Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה באמת הולכות האוטומטיות החדשות וכובשות את מקום הידניות?


הלוחש למכוניות
שימו לב! השרשור הזה בן 3856 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה אף פעם לא הופך למשהו שאתה לא מרגיש, לא שם לב אולי, אבל זה לוקח תשומת לב שהייתה יכולה להיות מופנית לנהיגה מאשר לתפעול. זה אומנם אינדיבידואלי לכל בן אדם, אבל מוח בו זמנית מסוגל להתמודד עם כמות מסויימת של פעולות וכמות פעולות הזאת יורדת מאוד בעייפות, מחלה, מצב רוח לא טוב וכד'.

 

לגבי כך שאתה לא מוצא אקסטרא נוחות באוטומט, כי אתה ממוקד בתפעול הרכב יותר מאשר בנהיגה, זה לנהוג ברכב אוטומטי זה בשבילך לא דבר רגיל.

 

תפעול נוסף של רכב גוזל לא רק תשומת לב, אלא גם אנרגייה בתפעול של כל זה - בנסיעה ארוכה זה משמעותי.

 

 

כשאתה הולך ברחוב, כמה תשומת לב אתה מפנה לפעולות הבאות:

הרמת רגל ימין, כיפוף ברך, שליחת הרגל קדימה, דריכה, העברת משקל הגוף קדימה, הרמת רגל שמאל...

נכון שזה לא מפריע לך להסתכל לצדדים או לדבר עם בן אדם שצועד לידך?

 

 

ושוב אני חוזר - גם בנסיעות ארוכות של 200-300 ק"מ ביום אף פעם לא מצאתי ולא הרגשתי שום הבדל בנוחות ובעייפות.

ז"א אני מבין כמובן על על מה אתם מדברים אבל אצלי זה לא בא לידי ביטוי בשום מצב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כשאתה הולך ברחוב, כמה תשומת לב אתה מפנה לפעולות הבאות:

הרמת רגל ימין, כיפוף ברך, שליחת הרגל קדימה, דריכה, העברת משקל הגוף קדימה, הרמת רגל שמאל...

נכון שזה לא מפריע לך להסתכל לצדדים או לדבר עם בן אדם שצועד לידך?

 

 

ושוב אני חוזר - גם בנסיעות ארוכות של 200-300 ק"מ ביום אף פעם לא מצאתי ולא הרגשתי שום הבדל בנוחות ובעייפות.

ז"א אני מבין כמובן על על מה אתם מדברים אבל אצלי זה לא בא לידי ביטוי בשום מצב.

 

תרשה לי לחזק אותך ולהוסיף שיצא לי לנסוע לאורך הארץ גם ברכבים ידניים וגם ברכבים עם תיבות אוטומטיות ומההרגשה האישית שלי חשתי הרבה יותר עייף בנהיגה על אוטומט, דווקא בגלל שלא היה לי את החיבור עם הרכב.

 

אני מוצא את עצמי הרבה פחות מרוכז על הכביש כשאני נוהג במצב אוטומטי מלא ולא במצב ידני, חסר לי החיבור עם הרכב והחיפוש אחר העברת ההילוך האופטימלית. בגלל זה אני בד"כ נוסע במצב טריפטוניק כשמזדמן לי לנסוע על רכב אוטומטי.

 

אני מאמין שמי שהתרגל לנהיגה ידנית ירגיש הרבה פחות נוח בנהיגה ברכב אוטומטי.

ולכל מי שהעלה את הטענה שקשה יותר בפקקים בגיר ידני- אני ממליץ לכם לנסות לנהוג על רכב ידני מהשנים האחרונות, היום זה לא מה שהיה פעם, הקלאצ'ים נותים להיות רכים יותר וקלים יותר על הרגל.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בAL4 הייתי מגיע להילוך האחרון והרביעי ומתייצב על 4 סלד ב140 קמ"ש ועכשיו אותו דגם רכב רק ידני , בהילוך החמישי והאחרון בשביל לנסוע על 140 אני צריך להגיע ל4.8 4.7 4.9 סלד . ההילוך הראשון והשני צריך להיות עדין כמו גוזל בן יום בשביל לבצע העברה מבלי שהרכב ירעד, עליתי על שיטה אני נותן גז לפני ניתוק מוחלט של הקלאץ ואז אני פחות מרגיש את העברה אבל זה משהו שחדש לי הצורת נהיגה הזו ואצטרך להתרגל אליה .

 

 

כאילו באמת שאין סיבה , ואני חוזר אין סיבה לנסוע על ידני אלה אם כן אין לך רכב ספורט (ספורט לא סיאט איביזה 1400 סמ"ק גימור ספורט) או אם אתה רוצה לקנות ביותר זול את הרכב שאתה רוצה או אם אתה רוצה לחסוך בדלק, סתם לנסוע על ידני ברכב משפחתי בשביל כיף אני לא מבין את מהות הכיף, זה סתם עוד עבודה.

 

בן כמה הקלאץ'?

לפי מה שזה נשמע זה כי הוא חדש עדיין.

 

כל גיר והכיול שלו. (אם היו מאריכים את ההילוך חמישי כנראה שב140 הרכב היה נחנק לך, ויצא לי לנהוג ברכב שאם מעבירים ב120-130 לחמישי הרכב היה מאט:wink: גם כן פיג'ו).

