Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו רועד חזק בזינוק + שאלה לגבי הילוכים


morpheus1234
שימו לב! השרשור הזה בן 7068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. האוטו שלי (יאריס מודל 2000) רועד חזק בזינוק, ולפעמים גם בתחילת נסיעה אחרי עצירה (מעל סל"ד מסויים) מדובר בריעדות של כאילו האוטו הולך להכבות אבל הוא לא(מדובר רק בהילוך ראשון)

 

2.האם נגרם נזק מסויים לרכב, בעת עצירה בהילןך גבוהה? נניח שאני נוסע בכביש בינעירוני שבו רמזורים, האם זה לא בריא לעצור בהילוך חמישי,רביעי,שלישי?

מבחינה מכאנית לדעתי (ואני לא מבין גדול) זה אפילו בריא, כיוון שכאשר מעבירים להילוך נמוך יותר הסל"ד עולה מה שבטווח הארוך גורם לבלאי למנוע, אך זה אולי לא בטיחותי כיוון שאין בלימה של המנוע...

 

האם אני צודק?

 

 

תודה מראש!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תשאל אותי משהו ברגש שלך על הקלאץ' או על הגז לא הכי במקום .

נסה להישאר עוד קצת על נקודת החיכוך בקלאץ' ולשחרר טיפה יותר מאוחר , או לתת קצת יותר גז בזינוק .

ים long time no

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, אני לא יודע מה זה קלאצ' אוטומטי, אבל אני אסביר לך איך נכון לעביר הילוכים:

מעלים הילוכים בכל מספר זוגי

הילוך 1: 0-20

הילוך 2: 20-40

הילוך 3: 40-60

הילוך 4: 60-80 (אגב עם ההילוך הרביעי ניתן להגיע למהירות המקסימלית של הרכב)

הילוך 5: 80+ (הילוך חמישי נועד לצורך חיסכון בדלק בלבד... עם רביעי תגיעו לאותה מהירות כמו בחמישי)

עכשיו נגיד אתה בהילוך 5 נוסע על 90 ... אתה רואה שיש אור אדום ברמזור ואתה צריך לעצור אז אתה עושה את זה:

מגיע ל70 קמ"ש מוריד לרביעי ... מגיע ל50 מעביר לשלישי... מגיע ל30 שם שני עד שאתה מגיע ל10 קמ"ש או עצירה אתה מעביר לראשון...

עכשיו מה שאתה עושה(נוסע בחמישי עד לעצירה מוחלטת)לא טוב כי אם פיתאום יהיה מקרה חירום שתצטרך להאיץ ותיהיה בהילוך חמישי לא תוכל לעשות הרבה... ואם נגיד אתה נוסע 30 קמ"ש תוך כדי בלימה כי יש אור אדום ואז פיתאום ניהיה ירוק אתה יכול להלחץ או לא חשוב מה אתה צריך להכניס להילוך הנכון וזה לוקח זמן. מה גם שאם אתה מוריד את ההילוכים כמו שאמרתי לך אתה שומר יותר על הבלמים

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נפשט את העניין , למה לך להסתבך ולגעת ברכב שנת 2000 שאתה לא מכיר ..

תשובה פשוטה ונוחה מאוד מאוד ( הריי בסוף הכל עניין של כסף ) , תלך למוסך טויוטה שיתחברו למחשב ויגידו לך מה הבעיה , וככה תגע את הבעיה האמיתית בלי לנחש ניחושים ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הילוך חמישי נועד לצורך חיסכון בדלק בלבד... עם רביעי תגיעו לאותה מהירות כמו בחמישי

איזה בולשיט...

גם בהילוך שלישי תוכל להגיע לאותה מהירות כמו בהילוך רביעי,

ובהילוך שני תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שלישי

ובהילוך ראשון תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שני

השאלה היא באיזה סל"ד...

ככול שאתה בהילוך גבוה ביחס למהירות אתה מאבד ממונט, אבל חוסך בדלק(זאת עקב הסל"ד הנמוך)

 

הילוך 1: 0-20

הילוך 2: 20-40

הילוך 3: 40-60

הילוך 4: 60-80 (אגב עם ההילוך הרביעי ניתן להגיע למהירות המקסימלית של הרכב)

הילוך 5: 80+

יפה שאתה זוכר את לימודי הנהיגה שלך, גם אני זוכר, ועל זה לא שאלתי

לומר לך את האמת אני לא נוהג לפי זה, אני נוהג לפי סל"ד

ברגע שאני צריך ממונט זמין, אני נוהג בהילוך שיתן לי סל"ד שיפיק מקסימום מומנט(או קרוב לזה)

ברגע שאני לא צריך מומנט זמין אני נוהג בסל"ד נמוך ע"מ לחסוך בדלק

 

עכשיו מה שאתה עושה(נוסע בחמישי עד לעצירה מוחלטת)לא טוב כי אם פיתאום יהיה מקרה חירום שתצטרך להאיץ ותיהיה בהילוך חמישי לא תוכל לעשות הרבה...

