ללמוד תאכל'ס בשטח כיצד מבצעים שיפוץ של תיבה אוטומטית ומנוע אתה תבין עם איזה בעלי מקצוע מומחים אתה מתעסק ולפעמים השתיקה יפה.

 

מרק,

 

אני צריך להיות מכונאי בכדי לעזוב את המדע בצד והמלצות היצרן בצד שאומרות לבצע הרצה למנוע?

 

אני רק אזכיר לך שאני כן מגיע מעולם המכונות וכך גם ההשכלה ובמקרה, במקרה עובד עם מכונות, טמפ' קיצוניות ובמרכז פיתוח בתחום, גם כן.

לא בתחום המנועים אבל לא רחוק מהעולם הזה.

 

אתה זה שנגרר אחריי אנשים שפירשו את דעתם האישית למה היצרן החליט והפכו את זה לתורה שלמה - מהיכן האומץ?

 

אז לא תודה, אני אצד להמלצות היצרן, מהידע המכאני שיש לי גם כן ולאחר סינון מידע נדרש, אני מודע להרבה משתנים שהיצרן מבקש הרצה, אני מתחשב בהכל ולא רק במשהו אחד והופך את זה לתורה.

 

ממליץ גם לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וסתם תהיה בשוליים, אם הרכבים עברו הרצה ערסית והם במצב פנימי כ"כ מושלם, למה עושים להם אוברול?

אני בטוח שאתה יודע שיש עוד סיבות רבות לשיפוץ מנוע כגון:

 

- נסיעה ללא נוזל קירור שגרמה להתחממות יתר של המנוע.

 

- נסיעה ללא שמן בגלל שהרכב נסע בשטח וקיבל מכה בקרטר ושפך מנוע. אתה יודע לפעמים רכבי ליסינג משמשים גם כרכב שטח.

 

- שסתום פליטה/יניקה שנדפק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באחד הימים אם וכאשר תהייה מכונאי רכב מומחה ובעל ניסיון כמו של חבר הפורום אורן תוכל לכתוב את המילים טועה, מטעה ושאר הבלים.

 

בתור אחד שביקר בעבר מספר פעמים אצל אורן וגם במוסך רון בכדי ללמוד תאכל'ס בשטח כיצד מבצעים שיפוץ של תיבה אוטומטית ומנוע אתה תבין עם איזה בעלי מקצוע מומחים אתה מתעסק ולפעמים השתיקה יפה.

 

עוד משהו קטן רק להוסיף למה שכבר אמרתי, כי מעבר לא ארחיב כי זה מיותר.

 

תגיד, מרק, אורן כשהוא עובד במוסך לפי מה הוא עובד אם לא לפי הוראות היצרן המדוייקות כיצד לתקן או להחליף חלפים/תיבות הילוכים?

אז כשהיצרן אומר הרצה, פתאום כאן אפשר לפרש ולדמיין כל מיני דברים אבל כשמדברים מדע תכלס, לשלול את זה כי הבן אדם בעל מוסך ויודע לתקן דברים? אוקיי.

 

ברור לשנינו כי הבן אדם המוכשר (ויש לי כבוד אליו, עזר לא מעט פעמים בדברים רבים בשרשורים וגם לי), לא קם יום אחד בבוקר ואמר "היום אני אעשה משהו שונה, אטפל בתיבה לפי איך שאני חושב לנכון", נכון?

 

סתם ככה, תחשוב על זה לרגע, תקשר למה שאתה כתבת ותחשוב על זה שנית.

 

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

 

וסתם תהיה בשוליים, אם הרכבים עברו הרצה ערסית והם במצב פנימי כ"כ מושלם, למה עושים להם אוברול?

 

לא עושים אוברול, במנועי אופנועים, טרקטורונים ורכבי שטח מסויימים, מחליפים בוכנות כל מספר שעות מנוע כפעולה מונעת.

 

ברשותכם רבותיי, בואו נשאיר את השירשור לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, אני מודה לכם על הכבוד שאתם חולקים לי ומקבל את הביקורת, אך זה לא הנושא, הנושא הוא איך לבצע הרצה, ובואו לא נשאיר את המדע בצד, יש למישהו טענות טכניות מדוע צריך להריץ את המנוע בעדינות?

 

למעט הטענה "כל היצרנים אומרים ככה והם יודעים הכי טוב וזהו"?

 

ממליץ לקרוא את הקישור הזה

 

טכנית אין השפעה לעומס המנוע ולמצב המצערת על החלקים הנעים בראש המנוע כמו שסתומים גלי זיזים נדנדים וכו, הם מושפעים רק מהסל"ד ולכן ההמלצה היא לא להגיע לסל"ד גבוה, ששם נוצר חיכוך וחום רב יותר.

 

גם למייסבי הארכובה לא ממש משנה המומנט כי יש טריז שמן קבוע בין המייסב לגל הארכובה, ולמעשה המגע היחיד נוצר בזמן ההנעה.

