Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משהו מוזר [רעידות] בבלימה חזקה.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול, קרה לי משהו מוזר, נסעתי בעיר במהירות סבירה - 40 קמ"ש בערך,

הייתי לפני כיכר ומישהו נכנס אליו מרחוק, אז נאלצתי להאט ולתת לו לעבור (דיי מרחוק).

נתתי בלימה טיפה חזקה, מה שהיה מוזר שבמקום כמו כל בלימה חזקה שאני נותן והרכב מאט חזק ועוצר,

הפעם לקח לאוטו מרחק גדול מהרגיל לעצור, והיה רעש מוזר כמו של ברזל נתקע במשהו כמו - כמו טח טח טח טח עד שהאוטו נעצר.

 

מה קרה בעצם? הברקסים? הכביש? הABS ? ואיך אני נמנע מזה ובולם נכון?

פורסם

ABS.

אם אתה צריך להמשיך להאט, אתה לא מרפה מהבלם. אם אתה יכול להפסיק להאט, אתה יכול להרפות מהבלם.

בקיצור, כרגיל.

 

לגבי מרחק העצירה, אם לא מדובר ברכב ישן, אז הוא לא היה יותר גדול מאשר אם ה-ABS לא היתה נכנסת לפעולה. יכול להיות שלא הערכת נכון את עוצמת הבלימה הנדרשת (עקרונית, ככל שהרכב נוסע יותר לאט, צריך פחות עוצמת בלימה על מנת לנעול את הגלגלים) ו/או שהכביש היה חלק.

 

כרגיל, מומלץ קורס נהיגה מתקדמת, בדיוק כדי לתרגל מצבים כאלו ולהרגיש איתם נוח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
ABS.

אם אתה צריך להמשיך להאט, אתה לא מרפה מהבלם. אם אתה יכול להפסיק להאט, אתה יכול להרפות מהבלם.

בקיצור, כרגיל.

 

לגבי מרחק העצירה, אם לא מדובר ברכב ישן, אז הוא לא היה יותר גדול מאשר אם ה-ABS לא היתה נכנסת לפעולה. יכול להיות שלא הערכת נכון את עוצמת הבלימה הנדרשת (עקרונית, ככל שהרכב נוסע יותר לאט, צריך פחות עוצמת בלימה על מנת לנעול את הגלגלים) ו/או שהכביש היה חלק.

 

כרגיל, מומלץ קורס נהיגה מתקדמת, בדיוק כדי לתרגל מצבים כאלו ולהרגיש איתם נוח.

 

אם אני אלך לכביש ריק/חניון אגיע ל50-60 קמ"ש, ואתן ברקס בכל העוצמה על מנת להרגיש ולתרגל את המצב הזה, כמה אני הורס את הברקסים או את הצמיגים?

פורסם

מכמה בלימות חירום אתה לא תהרוס את הצמיגים והבלמים, לא יגרם כל בלאי משמעותי.

 

באיזה רכב מדובר? אני שואל על מנת לדעת אם מצוייד ב-ABS(לפי הודעתך הראשונה נשמע שכן).

 

בגדול מומלץ קורס נהיגה מתקדמת בטיחותי שיעזור לך לדעת מה לעשות במצבי חירום כגון בלימות חירום, ירידות לשול הדרך וכו'.

פורסם
מכמה בלימות חירום אתה לא תהרוס את הצמיגים והבלמים, לא יגרם כל בלאי משמעותי.

 

באיזה רכב מדובר? אני שואל על מנת לדעת אם מצוייד ב-ABS(לפי הודעתך הראשונה נשמע שכן).

 

בגדול מומלץ קורס נהיגה מתקדמת בטיחותי שיעזור לך לדעת מה לעשות במצבי חירום כגון בלימות חירום, ירידות לשול הדרך וכו'.

 

2009 Hyundai i30 , יש ABS.

 

אם אתה אומר שלא ייגרם בלאי משמעותי, אני אלך לחניון שומם לנסות את זה.

לגבי קורס נהיגה מתקדמת, אני מאוד רוצה, ואעשה בעתיד שתהיה לי יכולת לממן מעצמי ולא מההורים.

פורסם

לא לומדים נהיגה בהתכתבות. את תסתכן בביצוע בלימות חירום במגרש - לא אמור לקרות כלום, אבל הסיכון מיותר ואני גם קצת חושש מהחוקיות (ותתפלא כמה אנשים נתפסו על עבירותתנועה במגרשים שוממים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני דווקא מקבל את הרושם שאולי ה"בשר" של רפידות הברקס נגמר.

ממליץ לבדוק רפידות (מסירים גלגל ובודקים בראייה אם יש "בשר" על הרפידה).

