Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא פריטים בדואר - חשוב לדעת (מכס, מע"מ, עמלות)


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבילה שנשלחת למשל מהונג קונג ולוקח לה אפילו חודש עד אשר היא מגיעה לידייך גם היא עוברת בדיקות. זה לא שבודקים רק חבילות שעוברות בEMS אלא בודקים את כולן או רוב רובן.

הרשה לי לתקן אותך: לא כולן, לא רובן ולא רוב רובן. אחוז קטן מאוד מהחבילות שנשלחות בדואר רגיל נבדק.

מה שקובע הוא מה שרשום על המעטפה. אם יהיה רשום "חלפים לרכב", סיכוי גבוה מאוד שהחבילה תיבדק. אם רשום "כבל USB, למשל, הסיכוי שהחבילה תיפתח קלוש ביותר.

מוכרים מהמזרח תמיד רושמים ערך נמוך על החבילה, גם אם הקונה לא מבקש זאת. אם תבקש מהם, הם יסכימו לרשום על החבילה מה שתרצה.

מוכרים מארה"ב ואירופה רושמים בדיוק את המחיר האמיתי ומציינים במפורש את מהות הפריט. לבקש מהם לשקר נחשב לחוצפה והם לא יעשו זאת משום שזאת עבירה חמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תראה, ברור שלגודל החבילה יש השפעה. ברור שאם תזמין מהונג קונג כבל והוא יגיע במעטפה קטנה ולבנה המכס לא יתעסק איתה. אם כי היו הרבה מקרים שקיבלתי כאלה מעטפות והיה כתוב "פטור ממיסים מכס חיפה". הייתי רוצה להאמין שכל חבילה שנכנסת לארץ עוברת בדיקה כלשהיא אחרת מזמן היו שולחים סמים, יהלומים וכיוצא בזה בחבילות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במסגרת כתבה שאני עובד עליה ל"גלובס", דיברתי עם גורמים רשמיים בשרשרת הייבוא ויש מסקנות שכדאי לכולם לדעת. אלו עיקרי הדברים:

1. פריטים בשווי של עד 50$ כולל משלוח אינם חייבים בשום מס - מה שהיה הוא שיהיה, אין שינוי.

 

2. פריטים בשווי של מעל 50$ ועד 1,200 ש"ח כולל משלוח - יהיו בתוך חודש פטורים ממכס בלבד, וימשיכו להיות חייבים במס קנייה ובמע"מ. המשמעות: אם עד עכשיו היה חיוב במכס על רכישת פריט בארה"ב שיוצר לדוגמא בסין - חיוב זה יתבטל. פריט שנרכש בארה"ב וגם יוצר בה (ובהתאמה - במדינות אירופה הכלולות בהסכם הסחר החופשי) - לא היה חייב מראש במכס, וגם לא יהיה חייב להבא ללא קשר לעלותו, גם 100,000$ לא יהיה חייב במכס (להבדיל ממס קנייה ומע"מ כאמור).

לדברי סמנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, רשות המיסים מכינה את התקנה החדשה לפטור ממכס עד 1,200 ש"ח, והיא צפויה להיכנס לתוקף במהלך ינואר 2012, אך בוודאות לא יספיקו עד 1.1.12. למי שזה משפיע עליו עדיף לחכות חודש!

 

3. בדקתי גם את כל הקשור בעמלות השונות בדואר, כלומר עלויות נוספות מעבר למיסים. נתחיל עם השורה התחתונה: בכל מקרה, תמיד כדאי לייבא את הפריט כחבילה רגילה. כלומר - לא דרך חברת בלדרות ולא דרך EMS, שזו מעשית חברת בלדרות של דואר ישראל. רשות המיסים מחייבת את הדואר לעבור על כל החבילות שנשלחו ב-EMS, אך חובה זו לא חלה על חבילות רגילות. אני לא רומז כאן חלילה על פרצה בחוק ובכלל אני מציע לכולם לשמור על החוק, אך זכותנו כצרכנים לדעת מהן העלויות שיחולו עלינו. ובכן: מי שייבא ב-EMS יחולו עליו העמלות הבאות, בנוסף למיסים כחוק: 60 ש"ח עבור עמלת שחרור ממכס ברשומון קולקטיבי + 30 ש"ח עבור השתתפות באגרת רשומון + 20 ש"ח דמי הקצאת אשראי (אך לא פחות מ-2% מהשווי) - סה"כ לפחות 110 ש"ח. לחליפין, מי שבוחר לשחרר את החבילה בעצמו ממכס, כלומר ללכת לשם פיזית, לא ישלם את ה-110 ש"ח אבל יחויב בדואר בעמלה אחרת בסך 81.20 ש"ח עמלת העברת ניירת עבור פריטים מעוכבים. יודגש - או 110, או 81 - לא שניהם יחד.

