Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשים - תקראו על מה אתם חותמים!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חוסר אחריות פיננסית קיצוני.

בנאדם אחראי שיש לו 20K מזומן בלבד ורוצה לקנות אוטו, קונה אוטו ב18K או מקסימום איזו משומשת צעירה ב40-50K אם חשוב לו אוטו שיהיה אמין ויתן שקט תעשייתי.

 

220K עם הלוואת בוליט?

איזה טמטום.

זה אומר שבעוד 3 שנים הם יהיו בלי רכב (יימכר לטובת כיסוי החוב), בלי המקדמה ועם אוברדרפט של כמה אלפים טובים כי רכב יוקרה כנראה יאבד יותר מ50% בשלוש שנים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זו תרבות הצריכה הקלוקלת שנהייתה לנו בארץ.

 

תרבות צריכה עוד מילא, כל עוד הכסף שמופנה לצריכה הוא כסף שיש.

לצרוך מותרות (חופשה בחו"ל, אייפון חדש, רכב חדש של 220K, או בעצם כל רכב חדש) על חשבון כסף שאין (כלומר על חשבון העתיד שלך) זה חוסר אחריות קיצוני.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
זו תרבות הצריכה הקלוקלת שנהייתה לנו בארץ.

 

לחיזוק דבריך, קניתי לא מזמן ספה קטנה בביתילי, המוכרן החביב סיפר לי במהלך השיחה שאנשים רוכשים ''מערכת ישיבה'' ב20 K + ואח''כ רבים דקות על התשלומים ולעתים בצורה לא הכי עדינה. שופוני כבר אמרנו?

הרוב טוב.

פורסם
אותי מדהים שאנשים קונים רכב של 220000 שקל ב-100% מימון. מילא רכב קטן וזול, אבל למה להתחייב להוצאה מיותרת על רכב יוקרה כשאין לכם כסף לשלם אפילו מקדמה?

 

אתה צודק ב 100% (מימון). גם אני שאלתי אותם את אותה השאלה.

התשובה היא כי אנחנו רוצים. אנשים בוגרים. לך תתווכח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תרבות זאת נפוצה בכל העולם לצערנו הרב.

סתם דוגמא מאצלנו, החברה שאני עובד בה נרכשה על ידי אחת החברות הגדולות בשוויץ, היתה שיחה אישית לכל עובד, וחלק קיבלו חוזה חדש, והשאר לא קיבלו כלום (נשאר להם שנתיים לעבוד).

אחד העובדים, בחור צעיר אשר גר עם ההורים שלו, ולא חסך כלום, החליט שבא לו רכב, אבל מה איזה רכב? רכב זול? לא, הוא הזמין במוו 118.

אבל לבן אדם אין כסף, מה עושים? לוקחים מימון, הוא לקח מימון ל3 שנים אם ריבית של 15 אחוז לשנה, אתם שואלים מה מחיר הרכב? המחיר הוא 34 אלף פרנק שווצרי, לא היה לו כלום, לקח מימון של 100%, ויש לו רק שנתיים לעבוד.

כששואלים אותו למה הוא עשה את זה? הוא אמר חיים רק פעם אחת, ולנהוג בבמוו זה כמה רמות מעל כולם :shock:

פורסם

אם הם חתמו על 220K שח בלחץ של זמן, אני מאמין שלא תיהיה להם הבעיה לשלם אותו.

 

לפעמים אני מתעצבן מלקרוא דברים כאלה, ומלראות בכלבוטק על תמימים כאלו.

 

מגיל 0 לימדו אותי, לקרוא כל דבר שאני חותם עליו, כל דבר, בחוץ כולם חארות וקומבינטורים (סליחה על השפה).

פורסם
זה אומר שבעוד 3 שנים הם יהיו בלי רכב (יימכר לטובת כיסוי החוב), בלי המקדמה ועם אוברדרפט של כמה אלפים טובים כי רכב יוקרה כנראה יאבד יותר מ50% בשלוש שנים.

 

עשיתי להם סימולציה בדיוק של הדבר הזה, הסברתי כמה כסף יהיו חייבים, מה יקרה אם הרכב יימכר ביותר כסף, ומה יקרה אם האוטו יימכר בפחות.

יתרה מכך, הראתי להם כמה כסף הם 'שרפו' בשלוש השנים האלה שהתחת שלהם חימם ריפודים מפוארים.

לא שיכנעתי.

