Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסיפור של ג`ון דלוראיין


kobyiso
שימו לב! השרשור הזה בן 5306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי בבית קלטת ווידאו שהקלטתי מערץ ההיסטוריה בראשיתו על המוסטאנג.

מצויין שם כי הרעיון בתחילה היה ליצור כפי שאמרת רכב עם אופי צעיר אך הרעיונית קהל היעד היה נשים והסבירו:

שאפשרו בחירה מרובה של צבע כדי ש"יוכלו להתאים את צבע הרכב לליפסטיק שלהן".

אך כשראו שעיקר הקונים הם גברים שינו את יעד הרכב וכך גם את היצע המנועים.

זה מקור הידע היחיד שלי בנושא, לא ניסיתי לפגוע חס וחלילהבאוהבי המוסטאנג, רק רציתי לאמת

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסטנג היה הרעיון של לי איאקוקה האגדי.

הוא רצה ליצור מכונית שכולה פוזה במראה צעיר ולשם כך יצר נישה חדשה "ספורט סדאן".

ההנחיה של הנרי פורד היתה שהמכונית בגרסה הבסיסית תימכר בפחות מ 2400 דולר.

לכן מרבית הוצאות הפיתוח הלכו על העיצוב שנועד מלכתחילה להיות צעיר וקליל (ולכן הכינוי "פוני"). יתר המיכלולים התבססו על הפלקון שהיתה המכונית הכי מוצלחת בתולדות פורד מאז ה T (פלקון 1960 השיגה שיא מכירות שנתי שנשבר על ידי ה...מוסטנג).

הפלקון היתה מתאימה ביותר לדור ה"בייבי בום" שבגר והקים משפחות צעירות. רכב פשוט, אמין וזול. ברור אם כן שאיאקוקה לא שאף לרכב עתיר סטרואידים אלא רצה לנצל את שאיפות ה"בייבי בומרס" לרכב פשוט אבל בעל מראה ספורטיבי.

פורד התבססו על הדור השני של הפלקון שיצא בשנת 1964 והם פשוט קילפו את הבודי מהשילדה (האחודה...). חדי עין יבחינו שאפילו לוח השעונים של פלקון 1964 ומוסטנג 1964 וחצי - 1965, זהים.

לצערם של רבים מחובבי הז'אנר המוסטנג התרחקה מהכוונה המקורית ועם התנפחות הרכב, המכירות נפלו בהתאם.

לכן גם אני מצטער, כפי שכתב כאן אחד מקודמי שהרוח הקלילה התעופפה לה ולרכבים משנות השבעים כבר לא היה ייחוד.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא מסכים איתך בני

הם הפכו את המוסטאנג ממזדה לאנטיס F עם רוח צעירה ושובבה

לרכב מהשורה הראשונה שהתחרה עם הגדולים והחזקים בעולם הרכב של אותה תקופה

מכירות זה לא הכל.

היו רמות של עיצוב, ביצעים,חבילות לפי נושא ומה לא.

הרכב נהיה יותר יקר לכן הוא נהיה פחות המוני .

עובדה תראה היום כמה שוות אותם גדולות שלא נמכרו לעומת הקטנות ההמוניות..

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שבשנת 1964 - 1965 למוסטנג היו שלושה מנועים.

המנוע החזק יותר היה בן 271 כ"ס. לא הייתי אומר שזה בליגה של הטנדרבירד או הקורבט ("הגדולים והחזקים") שהיו עמוק בתוך ה 300 כ"ס. (המנוע הכי קטן של הקורבט 1966 היה בן 300 כ"ס).

שוב, בהתבססם על הפלקון, בתכנון המקורי שידרו איאקוקה ושות' שהם מתכוונים לרכב שהעיקר בו הוא ההמוניות, החסכוניות והמחיר הזול. מה שהם רצו זה למכור ולמכור הרבה. רכב עתיר ביצועים היה להם: הטנדרבירד.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...