Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהג חדש + יותר מידי אדרנלין?איך להרגע? [מוקפץ]


Gabi
שימו לב! השרשור הזה בן 4508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כשיכנס חוק הספורט המוטורי (בע"ה) חודש הבא, תוכל "להתפרק" על הרכב כמו בן אדם, בלי לסכן אף אחד חוץ מעצמך.

 

וכשיכנס החוק, איפה נוכל "להתפרק" ?

ומה זה כולל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שיהיה משהו אחד ברור,אני בחיים לא עברתי באדום!בחיים לא קרה שלא נתתי זכות קדימה!ובחיים לא קרה לי שלא עצרתי באדום!

אני מתקן פה את כולם!

 

העצה הכי טובה שקבלתי מכל מה שאמרו פה זה ללכת לעשות קורס נהיגה,

זה לא שאני באמצע היום מתחיל להתשולל בכביש!

זה קורה בלילה בדרך כלל שאני חוזר הביתה אני מי שמכיר את הדרך(תל אביב -צור הדסה)

כבישים שאתה לא יכול להגיד להם,לילה אין מכוניות...

 

הדבר ביחיד שמפחיד אותי זה שאני לא יודע מתי באמת הרכב לא יגיב לי כמו שהוא מגיב תמיד!

מתי באמת אני פתאום ירגיש שאני לא שולט בו וזה לא יהיה במקום שאני יכול לתקן את הטעות!

 

הדבר שעד עכשיו הכי נשמע לי שוב זה קורס נהיגה...

Skoda Superb Elegance 1.8 TSI

Alfa Romeo 159 2.4JTDm 20V 200hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...
בולשיט, תאונות לא תלויות רק בך, מספיק איזה אידיוט שיבהל מירוק מהבהב וידפוק לך בלימת חרום, עם כל הערנות שבעולם אתה לא יכול להלחם בפיזיקה,

 

אידיוט אחד באמת מספיק ועם הפיזיקה אי אפשר להלחם... אבל אם אתה חכם אתה תלמד את הכביש, תכיר מצבים שונים, לדוגמא בלימת חירום מול ירוק מהבהב של איזה מתאבד, כנהג אתה אמור לדעת שרמזור ירוק פירושו שעוד מעט אדום ותמתן את המהירות שלך, ביחד עם זה אתה גם תדע לעקוב אחרי הרכב שלפניך, אם הוא נכנס לצומת מעיפים עוד מבט לרמזור ורק אז נכנסים: התנהגות יומיומית שמונעת תאונות כאלה. או לדוגמא כשאתה ראשון ברמזור, אחרי כל הפעמים ששמענו על אנשים מסכנים שבסך הכל עברו בירוק ומפגר שעבר באדום הרג אותם, שמתי לב שיותר ויותר אנשים מסביבי לא סומכים יותר על רמזור ירוק ובודקים בכל זאת את הכביש - עוד תאונה. אפשרות נוספת זה הולך רגל שמתפרץ לכביש- יש נהגים שיטענו כי לא יכלו לעשות כלום, אני אומר לך, אם תתייחס מעט לצידי הכביש אתה תזהה בקלות איזורים עם שדה ראיה מוגבל ותדע להנמיך מהירות, או שפשוט תלמד לזהות גם תנועה מהירה על המדרכה. לכל טמטום יש מניעה. ואת זה אומר לך נהג חדש, ששמע על תאונות, ראה תאונות, וחווה קצת מצבי קיצון בנהיגה, אני למדתי שהכל תלוי באופי של הנהג. אתה הרי יודע שיש מצבים שבהם החיים שלך תלויים באיזה מפגר, אתה בחוכמה שלך צריך לעשות הכל כדי להמנע מהם (דוגמה לעצור בצד דרך מהירה? אז לעולם לא קצת אחרי פניה ימינה - לא יראו אותך) ואם הם בלתי נמנעים - למקמם את הרכב בצורה שתאפשר לך להגיב להם בהתאם!! כמעט כל תאונה היה אפשר למנוע, הבעיה היא שלא האמינו שזה יכול לקרות, או לא חשבו שמצב כזה יתכן, אם תלמד את הכבישים ותזהה מצבים מסוכנים אתה תלמד להמנע מהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל תאונה היה אפשר למנוע, הבעיה היא שלא האמינו שזה יכול לקרות, או לא חשבו שמצב כזה יתכן, אם תלמד את הכבישים ותזהה מצבים מסוכנים אתה תלמד להמנע מהם.

