Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר ידני שובק חיים?


CH@OS
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6791 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן חברייס

לאחרונה קניתי גולף MK3 שנת 96 ידנית מנוע 1800

מבחינה חיצונית\פנימית האוטו פשוט חדש דנדש ואני גאה בקניה (ובמיוחד במחיר שסידרתי לעצמי;)

 

בכל אופן מיום א' לא מצא חן בעיני ההתנהגות של הגיר ,יש לי קשיים בלהכניס את ההילוך הראשון ,לפעמים מצריך מאמץ כאילו נתקע בין הניטרל להעברה לראשונה.

בנוסף לכל יש רעש שחיקה במעבר לפעמים להילוך שני ישירות ללא עצירה בניוטרל וזה לא אמור לקרות כי אני מעביר נכון ,אגב קורה גם בהילוך שלישי לפעמים.

יצא לי לבקר במוסך פעם אחת בהקשר לנושא של הגיר וע"פ ממצאי הבדיקה של המוסכניקים הממהרים שבקושי מצאו זמן להציץ באוטו שלי ,מסתבר שהיה חסר חצי ליטר שמן גיר ..

לאחר הטיפול (החינמי לשמחתי) ההילוך השתלב יותר חלק אך עדיין עם בעיות העברה קשות לראשון וכמובן רעשי שחיקה לשני לפעמים.

עשיתי חושבים והרצתי את החיפוש בפורום ע"פ הממצאים מסתבר שיכול ליהיות הסיבה לבעיה היא הסינכרון בגיר ?

השאלה העיקרית היא כמה עלות הטיפול לבעיות סינכרון או טיפול בגלגלי השיניים.

הערה:הקלאץ' מקורי לא הוחלף מאז הייצור :)

 

תודה מראש,

דוד.

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר,

לפני שאתה מסיק מסקנות מרחיקות לכת המלצתי היא גש למוסך רון ביום א' בבוקר לצורך איבחון הבעיה.

הבחור מומחה לרכבי VW.

1. ייתכן שיש לך נזילת שמן גיר

2. ייתכן שהקלא'ץ סיים את חייו מה שנראה יותר הגיוני לרכב משנת 96 שבטח גמע יותר מ-100K האם אני צודק לגבי ההערכה ?

3. קושי בהעברת הילוכים יכול לנבוע גם עקב מנגנון העברת ההילוכים מהידית לגיר תקול או כיוונון לא נכון.

בין ידית ההילוכים לגיר יש מוטות העברת תנועה עם מיסבי החלקה העשויים מחומר פלסטי הנקרא אוקולון בעל מקדם חיכוך נמוך שבמשך הזמן מתבלה.

4. ייתכן שהשמן לא מתאים (יש למלא רק שמן מקורי או שמן העומד בדרישות היצרן ראה קובץ מצורף)

 

ראה דוגמא בשרטוט למערכת העברת התנועה מהידית לגיר.

MANUAL TRANSMISSION SERVICING Volkswagen Cabrio, Golf, Golf III, GTI VR6, Jetta, Jetta III, Passat.p

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה המהירה:)

לגבי 1)רק ע"פ בדיקה אני מאמין יגלו אם יש נזילה או לא

2) האומנם קלאץ' יכול לגרום לבעיות העברה קשות להילוך ראשון ?. אכן זהו הקלאץ' המקורי של הרכב ועבר לא פחות מ150k אם אני משתמש בכוח אז זה עובר אבל כואב לי בשביל הרכב אז אני ממתין טיפה ומעביר.

 

תודה על ההמלצה למוסך

יש עוד משהו שאני יכול לעשות ? האם כדאי לי לנהוג פחות בגלל המצב של הגיר ?

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פשוט מדהים לדעת שקלאץ' יכול לגרום לתקיעות בגיר

מזה אפקט דילאיי?

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בספק ,מאחר והוא פועל כראוי חוץ מההעברה הלא חלקה לראשון

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פשוט מדהים לדעת שקלאץ' יכול לגרום לתקיעות בגיר

מזה אפקט דילאיי?

פשוט מאוד: אם הקלאץ' לא מפריד טוב (=עד הסוף) תתקשה להעביר בין הילוכים.

160K למצמד זה הרבה. בקיצור, לבדוק.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב תודות אנשים !

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ברכב את אותה בעיה בערך!

הרכב הוא מיצובישי סופר לאנסר 97

גם כן קלאץ' מקורי (ראשון) הרכב קרוב ל 190K

שאתה מעיר בין ראשון לשני תוציא קודם לניוטראל ובעדינות תכניס לשני בלי שום מאמץ ההילוך היכנס לך חלק בלי שום רעש

נסה ותראה איך שנית המתנה יכולה לעשות פלאים :) בהצלחה

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים רכב בניוטרל, דוושת מצמד משוחררת. לחץ על המצמד (לאחר שוידאת שהשטיח לא מפריע ללחיצת המצמד עד לריצפה) , המתן שלוש-חמש שניות ושלב לרוורס.

 

חורק? המצמד מעוות/לא מכוון/משהו במנגנון ההפעלה שלו לא תקין.

נכנס שקט? תתכונן לפתיחת גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בקנגו את הרעש הזה בשילוב לרוורס אחרי המתנה של 3 שניות, אבל יתר ההילוכים משתלבים מצויין. קלאץ מקורי, הרכב עם קרוב ל 200 אלף, אבל המצב היה בדיוק כזה גם ב 130 אלף. מה אני יכול להבין מזה?

 

וסתם דוגמה, לא קושורה לנושא - נסעתי מעל 60 אלף קילומטר על סיטרואן ברלינגו עם סינכרונים גמורים בהילוכים 3 ו-4 (הסיבות לאי תיקון לא היו תלויות בי). יצא מזה רק דבר טוב אחד - למדתי בצורה מושלמת את תכניקת הדבל קלאץי וגז' ביניים.

כמובן שהתיקון, בסופו של דבר היה יקר הרבה יותר - גיר "חדש" מפירוק, קלאץ, ושיפוץ משאבת סולר, שככל הנרה התחילה לנזול לפני הזמן, בגלל העלת סל"ד קצרות בכל הורדת הילוך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יכול להיות מצמד מעוות, או משהו לא תקין במנגנון ההפעלה, או פיילוט בירינג/בושינג לא תקין. בכל מקרה, אם אתה מושך את זה ככה אתה לא מוסיף בריאות לגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העיצות

 

לאחר שלקחתי את האוטו למוסך של פולקסווגן(לא מרכזי)

החליפו לי את הבורר ואת בוקסת הבורר

בעלות של 570ש"ח בסה"כ.

אני מרוצה יחסית מהטיפול מאחר והגיר באמת יציב ואין חופשיות לצדדים או קדימה ואחורה כמו מקודם

אבל ..

אני מרגיש שהרכב איבד את הכוח שלו בהילוך הראשון דרסטית WTF ?

האוטו היה ממש זריז והאיץ לא רע ,ועכשיו אני מרגיש שאני בעגלה . מה העניין ?.

עוד משהו שמסקרן אותי שמקודם הידית הילוכים הייתה זזה בתנועה מהירה ובחופשיות בתיבה וכעת הוא יותר יציב וקשה זה אמור ליהיות ככה?

 

המוסכניק שטיפל ברכב אמר שאם ההעברה לא נוחה לי הוא יכול לכוון במידת הצורך ,אם אני אפנה אליו.

 

תודה מראש,

דוד.

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...