Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מתגלגל סיטרואן C3 PICASSO eHDI בציר 2012


מלטבשי
שימו לב! השרשור הזה בן 192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

208 ימים מאז ההודעה האחרונה, איך שהזמן עף..

קצת ארוך, אבל אני מקווה שתסלחו.

 

אנחנו נמצאים על ק"מ 155,790, הרכב אוטוטו בן 10 שנים. לאחרונה התחילו להשמע יבבות מכיוון רצועות המנוע בנסיעה (כמו של רצועה מתוחה מדי).

במוסך אמרו כי ככל הנראה הבעיה ברצועת האביזרים (יותר נכון המותחנים) ואני החלטתי למשוך את זה לכיוון טיפול הטיימינג.

מצב הבלמים למי שהתעניין, תקין לחלוטין. הצטיידנו מראש בבית תרמוסטט חדש מקורי, אבל הוחלט שלא להחליפו כל עוד המקורי עושה את העבודה שלו. טמפרטורת המנוע נדגמת ע"י שימוש ב-ELM327 אחת לתקופה. לא ניצפו נזילות ממנו.

 

על פי הוראות היצרן (המחמירות) יש בטיפול (הקטן, הקודם היה גדול)הזה להחליף רצועת תיזמון. בנוסף הוחלף מנגנון חלון אחורי שמאלי (לא צולם). התכנסנו חבר טוב ואני לטובת ביצוע העבודה בתנאים ביתיים. חלק מהתהליך צילמנו, חלק לא (לפעמים הידיים תפוסות) אבל אשתדל להשלים באמצעים אחרים).

 

חלקים שהצטיידנו בהם לקראת הטיפול:

 

שמן 5W30 של טוטאל B71-2297

סנן שמן מקורי

5 ליטר נוזל קירור מקורי

קיט תזמון מקורי שכולל רצועה מותחן וגלגלת (מורכב מרצועה של גייטס, השאר של INA)

משאבת מים תחליפית של DOLZ

מחזיר שמן קראנק מקורי

מחזיר שמן קאמשפט  תחליפי של ויקטור ריינז

מותחן לרצועת אביזרים (קטן) מקורי

מותחן לרצועת אביזרים (גדול) תחליפי של גייטס (גם  המקורי זה גייטס)

רצועת אביזרים תחליפית

 

הורדנו מגן תחתון, גלגל ימין פורק וביטנה קופלה לאחור כדי לאפשר גישה.

מבט כללי על איך נראה רכב בן 10 מלמטה לפני העבודה - יבש לחלוטין

IMG-20220202-WA0035.thumb.jpg.4dd447840d957f0168c7c4a35a3812e7.jpg

 

תמכנו את המנוע (מומלץ להעזר בחתיכת עץ ישר כדי למנוע פגיעה באגן השמן).

פירקנו תושבת מנוע ימנית ואת התושבת שמאבטחת אותה לבלוק מנוע - לא נצפה בה בלאי שאינו טבעי וכרגע היא עדיין שלמה.

יש מחשבה להחליפה, אתארגן על אחרת בלי לחץ.

 

כך נראתה רצועת התיזמון שירדה הרכב אחרי 10 שנים.

IMG-20220202-WA0045.thumb.jpg.e4a39953195d491be5220bf8b458f684.jpgIMG-20220202-WA0053.thumb.jpg.d4c24631b5700737bbee548c4faad860.jpg

 

כעת התמקדנו בפירוק רצועת האביזרים ו-2 המותחנים שלה - לא צולם

ב-C3 פיקאסו שמצויידת במערכת Stop & Start מערכת מתיחת רצועת האביזרים שונה

ברכבים שאין את המערכת (דיזל ידני) יש מערכת שונה.

 

פירוק מכסה רצועת אביזרים

image.png.c71c4a8687b0be7fc64a8b42ece7de8a.png

 

הרפיית המותח (אנחנו השתמשנו במפתח פתוח ולא בכלי המתואר) והכנסת פין אבטחה למניעת חזרה

המותח הזה התגלה כתקול. הקפיץ של המתיחה היא קשה והוא לא תפקד כראוי. בנוסף הגלגלת שלו הרעישה.

image.png.fd0927de2733f6a0e9be74a8888661cd.png

 

כיווץ מותח שני - אנחנו השתמשנו במפתח רינג ובמקום לאבטח את המותח, פשוט הצאנו את הרצועה ושחררנו בעדינות את הרינג.