 

יש אנשים שפשוט דנים את עצמם ואת ילדיהם לחיים של דלות ועוני, וזה בידיים שלהם.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

קודם כל מגיע ליואב לככב ב'יצאת צדיק', פייר.

 

שנית - אנשים כל כך לא אחראיים פיננסית, אם יקבלו תשובה שלילית מהבנק יפנו לגורם מימון חיצוני עם ריבית הרבה יותר גבוהה (מימון ישיר, נניח). ספק אם יוותרו.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

שלא יוותרו, אבל לפחות הוא יודע שהוא עשה כל מה שהוא יכול.

הרבה אנשים ככה, קשה להם להודות שהם לא יעמדו בהוצעות, הרוב זה רק פוזות להראות שהם יכולים, ולא משנה להם מה מנהל הבנק אומר.

פורסם
נשמע כמו רמאות גדולה של הסוכן שם,ניצול של אנשים תמימים!!! בידיעה שהם לא מודעים למה שהם חותמים,כי כל אדם אחר לא היה חותם על דבר כזה,ועוד 10% פיצוי לסוכן "המסכן" שהתפוצצה לו עסקה.

 

אולי תגיד את שם הסוכן/דרכי יצירת קשר,לידיעת הכלל כדי שהציבור יזהר וישמר.

 

מה אתה רוצה מהסוכן הזה? הוא לא אחראי עליהם או על ההחלטות שלהם. כל עוד מדובר באנשים בגירים הם צריכים להיות אחראים למעשיהם. אנשים בגירים שקונים רכב ב-220K כשאין להם שקל מבלי לקרוא ולהבין את החוזה הם מפגרים (לא רק תמימים) ואף אחד אחר לא אחראי לכך חוץ מהם.

פורסם

יצא לי לדבר בהודעות פרטיות בנוגע למשכנתא (מאחר ואין לי גישה לאוף טופיק :-) ) עם משתמש חביב שנתקלנו לאותה סיטואציה בדיוק.

 

כמו 100% מימון, גם המשכנתא שנלקחת להרבה יותר זמן היא מסוכנת, לצערי ראיתי שנתיים קדימה, כשהבנתי שאצטרך להחזיר 5-6 אלף שקל כל חודש במשך 25-30 שנה כשהבנק היה על סף אישור, אז העיניים שלי נפתחו וביטלתי כל מחשבה בשנה הקרובה על לקיחת משכנתא, בעוד אנשים אחרים בוודאי היו קונים בית יקר יותר ממה שאני תכננתי, ובעוד 5 שנים נופלים איתו.

 

הרבה אנשים מסביבתי לא חוסכים כסף ולא מתנהלים נכון, חיים מהיד אל הפה למרות שיש להם כל אפשרות לחסוך, חבריי הקרובים למעט אחד (שעוזר לאימו החולה וזה מובן בהחלט) דווקא חוסכים הרבה ובמהירות ודווקא חיים כמו שצריך - רכב, מסעדות וטיסות לחול.

עם זאת הרבה אנשים שלמדו איתי או היו איתי בצבא פשוט בדרך לנפילה לתהום ואת זה רואים למרות שהם רק בני 23, כל הדרכים שלי לעזור להם נתקלות ב"אתה חושב יותר מדי על העתיד".

 

לכו תדברו עם אנשים כאלה שאתה כבר על סף קניית בית (פרטי במרכז), והם עוד עובדים בתחנת דלק/יחצנים/WHATEVER. כאשר שניכם התחלתם באותה נקודה בדיוק.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

מסכים לחלוטין, יש אנשים ללא כל מחשבה על העתיד, חיים את הרגע וחיים ב "יהיה בסדר".

קרובי משפחה קנו בית, לא הספיק להם המקום, קנו בית גדול יותר (5 חדרים) ומיחזרו משכנתא (פעם ראשונה).

הבית שקנו היה ללא מרפסת, אחרי כמה שנים החליטו כל הדיירים בבניין שרוצים לבנות מרפסות, מה, הם לא יבנו? מיחזרו משכנתא פעם שניה.

הגיעו לגיל 50 עם משכנתא גדולה והצליחו לסגור אותה כשקיבלו פיצויים ממקום העבודה (עקב פרישה מוקדמת), אממה? הפיצויים שקיבלו אמורים לשמש להם כפנסיה, אבל כמובן יותר חשוב לסגור משכנתא שדופקת עם ריבית.

