Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סרט שאהבתי מאוד ולכן החלטתי להמליץ לכם עליו. שתיהנו גם. [שרשור מתגלגל]


vxlan
שימו לב! השרשור הזה בן 1116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קלוברפילד טוב לכשעצמו, לקח את הקונספט של פרוייקט המכשפה מבלייר לסטייל יותר הוליוודי, לטעמי הצליח להם.

קלוברפילד ליין טוב מינוס למרות שג'ון גודמן מעולה שם. אף פעם לא הבנתי איך שני הסרטים האלה מתחברים.

מהו השלישי בעצם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מחבב את כריסטופר נולן, אבל בין-כוכבים אחד מהסרטים החלשים ביותר בקריירה שלו: קר (לפחות ביחס לסרטי בטמן שלו), מייגע, ולא חיבבתי מספר מן הטוויסטים בעלילה; והמיקס של הסאונד - העוגב של האנס זימר מחריש אוזניים, ולא בקטע טוב.

לא הבנת כלום.

קודם כול, ואני מזהיר מראש את כל מי שצופה בסרט - מי שאין לו ילדים בגיל שאפשר לתקשר איתם ומעלה לא יצליח להתחבר רגשית לסרט. פשוט לא יצליח. או שיצליח, אבל לא באותה מידת אינטנסיביות. לא יעזור בית דין, לא יעזור כלום.

 

לגבי המיקס של הסאונד - מפתיע שלא הבנת את הרעיון, בתור אחד שמכיר את ואגנר.

מה שקורה שם זה בדיוק מה שקורה במערכה הראשונה של פרסיפל, במוסיקת המעבר אל מקהלת המסדר,

ומה שקורה בעוד מקומות ב״טריסטן״ - המוסיקה עולה ומטביעה בכוונה את הדיאלוג,

בין השאר משום שאתה יודע בדיוק מה עומד להיאמר בדיאלוג.

חוץ מזה, כל הסרט הוא מחווה ל״אודיסאה בחלל״, לא רק בקריצות קולנועיות,

אלא גם באופן שבו המוסיקה (או הדממה הטוטאלית, קובריק משחק ביניהן)

מתעלה ומטביעה גם את המרשימה שבפירוטכניקות הוויזואליות.

אתה אמור לתת לעצמך לטבוע במוסיקה, הן אצל ואגנר והן אצל, למשל, פיליפ גלאס ושאר המינימליסטים.

 

חוץ מזה, איזה כלי נגינה מייצג יותר טוב את הנצח ואת האינסוף מאשר עוגב?

יש מפוח שפועל בצורה רציפה, אינסופית, בניגוד לכל כלי נגינה אחר

שבו צריך תמיד להקיש שוב על הקליד או לחלופין לנשום אוויר.

למה זה הכלי שמתקינים בקתדרלות?

בחירה נהדרת (אגב, צימר זוקף את הקרדיט לנולאן בבחירה של הכלי).

 

Interstellar איננו מושלם וזה בולט בצפיות רצופות, אבל הוא עדיין גורם לי לבכות.

כמו סרטים אחרים בז׳אנר המדע בדיוני כביכול, הוא בעצם בכלל לא סרט מדע בדיוני.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהו השלישי בעצם?

 

קלוברילד פרדוקס.

ואני כותב את השם הזה כדי שאם במקרה מישהו נתקל בסרט הזה, אז שיניח את השלט ויתחיל ללכת אחורה בקצב אחיד ובלי תנועות חדות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול בלילה ראיתי את שלושת הקלוברפילדים, אלה 4 וחצי שעות שלא יחזרו...

 

אם במקרה מישהו נתקל בסרט הזה, אז שיניח את השלט ויתחיל ללכת אחורה בקצב אחיד ובלי תנועות חדות.

את קלוברפילד המקורי, ראיתי בקולנוע.

מאחר ולא ראיתי את פרוייקט המכשפה מבלייר, לא הכרתי את הסגנון מלפני כן.

זה היה אחד הסרטים המרשימים ביותר שראיתי בתקופתו. כיום, צפיות חוזרות הן ממש לא זה, לצערי. אבל כשראיתי אותו לראשונה, מאד התרשמתי ואהבתי את הסרט.

את השני, כמו כולם, ראיתי כי הוא היה אמור להיות מעין המשך לראשון.

הוא היחיד שאני מצטער שראיתי... פשוט סרט משעמם.

