Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכות קדימה במעגל תנועה עם מספר נתיבים


חלי
שימו לב! השרשור הזה בן 7224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי הפנייה ימינה..

לפי החוק (או לפי התאוריה) הפנייה ימינה חייבת להתבצע מהנתיב הימני ביותר לנתיב הימני ביותר..

לכן אסור היה לו\לה\להם לפנות ימינה מהנתיב השמאלי של המעגל תנועה.

אתה מטעה, תקרא היטב את תגובתי למעלה, זו לא פניה ימינה, זו פניה שמ' אלא שבמקרה של מגל תנועה עליך לצאת ימינה.

אופן הפניה נקבע מראש, מה התכוונת לבצע כשנכנסת למעגל.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רכב ממשיך ישר - יכנס למעגל ללא איתות, ניתן להכנס מכל נתיב שיבחר כשהוא ממשיך לאותו נתיב במעגל, יאותת ימינה לקראת היציאה ויצא בכיוון אותו נתיב שבחר.

 

על ככר חלים אותם חוקים של צומת לגבי פניות.

 

עמית

האמירה הזו קצת סותרת דברים שנאמרו פה לגבי העובדה שהנתיב הימני במעגל משמש ליציאה מהמעגל בלבד ביציאה הקרובה.

ניתן להבין מדבריך שניתן להכנס בנתיב הימני, להמשיך ישר ולצאת בכל עת ולא דווקא ביציאה הקרובה.

 

אז עדיין לא ברור- ניתן לסוע בנתיב הימני רק אם מתכוונים לצאת ביציאה הקרובה או לא?

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא באמת קצת לא ברור, אבל ליתר ביטחון, תסעו לאט לאט ובזהירות.

 

כי בארץ שרוצים לפנות ימינה, בדר"כ לא מאותתים מראש ועוברים נתיב, פשוט חותכים, ואותי גם חתכו (לא מטר לפני הפנייה), אלא בפנייה עצמה, מהשמאלי לימיני שאחרי הפניה...

 

אז שימו לב רק שלא תחתכו ניידת ועד אז יהיה בסדר, כי אני בספק אם מישהו באמת יודע מה הולך שם...

 

ההיגיון רק אומר לי מה שכתבתי מקודם. ככה אין מצב שמישהו ייחתך.

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מקרה כיכר קוגל קרוב לליבי.

פשוט בלתי אפשרי לנהוג על פי ההגיון שם - כלומר, שליציאה הראשונה אתה בימין, ליציאה השניה אתה באמצע, וכן הלאה. פשוט ימעכו אותך. מישהו כבר ידאג לחתוך אותך בלי איתות, כמו מניאק רציני.

אז אני תמיד נכנס מהימין, נשאר בימין, ועושה את זה לאט לאט, תוך כדי העפת מבטים מבוהלים אל תוך הכיכר, פן מישהו מהנתיבים השמאליים יבוא ויכנס בי.

אם אנשים היו נוסעים שם קצת יותר לאט, המצב היה טוב בהרבה. אבל הם לא.

 

עד אז, אני אשאר בימין, תודה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמירה הזו קצת סותרת דברים שנאמרו פה לגבי העובדה שהנתיב הימני במעגל משמש ליציאה מהמעגל בלבד ביציאה הקרובה.

ניתן להבין מדבריך שניתן להכנס בנתיב הימני, להמשיך ישר ולצאת בכל עת ולא דווקא ביציאה הקרובה.

 

אז עדיין לא ברור- ניתן לסוע בנתיב הימני רק אם מתכוונים לצאת ביציאה הקרובה או לא?

בנסיעה ישר דרך מעגל תנועה, לא יוצאים "בכל עת", אלא רק ביציאה שממול לכניסה.

מותר ליסוע בנתיב הימני(ע"פ החוק) כאשר מתכוונים לפנות ימינה או להמשיך ישר במעגל התנועה.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה ישר דרך מעגל תנועה, לא יוצאים "בכל עת", אלא רק ביציאה שממול לכניסה.

מותר ליסוע בנתיב הימני(ע"פ החוק) כאשר מתכוונים לפנות ימינה או להמשיך ישר במעגל התנועה.

