Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיטת לימוד הנהיגה בישראל -- האם היא באמת מיושנת?


Leonid
שימו לב! השרשור הזה בן 7241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים !

העיניין הוא כזה, נכנסתי לוויכוח נוקב עם חבריי באשר לנושא קבלת הרשיון.

הגענו לעמק השווה בכך שהסכמנו שבארץ מלמדים לעבור טסט, לימוד הנהיגה הוא גרוע וכו' וכו' וכו'.

המקום שבו אנו מתפלגים הוא בכך שטענתי העיקרית היא שאנחנו מפגרים חזק אחרי העולם המערבי בנושא הזה.

הם טוענים שבעולם המערבי המצב דומה-- אם לא גרוע יותר.

כדוגמא, כותב ידידי:

 

ציטוט:

אתה אומר עובדות קודם כל שהם לא נכונות שאנחנו רחוקים מהעולם המערבי, בא אני יסביר לך על העולם המערבי, אני, אני, יש לי רשיון מלפני שנתיים לנהיגה בכל קנדה!! אתה יודע מה הייתי צריך בשביל לקבל את הרשיון הזה???? לעבור טסט תאוריה וזהו!! מאז שנה יכולתי לנהוג עם מלווה, לאחר שנה, אתה עובר טסס הכי קל בארץ ויש לך רשיון מלא, לא מלמדים אותך שם שום דבר מהרשימה שאמרת! (הסבר: הרשימה שלי כללה כיוון מראות, קריאת כביש, שימוש בבלם יד, עליה וירידה משוליים, וכו'...) הדבר היחיד שם זה המלווה שבארץ גם רוצים להכניס לתוקף לתקופה יותר ארוכה, בא נקח עוד דוגמא, את ארה"ב, אדי עבר טסט אחרי 6 שיעורים(!!), ויכול לנסוע חופשי. פה נגמר הטיעון שמדינת ישראל היא לא מפגרת אחרי כל אמריקה (או שאולי במקסיקו נותנים להם מסלול לנהיגה מתקדמת ).

 

 

 

 

מה דעתכם רבותיי? האם המצב שלנו הוא טוב יחסית לשאר מדינות העולם המערבי, או שמא אני צודק ?[/b]

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלמדים אך ורק לעבור טסט.

האמת? זה יכל להספיק, אלמלא החינוך או יותר נכון האי חינוך של הישראלים.

התרבות על הכביש.

אם היינו פחות "ישראלים" היו פחות תאונות ומקרים על הכביש.

הרי שמירת מרחק - בטח יש מלא תאונות שרכב נכנס ברכב לפניו, "בקטנה" רק עשה נזק לפגוש האחורי, ולמה? כי הוא לא שמר מרחק.

 

בשיעורי נהיגה לא מלמדים את זה? בטח מלמדים, גם מכשילים על זה בטסט.

ואחרי שעברת? זיבי על כולם, אני רוצה להיות ראשון, להגיע ראשון, אני לא פראייר.

לתת למישהו להשתלב? מה פתאום! אני ראשון, מצידי שיכנס בי, הוא ישלם.

 

זאת הבעיה, לא איך שמלמדים לנהוג. מה שכן, יש כמה כאלה שמצבי חירום לא יודעים איך לנהוג. לכן בא הקורס נהיגה מונעת ומתקדמת. הבעיה שלא כולם עושים את הקורס.

 

בנוסף הבעיה היא בתשתית - שזה דבר הרי ידוע שבארה"ב התשתית טובה פי כמה מבישראל.

 

עברייני תנועה - אכיפה לא נכונה, אמנם האכיפה היא לא חשובה כמו החינוך, אבל בכל זאת מעדיפים לתפוס "עברייני מהירות" שנסעו 200 בכביש 6 (אפילו שהוא ישר לחלוטין וריק מכל רכב) מאשר לתפוס את ההוא שלא עצר בעצור ולא נתן זכות קדימה ונכנס באוטו.

או את ההוא שעשה פרסה איפה שאסור, או את האיש שגנב צהוב אדום, כמעט פגע באוטו ודרס אשה.

 

אבל חינוך תמיד יותר טוב. אני בעד חצי שנה מלווה. הבעיה היא שרוב האנשים שמלווים לא מתאימים לכך.

קודם כל לדעתי צריך לעשות תנאים למלווה. צריך עונשים חמורים גם למלווים שהנהגים נתפסו על עבירות תנועה (בזמן המלווה).

בתור הורים צריכים לצוות על הילדים עם הרישיון לעצור בעצור. ולא פשוט לתת להם לנסוע.

לא פעם ולא פעמיים ההורים שלי המשיכו בעצור כאילו היה תמרור תן זכות קדימה רגיל. תמיד הערתי להם.