פורסם
לא לומדים נהיגה בהתכתבות. את תסתכן בביצוע בלימות חירום במגרש - לא אמור לקרות כלום, אבל הסיכון מיותר ואני גם קצת חושש מהחוקיות (ותתפלא כמה אנשים נתפסו על עבירותתנועה במגרשים שוממים).

 

אין שום סיכון מלהגיע למהירות של 50 קמ"ש ולבלום, מלבד שיעבור שוטר מזדמן וישאל שאלות.

גם ללמוד יותר מדי אי אפשר, אבל לפחות התחושה תהפוך למוכרת ולא מפחידה. גם זה משהו.

 

אני דווקא מקבל את הרושם שאולי ה"בשר" של רפידות הברקס נגמר.

ממליץ לבדוק רפידות (מסירים גלגל ובודקים בראייה אם יש "בשר" על הרפידה).

 

"מקבל רושם" צריך להיות מבוסס על עובדות המקרה, ומה שמתואר זו התנהגות סטנדרטית של רכב. לא יודע למה הסקת שהרפידות גמורות, מסיפור של בלימה אחת. אם הרכב מטופל סדיר, יעלו על זה במוסך ו/או בטסט (אלא אם הרכב ננהג באגרסיביות יתר בין טיפולים).. בכל מקרה, ברכבים מודרנים, צריכה להיות נורת התראה עלרפידות גמורות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

תעשה את זה באיזה חניון נטוש. ההיכרות עם התחושה של הABS היא חשובה, שכן היא תמנע ממך להיבהל במקרה חירום אמיתי. את אחותי הקטנה, בתקופה שהיא הייתה נהגת חדשה, לקחתי לחניון ליד הבית, ונתתי לה לבלום ככה. בפעם הראשונה היא נבהלה, והפסיקה את הבלימה. בפעם השנייה היה יותר טוב. בפעמים 3-4-5 היה בסדר גמור, והיא לא רצתה להפסיק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
תעשה את זה באיזה חניון נטוש. ההיכרות עם התחושה של הABS היא חשובה, שכן היא תמנע ממך להיבהל במקרה חירום אמיתי. את אחותי הקטנה, בתקופה שהיא הייתה נהגת חדשה, לקחתי לחניון ליד הבית, ונתתי לה לבלום ככה. בפעם הראשונה היא נבהלה, והפסיקה את הבלימה. בפעם השנייה היה יותר טוב. בפעמים 3-4-5 היה בסדר גמור, והיא לא רצתה להפסיק.

 

מצטרף לאמירה, בפעם הראשונה שהייתה לי ''הכרות'' עם ה ABS חשבתי שאני הולך למות וכל הצירים ברכב נשברו ואיבדתי שליטה ואני הולך להתהפך ולעשות שמיניות באויר, ואז בא המורה נהיגה ואמר שהכל בסדר עם חיוך מגחך.

פורסם
לא לומדים נהיגה בהתכתבות. את תסתכן בביצוע בלימות חירום במגרש - לא אמור לקרות כלום, אבל הסיכון מיותר ואני גם קצת חושש מהחוקיות (ותתפלא כמה אנשים נתפסו על עבירותתנועה במגרשים שוממים).

 

אני אפנה אותך לתקנה 53 לתקנות התעבורה:

53. לא יבלום נוהג רכב את רכבו פתאום, אלא לשם מניעת תאונה שאי-אפשר למנעה בדרך אחרת או אם הדבר הכרחי מטעמי בטיחות התנועה; האמור בתקנה זו לא יחול על בלימת רכב לשם ניסוי בלמיו, בתנאי שלא יערוך אדם ניסוי כזה אלא לאחר שנקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים והבטיח שאין הניסוי עלול לסכן או להפריע לרכב הנוסע בדרך.

 

מגרש נטוש בהחלט נופל תחת "נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים והבטיח שאין הניסוי עלול לסכן או להפריע לרכב הנוסע בדרך"

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

^

+1

 

הגיע הזמן שיתרגלו ABS...

 

אני זוכר את הפעם הראשונה שיצא לי לתפעל ABS במצב אמיתי. לא הרגשתי פחד וחשש לרכב, למה? לא בגלל שהתנסיתי בעבר (לא התנסיתי) אלא בגלל שהכרתי את הרכב והמכשור בו לכן ישר ידעתי מה בדיוק פועל.