 

עמית

אלא אם מסומן אחרת. (שוב, ע"ע כיכר המדינה. לך דע מי נכנס מתי והיכן הוא יוצא).

 

בכל מקרה החוק כאן בעייתי ולכן כל מה שנשאר זה להפעיל שיקול דעת ולהיזהר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא אם מסומן אחרת. (שוב, ע"ע כיכר המדינה. לך דע מי נכנס מתי והיכן הוא יוצא).

 

בכל מקרה החוק כאן בעייתי ולכן כל מה שנשאר זה להפעיל שיקול דעת ולהיזהר.

החוק אינו בעייתי, הוא ברור ומובן(למי שרוצה להבין).

הבעיתיות היא - לא כל הנהגים למדו, לומדים וילמדו להשתלב בככר, לא בכל הערים קיימות ככרות(למרות שהן מתרבות כפטריות אחר הגשם), מכאן שאחוז גדול מנהגי-ישראל אינם יודעים את החוקים(שלא לדבר על דרך-ארץ) של השתלבות, נסיעה, וזכות קדימה במעגל.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שהגיונית כיכר המדינה היא גדולה מספיק.

אני מבסס את דברי על כיכר קוגל ("הדמעות") בחולון, שהיא לא גדולה מספיק ובה חובה להמתין לרבעון שלם פנוי בכל הנתיבים, לא רק בשלך. שם למדתי נהיגה וכך למדתי (וזה גם הגיוני)

 

בכיכר המדינה לא יוצא לי לעבור יותר מדי, אבל למיטב הבנתי מבחינת חוק יבש אין הבדל בין הכיכרות הנ"ל. (למרות ההבדל בגודל)

לא הייתי בכיכר קוגל הרבה שנים אז אני לא יודע מה המצב שם היום, אבל פני כ-10 שנים הנתיבים סימנו הסדרי תנועה אחרים מהקבוע בחוק.

 

נתיב ימני - יוצא ביציאה הקרובה

נתיב אמצעי - יכול להמשיך להסתובב ויכול לצאת בנתיב השמאלי של כל יציאה (אין בעייה כי הנתיב מימינו תמיד יוצא גם. בתאוריה...)

נתיב פנימי - רק מסתובב סביב הכיכר.

 

צריך גם לזכור שהדרישה לרבען פנוי לא תמיד אפשרית, מה גם שלא כל הכיכרות עגולות, אז לך תדע איפה זה רבע...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק אינו בעייתי, הוא ברור ומובן(למי שרוצה להבין).

הבעיתיות היא - לא כל הנהגים למדו, לומדים וילמדו להשתלב בככר, לא בכל הערים קיימות ככרות(למרות שהן מתרבות כפטריות אחר הגשם), מכאן שאחוז גדול מנהגי-ישראל אינם יודעים את החוקים(שלא לדבר על דרך-ארץ) של השתלבות, נסיעה, וזכות קדימה במעגל.

 

עמית

החוק, כמו כל חוק, בעייתי כי הוא לא מתאר כל תסריט אפשרי...

 

1. בכיכר גדולה (תסריט שאתה בוחר להתעלם ממנו) אתה לא תמיד יודע אם אתה ממשיך "ישר" או "פונה ימינה". אין גם שום אפשרות לדעת מה היתה כוונתך בכניסה ולכן לקבוע את מסלול הנסיעה לפי קביעה מראש זה לא ישים. בנוסף, יכולות להיות יותר מארבע כניסות/יציאות.

 

2. יש כיכרות בהם הסימון על הכביש שונה מזה המוגדר בחוק, ולכן יש להתחשב בו

 

3. החובה לתת זכות קדימה איננה אומרת שאופן חד משמעי שאסור להיכנס לכיכר בזמן שיש רכב שנע "ברבע" סיבוב שנגלה לעיניך. אם אתה יכול להתשתלב מבלי להפריע לו לצאת ביציאה בקרובה אז למה לא?

 

4. ונניח שהשתלבת, אתה כבר נוסע כברת דרך בנתיב החיצוני ואז הוא סוטה עליך במפתיע (מבחינתך) מי אשם? האם דינך שכמי שלא נתן זכות קדימה לרכב בכיכר או כמי שכבר נע בכיכר בדיוק כמוהו והוא סטה עליך? זה קצת דומה למצב בו נכנסת מאחור במי שסטה לנתיב שלך. י אשם, אתה שלא שמרת מרחק או שמא הוא חתך לנתיבך באופן כזה שלא איפשר להתאים מהירותך?