עוד יוער בהקשר עמלות אלו, שגם אם החבילה בשווי של פחות מ-1,200 ש"ח וזכאית לפטור ממכס - עדיין יחולו העמלות השונות בדואר אם מדובר ב-EMS (יכול להיות שיפחיתו אותן, כלומר פחות מ-110 ש"ח - טרם נקבע כי התקנה עוד לא בתוקף).

בחברות בלדרות כגון פדקס או UPS יש תמיד עמלות עבור שחרור חבילה, בסכומים שטרם בדקתי אך כנראה גבוהים יותר, משמעותית, מהסכומים שגובה הדואר עבור חבילות EMS.

נחזור לשורה הראשונה: בחבילות רגילות לא יחולו העמלות האלו בכל מקרה - לא 110, ולא 81. אין קשר למשקל החבילה ("חבילה" או "צרור"), ואין קשר אם היא נשלחה בדואר רשום או בדואר רגיל (שאינו נקלט במחשב). מי שקיבל חבילה בדואר רגיל ישלם בסניף הדואר הקרוב לביתו את המיסים הנדרשים לפי הצהרת התכולה שעל החבילה, ללא כל עמלה נוספת - אין טיפול של שחרור ממכס. חברת "געש" שעושה את עמילות המכס עבור דואר ישראל מתעסקת אך ורק בחבילות EMS ולא בחבילות רגילות, והעמלות בהתאם.

 

4. חשוב מאוד להדגיש - כל הנ"ל אינו קשור למשרד התחבורה ולהיתרי ייבוא למיניהם. יכול להיות פריט בשווי דולר אחד שמחייב אישור משרד התחבורה, גם אם אין מיסים ועמלות אחרות. על כל פנים, עצם הצורך באישור ייבוא ממשרד התחבורה - הוא לכשעצמו אינו מקים עמלות נוספות בשחרור החבילה מהדואר, כלומר לא גורר את עמלות ה-110 ש"ח או את ה-81.20 ש"ח - אין קשר בין הדברים.

 

כל מה שכתבתי מתייחס לנושאי מיסים ועמלות שחרור בדואר. הכתבה לא מתעסקת ישירות עם חלקי חילוף לרכב (שם ממילא אני מנוע מלכתוב מסיבות אתיקה) אלא נוגעת לכל פריט שהוא בייבוא אישי. ה"צרות" הפרטיות שלנו במשרד התחבורה הן סיפור אחר ונפרד.

 

רון

 

 

אמש התפרסמה הכתבה המלאה, שכוללת בנוסף לתמצית הרשומה מעלה גם השוואת עמלות דמי הטיפול של חברות הבלדרות הבינלאומיות (שימו לב - עמלות שחלות על המקבל בשחרור, ולא עלויות המשלוח עצמן). להלן: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000711484

עוד דבר חדש שמודגש בכתבה הוא שבלי קשר לפטור עד 1,200, נכנס לתוקף ב-1.1.12 פטור גורף ממכס על שורה של מוצרים ללא הגבלת סכום. הבעיה היא שחלקי חילוף לרכב אינם ברשימה הזו, אבל צמיגים דווקא כן.

 

רון פז

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשו לי אותו הדבר לאגזוז, דרשו תשלום ללשכת המסחר, תשלום לחברה המשלחת, תשלום לממן על איחסון, תשלום על עיכוב בשחרור (כרגיל מ. התחבורה עושה בעיות) והגיעו לסכום נאה של כ 650 ש"ח לאגזוז שעלה 32$.

שלחתי את כולם לכל הרוחות בכתב ובע"פ והודעתי לכולם במכתב רשום שאני מוכן לשלם לכולם יחד סך 100 ש"ח בלבד. שוב הגיעו מכתבים מכולם שכל אחד רוצה "רק" את החלק שלו. אתמול הגיע אגזוז חדש בעלות 32$ בלבד לארץ ללא כל הצרות (עם חבר).