השלישי לא היה רע; אממה, הוא גם לא היה טוב. סתמי לחלוטין.

אני עדיין מחפש את הקשר בין ה-3 סרטים הללו. לא באופן פעיל... אני בטוח שאם אגגל, אמצא אין ספור תיאוריות והסברים. לא תודה. אין כח לזה.

פשוט נהניתי מהראשון, השלישי היה סביר, זהו. היה, נגמר. מתישהוא אולי אצפה שוב, ואולי לא. כמו שאמרתי, הראשון איבד את האפקטיביות שלו בימינו.לכן זה רק אולי ולא "בהחלט".

 

קריאוס, הוא לא גרוע. הוא פשוט איננו טוב. יש הבדל תהומי בין השניים. שווה צפייה, אם שרדת את השני- השלישי לא יאכזב אותך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר הוא "הם פתחו חור בזמן-חלל ועשו סלט ממדים שהביא את המפלצות". זהו. פאקינג זהו. זה הקשר. איזה שטות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינטרסטלר היה יכול להיות סרט מד"ב קלאסי אם נולאן היה לוקח בחירות פחות פופוליסטיות מחד, ומאידך שם יותר דגש על המוזרויות הפרוזאיות כמעט של הפיזיקה והפסיכולוגיה בסיפור. לדוגמא - לפתח קצת יותר את דמותו של המדען שנשאר נטוש 21 שנה בחללית, או לספר קצת יותר על התרבות העתידית שאחראית לכל העניין; זה א ב של ג ד בספרות מד"ב מורכבת קצת.

 

לעניין סאגת מלחמת הכוכבים המדרדרת, ובכן, נדמה שהכל כבר נאמר בקהילת המבקרים חובבי הפרנצ'ייז. דיסני וקתלין קנדי פשוט מחרבים את המיתולוגיה ומעליבים את האוהדים האדוקים מתוך הנחה (די מוצדקת לפחות עד סולו) שזה לא יפגע בהכנסות.

 

לעניין סרט מאתגר מוחית, אם אין משהו חדש, חוזרים לעבר...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין סאגת מלחמת הכוכבים המדרדרת, ובכן, נדמה שהכל כבר נאמר בקהילת המבקרים חובבי הפרנצ'ייז. דיסני וקתלין קנדי פשוט מחרבים את המיתולוגיה ומעליבים את האוהדים האדוקים מתוך הנחה (די מוצדקת לפחות עד סולו) שזה לא יפגע בהכנסות.

 

אני חושב שזו סוגיה שתמצא בה דיסוננס בין חובבי הסדרה לבין חובבי המדיום הקולנועי. לראיה, הסרטים הללו כן מוצאים חן בעיני מבקרים מקצועיים. מנקודת מבט של הפקה, הם כולם סרטים טובים: משוחקים טוב, אפקטים טובים, לא ארוכים יותר מדי, וכך הלאה.

 

אני אישית מסתכל על הסרטים הללו דרך שתי פריזמות שונות. האחת, כחלקים המשרתים את הסיפור של הסדרה בכללותה. בעיני, כל הרעיון בסדרת סרטים הוא להציג דמויות מסוימות וקונפליקט כלשהו, ולפתח אותם בהדרגה לאורך הסרטים השונים בסדרה, עד הגעתם למיצוי בסרט האחרון בסדרה - ממש כשם שתסריט בודד בנוי.

 

מנקודת מבט זו, כל סרט "מלחמת הכוכבים" אחרי השישיה הקיימת (שאני לא אוהד שרוף שלה מלכתחילה) מיותר בהגדרה, כי הסיפור המרכזי של הסדרה הוצג, פותח והכי חשוב - הגיע לסיומו.

 

אבל, מצד שני, אני גם יכול להסתכל על הסרטים הללו כיצירות אינדיבידואליות. ככאלו, אני נהנתי מ"הכוח מתעורר" של JJ אברמס. רימייק או לא, כיף לצפות פה. אחלה הומור, הסרט רץ, אקשן טוב, וכך הלאה. הבחירה בטייקים ארוכים לא אופיינית לאברמס (שאצלו המצלמה לרוב על סטרואידים) אך עובדת יפה בהקשר של הסרט.