 

יצא לי גם פעם אחת לתפעל ESP, זה כבר היה יותר מפחיד אבל רק למאית השנייה, נכנסתי בסיבוב לא כל כך חד אבל כנראה מהר + בורות בכביש, הרכב החליק ותפס תחת, פתאום יש אזעקה מהרכב ואחת מנוריות החירום התחילה להבהב, הרכב תפס שליטה ותיקן + תיקון קל שלי, אפילו הרכב לא האט פשוט תיקן והמשיך באותה המהירות.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

מכיר את התקנה, אבל לך תסביר לשוטר שיתפוס אותך שרק בדקת את הבלמים. סביר שמבחינתו ניסית לעשות צלחות.

פות"ש - עלעל קצת בפורום המשפטי וקרא סיפרים של אנשים שנתפסו עושים שטויות במגרשים נטושים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני תמיד המלצתי לנהגים לתרגל בלימות חירום במגרש שקט, והרבה מדריכי נהיגה מתקדמת ממליצים על כך עם ובלי קשר להשתלמות נהיגה כזו או אחרת. בשילוב הסבר, רוב הנהגים יצליחו תוך שניים-שלוש תרגולים להיפטר מההיסוס הנלווה בדרך כלל לפעולת הבלימה במצב שבו נדרשת האטה חריפה, וכן מהפחד הכרוך בהפעלת ה-ABS.

 

הדבר הינו חוקי למהדרין כיון שלנהג מותר לבדוק את בלמיו במקום שקט ובמכוניות עם ABS זה לא משהו שנראה בתור השתוללות מן החוץ, להבדיל מכל מיני החלקות או מבלימה דומה ברכב ללא ABS.

 

לגבי השחיקה הנגרמת מבלימה שכזו. תרגול בלימת חירום במהירויות נמוכות יחסית (עד 60 קמ"ש) אינם גורמות בלאי מורגש לרכב. לצמיגים לא נגרמת שום שחיקה מוגזמת בגלל פעולת ה-ABS המונעת נעילה וככל שהמשטח יותר חלק ופחות אגרסיבי השחיקה האפסית ממילא פוחתת עוד יותר. נגרמת שחיקה מזערית ובלתי מורגשת לרפידות הבלמים. יש לזכור כי בלימת חירום במהירות כזו נגמרת תוך פחות משתי שניות, בעוד ששחיקה לבלמים נגרמת דווקא מבלימות חלשות יותר וממושכות (לפחות 8-9 שניות רצוף) תחת עומס גבוה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מכיר את התקנה, אבל לך תסביר לשוטר שיתפוס אותך שרק בדקת את הבלמים. סביר שמבחינתו ניסית לעשות צלחות.

פות"ש - עלעל קצת בפורום המשפטי וקרא סיפרים של אנשים שנתפסו עושים שטויות במגרשים נטושים.

יש לי מצלמה DVR באוטו , מגרש נטוש, משולש אזהרה בכניסה, ולהפעיל את האיתות , ימנע אי נוחות עם משטרה?

(אני גם נהג חדש וצעיר, מספיק לי שייקח לי את הרישון ל30 יום בשבילי זה באסה של החיים)

 

אני תמיד המלצתי לנהגים לתרגל בלימות חירום במגרש שקט, והרבה מדריכי נהיגה מתקדמת ממליצים על כך עם ובלי קשר להשתלמות נהיגה כזו או אחרת. בשילוב הסבר, רוב הנהגים יצליחו תוך שניים-שלוש תרגולים להיפטר מההיסוס הנלווה בדרך כלל לפעולת הבלימה במצב שבו נדרשת האטה חריפה, וכן מהפחד הכרוך בהפעלת ה-ABS.

 

הדבר הינו חוקי למהדרין כיון שלנהג מותר לבדוק את בלמיו במקום שקט ובמכוניות עם ABS זה לא משהו שנראה בתור השתוללות מן החוץ, להבדיל מכל מיני החלקות או מבלימה דומה ברכב ללא ABS.

 

לגבי השחיקה הנגרמת מבלימה שכזו. תרגול בלימת חירום במהירויות נמוכות יחסית (עד 60 קמ"ש) אינם גורמות בלאי מורגש לרכב. לצמיגים לא נגרמת שום שחיקה מוגזמת בגלל פעולת ה-ABS המונעת נעילה וככל שהמשטח יותר חלק ופחות אגרסיבי השחיקה האפסית ממילא פוחתת עוד יותר. נגרמת שחיקה מזערית ובלתי מורגשת לרפידות הבלמים. יש לזכור כי בלימת חירום במהירות כזו נגמרת תוך פחות משתי שניות, בעוד ששחיקה לבלמים נגרמת דווקא מבלימות חלשות יותר וממושכות (לפחות 8-9 שניות רצוף) תחת עומס גבוה.

תודה על התגובה המושקעת וההסבר.

×
×
  • תוכן חדש...