Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שדרוג סרן אחורי ב 205 - מתלבט לגבי התצורה המתאימה


שימו לב! השרשור הזה בן 6280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

ראשית, ברכות על הפורום החדש. מקווה שיגיע לגדולות.

 

 

הסרן האחורי ב205 שלי התחיל להגיע לסוף חייו המועילים. הוא חורק במעבר על מפגעים חדים והגרוע מכל - הצמיגים משפשפים את מרכז הרכב כשיש משקל על הסרן האחורי. אני מתכנן שיפוץ של הסרן האחורי (החלפת מוטות פיטול, מיסבים ובולמ"ז) במידת האפשר או החלפה של הסרן קומפלט באחר (במידה ומצבו לא מאפשר שיפוץ או שאינו כדאי לשיפוץ).

 

 

אני מעוניין לנצל את החלפת הסרן כדי לשדרג את התנהגות הכביש של ה205.

כרגע, הרכב נוטה יותר מדי לתת היגוי, וקשה מאוד להגיע להיגוי יתר. דרושה פרובקציה סופר-רצינית כדי לאבד אחיזה בסרן האחורי. זה בטוח ונעים בנהיגה יומ-יומית, אבל אני רוצה קצת יותר.

והדגש הוא על קצת. אני לא רוצה רכב עם זנב משוגע שבורך בכל פניית פרסה מהירה או כניסה לכיכר. אני רוצה לעדן מעט את עבודת הזנב, לא יותר.

 

כרגע התצורה היא בולמ"ז מקוריים ושן אחת מונמכת מאחור. ההתבלטות היא כיצד לבנות את הסרן לאחר השיפוץ - האם לחפש בולמ"ז סופר-קשיחים (כאלו עם ברז ניתן לכיוונון?) או רכים ונעימים (סטייל המקוריים)? האם בכלל יש לבולמ"ז האחוריים השפעה קריטית על קשיחות הסרן, או שהיא נובעת רק ממוט הפיטול? ובכלל - האם שינוי כלשהוא בסרן האחורי יכול להשפיע על תת-היגוי/היגוי-יתר? האם להנמיך את הסרן או לחזיר אותו למצבו המקורי, אם בכלל יש לזאת השפעה מעבר להשפעה קוסמטית?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. קח בחשבון שהחלפה לסרן אחורי של 1900, 309GTI, 306 XSI/GTIיתן לך מעבר להתנהגות הכביש גם בלמי דיסק אחוריים. מנסיון, זה שידרוג משמעותי ביותר ביכולת הבלימה של האוטו.

2. אם בא לך ליבא (או להזמין דרך יבואן) סרן אחורי של 309 GTI, הוא רחב יותר ב 2 אינצ (אם אני זוכר נכון) ולכן נותן יותר אחיזה בסרן האחורי.

3. סרן אחורי של 1900 יתן לך התנהגות כביש הרבה יותר טובה מה 1600, האוטו יהפך ליותר צפוי, וגם כשהוא מאבד את ה"צפיה", ניתן יחסית בקלות להשתלת עליו בחזרה, מה שבפרוש אי אפשר להגיד על ה 1600.

בקשר לבולמים, 205 GTIבמצב טוב לא צריכה לא בולמים משופרים ולא הנמכות, כל התעסקות עם זה יכולה רק לגרוע מההתנהגות המפורסמת שלה.

 

עכשיו הגענו למצאי?

סרן של GTI 1600 יהיה קשה למצוא, אבל אפשרי.

סרן של GTI 1900, לא תמצא בחיים אלא אם תזמין אחד.

סרן של 306 ספורטיביות, הכי קל יהיה למצוא של קבריולה.

בהצלחה בחיפוש...

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הנמכה על מקוריים ( כמו שאופיר אמר ) ישחטו לך את הבולמים .

 

2. אפשר לקחת זרועות דיסק מ ZX וולקן או 306 ספורטיבית ולחבר אותם כמו שהם על ה 205 .

 

כך תהנה גם סרן אחורי יעיל וגם ממערכת בלימה טובה יותר .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב- סרן של 306\ZX לא מתאים. רק הזרועות.

