Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה של מגזין CAR - פרארי F50 מול מקלארן F1


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מגזין CAR של חודש ספטמבר שנת 97 מקפיץ אותנו מעבר לאוגוסט (שלא היה בו שום דבר מספיק מעניין) וליולי, שהופיע כאן לפני שבוע בערך.

 

באותו החודש הוצגה הגולף סימן 4, הקסארה, הפורשה 996.

 

המבחנים הגדולים כללו בראש ובראשונה את המבחן שתוכלו לקרוא כאן. כאשר אזהיר אתכם מראש - אל תצפו למצוא מנצחת. השורה המסכמת את המבחן מספרת את הסיפור - "אין כאן מנצחת, בגלל שזה יהיה טיפשי אפילו להעלות את האפשרות שיש כאן מפסידה".

 

אח"כ נלקחה ה-F50 אל מול שתי מתחרות לא צפויות, שכל הקשר בינה לבינן הוא העובדה שלכולן מנוע מאוד מאוד חזק. הראשונה היא בנטלי טורבו RT. מפלצת של 150000 ליש"ט, 6.75 ליטר, 400 כ"ס ו-2.5 טון, שעושה אפס למאה ב-5.8 שניות. השניה היא קרייזלר וייפר GTS, מפלצת של 70000 ליש"ט, 8.0 ליטר, 450 כ"ס ו-1.5 טון, שעושה אפס למאה ב-4.5 שניות. ה-F50 לצורך ההשוואה עלתה 350000 ליש"ט, מנוע 4.7 ליטר, 520 כ"ס ו- 1230 קילו. אפס למאה ב-3.7 שניות. לעומת שתי המפלצות הפרארי היא מופת של טכנולוגיה, שילוב אדיר של ביצועים ויכולת. הוייפר אפילו לא מנסה להתחרות איתה בהתנהגות כביש, אם כי הם התרשמו ממנה לטובה ביחס לוייפר הקודמת שהייתה נוראית.

 

עוד מבחנון מעניין הוא ההשוואה הלא כל כך מתבקשת למראית עין של ה-F50 ללוטוס אליז. בביצועים אין כאן שום תחרות, אבל מדהים לראות שהאליז ממש נראית כמו גרסה מוקטנת של הפרארי. מבחינת ביצועים הפרארי שוחטת את האליז הקטנה כמובן, אבל היה מפתיע לראות שבסל"ד נמוך מאוד לאליז יש יותר כוח, ועוד יותר מפתיע לראות מה הקטנה מסוגלת לעשות לגדולה בסיבובים. שתיהן מתנהגות דומה מאוד על המסלול, והאליז אפילו מתנהגת קצת יותר טוב בגלל שיש לה פחות תת היגוי בפניות חדות. היא פחות מאיימת וכך יוצא שאתה נוהג בה יותר מהר על ההתחלה. כמובן שבסופו של דבר הפרארי תהיה יותר מהירה גם בסיבובים, פשוט כי האחיזה שלה גבוהה יותר. הסיכום היה שהאליז נותנת 7/10 של הריגושים של הפרארי, 11/10 של התנהגות הכביש, ו-6% מהעלות... המשוואה ברורה...

ולסיום, המבחן ההשוואתי החודשי הוא קצת לא צפוי. טויוטה קורולה נגד פז'ו 306 נגד פיאט בראבו. כולן 3 דלתות, כולן מנוע 1.4.

 

פרט טריוויה מעניין - לקורולה 1.4 הידנית הייתה תיבת שישה הילוכים בשנת 97. הייתם מאמינים?

גם תוצאות המבחן מפתיעות: במקום האחרון הפז'ו. היא הכי מתנהגת, הכי נוחה, אבל הקבינה פלסטיקית מדי ומרגישה לא מהודקת ותגובת הדוושה גרועה ביחד עם מנוע לא מבריק מכשילים אותה. במקום השני הקורולה - הרבה כיף, עם גיר מצוין והתנהגות כביש מצוינת. פנים זול מדי מכשיל אותה בדרך למקום הראשון, המאויש בידי הבראבו, עם עיצוב מקורי, מנוע טוב ואישיות מהנה, בנוסף להיותה הקנייה הטובה ביותר מבחינת הערך.

 

טוב, חלאס עם השטויות, למבחן:

car0997f50f11.jpg

car0997f50f12.jpg

car0997f50f13.jpg

car0997f50f14.jpg

car0997f50f15.jpg

car0997f50f16.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...