את זה תשאיר לי... תאמין לי שאם אני עושה את זה אז אני יודע בדיוק איך להחלץ ממצב כזה,

וברור שאם יהיה רמזור ירוק פתאום ואני על 30קמש בהילוך חמישי אז אני לא אתן גז(אלא אעביר להילוך נמוך יותר ע"מ לקבל ממונט סביר)

שאלתי נטו מבחינה *מכאנית* וגם זה אחרי שקראתי חומר רב על אופן פעולת הגיר והבלמים,

 

אז אם למישהו יש תשובה מקצועית אני אודה לו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה בולשיט...

גם בהילוך שלישי תוכל להגיע לאותה מהירות כמו בהילוך רביעי,

ובהילוך שני תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שלישי

ובהילוך ראשון תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שני

השאלה היא באיזה סל"ד...

ככול שאתה בהילוך גבוה ביחס למהירות אתה מאבד ממונט, אבל חוסך בדלק(זאת עקב הסל"ד הנמוך)

 

 

אתה לא הבנת אותי...

אם הרכב שלך מגיע מקסימום למהירות של 180 פירוש הדבר שבהילוך רביעי אתה יכול להגיע ל180 וגם בחמישי רק בחמישי יהיה חיסכון בדלק ובהילוך שלישי או שני אתה לא תגיע ל180 (שהיא בעצם המהירות המקסימלית של הרכב, לדוגמא)

בקיצור הילוך חמישי הוא לצורך של חיסכון

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה בולשיט...

גם בהילוך שלישי תוכל להגיע לאותה מהירות כמו בהילוך רביעי,

ובהילוך שני תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שלישי

ובהילוך ראשון תוכל להגיע לאותה מהירות של הילוך שני

השאלה היא באיזה סל"ד...

ככול שאתה בהילוך גבוה ביחס למהירות אתה מאבד ממונט, אבל חוסך בדלק(זאת עקב הסל"ד הנמוך)

 

 

אתה לא הבנת אותי...

אם הרכב שלך מגיע מקסימום למהירות של 180 פירוש הדבר שבהילוך רביעי אתה יכול להגיע ל180 וגם בחמישי רק בחמישי יהיה חיסכון בדלק ובהילוך שלישי או שני אתה לא תגיע ל180 (שהיא בעצם המהירות המקסימלית של הרכב, לדוגמא)

בקיצור הילוך חמישי הוא לצורך של חיסכון

 

הבנתי אותך מעולה...

אתה לא הבנת אותי

כנראה שאתה לא יודע את אופן פעולת המנוע ותיבת ההילוכים,

ואתה סתם זורק משהו שמישהו אמר לך

אתה יודע בכלל למה יש צורך בהילוכים?

אתה יכול להגיע ל60 קמ"ש גם בהילוך ראשון(בחלק מהמנועים)

אך בכל זאת ציינת ש40-60 זה הילוך שלישי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שידוע לי לגבי אופן השימוש בהילוכים שלך בשעת עצירה ..זה אפשרי אבל לא מומלץ בעיקר לברקסים שאתה גומר בצורה כזו הרי שאתה מוריד בהדרגתיות הילוכים אתה בעצם תוך כדי מוריד מהירות בצורה מבוקרת ע"י כוחו של המנוע[בלימה בעזרת המנוע] דרך תיבת ההילוכים וזה היתרון בהורדת הילוכים על פי הספר! ישנן עוד סיבות חלק כבר הוזכרו פה..!

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שידוע לי לגבי אופן השימוש בהילוכים שלך בשעת עצירה ..זה אפשרי אבל לא מומלץ בעיקר לברקסים שאתה גומר בצורה כזו הרי שאתה מוריד בהדרגתיות הילוכים אתה בעצם תוך כדי מוריד מהירות בצורה מבוקרת ע"י כוחו של המנוע[בלימה בעזרת המנוע] דרך תיבת ההילוכים וזה היתרון בהורדת הילוכים על פי הספר! ישנן עוד סיבות חלק כבר הוזכרו פה..!

 

OK, אבל בבלימה בעזרת המנוע יש בלאי מואץ למנוע לא? הרי בכל הורדת הילוך הסל"ד עולה בצורה משמעותית ...

האם ישנן סיבות נוספות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK, אבל בבלימה בעזרת המנוע יש בלאי מואץ למנוע לא? הרי בכל הורדת הילוך הסל"ד עולה בצורה משמעותית ...

האם ישנן סיבות נוספות?

ולא רק למנוע,יש גם בלאי מועץ לקלאץ' בכל החלפה של הילוך,תקנו אותי אם אני טועה.

 

יש סיכון בגלישה בניוטרל ושימוש תוך כדי זה בבלמים?

sani

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...