 

נו, יש עוד "משוגעים" כמוני שמאמינים במניעה של תאונות ולא בחיפוש אשמים. זה מעודד!

 

 

פותח השרשור, יש לך מחלה שקוראים לה מחלת ההגה השכיחה...:lol:

 

במקום לנסות להדחיק אותה, נסה לשלוט בה ולהפוך אותה למשהו חיובי. תתחזק את הרכב - כי אתה לא יכול להרשות לעצמך לנהוג "חזק" ברכב שאינו מתוחזק כראוי (לחץ אוויר, צמיגים, כיוון גלגלים, בולמים, חופשים במתלים). מעבר לכך, תחזק את השליטה העצמית שלך ואת שליטתך ברכב דרך הדרכות נהיגה מתקדמת ונהיגה בקארטים.

 

ההדרכה שאתה מחפש היא הדרכה שנוגעת בשליטה ברכב. אני חושב שכדאי לך ללכת לאלטרנתיבי, שם נוגעים יותר בתחום השליטה ברכב וגם מתרגלים עם מחליקן (SkidCar) ובכלל כל הגישה שלהם שמה דגש על בטיחות, שמירת מקדם בטחון ועל מניעת מצב החירום או ההחלקה, וגם סגנון הנהיגה הוא קרוב יותר לזה של מסלול אספלט מאשר של ראלי, ולכן הנו בטוח יותר עבורך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוהג בחוסר אחריות פשוט אל תנהג!!!

אומנם גם אני נהג חדש ונוהג במהירויות גבוהות לא פעם ועדיין בשליטה עצמית על הכביש רוב הזמן, כולל כשאני עם חברים ואני נוהג.

לפעמים גם רכב חדש עם מאפיינים ספורטיבים גורמים לאגו מוגבר והשתוללות על הכביש(משום מה אני רואה הרבה איביזות וצי'רוקו משתוללות... וכמובן גולף)

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אידיוט אחד באמת מספיק ועם הפיזיקה אי אפשר להלחם... אבל אם אתה חכם אתה תלמד את הכביש, תכיר מצבים שונים, לדוגמא בלימת חירום מול ירוק מהבהב של איזה מתאבד, כנהג אתה אמור לדעת שרמזור ירוק פירושו שעוד מעט אדום ותמתן את המהירות שלך, ביחד עם זה אתה גם תדע לעקוב אחרי הרכב שלפניך, אם הוא נכנס לצומת מעיפים עוד מבט לרמזור ורק אז נכנסים: התנהגות יומיומית שמונעת תאונות כאלה. או לדוגמא כשאתה ראשון ברמזור, אחרי כל הפעמים ששמענו על אנשים מסכנים שבסך הכל עברו בירוק ומפגר שעבר באדום הרג אותם, שמתי לב שיותר ויותר אנשים מסביבי לא סומכים יותר על רמזור ירוק ובודקים בכל זאת את הכביש - עוד תאונה. אפשרות נוספת זה הולך רגל שמתפרץ לכביש- יש נהגים שיטענו כי לא יכלו לעשות כלום, אני אומר לך, אם תתייחס מעט לצידי הכביש אתה תזהה בקלות איזורים עם שדה ראיה מוגבל ותדע להנמיך מהירות, או שפשוט תלמד לזהות גם תנועה מהירה על המדרכה. לכל טמטום יש מניעה. ואת זה אומר לך נהג חדש, ששמע על תאונות, ראה תאונות, וחווה קצת מצבי קיצון בנהיגה, אני למדתי שהכל תלוי באופי של הנהג. אתה הרי יודע שיש מצבים שבהם החיים שלך תלויים באיזה מפגר, אתה בחוכמה שלך צריך לעשות הכל כדי להמנע מהם (דוגמה לעצור בצד דרך מהירה? אז לעולם לא קצת אחרי פניה ימינה - לא יראו אותך) ואם הם בלתי נמנעים - למקמם את הרכב בצורה שתאפשר לך להגיב להם בהתאם!! כמעט כל תאונה היה אפשר למנוע, הבעיה היא שלא האמינו שזה יכול לקרות, או לא חשבו שמצב כזה יתכן, אם תלמד את הכבישים ותזהה מצבים מסוכנים אתה תלמד להמנע מהם.