תשאלו מה עם האגזוז הקודם? גם ממן שאלו ואמרתי להם לעשות מזה מאפרה ושייחנקו.

את לשכת המסחר על חבר נוכליה, תשלח לכל הרוחות כי להם לא מגיע כלום. החברה המשלחת גם דופקת קופה (הרי שילמת משלוח לארץ) והם מנצלים את כולם פה! ממן גובים דמי איחסון בחסות נפלאה של משרד התחבורה שדואג באופן מאוד מסודר לעכב כמה שיותר פריטים ולא חשוב מה הם. ואשתו האמריקאית של חברי שואלת אותו כל פעם:"למה לכל הרוחות הבאת אותי לפה?"

 

סתם רציתי לעדכן מהשטח, בסוף עשיתי בדיוק כמוך, הגעתי למסקנה שלהזמין כל רצועה בנפרד מאיביי דרך USPS יעלה לי יותר זול מאשר כל העלויות הכרוכות בשחרור הרצועות מנתב"ג (FEDEX, לשכת המסחר, מחסני ממ"ן) גם משרד התחבורה שלנו גרוע ביותר וכל עוד אין לי אישור ממנו דמי האחסנה תופחים, בקיצור יש להם מנייה על שמי שעולה יפה כל יום. התקשרתי ל-FEDEX ואמרתי שהם יכולים להשמיד את החבילה, הם מצידם התעקשו לשלוח אותה בחזרה (לדעתי זה משום שהם רצו לדחוף את עלויות אחסנה, ניירת ועוד בנוסף לעלות המשלוח בחזרה למוכר שבסופו של דבר יחייב אותי עליהם). הם אמרו שהם יודיעו לי מה קורה כי זה אורך מספר שבועות, אבל הם לא עשו את זה, אחרי שבוע יצרתי קשר עם המוכר באימייל והוא אמר לי שהם כבר דיברו איתו מזמן (כלומר שיקרו לי) וגם הוא התנגד לקבל את החבילה בחזרה כי העלויות היו גבוהות בצורה מחשידה ולא מפורטות (אמר לי את זה בפירוש).

Pontiac Bonneville SSEI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם רציתי לעדכן מהשטח, בסוף עשיתי בדיוק כמוך, הגעתי למסקנה שלהזמין כל רצועה בנפרד מאיביי דרך USPS יעלה לי יותר זול מאשר כל העלויות הכרוכות בשחרור הרצועות מנתב"ג (FEDEX, לשכת המסחר, מחסני ממ"ן) גם משרד התחבורה שלנו גרוע ביותר וכל עוד אין לי אישור ממנו דמי האחסנה תופחים, בקיצור יש להם מנייה על שמי שעולה יפה כל יום. התקשרתי ל-FEDEX ואמרתי שהם יכולים להשמיד את החבילה, הם מצידם התעקשו לשלוח אותה בחזרה (לדעתי זה משום שהם רצו לדחוף את עלויות אחסנה, ניירת ועוד בנוסף לעלות המשלוח בחזרה למוכר שבסופו של דבר יחייב אותי עליהם). הם אמרו שהם יודיעו לי מה קורה כי זה אורך מספר שבועות, אבל הם לא עשו את זה, אחרי שבוע יצרתי קשר עם המוכר באימייל והוא אמר לי שהם כבר דיברו איתו מזמן (כלומר שיקרו לי) וגם הוא התנגד לקבל את החבילה בחזרה כי העלויות היו גבוהות בצורה מחשידה ולא מפורטות (אמר לי את זה בפירוש).[

חחחח (אני לא צוחק ממך אלא מגחך למקרא מילותיך).

אתה לא חייב להחזיר למוכר כלום ולם להם ליהחנק עם החלקים. מי שיקנה את זה, אלו סוחרים שקונים את הציוד בגרושים אבל....ראה זה פלא, הם לא זקוקים לרישיון יבוא וכל שאר הצרות!

כבר היה סיפור על מי שהביא אופנוע ולא ניתן לו רישיון יבוא והוא נאלץ להיפרד מהרכב אבל ברבות הימים הוא פגש את האופנוע עם מספר רישוי חוקי בארץ לאחר שנמכר בממן.

נפלאות דרכי החוק!

Big-Block - I mean a realy Big, the Bigest

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4517 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...