אם אתה נהג טוב ומיומן, הייתי שם סרן של 1.6GTI, ואם לא, הייתי מסתפק בשיפוץ הסרן ובולמ"ז חדשים מאחור.

 

מה ההבדל במוטות פיתול\ARB בין TOP-XRI לבין GTI ?

(2 הגרסאות).

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אחלה רעיונות - אבל כמו שאופיר אמר - הם לא יחריפו את התת-היגוי הנוכחי ברכב?

 

שנית - הסבה לבלמי דיסק מאחור ריאלית? למיטב הבנתי הסבה מתוף לדיסק דורשת הרבה מעבר לסתם חיבור של צינורות בלימה וכבל בלם-יד חדש.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל בעל 205 שמתכנן על החלפת סרן אחורי ל 309GTI ,

 

( אני יודע , אף אחד לא מתכנן על זה )

 

סרן של 309GTI מתאים ל 205 בדיוק .

 

אבל ישנה בעיה אחרת !

 

לא יהיה אפשרי להרכיב ג'אנט 7 אינץ' כי הוא יבלוט החוצה מהבודי .

 

אתם תהיו מוגבלים בוחב הג'אנט ואתם תהיו חייבים להרכיב ג'אנט 6 אינץ' כמו המקורי של ה 1.9 .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר ציינו עבורי, סרן אחורי של 306 מתאים. אני בעצמי הרכבתי במו ידי (לא על האוטו שלי) סרן אחורי של 306קבריולה (2 ליטר). השיפור באחיזה מול סרן מקורי של 1600 היה מדהים, לא כ"כ עניין של אחיזה יותר טובה אלא שהרכב נהיה הרבה, הרבה, הרבה יותר צפוי באזור המגבלות (מה שאי אפשר להגיד על 1600 רגילה).

כל הבליטה המדוברת היא של אינץ (יענו 2.5 ס"מ) מכל צד.

אכן הצמיגים יבלטו מהכנפונים המקוריים של ה GTI אבל החלפה לכנפונים קצת יותר גדולים תפתור את הבעיה או באמת לרדת ל 6 אינצ..

בקשר לדיסקים מאחורה, אם התיכנון שלך הוא להכנס לחנות חלפים של פג'ו עם רשימת מק"טים על מנת להסב את האוטו לדיסקים מאחורה, שכח מזה, זה יעלה בערך כמו כל האוטו אם לא יותר.

מה שאתה צריך זה לחפש בפירוקיות רכב עם סרן אחורי שכזה, או להסתובב במוסכים שמתמחים בפג'ו ומבינים משהוא מהחיים שלהם.

מוסך צמרת הציע לי בזמנו את ההסבה הזאת כולל הכל ב 2500 ש"ח.

עד כמה שאנשים נוטים לזלזל בברקסים אחוריים וחושבים שזה רק תוספת לבלימה, ההבדל לאחר התקנת הסרן האחורי עם הדיסקים היה לא פחות ממדהים!

בעיקרון, כל העצות שלי (ואני חושב של כולנו) מבוססות על שידרוג של GTI 1600, אצלך זה לא,ככה שאני לא ממש יודע איך הפרונט שלך יגיב לסרן יותר אוחז.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך צמרת הציע לי בזמנו את ההסבה הזאת כולל הכל ב 2500 ש"ח.

עד כמה שאנשים נוטים לזלזל בברקסים אחוריים וחושבים שזה רק תוספת לבלימה, ההבדל לאחר התקנת הסרן האחורי עם הדיסקים היה לא פחות ממדהים!

בעיקרון, כל העצות שלי (ואני חושב של כולנו) מבוססות על שידרוג של GTI 1600, אצלך זה לא,ככה שאני לא ממש יודע איך הפרונט שלך יגיב לסרן יותר אוחז.

 

2500 כולל כל החלקים?!?! קליפרים והכל מקורי של 205 1900?

אם זה ככה אני שם שם 3 מכוניות להסבה.

רק הקפיץ שתופס את הרפידות בלם על הקאליפר עולה 400 לזוג (לצד) בחברה.