 

גם הסרטים האחרים, כשלעצמם, הם לכל הפחות בסדר, ובוודאי לא ראויים לשנאה מהסוג שהם מקבלים מחובבי הסדרה. אז לא הייתי ממהר להאשים את המפיקים במשהו, חוץ מאשר בעצם העובדה שהם מפיקים עוד סרטים בסדרה הזו, לשווא.

 

קודם כול, ואני מזהיר מראש את כל מי שצופה בסרט - מי שאין לו ילדים בגיל שאפשר לתקשר איתם ומעלה לא יצליח להתחבר רגשית לסרט. פשוט לא יצליח. או שיצליח, אבל לא באותה מידת אינטנסיביות. לא יעזור בית דין, לא יעזור כלום.

 

פייר.

 

אני עומד מאחורי מה שאמרתי: זה אולי הסרט הגרוע ביותר של נולן. מהסרטים האחרים שלו כולם יכולים להינות, לא רק הורים לילדים.

 

לגבי המיקס של הסאונד - מפתיע שלא הבנת את הרעיון, בתור אחד שמכיר את ואגנר. מה שקורה שם זה בדיוק מה שקורה במערכה הראשונה של פרסיפל, במוסיקת המעבר אל מקהלת המסדר,[...]חוץ מזה, כל הסרט הוא מחווה ל״אודיסאה בחלל״, לא רק בקריצות קולנועיות, אלא גם באופן שבו המוסיקה (או הדממה הטוטאלית, קובריק משחק ביניהן) מתעלה ומטביעה גם את המרשימה שבפירוטכניקות הוויזואליות.

אתה אמור לתת לעצמך לטבוע במוסיקה, הן אצל ואגנר והן אצל, למשל, פיליפ גלאס ושאר המינימליסטים.

 

אין לי ספק שהמיקס הוא חלק מן המחווה של נולן ל"אודיסיאה בחלל", ואין לי בעיה עם הבחירה בעוגב. אפשר להגיד הרבה דברים על זימר, אבל לפחות הוא לא כמו ג'יימס הורנר שהיה דוחף את חמתות-החלילים שלו לכל סרט, בלי שום הקשר.

 

אני כן מצאתי את המיקס קצת מוגזם. בדרך כלל בסרט, אם אתה רוצה שהמוזיקה תשתלט, אתה משקיט את הצליל הדייגטי (Diegetic - "בתוך" הסצנה). ב"בין כוכבים" המוזיקה מנגנת על גבי דיאלוג.

 

בשביל זה יש Live-to-Projection.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, אבל פשוט קראתי ביותר מדי מקומות את התיאורים גרוע/חובבני בנוגע למיקס, וזה קצת צורם כשמדובר בסרטים שבהם כל דקה עלתה מיליון דולר (מספר אמיתי, אגב, באינטרסטלעעער). זאת בחירה אמנותית, לא פאשלה טכנית, בדיוק כמו הדבקות של נולאן בסרטי צילום (בחירה שאני אישית קצת מתקשה להבין). הוא בערך האחרון שעוד סוחב את המדיה הזאת.

אגב, מבדיקה שערכתי עם מערכת קולנוע ביתי מכויילת כהלכה, תופעת הסרט שטובע בתוך המוסיקה קיימת גם ב-Inception בנקודות מפתח, אם כי באופן פחות מוגזם. מין אימרה כזאת שעם כל הכבוד והאהבה לאמנות החמישית, אמנות המוסיקה האבסטרקטית (נטולת מילים או תוכנית) היא עדיין האמנות העליונה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כמו הדבקות של נולאן בסרטי צילום (בחירה שאני אישית קצת מתקשה להבין). הוא בערך האחרון שעוד סוחב את המדיה הזאת.

 

דווקא דבקות בפילם זו מגמה מאוד בולטת בהוליווד. טרנטינו מצלם על פילם, סרטי "מלחמת הכוכבים" החדשים צולמו כולם על פילם וכך סרטי "סטארטרק" החדשים, "משימה בלתי-אפשרית", וכך הלאה - הכל מתוך עקרון.

 

גם לי קשה להבין את זה. כשצפיתי שוב ב"אפוקליפטו" (אחת ההפקות הגדולות הראשונות שצולמו דיגיטלית) אחרי שהמלצתי עליו בשרשור עף לי המוח מאיכות הצילום. זה מפתיע במיוחד כי גיבסון במאי ומפיק לא פחות שמרני מאשר נולן בכל הנוגע לשאר ההיבטים של סרטיו.