 

איכשהוא הכל עכשיו מסתדר להם (כספית), הבן זוג השני לקה באירוע מוחי ועם שלל מחלות אחרות אובחן כנכה כמעט 100%, יקבלו פיצויים מביטוח לאומי ועוד ועוד. אז החיים והבריאות היו צריכים להדפק כדי שהחיים הכלכלים יסתדרו.

 

הסיפורים לא נגמרים, לי יש בית משלי כבר שנתיים, הגעתי אליו באמצעות תכנון מקדים והשקעה נכונה. כל שאר החברים שלי נוסעים ברכבים טובים יותר וחדשים יותר משלי (שרייד 2000 מסכנה), קונים איפון 5S רק כי זה יותר חדש ומזמינים וודקות (כל כוס 50 שקל) בבארים חופשי, חיים רק פעם אחת... לי יש בית, הם גרים עם ההורים או בדירת שכירות מוזנחת עם 2 חדרים.

 

תוספת : הדיבורים על המשכנתא כל כך נכונים, אנשים לא מבינים או שלא רוצים להבין, מבחינתי אותו דבר. מקשיבים ל "יועץ משכנתא" בבנק שברוב המקרים מבין בדיוק כמוך ורוצה לסגור עוד עסקה.

פורסם
שנית - אנשים כל כך לא אחראיים פיננסית, אם יקבלו תשובה שלילית מהבנק יפנו לגורם מימון חיצוני עם ריבית הרבה יותר גבוהה (מימון ישיר, נניח). ספק אם יוותרו.

 

וכאן נכנסים שיקולים נוספים. בערב קיבלתי מהם 'רמז' שבבנק אחר מאשרים להם.

מצד אחד אני לא רוצה לאבד לקוחות, מצד שני אני לא רוצה עוד שנה להוציא אותם לטיפול משפטי כי אין להם מאיפה להחזיר.

 

ושלא תבינו לא נכון, מימנתי מכוניות יקרות בהרבה, אבל לאנשים שיש להם, ויש להם איך להחזיר, ורק בגלל רצון להיות ממונפים הם רוצים לרכוש את הרכב באשראי.

 

 

אגב,

אתם חושבים שהם חריגים? אתם טועים. התנהלות כזו רואים בכל הרמות.

חבר טוב, גר בבית פרטי באחת השכונות היוקרתיות במרכז. הבית שלו שווה בין 3.5 מיליון ל 4.0 מיליון. בית צנוע באותה השכונה, משופץ מהיסוד. הוא חיי בו בשלווה, עומד בהחזרי המשכנתא ואפילו מצליח לחסוך קצת.

אישתו ראתה ברחוב ליד בית אחר, משופץ, שהיא רוצה. עשה החבר חישוב, והגיע למסקנה שהתוספת לבית החדש היא כמליון שקלים, שאין להם. כלומר צריך משכנתא נוספת. נעמד על הרגליים האחוריות וסירב לעסקה. אמר לאשתו היקרה שהם מתאבדים כלכלית. שגם אם הם יכולים אולי איכשהו לעמוד בעסקה, הוא לא מוכן לחיות בצמצום. רוצה להחליף רכב כשבא לו, רוצה לטוס לחו"ל, לקנות לילדים מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה, ולא מעניינים אותו 4 קירות כשהוא יהיה בן 70. את השיחה הם עשו אצלי בבית כגורם מתווך.

מאותו הרגע אישתו מרררת לו את החיים. כבר חודשיים. ברוגז אחד ארוך. הוא אמר לי בעצב גדול מאוד, שאם לקבל ממנה חיוך עולה לו מיליון שקל הוא מוותר על החיוך. :-(

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
וכאן נכנסים שיקולים נוספים. בערב קיבלתי מהם 'רמז' שבבנק אחר מאשרים להם.

מצד אחד אני לא רוצה לאבד לקוחות, מצד שני אני לא רוצה עוד שנה להוציא אותם לטיפול משפטי כי אין להם מאיפה להחזיר.

 

ושלא תבינו לא נכון, מימנתי מכוניות יקרות בהרבה, אבל לאנשים שיש להם, ויש להם איך להחזיר, ורק בגלל רצון להיות ממונפים הם רוצים לרכוש את הרכב באשראי.

 

אתה בנקאי. איש מקוצע. לא אבא שלהם, לא פסיכולוג שלהם ולא אלון גל. תן להם לקבל את ההחלטות שלהם עבור עצמם.


×
×
  • תוכן חדש...