 

בשיעורי נהיגה שלי, כאשר נגמר לי השיעור והיה פקק, המורה שלי הסביר לי איך לעקוף ולחתוך נתיבים, ואיך להצמד לרכב לפניי כדי שמישהו לא ייכנס בינונו.

נו באמת, זה מורה זה?

 

הדרך לקבל רישיון הוא די בסדר בארץ. הבעיה היא אחרי שקיבלת את הרישיון.

אז בסדר, גם אם צריך בדיקות אישיות ואופי, ויעשו למשל 50 שיעורי מינימום ובטסט יקפידו יותר. זה יעזור אח"כ? אנשים עדיין ימשיכו לא לשים ז*ן על כלום ולנסוע כמו מטורפים.

 

צריך לאיים בשלילת רישיון לצמיתות לדעתי.

עבירות כמו נהיגה בשכרות, או תאונה שנגרמה עקב מעבר באור אדום, הן מאוד מאוד חמורות.

אם הייתי לטסטר? להרבה אנשים לא הייתי נותן רישיון. אם הייתי שוטר? כבר הרבה אנשים היו מקבלים קנסות.

 

לדוגמא דיבור בפלאפון, לא עובר יום שאני לא רואה מישהו מדבר בפלאפון באמצע נהיגה.

ומה יעשה אם יקפוץ לו ילד לכביש? עם יד אחת הוא הסתדר? יקלוט את הילד 2 שניות אחרי שכבר יהיה מאוחר יותר כי הוא צעק בפלאפון?

 

וכמה כבר אוכפים את החוק הזה? אוכפים כן, אבל לא מספיק.

מתי פעם אחרונה עמדו שוטרים בצמתים מועדים לגניבות זכות קדימה ואי עצירה בעצור? מזמן!

 

חינוך רבותי, חינוך. המצב שלנו בנושא קבלת רישיון הוא סביר ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור שהיה:

 

ידידה מתקופת התיכון קיבלה רישיון נהיגה. היינו כל הזמן צוחקים עליה כי היא לא הסכימה לעבור את ה-90 (ילדים נו).

הבחורה ירדה לשוליים באחת מנסיעותיה. מה עשתה? שברה את ההגה שמאלה חזרה לכביש.

מה קרה? הרכב סטה לנתיב הנגדי.

נפגעים? לנהגת לא קרה כלום פרט להלם. אחותה בת ה- 10 שישבה מאחור (כן היא הייתה חגורה) נפגעה בביטנה. לאחר שנים של ניתוחים ניתן לומר שהכל היום תקין אצלה. הרכב רוסק בכל צידו הימני (שאסי כמובן).

 

הנהגת קיבלה שלילה במקום ל- 90 יום וזומנה לבית משפט שם נגזר עליה שנתיים שלילה בפועל.

וכל זאת למה? כי המורה נהיגה שלה לא טרח ללמד אותה עליה משוליים. אפילו לא בע"פ.

אגב, גם אני עם הזמן הצלחתי למצוא המון טעויות שהמורה נהיגה שלי לימד אותי.

דוגמא? אתה נוסע לעבר צומת שהרמזור בא אדום, שים בניוטרל ותתקדם תוך לחיצה על ברקס עד למצב עצירה!

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא לא לא לא!!!!

אתם לא מבינים על מה אני מדבר !

לא מעניין אותי מה קורה בארץ. ישנה הסכמה כללית על כך שלימוד הניהגה בארץ הוא מחפיר.

 

אני רוצה לדעת מה קורה מהבחינה הזאת בעולם.

האם אנחנו מפגרים אחרי העולם המערבי (ואני מדבר רק על תוכנית לימוד הנהיגה, לא על המנטליות ועל מה שקורה בפועל בכביש) או האם אנחנו באותו המצב, אם לא יותר טוב מן העולם המערבי.

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל מהדבר החשוב ביותר לדעתי והוא "מה אני יכול לעשות בשביל נהגים אחרים בכביש".

כמובן מדובר על תרבות נהיגה כלומר לתת כבוד לשאר המשתמשים בדרך. וכאן אפשר לראות חו"ל לעומת ישראל.

בכל מדינה בחו"ל שבא ביקרתי, יצא לי לראוץ רכבים ללימוד נהיגה. על כל גג רכב היה שלט גדול וברור המודיע כי מדובר ברכב ללימוד נהיגה. נהגים שמתקרבים אליו, לא מצפצפים שיזוז ואם הוא מדליק וינקר מאפשרים לו להיכנס בקיצור עזרה הדדית.

בישראל: מסתפקים במגנט עלוב עם האות ל על מכסה המנוע / מתחת למילה דיזל מאחרו או השד יודע איפה. ומיותר לציין שאין עזרה הדדית בינו לבין שאר הנהגים בכביש.

