Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכות קדימה במעגל תנועה עם מספר נתיבים


חלי
שימו לב! השרשור הזה בן 7220 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה יוצא לי לסוע די הרבה בערי השפלה, שם יש לא מעט כיכרות עם שני נתיבים.

 

הסתבר לי שיש קצת בלאגן בקטע של זכות קדימה במקומות הנ"ל, ונראה מנקודת מבטי שכל אחד עושה מה שבא לו.

 

ידוע לי שהחוק מחייב לתת זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל תנועה (ז"א, הרכב שבא משמאל).

 

השאלה היא, האם מבחינה חוקית והגיונית כאשר קיימים שני נתיבים, האם צריך להמתין גם כשיש נהג בנתיב השמאלי בלבד?

האם מבחינה חוקית מותר לנהג בנתיב השמאלי לפנות ימינה ולצאת ישירות מהכיכר מהנתיב הנ"ל?

 

הנחתי שהתשובה לשתי השאלות הנ"ל היא לא, אך התברר לי שנהגים עוברים בכיכרות נתיבים אפילו בלי לשים לב, יוצאים מהכיכר מהנתיב השמאלי, חותכים ועוד שלל דברים מהסוג הנ"ל.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה יוצא לי לסוע די הרבה בערי השפלה, שם יש לא מעט כיכרות עם שני נתיבים.

 

הסתבר לי שיש קצת בלאגן בקטע של זכות קדימה במקומות הנ"ל, ונראה מנקודת מבטי שכל אחד עושה מה שבא לו.

 

ידוע לי שהחוק מחייב לתת זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל תנועה (ז"א, הרכב שבא משמאל).

 

השאלה היא, האם מבחינה חוקית והגיונית כאשר קיימים שני נתיבים, האם צריך להמתין גם כשיש נהג בנתיב השמאלי בלבד?

האם מבחינה חוקית מותר לנהג בנתיב השמאלי לפנות ימינה ולצאת ישירות מהכיכר מהנתיב הנ"ל?

 

הנחתי שהתשובה לשתי השאלות הנ"ל היא לא, אך התברר לי שנהגים עוברים בכיכרות נתיבים אפילו בלי לשים לב, יוצאים מהכיכר מהנתיב השמאלי, חותכים ועוד שלל דברים מהסוג הנ"ל.

אם רכב נע בנתיב הפנימי של כיכר דו נתיבית מותר לך להיכנס לנתיב הימני (חיצוני). עם זאת, בגלל שרב עמישראל לא הפנים את עניין הכיכרות הרב נתיביות, ומשום שבמקרה של תאונה חובת ההוכחה שהוא היה בנתיב הפנימי ברגע בו השתלבת עלייך (בדומה למצב בו את רוצה להשתלב לכביש דו-נתיבי וצריכה לתת זכות קדימה רק לרכב בנתיב הימני), אם יש ספק אז אין ספק.

וכן, בשביל לצאת מהכיכר עליו לעבור לנתיב החיצוני ואז לאותת ולצאת, אלא אם מסומן אחרת (למשל מצב בו מי שנכנס לנתיב החיצוני בכיכר מחוייב לצאת מיד ביציאה הבאה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל חובה לצאת לנתיב החיצוני ע"מ לצאת ממעגל התנועה.

 

כניסה ויציאה ממעגל:

רכב פונה ימינה - יאותת ימינה, יכנס למעגל מהנתיב הימני ביותר, ימשיך באיתותו ימינה בעת היציאה לנתיב הימני ביותר.

רכב ממשיך ישר - יכנס למעגל ללא איתות, ניתן להכנס מכל נתיב שיבחר כשהוא ממשיך לאותו נתיב במעגל, יאותת ימינה לקראת היציאה ויצא בכיוון אותו נתיב שבחר.

רכב פונה שמ' - יאותת שמ' בעת הכניסה, יכנס לנתיב הפנימי, לקראת יציאה יאותת ימינה ויצא לנתיב השמ' ביותר.