 

חלק מהדברים שאתה אומר לא בהיכרח נכונים.

אני אספר לך מקרה שהיה לי לפני כמה חודשים:

נהגתי על ז'בוטינסקי מכיוון פ"ת לכיוון ת"א ובאתי לפנות ימינה לכיוון הבורסה(צומת עלית) ואפילו לא נסעתי מהר ופתאום התפרצה לי למעבר חציה רוכבת אופניים במהירות, אני אומר לך - דפקתי ברקס כמו שלא דפקתי בחיים ואם הייתי נוסע טיפה יותר מהר גם הייתי מוריד אותה.

לפעמים גם חוסר אחריות של הולכי רגל מוביל לתאונות כאלה אז שלא ינסו להאשים רק את הנהגים, נכון אנחנו הנהגים נוסעים בכלי רצח גדול שיכול לשנות חיים ברגע אבל מצד שני אנחנו לא תמיד אשמים. הגורם האנושי עובד לשני הכיוונים. אותה רוכבת אופניים הייתה אשמה בהחלט כי חציית מעבר חציה בצורה כזאת זה פשוט לא נכון לעשות בעליל.

ברגע שנהג משתולל על הכביש ולנסוע 90 קמ"ש בתוך חניון זהו על אחריותו בלבד!

והייתי עד למקרה כזה שהסתיים בתאונה, אותו נהג חסר אחריות פונה לבית חולים כשהוא משותק אחרי שה-205 שלו התקמצצ'ה לה.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום מוסד שיקומי וכדומה לא ירתיע אותך

האנדרלין בך בוער וזה ודווקא דבר טוב ובריא,יכול להיות שאתה (או הנפש שלך) מחפש מיצוי

לך לקארטינג עשה כמה סיבובים ותבקש מהמדריכים שיבדקו את היכולות שלך

אח"כ (אם אני מנחש נכון) תוכל לעלות למסלול יותר תובעני עם קארט יותר חזק וזה כבר יגע באקסטרים

רוצה לחילופין או בתוספת נהיגת ראלי? יש! ואפילו בזול יחסית לחוויה וללמידה (ויש גם קורסי נהיגה נכונה ושליטה בסיסיים שילמדו אותך משהו שאולי לא ידעת)

רוצה יותר אחרי הכול? טוב זה יעלה אבל כסף קטן לעומת מיצוי הפונטציאל :wink:

אל תדלג על קארטינג - לא סתם טובי נהגי הפורמולה 1 התחילו משם

 

בהצלחה והנאה

אלעד

מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולשיט, תאונות לא תלויות רק בך, מספיק איזה אידיוט שיבהל מירוק מהבהב וידפוק לך בלימת חרום, עם כל הערנות שבעולם אתה לא יכול להלחם בפיזיקה.

 

אתה לא יכול להילחם בפיזיקה, אבל אתה יכול לשמור מרחק של מינימום שתי שניות מלאות, ואז תוכל לעצור בזמן (לרוב עם קצת "ספייר") וגם אם מרחק העצירה יהיה קצת ארוך - אפשר לבצע פעולת התחמקות בזמן הבלימה ואם גם זה לא עובד - מקסימום תהיה תאונת פח. כנ"ל כניסה לצומת: אתה לא יכול למנוע מהנהג האחר לעבור באדום, אבל אתה יכול להעיף מבט לצדדים ולראות שזה עומד לקרות ולעצור, ואפילו אם אתה לא מסוגל לעצור בזמן, אפשר לחמוק תוך כדי בלימה וכו'...