הרצועה יצאה במצב תקין (היא הוחלפה עם כל שאר המותחנים, מבלי שהיתה תקלה, לפני 5 שנים)

image.png.4700653b7dba94057ae35cdeb3aa58ff.png

 

לשחרר את הצמה החשמלית (3) מהקליפסים שלה, ולפרק את מגיני מערכת התיזמון(2,6).

לשחרר את הבורג של הפולי אביזרים ולהוציא אותו

לא חייב בסדר שכתבתי, פירוק הפולי לפני מקל על גישה

 

image.png.1f39e3d06af606b1ac8f844431c1d446.png

 

הגענו למצב הזה

IMG-20220202-WA0036.thumb.jpg.84aab53a634ca4d5eca4876e575fe452.jpg

 

עכת נאבטח את הטיימינג. נסובב את המנוע (בורג 4) על מנת להביא את נקודות הנעילה למקומם (0194A ו-0194B).

יש לנעול גם את גלגל התנופה, במיוחד אם רוצים להחליף מחזירי שמן.

באותה ההזדמנות, מפרקים את חיישן מהירות המנוע (8) את ה-offset prevention angle bracket, (לא ידעתי את לקרוא לזה בעברית)

image.png.8752c085614dc73910665aa7d65860ee.png

 

משחררים מתיחה של המותחן ב-(14).

התושבת תושבת המנוע פורקה אצלנו לפני.

במצב הזה ניתן להסיר את רצועת התיזמון

image.png.350eb2252fe34fc397fb216d306709fb.png

 

מפרקים פולי קראנק וכעת ניתן להחליף את מחזיר השמן התחתון.

קודחים בו בורג קטן ומושכים את מחזיר השמן.

בתמונה מטה רואים את מחזיר השמן המקורי, ואת נזילת המים (לא נראה כזה מינורי, מחור הדמעות)

IMG-20220202-WA0052.thumb.jpg.3f565da157694426c49df33165fa8544.jpg

 

פולי קאמשפט פורק גם הוא והוחלף מחזיר השמן - לא התשמשנו בכלי המתואר.

image.png.1957b7853483d6cf44ce70aa44a8b45c.png

 

פירוק משאבת מים - רשום לפתוח בסדר המופיע מטה . כמובן שבהרכבה יש לנקות שטחי מגע ולהחליף אטם.

image.png.6b3d6b0280c0c3d1412451911dbbaece.png

 

משאבה מקורית - ירדה ללא חופשים ורעשים כלל

IMG-20220202-WA0043.thumb.jpg.378863818845ca8a9abc2f5684de5d2a.jpg

 

משאבה חדשה של DOLZ

IMG-20220202-WA0044.thumb.jpg.91ae3320dec37ebd9f146235d4125ca3.jpg

 

מצב כרגע

IMG-20220202-WA0037.thumb.jpg.0d8dd893d4ae24f440556beaf808141f.jpg

 

החלפת גלגלת ומותח

IMG-20220202-WA0050.thumb.jpg.0cf7bf804b951351ad5316b3e370b805.jpg

IMG-20220202-WA0042.thumb.jpg.2be74c84e3e5cacb685b9a0cdd80ee89.jpg

 

הרכבת משאבה חדשה, החזרת פולי קראנק למקומו ורצועה (כבר במקום)

IMG-20220202-WA0040.thumb.jpg.0bf29d8c0cc5980722d5903ed34beb77.jpg

 

מרכיבים הכל בסדר ההפוך, ממלאים מים ומנקזים אויר (על בית תמרמוסטט ובקיר האש).

מחליפים שמן (זה כבר עשו הרבה בפורום, אז לא נפרט).

 

מניעים.. הרכב הפסיק ליבב, הכל הפך לשקט כמו ביום הראשון.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • אהבתי 5

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אנחנו ב-157,234 ק"מ

 

כחלק מההכנה לטסט השנתי, התכוונתי למצוא 4 צמיגים לרכב.

המידה עדיין בעייתית בגלל קוד עומס 91 ברשיון ולכן זה אתגר לא פשוט.

כניסה לכמה אתרים מגלה כי יש בעיקר צמיגי מישלן לרכב הזה (195/55/16).