 

על ככר חלים אותם חוקים של צומת לגבי פניות.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל חובה לצאת לנתיב החיצוני ע"מ לצאת ממעגל התנועה.

 

כניסה ויציאה ממעגל:

רכב פונה ימינה - יאותת ימינה, יכנס למעגל מהנתיב הימני ביותר, ימשיך באיתותו ימינה בעת היציאה לנתיב הימני ביותר.

רכב ממשיך ישר - יכנס למעגל ללא איתות, ניתן להכנס מכל נתיב שיבחר כשהוא ממשיך לאותו נתיב במעגל, יאותת ימינה לקראת היציאה ויצא בכיוון אותו נתיב שבחר.

רכב פונה שמ' - יאותת שמ' בעת הכניסה, יכנס לנתיב הפנימי, לקראת יציאה יאותת ימינה ויצא לנתיב השמ' ביותר.

 

על ככר חלים אותם חוקים של צומת לגבי פניות.

 

עמית

 

נכון

הבעיה ש99% לא יודעים או לא איכפת מהחוק

וחותכים נתיבים חופשי ולא נותנים זכות קדימה לרכב בככר

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה קצת טועה

אם רכב רוצה לצאת ממעגל התנועה אז הוא חייב לפנות ימינה (אם יפנה שמאלה אז יכנס בתוך הכיכר...) ולכן הוא צריך בעוד מועד להיות בנתיב החיצוני, כי פניה ימינה היא מימין הדרך!

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה קצת טועה

אם רכב רוצה לצאת ממעגל התנועה אז הוא חייב לפנות ימינה (אם יפנה שמאלה אז יכנס בתוך הכיכר...) ולכן הוא צריך בעוד מועד להיות בנתיב החיצוני, כי פניה ימינה היא מימין הדרך!

העיניין הוא שהנהג אינו מבצע פניה ימינה, סוג הפניה נקבע בכניסה למעגל, אי לכך יש לפעול ע"פ כללי הפניות כמו בכל צומת.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל חובה לצאת לנתיב החיצוני ע"מ לצאת ממעגל התנועה.

 

כניסה ויציאה ממעגל:

רכב פונה ימינה - יאותת ימינה, יכנס למעגל מהנתיב הימני ביותר, ימשיך באיתותו ימינה בעת היציאה לנתיב הימני ביותר.

רכב ממשיך ישר - יכנס למעגל ללא איתות, ניתן להכנס מכל נתיב שיבחר כשהוא ממשיך לאותו נתיב במעגל, יאותת ימינה לקראת היציאה ויצא בכיוון אותו נתיב שבחר.

 

 

עמית

מהדברים שציינת לא ברור לי מה מה קורה במצב שרכב אשר נמצא בנתיב הימני ממשיך ישר ורכב משמאלו (בנתיב הפנימי) רוצה לפנות ימינה ולצאת מהמעגל. האם במצב כזה הרכב בנתיב הפנימי יאלץ להמתין למעבר הרכב שמימינו?

לפי הדברים כי ניתן לצאת מהמעגל גם מהנתיב הפנימי, לא כל כך מסתדר לי...

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהדברים שציינת לא ברור לי מה מה קורה במצב שרכב אשר נמצא בנתיב הימני ממשיך ישר ורכב משמאלו (בנתיב הפנימי) רוצה לפנות ימינה ולצאת מהמעגל. האם במצב כזה הרכב בנתיב הפנימי יאלץ להמתין למעבר הרכב שמימינו?

לפי הדברים כי ניתן לצאת מהמעגל גם מהנתיב הפנימי, לא כל כך מסתדר לי...

לא יכול להיווצר מצב שכזה מפני שהפונה ימינה תמיד ייכנס לנתיב החיצוני(השמאלי).

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנתקל בכיכרות האלה ובבלאגן שהן עושות יום יום בראשון, אז פעם ראשונה גם לא ממש הבנתי מה הולך שם, אבל פיתחתי הבנה שאומרת:

 

 

רכב בנתיב הימיני, חובה עליו לצאת ביציאה הקרובה ביותר ימינה. ללא אפשרות להמשיך בכיכר.