 

כך שההרצה נועדה בעיקר להתאמת טבעות הבוכנה לצילינדר, בהרצה חלבית רבע דוושה גז לחוצה וללא עומס, יווצר זיגוג על הצילינדר, ברגע שזה קורה , הטבעות לא יאטמו ב 100 אחוז.

 

ההרצה הנכונה ביותר היא לנהוג מסל"ד נמוך במצערת פתוחה מלא עד 3500-4000 סל"ד ואז להאט עם מצערת סגורה, נהיגה בסל"ד משתנה, לא להשאיר את המנוע מונע בסרק, רק במצב הזה לחץ השריפה יחדור אל גב טבעות הבוכנה ויצמיד אותם לצילינדר כדי לבצע שחיקה של דפוס השתי וערב.

 

 

במרכז, צילינדר שבוצעה בו הרצה נכונה, משמאל צילינדר חדש, מימין צילינדר שבוצעה בו הרצה חלבית

 

cylwall.gif

עריכה אחרונה על ידי אורן שרותי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ההרצה הנכונה ביותר היא לנהוג מסל"ד נמוך במצערת פתוחה מלא עד 3500-4000 סל"ד ואז להאט עם מצערת סגורה, נהיגה בסל"ד משתנה, לא להשאיר את המנוע מונע בסרק, רק במצב הזה לחץ השריפה יחדור אל גב טבעות הבוכנה ויצמיד אותם לצילינדר כדי לבצע שחיקה של דפוס השתי וערב.

 

 

 

ומה יקרה אם הלחיצה הבריאה תגיע אחרי 2000 ק"מ?

הלחץ כבר לא יחדור את גב טבעות הבוכנה? למה לא?

 

הבחור שבקישור אכן הציג תיאוריה מעניינת, אבל האינטרנט מלא תיאוריות מעניינות שתומכות בכל טענה וזו איננה אסמכתא לשום דבר.

יש באינטרנט תיאוריה שכדור הארץ שטוח. אז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מבינים איפה הבעיה? נשענים על תאוריות והשערות, אף אחד לא ביקש לקבל עובדות ומדע מדוייק למה זה נדרש?

 

אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל הוויכוח של חלק כאן הוא על תאוריות והשערות וכמה תמונות של אנשים, הוא יכול לצלם מיקרוסקופית את הקיר של הצלינדר? יש הוכחות? בדיקות? תצלומי החלקים?

 

אתם מבססים (אורן ומרק10 שתומך בו על בליינד) על השערות?

 

אם היצרן מבקש, אפילו כן, הייתה תשובה שצרפתי מהיצרן ואחד המהנדסים, אם תקראו שוב זו לא השערה אלה מדע מדוייק כי הוא אמר X והסיבה שלכך זה נדרש, יותר טוב מזה?

 

אבל... אם מישהו רוצה להמשיך לבסס את הדברים על השערות, זה בסדר גמור רק להגיד לכולם כי זו האמת, זה קצת עקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה יקרה אם הלחיצה הבריאה תגיע אחרי 2000 ק"מ?

הלחץ כבר לא יחדור את גב טבעות הבוכנה? למה לא?

 

הבחור שבקישור אכן הציג תיאוריה מעניינת, אבל האינטרנט מלא תיאוריות מעניינות שתומכות בכל טענה וזו איננה אסמכתא לשום דבר.

יש באינטרנט תיאוריה שכדור הארץ שטוח. אז?

אחרי מספר קצר של ק"מ נוצר גלייזינג על דפנות הצילינדר ושום לחיצה בריאה לא תשחק את טבעות הבוכנה. האפשרות היחידה להתאימן במצב כזה היא לפתוח שוב את המנוע ולבצע הונינג. פעם חקרתי את הנושא והגעתי בדיוק לאותן המסקנות של אורן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים הנושא הזה שנוי במחלוקת והדעות שונות אצל בעלי המקצוע - זה אפילו רשום בבירור בפתח הדברים, בקישור האחרון שאורן שלנו נתן.

 

אתייחס ברשותם לרכבים פרטיים מסחריים סטנדרטיים (לא אופנועים, לא שתי פעימות ולא רכבים משופרים).

אישית אעיד כי לא נתקלתי בגלייזניג אך פעם, אחרי הרבה מאוד שנים ושיפוצי מנועים.

תמיד ממליץ ואמשיך להמליץ על הרצה רגועה כמו שרשום בספר רכב.

 

במקרה בודד שהיה לי אחרי החלפת טבעות בוכנה בלבד, בלי הונינג ובלי שום פעולה דומה, הוא שהטבעות בוכנה פשוט לא "תפסו" והמנוע עישן וצרך שמן באופן מוגזם.

לא עזר האצות חזקות ולא כלום.

מה שכן עזר בסוף זה נסיעה מאומצת וממושכת (נסיעה עם דוושה לחוצה לכמה דקות ארוכות בעליה ארוכה), המנוע הפסיק לעשן אחרי נסיעה זו והלקוח היה מרוצה ולא ראיתי אותו יותר ולכן אני גם לא יודע לכמה זמן החזיק המנוע.

