Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יתרונות וחסרונות לשימוש ברכב שטח כרכב יומיומי?


htm_aa
שימו לב! השרשור הזה בן 5337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה היתרונות והחסרונות של שימוש ברכב שטח כרכב יומיומי?

יש לכם המלצות לדגם מסויים בתקציב של עד 15 אלף?

1: גולף 1992 1.6 ידני > 2: רנו 1996 1.4 ידני > 3: קורסה 1996 1.4 אוט', חזקה > 4: שרייד, 93 אוט' זללנית 1:8 > 5: סיריון 2011, משעממת > 6: קורסה 2011, עצלנית, נוחה, לא חסכונית במיוחד, הרבה יותר אוטו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 15,000 שקלים אתה יכול למצוא סמוראי שחוט מאמצע שנות ה 80', לאדה ניבה מתחילת שנות ה 90' ו CJ רקוב משנות ה 80'.

אף אחד מהם לא יהיה נוח לשימוש כרכב יומיומי. כולם ידרשו אחזקה שוטפת אינטנסיבית בהשוואה לרכב פרטי בעלות שכזו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי ביד 2 הרבה כאלה במחיר עד 15 אלף.

הלדה טוב?

אפשר למצוא גם ב 10 אלפים.

חלקים, זמינותם, צריכת דלק ונוחות שלו סבירה?

 

אתה ממליץ שאשאר עם רכב פרטי?

1: גולף 1992 1.6 ידני > 2: רנו 1996 1.4 ידני > 3: קורסה 1996 1.4 אוט', חזקה > 4: שרייד, 93 אוט' זללנית 1:8 > 5: סיריון 2011, משעממת > 6: קורסה 2011, עצלנית, נוחה, לא חסכונית במיוחד, הרבה יותר אוטו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדיוק באותה דילמה +-

מחפשים רכב שני למשפחה

וגיפ זול הוא אחת האופציות המעניינות

רק ש90% מהשימוש יהיה לעבודה וחזרה

 

כמה ההפרש עלויות הולך להיות בהשוואה לרכב פרטי ?

חוץ מהדלק...

 

אני חושב על הספורטאז

:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים - ג'יפ זול הוא רכב יקר.

כעת, אם השימוש הוא לסופי שבוע בלבד, וגם זה פעם כן ופעם לא, ובכלל אם הרכב מושבת למשך שבוע עד שמתארגנים על חלק כזה או אחר, לא קורה דבר - אז כל השלושה שציינתי למעלה הם אפשרות חביבה להתחבר לשטח.

רכב שטח ישן, שאמור לשמש כרכב יומיומי, יהיה בעל עלות אחזקה לא מבוטלת, ובוודאי יקרה יותר מרכב 'רגיל'.

 

לגבי הלאדה - מדובר ברכב עם יכולות שטח נפלאות, לא פחות. בשטח, זה רכב שנותן בראש למכוניות שעולות פי 10 ויותר. הבעיה שלו היא שהדרך לשטח וחזרה היא סיוט. כשהוא חדש הקקפוניה מתיבת ההעברה היא מטורפת, ויוצאים ממנו עם כאב ראש ואוזניים. כשהוא ישן "שישמור האל". למרות שלרכב יש חלקי חילוף רבים ותואמים כמו של פיאט וגם סובארו, ולמרות שמדובר ברכב פשוט מבחינה מכאנית - אמין הוא לא.

אל תתפתו לאשליה של "יש לנו ג'יפ" כרכב שני. אם אתם ממש ממש חייבים "ג'יפ" שתיסעו בו ביומיום או שתגדילו תקציב בהרבה או שתגדילו תקציב בקצת.

אגב, אם לא מתוכננים טיולי שטח - אל תקנו ג'יפ.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמי שנוסע על ג'יפ כרכב ראשון, אין דבר כזה ג'יפ ישן עם אחזקה זולה, בטח לא רכב שנוסע יומיום. רכב כזה הבלאי שלו יהיה גבוה מאוד וסביר להניח שמצבו ההתחלתי יהיה רע.