המחיר האחרון שאני קיבלתי מפיזו היה 9000 שקל על סרן קומפלט.

סרן מפירוקיה יעלה כ1000-1300 שקל.

העבודה של הרכבת הזרועות על הסרן הקיים שלך זה עוד 1500 שקל, זה לא כולל מיסבים, מוטות פיתול.

רק צלחות רפידות 2 כבלים של בלם יד לדיסק (רצוי 1900 מקורי, עולה 114 שקל לצד) ועוד יום עבודה שלם על העבודה הזאת.

 

על הדרך אפשר להוריד שן מכיוון שזה לא עוד עבודה נוספת, הזרוע גם ככה בחוץ. כנל לגבי מוטות פיתול ומיסבים. אבל זאת הוצאה כספית של חלקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2500 סרן מפירוקיה יעלה כ1000-1300 שקל.

העבודה של הרכבת הזרועות על הסרן הקיים שלך למה הרכבת זרועות? פרוק הסרן הישן והרכבת החדש זה עוד 1500 שקל

.

 

קלעת בדיוק לכוונתי, היה מדובר על סרן משומש קומפלט +עבודה על הרכבתו.

כל חלק תקול שימצא בעבודה לא כולל את הצעת המחיר.

למען גילוי נאות, ההצעה הייתה לפני קצת יותר מ שנתיים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב, זה חדש לי שסרן של 306 מתאים.

הסרן מורכב על הרכב המקורי (306) עם תושבות גומי, ארבע במספר.

 

תוכל לפרט קצת יותר?

 

ולגבי ברקסים אחורים, אני מסכים איתך לגמריי.

הגלגלים הקידמים ננעלים הרבה פחות, ביותר בלימה.

 

מומלץ למי שאוהב להתגרזן, מעבר לזה, אני לא רואה בזה צורך אמיתי, מספיק רפידות טובות ורענון המערכת.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי בדיקה השבוע , סרן של ZX/306 אינו נכנס בדיוק ב 205 .

 

צריך לעשות הברגות לברגים של הסרן כי הם רחוקים יותר . והסרן רחב משמעותית .

 

הזרועות לעומת זאת הן אותן זרועות ואפשר להחליף רק את הנאבה עם הדיסקים .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש שמח לקרוא את התגובות שלכם, למרות שהם קצת סוטות מהמחשבה המקורית שלי.

האמת היא שממש לא חשבתי לכיוון של שדרוג קיצוני כל כך סטייל החלפה לסרן רחב של 309GTI או 306 קבריו. זאת אופציה שאני לא פוסל, אבל לדעתי היא קצת גדולה עלי כרגע. גם מבחינה פיננסית וגם מבחינה התנהגותית. מה גם שהיא עלולה להביא, כמו שציין אופיר, בדיוק לאפשרות ההפוכה ממה שאני רוצה.

 

 

אולי כדאי לשאול את השאלה מחדש בכיוון אחר - אם אני רוצה יותר היגוי יתר ופחות תת-היגוי, אני צריך סרן אחורי נמוך וקשיח, או גבוה ורך?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לקרב את הרכב מבחינה אינהרנטית להיגוי יתר, על הסרן האחורי להיות מוקשח ביחס לקידמי.

לדעתי, גובה הסרנים צריך להיות זהה.

 

במקרה זה, אני ממליץ על גובה מקורי והקשחה מאחור.

קשה לי להאמין שבולמ"ז רגילים יספקו את הסחורה, ולכן ממליץ לשים אנטירול באר של GTI.

הוא 21 מ"מ (הנוכחי שלך- כמה?).

 

וכך אפשרויות המשחק יגדלו.

אומנם מעולים לא נהגתי במכונית מהדגם שברשותך, אבל נהגתי בהמון גרסאות של ה-205,

ובכולן משחקי הזנב אפשרים ביותר. כמובן שבגרסאות החמות זה היה יותר "טבעי".

 

אם אתה לא מצליח לשחק עם הטוסיק, תבדוק את עצמך.

לא, ממש לא עקיצה או קרוב לכך.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...