כמובן שמבחינתי מקרה בודד זה הוא לא מייצג או מעיד על כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
ומה יקרה אם הלחיצה הבריאה תגיע אחרי 2000 ק"מ?

הלחץ כבר לא יחדור את גב טבעות הבוכנה? למה לא?

 

הבחור שבקישור אכן הציג תיאוריה מעניינת, אבל האינטרנט מלא תיאוריות מעניינות שתומכות בכל טענה וזו איננה אסמכתא לשום דבר.

יש באינטרנט תיאוריה שכדור הארץ שטוח. אז?

 

כנראה שלא קראת את ההסברים שלי או בקישור המצורף, בזמן יצור המנוע( או שיפוץ) מבצעים לצילינדר תהליך ליטוש שמחספס את הצילינדר לרמה מסויימת בזווית של שתי וערב, לרוב בין 22 ל 45 מעלות, תפקיד החיספוס הזה של פני הצילינדר הוא לגרום להתאמה מושלמת של טבעות הבוכנה לצילינדר ע"י שחיקה של החיספוס, תפקיד נוסף הוא שימון טוב יותר בזמן ההרצה הראשונית, רוב החיזפוס הזה נשחק במהלך השעתיים הראשונות של פעולת המנוע, לאחר מכן פני הצילנדר משתנים וההזדמנות להתאמה מושלמת נגמרה, לכן, התשובה לשאלתך היא, לחיצה לאחר כ 2000 ק"מ אינה אפקטיבית.

 

Automtic1, אז אני מבין שאין שום טיעון טכני שיכול להסביר את ההדבקות שלך להרצה חלבית, רק, היצרן אמר והוא יודע הכי טוב וכל השאר לא קיים.

 

מצ"ב הנחיה של יצרן האופנוע שלי, ktm דו פעימי, שאומר שיש צורך להחליף בוכנה כל 10 שעות, ולפרק את כל המנוע לגורמים ולהחליף טלטל ומייסבי טלטל כל 40 שעות.

 

אני יכול להגיד לך, שגם לאחר 400 שעות, אין צורך להחליף כלום, אבל היצרן אומר, כנראה זה המדע...

20171129_134849.jpg

עריכה אחרונה על ידי אורן שרותי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי מספר קצר של ק"מ נוצר גלייזינג על דפנות הצילינדר ושום לחיצה בריאה לא תשחק את טבעות הבוכנה. האפשרות היחידה להתאימן במצב כזה היא לפתוח שוב את המנוע ולבצע הונינג. פעם חקרתי את הנושא והגעתי בדיוק לאותן המסקנות של אורן.

 

שאלה קצת אחרת - איך יודעים אם נוצר גלייזינג על דפנות הצילינדר? שריפה מואצת של שמן?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שלא קראת את ההסברים שלי או בקישור המצורף, בזמן יצור המנוע( או שיפוץ) מבצעים לצילינדר תהליך ליטוש שמחספס את הצילינדר לרמה מסויימת בזווית של שתי וערב, לרוב בין 22 ל 45 מעלות, תפקיד החיספוס הזה של פני הצילינדר הוא לגרום להתאמה מושלמת של טבעות הבוכנה לצילינדר ע"י שחיקה של החיספוס, תפקיד נוסף הוא שימון טוב יותר בזמן ההרצה הראשונית, רוב החיזפוס הזה נשחק במהלך השעתיים הראשונות של פעולת המנוע, לאחר מכן פני הצילנדר משתנים וההזדמנות להתאמה מושלמת נגמרה, לכן, התשובה לשאלתך היא, לחיצה לאחר כ 2000 ק"מ אינה אפקטיבית.

 

 

[ATTACH=CONFIG]497275[/ATTACH]

 

תודה על התשובה, סוף סוף אני מבין (מבין אבל לא מסכים) את ההגיון בהרצת הקאסח.

 

לשיטתך תחילת ההרצה היא ההזדמנות היחידה לשחוק את טבעות הבוכנה לצורך התאמה.

 

מאידך, להבנתי את תהליכי עיבוד המתכת החספוס שבדפנות הצילנדר הוא פועל יוצא מיכולת היצרן ללטש אותם באיכות גבוהה ובמחיר סביר.

החספוס הקיים הוא פשרה בין שתי דרישות סותרות.

 

יתרה מזאת, טבעות הבוכנה הן רכיב קטן ועדין יחסית שקל לייצר ברמת דיוק גבוהה ודווקא אותם לא צריך ללטש או להתאים.

 

אוסיף שבלא מעט מיקרים שיפוץ מנוע מסתכם בהחלפת טבעות בוכנה, שרגישות יחסית לשחיקה.

 

היצרן ממליץ על הרצה חלבית כדי להגן על הטבעות מפני שחיקה מיותרת עד שהבוכנה עצמה תשלים את ליטוש הצילינדר.

 

המאמינים בתיאוריה שוחקים בכוונה תחילה את הטבעות, דבר שבהמשך הדרך מביא לצריכת שמן מוגברת, בדיוק כפי שציינתי בהודעותי הקודמות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...