Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פירוק וניקוי קרבורטור בסובארו DL + תמונות, לבעלי חיבור מהיר.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשירשור זה ניתן לראות על קצה המזלג איך פותחים ומנקים קרבורטור.

 

בשלב הראשוני, שימו לב, הקרבורטור של ה DL בנוי מ 3 שכבות:

בשכבה התחתונה נמצאים פרפרי המצערת ובורג כיוון התערובת.

בשכבה האמצעית נמצאת בריכת הקרבורטור ו-2 לועות שדרכם הרכב יונק דלק.

השכבה העליונה היא למעשה ה"מכסה" של הקרבורטור, שם ניתן למצוא את פרפר הצ'וק, מנוף משאבת התאוצה ופתחי כניסת הדלק.

 

הקרבורטור של סובארו, כמו גם של כמה יצרנים נוספים, מחולק ל-2.

יש הטוענים כי הדבר תורם לתצרוכת דלק עדיפה וביצועים עדיפים תחת עומס.

במחצית הראשונה של מהלך דוושת הגז עובד רק החצי הראשון של הקרבורטור (רק לוע אחת), ומרגע שעברת את החצי הראשון, נפתח גם הלוע השני בהדרגתיות, בהתאם לכמה שאתה לוחץ על הגז.

 

הקרבורטור של סובארו הינו קרבורטור פשוט להחריד. למרות זאת, אין להעתסק או חלילה לפרק אותו אם אין לך שום ניסיון עם דברים כאלו. התעסקות עם הקרבורטור והריסתו עלולה להביא לגרירת הרכב למוסך ורכישת קרבורטור מפירוק, מה שיעלה לא מעט כסף... לכן, שירשור זה בא רק להעשיר את הידע (לאלו שאין) ולהראות על קצה המזלג, למי שמבין, איך הדבר הזה עובד או נראה.

 

איציק

 

נ.ב.

כרגע אני מעלה את התמונות, אט אט בדקות הקרובות יתווספו עוד הודעות לשירשור זה עם התמונות.

Dscf0001.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המשך...

Dscf0005.jpg

Dscf0006.jpg

Dscf0007.jpg

Dscf0008.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך הניקוי:

Dscf0020.jpg

Dscf0013.jpg

Dscf0012.jpg

Dscf0011.jpg

Dscf0010.jpg

Dscf0009.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך הניקוי...

Dscf0032.jpg

Dscf0029.jpg

Dscf0031.jpg

Dscf0025.jpg

Dscf0024.jpg

Dscf0023.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיום הניקוי...

Dscf0042.jpg

Dscf0041.jpg

Dscf0038.jpg

Dscf0035.jpg

Dscf0034.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו זה, תם ונשלם ניקוי הקרבורטור הזה...עוד מעט ארד למטה לבדוק איך הוא עובד ;-)

סה"כ מדובר בקרבורטור דיי פשוט ביחס לקרבורטורים אחרים (זה בלגאסי למשל, הרבה יותר מורכב וגדול) וקל לטיפול. פרט לאטמים רגילים ומשאבת תאוצה אין הרבה מה להחליף בו כאשר מפרקים לנקות, את הדיזות לא מחליפים מאחר ואין עליהם בלאי בקרבורטורים האלו.

את החלקים ניקית באמצעות משאבת אויר מגודלת (כמו של אופניים, אבל הרבה יותר גדולה וחזקה), אפשר להשתמש גם בתרסיס לניקוי קרבורטורים להסרת התמיסה בה החלקים היו.

 

זהו זה לבינתיים, נתראה בפירוק הבא ;-):lol:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבל ח"ח איציק זה מדהים מה שאתה עושה ומשקיע

ועוד מצלם בשביל כולם.

הרבה זמן ניקוי הקרבורטור היה בראש מעייני ולכן עשיתי אותו עם ספרי

 

עכשיו אני יודע איך לעשות אותו בדרך היותר מקצועית אבל אני לא חושב שאני עוד מוכן

לפרק כזה דבר .

 

אחלה תמשיך כך (ותפרק תסובארו עד ליסוד :wink: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, קבל ח"ח עצבני מבעל מקצוע. :D

 

אני רק מקווה שאתה שומר את הלינקים בארכיון מסוים לגישה נוחה ומהירה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה מצוינת, ממש כמו חדש!

 

 

ונעבור לשאלה -

ככל שרמת המורכבות של הקרבורטור עולה הרי שמס' החלקים גדל, כלומר בקרבורטורים מודרניים (בזמנם...) היו כ5 חלקים לתאוצות ולרמות שונות של לחיצה על המצערת.

 

האם הדבר הזה נכון?

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד איציק ... כמה מורכבים נחשבים WEBER 42 ?? יותר מזה שהצגת כאן ?

אם אתה תוהה אני מתכוון לקרבורטורים של 205 ראלי ...

 

שאלה נוספת לי אליך ... מהיכן ניתן להשיג את האטמים\גומיות שבין הקרבורטור לסעפת ?

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד איציק ... כמה מורכבים נחשבים WEBER 42 ?? יותר מזה שהצגת כאן ?

אם אתה תוהה אני מתכוון לקרבורטורים של 205 ראלי ...

 

שאלה נוספת לי אליך ... מהיכן ניתן להשיג את האטמים\גומיות שבין הקרבורטור לסעפת ?

 

יש לה 40 למיטב ידיעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, האם ניקית את הקרבורטור בגלל שהוא נסתם או שזה טיפול תקופתי ???

 

מכיוון שפעם אחרונה שהייתי במוסך הייתה שם DL שאחד מהמעברים (שהשם שלה ברח לי מהראש) פשוט נסתם ואמרו לי שזה דבר דיי נפוץ ב-DL-ים ...

 

ד"א, אם זה הקרבורטור שקומפי הביא לך ביום שישי אז תביא אותו ביום שישי הבא ואני אראה לך למה אני מתכוון (כמובן שאם זה הקרבורטור שמורכב אל האוטו אז נוותר על התענוג) ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...