Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מתגלגל סיטרואן C3 PICASSO eHDI בציר 2012


מלטבשי
שימו לב! השרשור הזה בן 182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תוספת - החלפתי גם וישר אחורי למקורי. 30 שקלים לפני מעמ במוסך.

 

לגבי העלות - אני רוכש חלקים מחו"ל מבעוד מועד. תמיד אחרי טיפול אני כבר מזמין חלקים לטיפול הבא כדי לא להיות חשוף למחירים בארץ.

מחירי החלקים שאני רוכש גם הם לא רלוונטים וזאת בגלל שאני רוכש אותם כחלק מחבילות גדולות של חלקים ולכן העלות בהתאם.

עלות הטיפול במוסך - זה עניין שצריך לברר מול המוסך. לכל רכב יש את המחיר שלו ואותו צריך לברר ישירות מול בעל המוסך.

 

שמן רכשתי מאבי חלקי חילוף ברחובות - שם עלה 165 שקלים.

 

לשים את המחיר בארץ כהתייחסות - 1400 שקלים רק לטיפול. לפני החלפת מוטות מייצבים.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על העדכון - אותי מעניין, עד כמה מוסך רציני כמו "גבע" פתוח לזה שאתה מגיע אליו עם כל החלקים. זה משול לזה שאני אקנה מצרכים בשוק ואכנס למסעדה מכובדת ואבקש שיכינו לי תבשיל מהמצרכים שהבאתי. מילא אם מדובר ברכיב יקר שמחליפים פעם ב... (כמו טורבו, משאבת הזרקה וכד').

 

ראיתי לא פעם במוסכים שונים את תגובת הבעלים ללקוח כזה, ולמרות שרובם היו מנומסים ואדיבים, ניתן היה להבחין בנקל שהם ממש לא אוהבים את זה. חלק מהמודל העסקי של כל מוסך זה גם רווח מהחלקים.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש לזה מקבילות בעולם המסעדנות - דמי חליצה (ליין), ואני חושב שאפילו לבוא למסעדה עם מצרכים מסויימים זה מנהג שבסיטואציות מסויימות מקובל באזורים כפריים בצרפת, איטליה וכיוב'.

 

לענייננו, הייתי לראשונה אצל גבע לפני כחודש, הגעתי עם חלקים משלי, ולא הייתה שום בעיה ושום פרצופים. אני מניח שיש קשר לרמת ההיכרות עם הלקוח. את אלעד אני מניח שהם מכירים היטב.

 

אני גם מתכנס בהדרגה ל"שיטת מלטבשי", קרי, בודק את הרכב עצמאית מראש ככל שניתן, כולל חלקי גומי, פרונט וכדומה, מתארגן על החלפים הדרושים, וכשהכל מגיע, נוסע לגבע (או מחליף לבד אם זה טיפול שמנים ופילטרים). מילת המפתח היא "מראש". בהתראגנות חכמה מראש אפשר לארגן חלקים מקוריים או OE ברמה גבוהה מכל מיני הפולני ושות' במחירים אטרקטיביים מאוד.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אני מגיע למוסך עם תקלה - אני לא בא עם חלקים. לפני פחות מחודש כתבתי על האוקטביה של אחותי שהגיעה בגרר לגבע. החבר'ה קיבלו יד חופשית כדי להוציא את הרכב תקין. גם שבאתי עם ה-206 והיתה נזילת של "שמן" הגה, הוחלף יוניט הגה והמוסך סיפק. אלו דברים שאי אפשר לצפות אותו.

יש סיכוי שבאחזקה מונעת אפשר לצמצם תקלות מראש אבל שזה בא בהפתעה ואי אפשר לתת לעמוד - מתקנים ומשלמים.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון - אותי מעניין, עד כמה מוסך רציני כמו "גבע" פתוח לזה שאתה מגיע אליו עם כל החלקים. זה משול לזה שאני אקנה מצרכים בשוק ואכנס למסעדה מכובדת ואבקש שיכינו לי תבשיל מהמצרכים שהבאתי. מילא אם מדובר ברכיב יקר שמחליפים פעם ב... (כמו טורבו, משאבת הזרקה וכד').

 

ראיתי לא פעם במוסכים שונים את תגובת הבעלים ללקוח כזה, ולמרות שרובם היו מנומסים ואדיבים, ניתן היה להבחין בנקל שהם ממש לא אוהבים את זה. חלק מהמודל העסקי של כל מוסך זה גם רווח מהחלקים.

מילת המפתח היא שקיפות ותיאום ציפיות.

ברור שהמוסך מרוויח מהעבודה אבל גם מהחלקים.

לבקש הצעת מחיר להחלפת קלאצ ואז להגיע למוסך עם קלאצ משלך ולצפות שמחיר העבודה ישאר זהה זה לא הוגן כלפי המוסך.

אני מביא הרבה מאוד חלקים מחול, חלקם כי המחיר בארץ מזעזע ואת חלקם פשוט אין.

תמיד אני מודיע מראש, בתיאום ההגעה, מה אני מביא איתי.