 

בנוסף: רבות הן הפעמים בהן ראיתי תלמידים לא חגורים מאחור, מורה מדבר בטלפון, אי שמירה על הימין, ירידה של תלמידים מהדלת האחורית לתוך הכביש ועוד ועוד

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי, צריך ליישם את לימוד הנהיגה במערכת החינוך:

כלומר - לימוד תיאוריה בכיתה י', ולימוד מעשי בכיתה י"א-ב'

 

ברגע שהתלמיד לומד את המקצוע ומקבל עליו ציון, הוא בדר"כ ירצה להצליח (תלוי באופי של הבנאדם), והוא יפתח נהיגה נכונה, ילמד ויתחקר מטעויות וישפר במשך הזמן. עד שבסוף זה יכנס לקלבסה בתור דרך חיים.

בארה"ב או קנדה (לא בדיוק זוכר) זה עובד ככה, וזה מצליח.

את התקציב למימון הלימודים משרד התחבורה יתחלק ביחד עם התלמידים (50-50) או אפילו יחס אחר.

28 שעורים של 40 דק' לא מכינים אותך לנהיגה ברמה של החלצות ממצבי סכנה בכביש. ולא משנה אם יוסיפו שיעורים או יורידו שיעורים.

הדבר הכי דפוק שיש זה ה"זריקה" של תלמיד בשיעור ראשון לכביש עירוני, בלי שום ידע מעשי לפני בנהיגה - רק בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאוניד, אני מבין למה כוונתך טוב מאוד.

כיתה י' זה מאוחר מידיי.

צריך להתחיל הכל כבר מהגן. כמובן שאני לא מתכוון שילד בן 3 צריך לדעת מה קורה כשבולמים בסיבוב אלא הוא צריך לדעת טוב מאוד שכשאמא/אבא לוקחים אותו לגן צריך להסתכל טוב ימינה ושמאלה וכשנוסעים לסבתא וסבא צריך לחגור גם מאחור ולהקפיד שיש בוסטר/כיסא תינוק (בהתאם לגיל).

בכל שנה צריך ללמד את הילדים עוד ועוד דברים. "שטיפת המוח" שהילד יקבל תיגרום לו להעיר לאבא ואמא על טעויות.

 

בקיצור לגרום לכך שהבטיחות בדרכים תהפוך לחלק מחייו של הילד עד לקבלת הרישיון. אם תהייה תוכנית מוגדרת היטב ולא כמו היום שכל גננת/מורה מלמדים מה שבא להם אז אולי יהיה שינוי.

 

בחטיבות הביניים צריכים להכניס כבר את מה שאתה מציע כאשר צריך לשלב את העיוני עם המעשי. כמובן שבגיל כזה לא ייתנו להם לנהוג ברכב לכן לשם כך נועדו מסלולי הקארטינג אשר יכולים לבנות תוכנית ללימוד נהיגה וכל מה שכרוך בה (כמו שאני פיתחתי רק שאין לזה שום היענות. גילוי נאות - אנוכי מנהל מסלול "אלפא קארטיג" חיפה).

 

בגיל תיכון צריכים להכניס את ההתנסויות במגרשי החלקה יחד עם לימוד הנהיגה בפועל. את התיאוריה צריכים להפוך למבחן במתכונת בגרות.

 

הכל טוב ויפה על הנייר או על דפי הפורום אבל כל עוד לא יהיו בישראל שרי חינוך ותחבורה, כלום לא ייקרה.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה ששחכתם שבבית ספר היסודי ישנו שיעור על תעבורה.

 

אני נזכר מה עשינו למורה שניסתה ללמד אותנו מה זה מעבר חצייה וכו'... :?

 

 

השיטה בישראל היא בסדר, היישום של השיטה דפוק (ביחד עם התרבות הכללית)...

Scooby WRX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

YE66, בפעם המיליון. לא מעניין אותי כרגע מה צריך לעשות. מעניין אותי מה נעשה בעולם מבחינת שיעורי הנהיגה עצמם ! כי בארץ מורי הנהגיה לא מלמדים דברים בסיסיים בנהיגה שצריך ללמד, האם זה כך גם בחו"ל, זו השאלה שלי !!!!

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה זה מצחיק שאתה אומר מיושן... כי לדוג' בארהב נהוגה אותה שיטה כבר המון זמן של הוצאת רישיון מתלמד ואז אתה יכול ללמוד אם בן אדם מעל גיל מסוים ובעל רישיון או בבית ספר לנהיגה-כמובן שזאת בחירה שלך.

 

ואז אתה ניגש לטסט וכמובן יש תיאוריה.

 

אצלנו כמו תמיד חשבו כנראה איך לשפר-משהו שלא היה צריך לשפר והרסו הכל.

כעת משגדלו דורות שלמים על בסיס גרוע זה אפילו אם יישמו תוכנית כמו בארה"ב היא תיכשל כי רוב הציבור נגוע בתרבות הנהגיה הגרועה שתוצאותיה נראים כל יום בחדשות.

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...