הגיר בכל רכב צריך להגיע למהירות המירבית שהרכב מסוגל להגיע אליה (ולא תמיד זה מה שרשום בסקאלה).

בAL4 שהיה לי (משודך למנוע 1.8 115כס, ב406) בשיוט בכביש 6 על 140 המנוע היה גם בערך מנשק את ה4K סלד עד כמה שאני זוכר.

פעם אחת הסקרנות אחלה אותי ובדקתי מה הכי מהר שהרכב יכול להגיע, ותאמת הגעתי למהירות שמביישת אוטוסטרדות בגרמניה. (המנוע נחנק ב5.5K סלד ככה).

מעבר לכך, עם VTR ידנית לא הייתי מחפש מהירויות, אולי מידי פעם להשתעשע באיזה כביש מפותל.

 

אני מסכים עם מה שבוקי אומר, ככל שעושים פעולה כלשהי כל כך הרבה פעמים, זה כבר נתפס במוח, יש דברים שאני עושה בכל מיני תחומים, פעם הם נראו לי טרחה ועכשיו זה בא לי ברגיל. (נגיד בעניין הרכב, כבר התרגלתי שהנעילה מרכזית לא עובדת, וכל פעם דחיתי התקנה של חדשה, עכשיו אני מתוך הרגל כבר נועל\בודק שכל הדלתות נעולות כשאני יוצא מהרכב).

 

לדעתי הנהיגה לאורך ק"מ רב פחות מעייפת עם גיר ידני. (ולא עייפות של הרגל, למי שרגיל לאוטומט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול עשיתי נסיעה של ראשל"צ-תל אביב-ירושלים-אבו גוש (צריך לאכול)- תל אביב-יפו-ראשל"צ עם המון פקקים.

 

לא זכור לי שום רגע שבו חשבתי "הלוואי וזה היה אוטומט".

 

בכלל, עם מערכת של Hill Holder (נגד התדרדרות), אין שום הבדל בין אוטומט וידני, אפילו בפקק בעליות של ירושלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הרבה מאוד עניין של העדפה אישית.כמובן יש גירים אוטמטיים יותר מוצלחים ופחות מוצלחים ,אבל כאשר עברתי מ307 אוטומטית ל307 ידנית (עם אותו מנוע) פשוט גיליתי את הרכב מחדש . השילוב עם הגיר הידני הרבה הרבה יותר מוצלח .בגלל יחסי העברה שונים הרכב שקט יותר במהירות גבוהה,סוחב יותר טוב בכל מצב, חסכוני יותר וסך הכל הרבה פחות מסורבל.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה הולך ברחוב, כמה תשומת לב אתה מפנה לפעולות הבאות:

הרמת רגל ימין, כיפוף ברך, שליחת הרגל קדימה, דריכה, העברת משקל הגוף קדימה, הרמת רגל שמאל...

נכון שזה לא מפריע לך להסתכל לצדדים או לדבר עם בן אדם שצועד לידך?

ידידי, בעיות מסובכות אנשים בדרך כלל פותרים לא תוך כדי פעילות גופנית - הליכה היא בהחלט פעילות גופנית שצורכת משאבים בתפעול הגוף ואנרגייה. בנהיגה עדיף להשקיע את המשאבים בתכנון מסלול אופטימלי ולהשקיע כמה שיותר תשומת לב במעקב אחרי הסובבים, ככה אפשר מראש להיערך למצב שעשוי להווצר בכביש ולפתור אותו בצורה הכי בטיחותית.

מה שאמרתי זה במצב האופטימלי, במצב לא אופטימלי כאשר עייפים, רעבים, כועסים, חולים תשומת הלב שמושקעת בתפעול הרכב עדיף להשקיע בנהיגה, כי כמות תשומת לב בנהיגה קטנה ואת הרזרבה הקטנה עדיף כמובן להשקיע בנהיגה ולא בתפעול.

 

בהליכה הבן אדם רואה פחות מאשר כאשר הוא עומד ומתבונן. למה? כי הליכה לא אוטומטית גם כאשר אתה לא שם לב להעברת משקל, קיפול ברכיים וכד'.

 

תפעול המכונה צריך לצמצם למינימום האפשרי כדי שיהיה אפשר להשקיע את תשומת הלב בכיוונים יותר פרודוקטיביים. באידיאל זה רכב שיודע לנהוג לבד, אומרים שב2020 רכבים כאלה ישווקו באופן סדרתי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי, במהלך יותר מ 10 שנים שאני גולש בפורום הזה דיון "אוטומטי מול ידני" עלה עשרות פעמים.

 

נכתבו טעיונים הגיונים יותר ופחות בעד ונגד כל אחת מהתיבות, וגם עכשיו אנחנו לא הולכים להמציא משהו חדש.

 

כל אחד בוחר לפי העדפות אישיות ויכולת כלכלית. לפחות נכון לעכשיו ברוב המקרים עדיין יש אפשרות בחירה.

 

לדעתי המצב הזה ישאר בעתיד הנראה לעין והתיבה הידנית לא תיעלם כ"כ מהר.

למרות שברור שהכיוון הכללי הוא הכיוון ה"אוטומטי". אבל יקח לזה עוד זמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3856 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...