ברור לי שמחיר העבודה במקרה שאני סיפקתי את החלקים יכלול גם את אובדן הרווח של המוסך ממכירתם.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלקים שאני מביא אני גם לא דורש אחריות. גם אם הנזק הוא לא ישיר בגלל העבודה אלא נלווה ונגרם בגלל שנדרש לפרק או משהו בסגנון. זה חייב להיות הוגן עד כמה שניתן.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. צריך להיות קשוב למוסך . זה עסק. במקרים כאלו השעתון שאני משלם יקר מהמקובל. יש מקרים של רכיבים רגישים שהמוסכניק קצת מהסס ,אז אני נותן לו יד חופשית לקנות אותם בעצמו. פילטר מזגן לדוגמא אין חשש.

נושא האחריות מוסבר בצורה הוגנת.

הנושא הוא דו כיווני. היו מקרים שהמוסך בקש שאזמין לו והוא יחזיר לי . זה בכלל עבור לקוח אחר שממתין לתיקון על חלק נדיר בארץ .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה אחד גם עם חוויה שלילית.

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=5697526

אבל יש שם לינק.

לי היתה חוויה חיובית איתו עד כה.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בכללי ההמלצה על הרכב היא טובה? שואל בשביל ידע אישי להמלצתכם. הרכב כן מצדיק את השימוש בו או שהרכב הוא יותר VFM?

הכוונה היא ,שאם לא המחיר הנמוך כיד 2 הייתם קונים?

הייתם ממליצים על דגם הבנזין? 1.6 ליטר אוטומטי, ידועה לי התיבה המושמצת...אבל הרכב ישרוד (2011-2012) 5 שנים קדימה?

לא מצליח למצוא סקירה על C3 בנזין כאן בפורום.

תודה מלטבשי על הסקירה, די ממצה ומועיל לדגם. למדתי המון, שוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לפיקאסו או רגילה?

אם לרגילה - שם הגיר הוא AL4. דווקא הוא בסדר בשנים האלה.

אם לפיקאסו - שם זה גיר רובוטי 6 הילוכים. לא יודע אם זה אותו גיר כמו בטורבו דיזל.

 

בכל מקרה הייתי מליץ על מנוע לוגם סולר - רק בגלל האמינות. צריך לחפש רכב שמור עם היסטורית טיפולים מוכחת.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי EP6 האלה לא שיא האמינות. שאני קניתי את הרכב שלי, לדוד שלי היה מוסך מורשה פיג'ו והוא אמר לי בפירוש שעדיף לקנות את הדיזל כי הבנזין עושה בעיות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

ק"מ 122,000

 

תקלה וכניסה למוסך לעזרה בתיקון

התופעה - מזגן לא מקרר בעמידה. כאשר מעלים סל"ד אין הבדל. נמדדה טמפ' במאדה בעמידה בצל עם מזגן דלוק ועל עוצמת מפוח מירבית של 17 מעלות. דחיסה בקו לחץ גבוה בסביבות 13 באר.

 

כשלב ראשון, בוצע ניקוי חיצוני למעבה (על הדרך בוצע גם ניקוי לאינטרקולר ולרדיאטור קירור) בתנאים ביתיים. השלב הזה הוא מטעה קצת בפתרון לתקלה (כאשר מרטיבים את המעבה, האוטו מתחיל להרביץ קירור ויורד במאדה עד 4.5 מעלות) אבל מוביל למסקנה שהמדחס דוחס טוב ולא חסר גז.

 

לאחר ששמתי לב שבנסיעה, לאחר שכל המים התייבשו מהמעבה התופעה חוזרת, התחלתי לחשוד בשסתום ספיקה משתנה על המדחס. לצורך החלפתו צריך מכונת מיחזור גז ועל כן נכנסתי למוסך גבע וביקשתי את עזרת המוסך בהחלפת החלק.

במוסך הדיאגנוסטיקה היתה שהלחץ הנמוך במערכת גבוה מידי (תואם את התופעה של שסתום ספיקה).

 

הרכב הורם על ליפט לאחר שהוצא הגז מהמערכת, פורק מגן תחתון ונותק מחבר חשמלי של השסתום. לאחר מכן, הוצאה טבעת אבטחה שמאבטחת את השסתום למקומו. במשיכה עדינה בעזרה של מברג הוא יצא (לא ראינו משהו חריג כמו שבבים).

הרכבה בסדר ההפוך, מומלץ מאוד למרוח קצת שמן מדחסים על גומיות האטימה של החלק.

 

ביצענו ואקום, הכנסנו שמן חדש למערכת ומילאנו 470 גרם של גז (בגבול העליון של המומלץ). נתנו למערכת להתאזן ובנענו את הרכב לאחר 5 דק'.

 

המערכת חזרה לתפקד בצורה מיטבית והרכב מוכן לצלוח את הקיץ בקרירות.

תמונות אנסה לדחוף פה בהמשך.

 

עלות שסתום כזה בארץ כ-300 שקלים.

עלות העבודה משתנה בהתאם לקלות הפירוק, הצורך בלהוסיף גז אם חסר (מוזמנים להתקשר ולברר מחיר לבד, בכל מקום מבקשים מחיר אחר).

 

תודה לחבר'ה במוסך גבע שקיבלו אותי בשעה 15:30 ביום חמישי ועזרו לי לתקן את הבעיה.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...