המלצתי לך עלה בסכום ב25 - 35 אלף תוכל למצוא כבר רכבים במצב הרבה יותר טוב שישרתו אותך נאמנה הן בכביש והן בשטח. גם הם לא יהיו חדשים אבל לפחות יהיו חדשים יותר:lol:

שברולט קאמרו 76, שברולט מליבו שוול הארדטופ 68.

שברולט בלייזר שנת 91, מפלצת שטח.

וואגוניר שנת 76 בהליכי בניה.

אלפא 164.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יורשה טיפ קטן

אל תתן לגודלו החיצוני של הרכב לקבוע את רמת ההוצאות ,כלומר ג'יפ קטן הוצאות קטנות

במחיר הנל הייתי מעדיף ג'יפ גדול עם מלאי זמין של חלפים ומשוגעים לדבר ,למשל סיקס או בלייזר K5

הדלק הוא הבעיה האחרונה שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה היתרונות והחסרונות של שימוש ברכב שטח כרכב יומיומי?

יש לכם המלצות לדגם מסויים בתקציב של עד 15 אלף?

אולי תגדיר למה אתה מתכוון כרכב שטח, יכול להיות שסובארו לאונה 4X4 סוף שנות השמונים תחילת התשעים תיתן מענה מצויין כרכב יומיומי וגם כרכב פנאי שטח לא רע בכלל?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם ידרשו אחזקה שוטפת אינטנסיבית בהשוואה לרכב פרטי בעלות שכזו.

אשמח לקבל הבהרות לגבי הנקודה שציינת. מדוע אחזקתו של רכב שטח בשימוש יומיומי עולה על אחזקתו של רכב פרטי בשימוש דומה?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ארז,

מכמה סיבות:

1. לרכב 4X4 - יש יותר מערכות מכאניות בגלל היותו בעל הנעה כפולה. יותר מערכות = יותר בלאי => יותר כסף לתיקונים.

2. רכב שטח שכזה נסע בעברו בשטח. הרבה. זה רכבים של צעירים, וזה יתרונו הגדול. עם זאת, לנסיעה בשטח יש גם היבטים אחרים כמו בלאי מואץ. השווה בין שני שימושים סבירים לרכב - רכב פרטי הנוסע ב 90 קמ"ש על כביש החוף, רכב שטח ב 30 קמ"ש בציר הנקרות או בדרך הבשמים (אגב מסלולים קלים מאוד). האם יש לך ספק איזה רכב "עובד" קשה יותר? איזה רכב "חוטף" יותר זעזועים? אתה תאמר לי "אבל הוא בנוי לזה", ואני אענה לך שנכון, אבל במצטבר לאורך 20 שנות שימוש...הבלאי של המכוניות האלה גבוה.

3. לעיתים, בלי הכללה, יש נהגים שההבנה שלהם בנהיגת שטח היא אינה גבוהה. שוב, אלו רכבי "כניסה" לשטח, מכוניות למתחילים בשטח. חוסר ניסיון בנהיגת שטח מאיצה נזקים מכאניים, גם ברכבים חדשים, ועל אחת ברכבים ישנים וחבוטים.

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ארז,

מכמה סיבות:

1. לרכב 4X4 - יש יותר מערכות מכאניות בגלל היותו בעל הנעה כפולה. יותר מערכות = יותר בלאי => יותר כסף לתיקונים.

2. רכב שטח שכזה נסע בעברו בשטח. הרבה. זה רכבים של צעירים, וזה יתרונו הגדול. עם זאת, לנסיעה בשטח יש גם היבטים אחרים כמו בלאי מואץ. השווה בין שני שימושים סבירים לרכב - רכב פרטי הנוסע ב 90 קמ"ש על כביש החוף, רכב שטח ב 30 קמ"ש בציר הנקרות או בדרך הבשמים (אגב מסלולים קלים מאוד). האם יש לך ספק איזה רכב "עובד" קשה יותר? איזה רכב "חוטף" יותר זעזועים? אתה תאמר לי "אבל הוא בנוי לזה", ואני אענה לך שנכון, אבל במצטבר לאורך 20 שנות שימוש...הבלאי של המכוניות האלה גבוה.