 

מיואש, פניתי לדינמומטר בתל אביב. שם התברר כי ניתן לאשר גם קוד עומס 84T ומעלה. זה פותח לי מלא אפשרויות בקוד עומס 87.

משם יצאתי לחפש צמיגים לפי הנחיית הרב בוחן.

 

נכנסתי לפנצרית סער הקרובה למכון ושאלתי לגבי צמיגים. הבחור מתחיל להציע לי צמיגים סיניים ומישלין (שתי קצוות שלא מעניינים אותי). לבסוף נתקל בפאלקן 310 עם קוד עומס ומהירות 91V.

 

לאחר שביקש 380 ליחידה סגרתי איתו על 1400 לרביעייה.

 

משם ניגשנו ישר לטסט, עברנו חלק (החלפתי נורת 2 מגעים לפני בפנס אחורי). 

 

נפגש בדיווח הבא.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 29.1.2021 בשעה 19:20, מלטבשי כתב:

אני לא מרגיש שיש בעיה בבלימה עם הרפידות של ברמבו, להיפך. אבל זה בגלל שהסט שירד היה כנראה דפוק לחלוטין. נראה כמה יחזיק על הרכב. 

אנחנו על 161,000 ועוד קצת.

 

היום (בלילה) הוחלפו הצלחות (את האמת, אפשר לומר שהוחלפו סתם, אפשר לחרוט בכיף - היה 21.1 והמינימום 20) והרפידות. לא צולמו תמונות.

הטריגר להחלפה היה בעקבות רעשים בבלימה (רעש שחיקה) בצד שמאל ולא רציתי להגיע לברזל.

 

התחלנו לפרק גלגל מצד שמאל והתגלה כי ברפידה אחת יש אכן שחיקה כפולה מבת הזוג באותו קליפר. פורקו הפינים, נוקו ועברו גירוז מחדש בסיליקון ייעודי. בצד ימין היה עוד מלא בשר והכל תקין, ועדיין גירזנו מחדש. כמובן שהשתמשנו בגריז נחושת בצידי הרפידות למניעת רעשים בבלימה.

 

הפעם הורכבו -

צלחות פרודו

רפידות בוש - שימו לב כי מגיעים ללא פחיות שמרכיבים על הקליפר. השארנו את הישנים.

 

עלויות - ללא. החלקים התקבלו מתנה. היו מיועדים לרכב לשעבר של אחי (קקטוסולר) ונשארו לאחר המכירה. עבודה עצמית משותפת.

 

בתקווה לא להחליף שוב בלמים מקדימה בשנתיים  הקרובות.

 

הפרויקטים הבאים, בלי נדר - 

החלפת כריות בולם (מתפתח בלאי בצד שמאל)

הכנת משולשים להחלפה (ספייר)

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

כפסיעה לפני 170,000 ק"מ, נמאס לי למלא גז כל כמה חודשים. התפנה קצת זמן אז הוחלט להחליף מאייד דולף. ההתחלה בשעה 7 בבוקר במוסך גבע לצורך שאיבת הגז.

 

לאחר מכן, עבודה בתנאים ביתיים.

IMG-20231018-WA0026.thumb.jpg.4c815286b43d92f5e21c4bf9b2d6c265.jpg20231018_151105.thumb.jpg.1c18f3403240fc6ff452389e560f5a34.jpg

 

החלק שהורכב הוא סיני (לא מצאתי יחידה מקורית, שגם ככה לא היתה להיט).

 

20231018_151042.thumb.jpg.ec891b010e60b1c1acda4fa21cc8bb9d.jpg

 

בית חימום לאחר החלפה (כולל החלפת ספוגי אטימה)

20231018_151958.thumb.jpg.c4fecc59f3b1e7dd0b8dadcf95fc31b4.jpg

 

מורכב לאחר הסיום.

לא נשארנו עם ברגים ספייר. אין קרקושים.

IMG-20231018-WA0113.thumb.jpeg.df530d9daa3b1df2c0a4610f0492e750.jpeg

 

עלות החלק 550+מעמ.

זמן עבודה ברוטו - 8 בבוקר עד 19 בערב.

כולל יציאה לרכישת חלק לפי דוגמא, כולל קפה, ארוחת צהריים ושתייה.

 

תודה רבה למי שעזר!

 

במוסך מבקשים 3500 לפני מעמ על החלפה, חלק ועבודה.

IMG-20231018-WA0025.jpg

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • אהבתי 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...