 

5. גם נושא "רבע" הכיכר בעייתי משום משלא כל הכיכרות עגולות. באנגליה, למשל, אוהבים כיכרות אלפטיות בהן יש נקודות שאתה יכול לראות כמעט חצי כיכר ונקודות בהן אתה רואה שמינית. אם תחכה בנקודה בה אתה רואה חצי כיכר לקטע בו לא יהיו מכוניות לא תזוז. מצד שני לך תדע איפה נקודת הרבע נחתכת...

 

6. ומה תעשה בכיכר עמוסה בה להרבע לא מתפנה לעולם. תעמוד? לא. תשתלב. ההשתלבות באחריותך אבל אתה תשתלב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק, כמו כל חוק, בעייתי כי הוא לא מתאר כל תסריט אפשרי...

 

1. בכיכר גדולה (תסריט שאתה בוחר להתעלם ממנו) אתה לא תמיד יודע אם אתה ממשיך "ישר" או "פונה ימינה". אין גם שום אפשרות לדעת מה היתה כוונתך בכניסה ולכן לקבוע את מסלול הנסיעה לפי קביעה מראש זה לא ישים. בנוסף, יכולות להיות יותר מארבע כניסות/יציאות.

 

2. יש כיכרות בהם הסימון על הכביש שונה מזה המוגדר בחוק, ולכן יש להתחשב בו

 

3. החובה לתת זכות קדימה איננה אומרת שאופן חד משמעי שאסור להיכנס לכיכר בזמן שיש רכב שנע "ברבע" סיבוב שנגלה לעיניך. אם אתה יכול להתשתלב מבלי להפריע לו לצאת ביציאה בקרובה אז למה לא?

 

4. ונניח שהשתלבת, אתה כבר נוסע כברת דרך בנתיב החיצוני ואז הוא סוטה עליך במפתיע (מבחינתך) מי אשם? האם דינך שכמי שלא נתן זכות קדימה לרכב בכיכר או כמי שכבר נע בכיכר בדיוק כמוהו והוא סטה עליך? זה קצת דומה למצב בו נכנסת מאחור במי שסטה לנתיב שלך. י אשם, אתה שלא שמרת מרחק או שמא הוא חתך לנתיבך באופן כזה שלא איפשר להתאים מהירותך?

 

5. גם נושא "רבע" הכיכר בעייתי משום משלא כל הכיכרות עגולות. באנגליה, למשל, אוהבים כיכרות אלפטיות בהן יש נקודות שאתה יכול לראות כמעט חצי כיכר ונקודות בהן אתה רואה שמינית. אם תחכה בנקודה בה אתה רואה חצי כיכר לקטע בו לא יהיו מכוניות לא תזוז. מצד שני לך תדע איפה נקודת הרבע נחתכת...

 

6. ומה תעשה בכיכר עמוסה בה להרבע לא מתפנה לעולם. תעמוד? לא. תשתלב. ההשתלבות באחריותך אבל אתה תשתלב.

1. בזה אתה צודק (דוגמת כיכר המדינה) - החוק הקיים לוקה בחסר לגבי כיכר בגודל כזה. החוק תוכנן לכיכר בגודל רגיל, פחות או יותר עד וכולל כיכר קוגל.

 

2. אני בכלל לא משוכנע שיש חוק חד-משמעי בארץ לגבי השימוש בנתיבים השונים בכיכר. (אם עמית יצטט עכשיו תקנות זה יכול מאוד לעזור)

 

3. העניין הוא שאתה לא יודע האם כוונתו לצאת ביציאה הקרובה!

 

4. אתה מדבר על מצב בו הוא מעוניין לצאת מהכיכר ואתה נמצא בדרכו. המצב הזה הוא בדיוק הסיבה שצריך לחכות לרבעון פנוי בכל הנתיבים ולא רק בשלך, ושמאוד רצוי לא לעקוף בתוך הכיכר (כלומר שכולם יסעו במהירות זוויתית דומה). אם נוהגים לפי ההוראות הנ"ל - המצב שתיארת לא יקרה.