רכב בנתיב השמאלי, יכול לצאת ביציאה הקרובה ימינה, לנתיב שלו, או לחילופין להמשיך בכיכר.

 

מה שהולך ברוב הפעמים עדיף שלא תדעו, כמעט כל 2 שניות יש כמעט תאונה...

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום (לבדוק שהבנתי):

הנתיב הימני (חיצוני) משמש לפנייה ימינה בלבד? אין אפשרות לנסוע בו, לדלג על יציאה אחת ולצאת רק בבאה?

והנתיב הפנימי מאפשר לי להמשיך ישר (במעגל) או לצאת ממנו לפי ראות עיני

 

האם זה נכון?

 

 

* עריכה - התחלתי לכתוב הודעה זו לפני ש-Gforce פרסם את שלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנתקל בכיכרות האלה ובבלאגן שהן עושות יום יום בראשון, אז פעם ראשונה גם לא ממש הבנתי מה הולך שם, אבל פיתחתי הבנה שאומרת:

 

 

רכב בנתיב הימיני, חובה עליו לצאת ביציאה הקרובה ביותר ימינה. ללא אפשרות להמשיך בכיכר.

רכב בנתיב השמאלי, יכול לצאת ביציאה הקרובה ימינה, לנתיב שלו, או לחילופין להמשיך בכיכר.

 

מה שהולך ברוב הפעמים עדיף שלא תדעו, כמעט כל 2 שניות יש כמעט תאונה...

מה שאמרת לא נכון.

KOMPY הסביר מה החוקים הנכונים - ובגלל שרוב הנהגים לא מודעים (כי מורי נהיגה רבים לא מסבירים על כיכרות רבות-נתיבים) נגרמות המון תאונות.

 

חשוב להזכיר שדווקא *כן* צריך להמתין בכניסה לכיכר לרבעון שלם פנוי (זה שמשמאלך), גם אם נכנסים בנתיב הפנימי, כי אחרת יווצר מצב שאתה נכנס בנתיב ימני ע"מ לנסוע ישר (לדלג יציאה אחת), ורכב שהגיע מלפני 2 יציאות ופונה שמאלה יימצא בנתיב הפנימי כשהוא צריך לצאת ולחתוך אותך.

 

אם מקפידים לחכות, אמור להיווצר מצב שנכנסים לתנועה בכיכר "גושים" של מכוניות שמתפזרות בשקט כל אחת לכיוון הרצוי, ללא הפרעה של רכבים שהגיעו בנתיב פנימי מכניסה קודמת.

  • רעיון טוב! 1

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב להזכיר שדווקא *כן* צריך להמתין בכניסה לכיכר לרבעון שלם פנוי (זה שמשמאלך), גם אם נכנסים בנתיב הפנימי, כי אחרת יווצר מצב שאתה נכנס בנתיב ימני ע"מ לנסוע ישר (לדלג יציאה אחת), ורכב שהגיע מלפני 2 יציאות ופונה שמאלה יימצא בנתיב הפנימי כשהוא צריך לצאת ולחתוך אותך.

 

אם מקפידים לחכות, אמור להיווצר מצב שנכנסים לתנועה בכיכר "גושים" של מכוניות שמתפזרות בשקט כל אחת לכיוון הרצוי, ללא הפרעה של רכבים שהגיעו בנתיב פנימי מכניסה קודמת.

 

זה לא נכון, כי ברגע שמי שנכנס בנתיב הימני יוצא בפנייה הראשונה, אזי מי שנוהג בנתיב הפנימי יכול לצאת מתי שבא לו ללא הפרעה. ככה הכיכרות האלה אמורות לעבוד.

 

אם כולם יחכו כל פעם שיעברו "גושים" אז יהיה פקק אחד גדול מכל הכיוונים, ותאבד כל משמעותה של הכיכר. אם לכיכר יש 4 כניסות, ומכל כניסה ייכנס "גוש" של רכבים, אז מתי אתה תיכנס? זה לא רמזור שיש מי שקובע מי נכנס מתי.

