Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור כח לוולוו 940


MOSHE18
שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז לסיכום, מה עושים ? ללכת על הצ'יפ ?

Kundason תודה על העצה, אבדוק ואתקן כמה שאוכל.

הרכב עבר לא מזמן טורבו (בקיץ)

 

אם תוכלו להגיד לי יותר בקשר לצ'יפ.. מחיר, מחיר התקנה, איך אני יודע שבאמת מישהו מקצוען הרכיב אותו ולא איזה ערבי מהשטחים :idea:

ועוד שאלה כללית - האם אתם חושבים שזה משתלם לעשות את כל זה על הרכב הזה ? כמו שRACEPAK אמר, גם אחרי התהליך הזה הרכב לא יהיה מהנה. מה אתם חושבים ? הבנאדם טועה ?

תעזרו לי, תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש לפירלינג הוא הכתובת שלך- ניסיון מוכך בשטח לא חסר לו.

הצי'פ יעלה בין 2K-4K כך שקנ"מ יש לך.

במקרה הטוב- הרכב נוסע חזק יותר ואתה מבסוט על התמורה- הוא יאכל יותר דלק זה בוטח+ בלאי מואץ

במקרה הרע- אין תמורה שמצדיקה את האגרה, הבלאי המואץ מכניס אותך להוצאות כי חלקים לא עומדים בעומס הנוסף.

תזכור- תמיד אפשר להסיר את הצ'יפ...

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני מבין שתאורטית יהיה עדיף לשפר הספק ב 2.3 LPT על פני 2. 0 HPT.

פשוט מעלים את הBAR .

לכמה ניתן להגיע +-?

ומה צריך ךהחליף בשביל כך.( בלי להשתולל).

 

 

תודה

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
לא טענתי.

יצא לי לשוחח עם בונה טורבואים, מארה"ב ( THE SHODAWN) וזה מה שהוא אמר, ולדעתי הוא מביך יותר ממך (וממני):-P

 

הציטוט:

This turbo is not for power, it is an assistant to torque for a 2.0 litre that doesn't have, nor intend to have serious power. This is why it "spools" so quickly, so that it works in the lower powerband of the range, and no where else. On a FWD application, you don't want this to reach boost THAT quickly with such a high rpm band. You'll just spin the tires on the car.[/quote

 

מספר הערות:

1. באופן כללי התיאור שלו על מה שהמגדש הזה עושה הוא מטעה. זה נכון ששמו במנוע הזה מגדש יותר קטן מאשר במנועים קודמים (בדגמי 700 בעיקר), אבל זה לא בדיוק מהסיבות שהוא אמר, וההשפעה של המגדש היא גם בסל"ד גבוה.

2. בוולוו 940 יש הנעה אחורית, כך שההערה שלו בנושא זה לא לענין.

 

ולעצם הענין: במנוע הזה בקרת המגדש היא מכאנית ולא אלקטרונית, ולמחשב המנוע יש חיישן צלצולים. לכן, כל מה שצריך לעשות כדי להגדיל את הספק המנוע - בהשקעה צנועה של 0 ש"ח - זה לכוון את שסתום הבקרה של המגדש (wastegate באנגלית) ללחץ גבוה יותר.

 

צמוד למגדש נמצא השסתום, שהוא עגול ומגיע אליו מוט שיוצא מהמגדש. למוט הזה יש הברגה שמאפשרת שינוי אורך. אתה יכול לקצר אותו בשלושה סיבובים - 6 חצאי סיבוב. האוטו לא יהפך לפרארי אבל יהיה הבדל מורגש.

