Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 40 לאוסטין אלגרו - הבריטית הכושלת של כל הזמנים.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4076 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כתבה יפה וכתיבה יפה, עלי לציין שאני לא חושב שהאלגרו מכוערת (גם אחרי שראיתי אותה במציאות), אבל כרכב היא מהדברים הכושלים ביותר שאי פעם יוצרו - אכן תמונת ראי של תעשיית הרכב הבריטית הכושלת של שנות ה 70

The higher you go, the harder the fall..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אחרי שירדה כמעט סופית מהכבישים באנגליה, נזכרו בה האנגלים, והיום קיימים מספר מועדונים שמאגדים בעלי אלגרו.

אני עדיין זוכר היטב את טור העורך של סטיב קורפלי משנת 87' לערך, בה הוא כתב על האוסטין אלגרו של אמא שלו..

לארץ האלגרו הגיעה די סמוך לתחילת ייצורה, ואני זוכר היטב אלגרו עם גלגל ההגה המרובע.

אלגרו MK3 כבר לא הגיעה לארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כתבה יפה ומעניינת.

*בטעות רשמת 1989 במקום '79 במתיחת הפנים הנוספת.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזכות הבריטים ייאמר שמסורת ארוכה הם לא נוטשים.

עד היום ועוד הרבה מלפני האלגרו והמרינה הם ממשיכים לשאת בגאון את נס הרכב המחורבן ביותר שמתכננים/מייצרים בעולם.

שיילמדו מהצ'כים איך שותים יותר בירה,עם יותר אחוזי אלכוהול, ועדיין מייצרים כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה!

 

קצת על האלגרו בארץ הקודש -

 

שיווק האלגרו החל באוקטובר 1974. בהיצע נכללו גרסאות ארבע דלתות עם מנועי 1100, 1300 והדובדבן שבעוגה (המרובעת :wink:) - 1500 סופר דלוקס. למעשה, מכונית אחת מדגם 1974 הגיעה לישראל כמה חודשים קודם לכן, אך עברה רישוי רק לאחר תחילת השיווק. כדגם 1975, כמובן. המכוניות האחרונות יובאו לישראל בתחילת 1979 ונמכרו עד סוף אותה שנה.

 

סיכום נסיעת המבחן שערך "ברכב" באלגרו 1300 מאוגוסט 1976 מלא בפנינים. הנה מבחר -

המנוע מלא מרץ ושוחר תאוצה. במשך [כך במקור] 12 שניות מגיעים ממצב עמידה ל- 80 ק"מ לשעה....מערכת ההיגוי פועלת יפה. סיבובים חדים נלקחים בקלות במהירויות גבוהות יחסית....צדדית המרכב מזכירה אמנם את ה"מקסי", אולם בעיצוב הכללי ניכרת בה ההשפעה האיטלקית.

 

מצ"ב נתוני היבוא לישראל, לפי שנת דגם וגרסה. בסטטיסטיקה נכללות גם שתי סטיישן 1300.

Allegro Israel 8-1976.jpg

Austin Allegro in Israel.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלגרו היה רכב די פופולרי בתחילת ובאמצע שנות ה70. הרכב היה מאוד חסכוני, מה שהיה חשוב בתקופה של קפיצת מחיר גדולה של הדלק בעולם, וקיצוב דלק \ חוסר דלק באירופה ובארה"ב. לקראת סוף שנות ה 70 מחירי הדלק ירדו ואיתם האטרקטיביות של הרכב, עם מנוע דל בתאוצה.

 

האלגרו גם בלט לטובה בנושא החלודה, וזאת בתקופה שכמעט כל הרכבים החלידו מהר, ובמיוחד הרכבים האיטלקים והצרפתים.

 

אילו המנוע שלו לא היה כזה עייף, הוא היה יכול להיות להיט בארץ, ובמיוחד מכיון שהמחיר שלו היה אטרקטיבי, והרכב היה לא רע מבחינת אמינות (יחסית לאותה התקופה).

 

אגב המתכנן הדגול אלק איסיגוניס, לא היה ממוצא טורקי אלא ממוצא יווני, כפי ששמו מעיד.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שציינתי, האלגרו סבלה מהרגע הראשון מעיצוב לא מושך, יחידות הינע עייפות, מיתלים נוקשים, איבזור דל ומחיר גבוה, בשל דרישות השכר המופקעות של העובדים, שלא היססו לנקוט בנשק השביתה, ושביתות בנות שבועיים ומעלה היו מחזה נפוץ.

הנחת היסוד של קברניטי בריטיש ליילנד היתה שבכל מקרה המכונית תימכר היטב בשוק הבריטי, שהיה באותה תקופה מהגדולים בשווקים האירופאיים.

כשהוצגה הגולף של פולקסווגן ב 74', נראתה האלגרו כבדיחה עלובה לידה, ואיבדה גם את מעט האטרקטביות שעוד היתה בה.

 

התבססות מוחלטת על השוק המקומי גרמו לכך שרוב המכוניות הכושלות ביותר הגיעו מאנגליה וארצות הברית.

 

* אלק איסיגוניס, שקיבל מאוחר יותר את התואר סר, היה אכן ממוצא יווני, אך נולד בטורקיה, בעיירה סמוכה לאיזמיר*

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני יודע באיזה שנה נולד אבל אם יש בלבול לגבי אם היה טורקי או יווני נראה שנולד בשנים שאיזור איזמיר היה שייך ליוון והיא נקראה סמירנה. עד הטרנספר הגדול של אטאטורק ותפיסתה.

 

 

בויקיפדיה אכן מצוין שנולד בסמירנה, 1906.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Its a rubbish car that fact is certain.

 

It is interesting to see how the Israeli journalist that took the car out for a test seems to think its pretty good, whilst all over the world the car was ripped apart by journalists.

 

Makes me wonder what other cars he drove in his career ? probably agricultural machinery.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא זוכר שהיתה לשכן שלי אלגרו 1981 (אולי ביבוא אישי?)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Its a rubbish car that fact is certain.

 

It is interesting to see how the Israeli journalist that took the car out for a test seems to think its pretty good, whilst all over the world the car was ripped apart by journalists.

 

Makes me wonder what other cars he drove in his career ? probably agricultural machinery.

 

א. באמת מעניין מי הכותב, אולי הוא ממשיך לכתוב כיום.

ב. ב 74, חוץ מ DS ,2002 ואלפות איזה אוטו התנהג טוב ? אתה צריך להשוות למה שהיה אז.בהרבה מכוניות היית רואה את התחת לפניך בסיבוב מעל 60.

ג. נכון שאפילו אז האוטו תפקד כמו נמל אשדוד תחת עיצומים של יהושע פרץ/פועלי סוליהל תחת מגי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב. ב 74, חוץ מ DS ,2002 ואלפות איזה אוטו התנהג טוב ? אתה צריך להשוות למה שהיה אז.בהרבה מכוניות היית רואה את התחת לפניך בסיבוב מעל 60.

 

אודי (50/80/100)? לנציה בטה? פיאט (127/124/132)? פורד (אסקורט/ קורטינה)? אופל? רנו (5/12/15/16/17)?

כל הב.מ.וו (סדרה 5 כבר שווקה..)? סיטרואן GS? פיג'ו (304/404/504)? פולקסווגן (גולף/ שירוקו/ פאסאט/ K70)?

 

נראה לי שהרעיון ברור: כמעט כל יתר התוצרת המוטורית שניתן היה לרכוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4076 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...