  • רעיון טוב! 1

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

חשוב להזכיר שדווקא *כן* צריך להמתין בכניסה לכיכר לרבעון שלם פנוי (זה שמשמאלך), גם אם נכנסים בנתיב הפנימי, כי אחרת יווצר מצב שאתה נכנס בנתיב ימני ע"מ לנסוע ישר (לדלג יציאה אחת), ורכב שהגיע מלפני 2 יציאות ופונה שמאלה יימצא בנתיב הפנימי כשהוא צריך לצאת ולחתוך אותך.

 

גם בכיכר המדינה בת"א?

 

אם הכיכר גדולה מספיק אתה יכול גם להשתלב וגם להספיק לתת לרכב שמשמאלך "לחתוך" את דרכו החוצה. באנגליה יש הרבה כיכרות כאלו וזה אכן עובד, אבל בעיקר בגלל שבאנגליה מאותתים לפני שיוצאים מהכיכר אז קל לדעת מי יוצא היכן...

 

עם זאת מצב כזה הוא אכן לעיתים לא ברור ולכן רצוי להזהר ולשים לב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה יוצא לי לסוע די הרבה בערי השפלה, שם יש לא מעט כיכרות עם שני נתיבים.

 

הסתבר לי שיש קצת בלאגן בקטע של זכות קדימה במקומות הנ"ל, ונראה מנקודת מבטי שכל אחד עושה מה שבא לו.

 

ידוע לי שהחוק מחייב לתת זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל תנועה (ז"א, הרכב שבא משמאל).

 

השאלה היא, האם מבחינה חוקית והגיונית כאשר קיימים שני נתיבים, האם צריך להמתין גם כשיש נהג בנתיב השמאלי בלבד?

האם מבחינה חוקית מותר לנהג בנתיב השמאלי לפנות ימינה ולצאת ישירות מהכיכר מהנתיב הנ"ל?

 

הנחתי שהתשובה לשתי השאלות הנ"ל היא לא, אך התברר לי שנהגים עוברים בכיכרות נתיבים אפילו בלי לשים לב, יוצאים מהכיכר מהנתיב השמאלי, חותכים ועוד שלל דברים מהסוג הנ"ל.

 

כן מבחינה חוקית חובה לתת זכות קדימה למי שנמצא במעגל תנועה..

החוקים תקפים למעגל תנועה ולא משנה כמה נתיבים יש לו..

 

לגבי הפנייה ימינה..

לפי החוק (או לפי התאוריה) הפנייה ימינה חייבת להתבצע מהנתיב הימני ביותר לנתיב הימני ביותר..

לכן אסור היה לו\לה\להם לפנות ימינה מהנתיב השמאלי של המעגל תנועה.

hope for the best, expect the worse.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בכיכר המדינה בת"א?

 

אם הכיכר גדולה מספיק אתה יכול גם להשתלב וגם להספיק לתת לרכב שמשמאלך "לחתוך" את דרכו החוצה. באנגליה יש הרבה כיכרות כאלו וזה אכן עובד, אבל בעיקר בגלל שבאנגליה מאותתים לפני שיוצאים מהכיכר אז קל לדעת מי יוצא היכן...

 

עם זאת מצב כזה הוא אכן לעיתים לא ברור ולכן רצוי להזהר ולשים לב.

אתה צודק שהגיונית כיכר המדינה היא גדולה מספיק.

אני מבסס את דברי על כיכר קוגל ("הדמעות") בחולון, שהיא לא גדולה מספיק ובה חובה להמתין לרבעון שלם פנוי בכל הנתיבים, לא רק בשלך. שם למדתי נהיגה וכך למדתי (וזה גם הגיוני)

 

בכיכר המדינה לא יוצא לי לעבור יותר מדי, אבל למיטב הבנתי מבחינת חוק יבש אין הבדל בין הכיכרות הנ"ל. (למרות ההבדל בגודל)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7220 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...