 

רצוי מאד להתעסק עם המגדש רק במנוע קר (למי שאין לו ידיים מאסבסט). את הכיוון הזה רצוי לעשות בעדינות כדי לא לגרום נזק לדיאפרגמה. כמו כן, לידיעתך - הגדלת הלחץ במגדש יכולה לגרום לבעיות כגון צלצולים, שיכולים לגרום נזק (אבל שלושה סיבובים במנוע תקין צריך להיות בסדר).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה דני, האמת שאני מפחד מאוד לגעת בבורג הזה, כפי שנאמר הטורבו הוחלף בקיץ ועלה לי לא מעט, אתה בטוח ששניים - שלושה סיבובים לא יעשו נזק ? אתה יכול לכוון אותי יותר טוב לבורג הזה? (לא הבנתי מהתיאור שלך איפה הוא נמצא וחיפשתי גם ברכב עצמו). אולי תמונה תעזור .. תודה משה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
תודה רבה דני, האמת שאני מפחד מאוד לגעת בבורג הזה, כפי שנאמר הטורבו הוחלף בקיץ ועלה לי לא מעט, אתה בטוח ששניים - שלושה סיבובים לא יעשו נזק ? אתה יכול לכוון אותי יותר טוב לבורג הזה? (לא הבנתי מהתיאור שלך איפה הוא נמצא וחיפשתי גם ברכב עצמו). אולי תמונה תעזור .. תודה משה

 

המוט הזה נמצא מתחת למגדש. כדי לראות אותו צריך לזחול קצת. אם תסתכל מתחת למנוע - מתחת לצינור הפליטה, אבל בזווית - תראה אותו בבירור. צרית לשחרר נעילה קפיצית קטנה בשביל לסובב את המוט - אתה תראה כבר. כל העסק לא מסובך, אבל צריך להיות עדינים.

 

שלושה סיבובים זה בסדר, אבל אם אתה קצת חושש - תסובב רק שניים. גם זה יתן לך שיפור מורגש.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממליץ לשחק עם המוט הזה בלי לחבר שעון EGT לפחות, אתם לא יודעים כמה השפעתם על המנוע בגלל העלאת הגדישה הזו, לא נעים לחפש מנוע כי לכם התפוצצו הבוכנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממליץ לשחק עם המוט הזה בלי לחבר שעון EGT לפחות, אתם לא יודעים כמה השפעתם על המנוע בגלל העלאת הגדישה הזו, לא נעים לחפש מנוע כי לכם התפוצצו הבוכנות.

באופן כללי ההערה נכונה, אבל לגבי הרכב הזה ומספר הסיבובים הנזכר, זה בסדר.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

אהלן אהלן

אז מגיע לי מזל טוב על ההודעה הראשונה שלי ואני שמח שהיא בנושא הוולבואים

אני נוסע על 940 2.0 טורבו (בלחץ גבוה ... נגיד) מודל 96 כבר 6 שנים .

אז שיפור כח, תראה זה לא רכב מירוצים, זה רכב לנסיעות ארוכות ולסוע בו בקלאסה ובנוחות אני מת על הרכב אבל איך אומרים "רכב של זקנים" - אני מסכים עם זה

רוצה לסוע בו מהר, תגיע ל 80 קמ"ש ותסחט את הטורבו (בלי קיקדאונים חזקים, חצי קיק ותתן לטורבו לעבוד) אז תוכל להגיע בכיף למהירויות של 180 (ב 3 וחצי טור , לא רע לבהמה מודל 96 ששוקלת 1400 קילו) היא נוחה ולא דינאמית כזו.

רוצה לשפר אותה? קנה S70 T5 ותהיה לך ביד מפלצת שלדעתי תיתן לך הספקים שאתה לא צריך בהם שום שיפור נוסף (אם אתה לא מתחרה כמובן)

אז מידי 3 4 חודשים תפרק את צינור האויר מסעפת היניקה ותנקה שם בפנים עם ספריי קרבורטור

והכי חשוב !!!

על מנת לשמור על חיי הטורבו שלך לאורך זמן אחרי נסיעה (במידה והרכב התחמם עד לטמפרטורה נורמאלית) אל תכבה ישר את הרכב !!! תחכה, תן לונטה להידלק ולעבוד עד שהיא מסיימת ואז תכבה את הרכב ! הדבר יכול לגרום לנזק בטורבו (שיפוץ עולה היום בסביבות ה 2500 - 3000 ) ואם חלילה תצטרך אני מכיר מישהו שיכול לעזור לך, אז לכל שאלה שיש לך בוולבו שוטטטט

אחלה יום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמת לב בהודעה הראשונה שלך שאתה עונה למישהוא ששאל על זה לפני כמעת 3 שנים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...