 

כנ"ל פגיעה מאחור: אתה לא יכול לעצור את הרכב מאחור, אבל אתה יכול להאט מוקדם ואף לעצור מוקדם ולתכנן נתיב מילוט, ולהשתמש במרווח ממול ובנתיב המילוט כדי לברוח מהטיל שמאחורה, וגם אם זה לא עובד, התזוזה שלך והמרווח הנוסף ששחררת לו יעזרו לו להאט והבלימה שלך וכוונון משענת הראש יגנו עליך ושוב - מקסימום תאונת פח.

 

כנ"ל פגיעה בהולך רגל, תאונה חזיתית, תאונה במעבר נתיב, ועוד, אבל נראה לי שהבנת את הרעיון...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע אני גם הייתי במצב שלך שהוצאתי רישיון לפני שנה וחצי ,הייתי נוסע כמו חולה נפש ,אבל!! במקומות שהיה לי שדה ראייה נמוך או בערים מסוכנות תמיד נסעתי רגוע.

כיכרות ,פניות וכ' גם אני עשיתי במהירות גבוהה,או מכת גז חזקה לפני הסיבוב תת היגוי ,שחרור גז , והתחת נזרק , ואני עדיין עושה ,אבל תמיד עשיתי שראיתי שאין אף בנאדם בכביש או כביש ריק לגמרי בשעות לילה מאוחרות.

עד שפעם אחת עשיתי כיכר ניסיתי למתוח את הגבול של האוטו שוב פעם ,(רק שהפעם האוטו היה מלא ,ועשיתי טעות קשה מאוד )נכנסתי לכיכר מהר רציתי לשחרר את הגז אבל אמרתי לעצמי שאני ינסה לבדוק את הגבול שוב ,אז נשארתי עם רגל על הגז ,בשנייה האחרונה שאני כבר במהירות גבוהה לפני הכיכר ,שחררתי את הגז,אבל הופ! המשקל של שאר הנוסעים פשוט זרק לי את האוטו קדימה לתוך מדרכה !

למזלי הצלחתי לבלום קצת את האוטו ולשחרר מהרקסים לפני הכניסה במדרכה ,אבל עדיין פירקתי את הג'אנט של הגלגל הימני.

ואני עוד יצאתי בזול ממש ,כי נגרם נזק רק לג'אנט ולא לשאר המכלולים ולנוסעים.

אבל בכל מקרה מאז אני לוקח פניות במהירות איטית יותר ,ומפחד שדבר כזה יקרה לי שוב ,וחבל שזה מה שהרגיע אותי כי דפקתי את האוטו של ההורים.

מה שאני בא להגיד פה זה שאני צריך להגיד תודה לאלוהים שלא התהפכנו והיה יכול להיות מקרים לא נעימים בכלל .

ולכן אתה צריך להירגע לחשוב קצת לפני כל פנייה מהירה שאתה עושה ולהתאפק כי אין מה לעשות "עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע" (רגע של הנאה) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אופציות:

תעשה מקלחת קרה ותרגע.

או שתעשה קורס במסלולים ותלמד באמת איך נוהגים.

או במסלולי מרוץ בחו"ל.

מנסיון אחרי שנוהגים על מכונית כמו לוטוס אקסיג' כל רכב בארץ משעמם לנהיגה.

 

אתה אומר שאתה נוהג רגוע עם יש משהו באוטו.

אז תמיד שיהיה איתך משהו.

 

driver.gif

 

למה תמיד אומרים מקלחת קרה ולהרגע? מקלחת חמה לא אמורה להרגיע? 8)

 

ולפותח השרשור,סע לאט,אל תמהר,אם תיסע מהר לא ירדפו אחרייך בחורות או יגידו שאתה תותח,פשוט סע לפי החוקים.

ההגה הוא עגול!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...