Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים חמים \ כביש חם, מה ההשפעות על האחיזה?


Az
שימו לב! השרשור הזה בן 5123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי מה שאני מבין בנושא (וזה לא הרבה) על מנת שתוכל לנצל את היכולות של הצמיג שלך בנושא האחיזה הוא אמור להיות חם, ולכן לא מומלץ ללחוץ או לתקוף סיבובים בדקות הראשונות של התחלת הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מרוצים הנהגים נוהגים לחמם את הצמיג... ככה שצמיג ממש קר זה בטוח לא טוב.

אבל אולי באקלים שלנו האספלט והצמיגים מתחממים יותר מדי.

 

זה לא על סמך ידע וודאי אבל ההיגיון אומר שעדיף צמיג חם מאשר קר.

Auto Emoción

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכביש לוהט וכך גם הגלגלים, יש השפעות חיוביות \ שליליות על האחיזה? (אם בכלל)

יש לכך השפעות חיוביות על האחיזה. השפעות שליליות לחיי הצמיג.

 

מצד שני, לחץ האוויר בצמיג יעלה ובכך הצמיג יאבד חלק משטח המגע עם הכביש.

זה לא נכון.

דווקא ככל שלחץ האויר גבוה יותר - האחיזה משתפרת, על חשבון הנוחות.

 

לפני מרוצים הנהגים נוהגים לחמם את הצמיג

צמיגי מרוץ (לאספלט) מיועדים לתת אחיזה מקסימלית, על חשבון נוחות, וגם על חשבון אורך חיי הצמיג.

מדובר בצמיג שונה מהצמיג שאתה מכיר, האחיזה בו משתפרת משמעותית ככל שהוא חם (עד גבול מסויים), ואורך חייו קצר במיוחד.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא עד כמה שאני יודע, אם לחץ האוויר בצמיגים גבוה מגבול מסויים, מדרך הצמיג נהיה "בייצי" ולכן הוא פחות אוחז.

 

פעם אני זוכר שראיתי פה ת'רד עם תמונה המדגימה "תת-לחץ" אל מול "לחץ-יתר" של הצמיג, לא מוצא אותו בחיפוש כרגע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה זוכר הוא מצב בו הצמיג נופח ללחץ אוויר גבוה מדי כשהוא קר. צמיג שנופח ללחץ אוויר נכון והתחמם יציע אחיזה טובה

יותר מצמיג בטמפרטורה נמוכה. לחץ האוויר שיצרנית הרכב קבעה לוקח בחשבון את השינויים בטמפרטורת הצמיג במהלך נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, בימים ממש חמים, האספלט עצמו נהיה צמיגי יותר, ומרגישים אובדן אחיזה ממשי (תלוי בסוג הספציפי של האספלט).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצמיג יש טמפ' עבודה אידיאלית. עקרונית חום "סטנדרטי" לא אמור לפגוע באחיזה, אבל אם טמפ' הגומי עוברת גבול מסויים, האחיזה נפגעת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...