במקרה שאכן מתרחשת תאונה כזו - האשם הוא זה שלא נהג לפי ההוראות, אבל לך תוכיח...

 

5. "רבע" לא בהכרח יהיה רבע מבחינה גיאומטרית, הכוונה היא בעיקר למרווח מספיק כך שבכל מקרה רכב שעוד לא נכנס למרווח הזה לא יסכן אותך כשירצה לצאת מהכיכר, כי הוא יישאר בכל מקרה מאחוריך (וכך לא ייתכן שיחתוך אותך)

 

6. גם בכיכר עמוסה (כיכר קוגל בשעות העומס, לדוגמא!) תוכל להשתלב בסופו של דבר. צריך סבלנות - אבל עדיף לחכות דקה-דקה וחצי ולא להיכנס למצבים מסוכנים, במיוחד בהתחשב בעובדה שמעט מאוד נהגים נוהגים שם כמו שצריך (אפילו כאן בפורום בו אנו יחסית בקיאים בחוקי התנועה ומקדישים לכך תשומת-לב, יש חילוקי דעות ופערים בידע. אז תחשוב מה קורה אצל הנהג הממוצע - הוא יודע שיש לתת ז"ק לרכב בכיכר, אבל לחלוטין לא מצוי בכל הדקויות בשרשור הזה)

 

אגב, בקוגל החיצים מסומנים כך:

נתיב ימני - המשך ישר (+ימינה, אבל ב3 מתוך 4 מקרים יש פניה נפרדת)

נתיב אמצעי - ישר או שמאלה (כלומר לצאת ביציאה השניה או שלישית)

נתיב שמאלי - שמאלה (כלומר להקיף 3/4 כיכר) או פרסה (סיבוב שלם)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מטעה, תקרא היטב את תגובתי למעלה, זו לא פניה ימינה, זו פניה שמ' אלא שבמקרה של מגל תנועה עליך לצאת ימינה.

אופן הפניה נקבע מראש, מה התכוונת לבצע כשנכנסת למעגל.

 

עמית

זה לא משנה לאיפה הפנייה ממעגל תנועה צריך לצאת מהנתיב הימני בלבד.

אם חושבים על זה, אז בעצם כל יציאה ממגעל תנועה היא בעצם פנייה ימינה..:idea:

hope for the best, expect the worse.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה לאיפה הפנייה ממעגל תנועה צריך לצאת מהנתיב הימני בלבד.

אם חושבים על זה, אז בעצם כל יציאה ממגעל תנועה היא בעצם פנייה ימינה..:idea:

ואת זה אתה כותב על סמך מה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. אני בכלל לא משוכנע שיש חוק חד-משמעי בארץ לגבי השימוש בנתיבים השונים בכיכר. (אם עמית יצטט עכשיו תקנות זה יכול מאוד לעזור)

אין כל צורך בחוקים מיוחדים למעגלי תנועה, החוק התקף כאן הוא "חוק הצומת" לגבי כניסה ויציאה בנתיבים הנכונים.

הנה עוד מישהי שמסכימה עם עם דברי, אותו נושא נדון בשבוע שעבר ב-Ynet->ראה פה.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל צורך בחוקים מיוחדים למעגלי תנועה, החוק התקף כאן הוא "חוק הצומת" לגבי כניסה ויציאה בנתיבים הנכונים.

הנה עוד מישהי שמסכימה עם עם דברי, אותו נושא נדון בשבוע שעבר ב-Ynet->ראה פה.

 

עמית

עכשיו אתה גורם פה לריבים משפחתיים? :-)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל צורך בחוקים מיוחדים למעגלי תנועה, החוק התקף כאן הוא "חוק הצומת" לגבי כניסה ויציאה בנתיבים הנכונים.

הנה עוד מישהי שמסכימה עם עם דברי, אותו נושא נדון בשבוע שעבר ב-Ynet->ראה פה.

 

עמית

תודה על הלינק ולמגיבים על התשובות.

במיוחד המאמר והאיורים בטופספיד מבהירים את עניין הנתיב הנכון לסוג הפניה.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...