3. לעיתים, בלי הכללה, יש נהגים שההבנה שלהם בנהיגת שטח היא אינה גבוהה. שוב, אלו רכבי "כניסה" לשטח, מכוניות למתחילים בשטח. חוסר ניסיון בנהיגת שטח מאיצה נזקים מכאניים, גם ברכבים חדשים, ועל אחת ברכבים ישנים וחבוטים.

יואב

אפשר להסתכל על זה מהבט אחר, במהלך 20 השנים בהם רכב השטח "עבד" הוחלפו המכללים שעברו בלאי מואץ

במכללים תקינים אחרת מן הסתם הרכב לא היה עושה את עבודתו. בג'יפים להזכירך, (לפחות בחלקם) מערכת ההנעה הכפולה מופעלת רק בזמן ירידה לשטח טכני כך שבנסיעה מנהלתית ממילא אין בה בלאי. אני חושב שכרכב שני, למעט ההוצאות הקבועות של אגרות, מיסים וקנסות שאנחנו נאלצים לשלם על ג'יפים, מנועי דיזל וכדומה, אין הוצאות גבוהות יותר הנגרמות מעצם העובדה שמדובר ברכב שמוגדר כרכב שטח. (ברור שכל מה שאני כותב טעון בבדיקה מקדימה של מוסך על מצבו המכני של הרכב המדובר)

ארז

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בציר הנקרות או בדרך הבשמים (אגב מסלולים קלים מאוד)..

 

למרות שאני מסכים עם מה שכתבת, אני לא חושב שאפשר לקרוא לדרך הבשמים בנתיב מערבה, עם העליה למיצד נקרות, מעלה נקרות ומעלה דקלים "דרך קלה מאוד".

 

אפשר להסתכל על זה מהבט אחר, במהלך 20 השנים בהם רכב השטח "עבד" הוחלפו המכללים שעברו בלאי מואץ במכללים תקינים אחרת מן הסתם הרכב לא היה עושה את עבודתו

 

אפשר להסתכל על זה ככה אבל זה פשוט לא נכון, לפי התאוריה הזאת רכבי שטח בני 20 שנה מתוחזקים בצורה גבוהה, האמת לא יכולה להיות רחוקהיותר מהמצב בשטח ומעט רכבי השטח היחודיים, בני 20 שנה שמתוחזקים ברמה גבוהה מאוד עולים הרבה יותר מאשר 15K ש"ח.

 

 

 

באופן אישי, לא הייתי קונה רכב שטח בתקציב הזה, בטח ובטח לא אחד שאמור להיות רכב יום יומי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BAGIRA,

אתה כמובן צודק, למרות שהעליה למצד נקרות, (ולא דרך המעקף) היא קלה מאוד. מאוד.

מעלה דקלים והמדרגה בנקרות הן נקודות קצת יותר קשות 'מקלות מאוד'...

אני התכוונתי בדרך ההפוכה, בירידה...:-)

הכוונה היתה בציר עצמו. בנסיעה הרגועה בתוך הערוץ.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין חושב שאתם מכוונים גבוה מידי בהנחה שלכם לגבי מה שהבחור מבקש. מההודעות שלו אפשר להבין שהוא לא טוחן סלעים מלידה, כל מה שהוא רוצה זה רק רכב שישמש ביומיום ומידי פעם אפשר יהיה גם לרדת איתו מהכביש. לדעתי בסכום שהוא הקציב לעצמו הוא יכול להנות מויטרה או סמוראי אם הוא מחפש פוזה של ג'יפ או מלאונה 4X4 אם הפוזה פחות חשובה.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסתכל על זה מהבט אחר, במהלך 20 השנים בהם רכב השטח "עבד" הוחלפו המכללים שעברו בלאי מואץ

אפשר גם להסתכל על זה ככה, נכון לגבי כל רכב, לא רק שטח:

 

רכב זול מושך קונה תפרן. הקונה חוסך איפה שאפשר באחזקה (מבצע טיפולים באיכות נמוכה, או לא מבצע כלל, ע"ע תחזוקת שבר). לבסוף, כשהתיקונים הנדרשים עולים יותר משווי הרכב לפי לוי יצחק, הרכב נמכר במצב סופני במחיר רצפה.

 

נ.ב. לא יודע לגבי הרכבים האחרים, אבל לניבה יש הנעה כפולה קבועה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...