 

גם סקייפול ו"ההוביט" הראשון נראים מצויין הודות למצלמות הדיגיטליות.

 

תופעת הסרט שטובע בתוך המוסיקה קיימת גם ב-Inception בנקודות מפתח, אם כי באופן פחות מוגזם.

 

טוב, זימר תיזמר חלקים מהסרט ל-6 קרנות, 12 טרומבונים וארבע טובות.:twisted:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה סרט לא רע, מותחן פסיכולוגי "the best offer":

https://www.imdb.com/title/tt1924396/

 

בהמלצתך ראיתי את הסרט.

לא רוצה לספיילר לאף אחד שמתכוון לראות אותו ולכן לא ארחיב אבל פס הקול מדהים, המשחק מעולה והאווירה מצויינת.

אממה, נשארתי עם קצת טעם מר, גם בגלל הסוף עצמו וגם כי אנחנו לא מקבלים תשובות להכל.

פספסתי משהו? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמלצתך ראיתי את הסרט.

לא רוצה לספיילר לאף אחד שמתכוון לראות אותו ולכן לא ארחיב אבל פס הקול מדהים, המשחק מעולה והאווירה מצויינת.

אממה, נשארתי עם קצת טעם מר, גם בגלל הסוף עצמו וגם כי אנחנו לא מקבלים תשובות להכל.

פספסתי משהו? :)

לא, סרט מעולה עם סוף קצת מפוספס, ראיתי אותו אי שם ב2014

חבל שלא עושים עוד סרטים כאלה, השנה האחרונה פשוט נוראית

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפוקליפטו שווה צפייה או שזה רק אורגיה של איברים כרותים?

 

בגללך...ראיתי שוב את הסרט. רק שהפעם עם מסך גדול יותר מבעבר וסאב חדש.

למרות שעברו הרבה שנים מאז יצא הסרט, הוא לא איבד מהרלוונטיות שלו. (יש סרטים שכן)

איכות תמונה ועבודת צילום מטורפת בשילוב קטעי אקשן מהפנטים וקצביים גרמו לי לדפיקות לב מואצות.

ללא ספק הישג מרשים של מל גיבסון בתור במאי מוערך. והוא מוכיח את זה שוב בסרט המשובח Hacksaw Ridge.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ראיתי שני סרטים בחג השני.

הסרט הראשון Collateral . העלילה - מקס (ג'יימי פוקס) הוא נהג מונית שאפתן שעובד לילות. וינסנט (טום קרוז) הוא רוצח שכיר שנשכר על ידי הקרטלים להוריד כמה אנשי מפתח במשפט שיערך נגדם. וינסנט עולה על המונית של מקס ולוקח אותו איתו למסע ההרג. כמובן שהיעד האחרון לחיסול היא עורכת הדין היפה שמקס התאהב בה בתחילת הסרט. הביקורת שלי - סרט מתח/אקשן בינוני ושבלוני לגמרי. הסוף צפוי. משחק טוב של ג'יימי פוקס, בינוני של קרוז. בקיצור רק אם אין לכם משהו טוב יותר לעשות.

הסרט השני Foxtrot, הסרט הישראלי שעלה לכותרות בזמנו בגלל ההתנגחות של הבורה ממשרד התרבות. דרך אגב, לקחתי אותו מהספריה השכונתית. העלילה - זוג הורים (ליאור אשכנזי, שרה אדלר) מקבל הודעה על כך שבנם החייל נהרג. כמה שעות לאחר מכן, מקבלים הודעה נוספת שהיתה טעות. לא ארחיב יותר מזה כדי לא לתת ספויילרים. הביקורת שלי - בקצרה, סרט בינוני. גברת גרב רק תרמה לו צפיות. אם לא הייתי מתרשם שהיא סתומה, עוד הייתי חושב שהיא עושה פה הפוך על הפוך.

לזכות הסרט אומר שהצילום מאוד מקצועי ויפה. אין הרבה מלל, הבמאי מכוון לגמרי לז'אנר סרטי "האיכות" האירופאיים. פחות דיבורים יותר אווירה. יש בסרט משהו תיאטרלי, כלומר מזכיר קצת מחזה. מעבר לכך, לא ראיתי משהו מיוחד בסרט והוא לא ממש תפס אותי. בקיצור, אם יש לכם שעה וחצי להעביר ועניין לראות על מה היתה המהומה.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...