Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חזרתי... עם רצועת טיימינג חדשה


birdi
שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

*** עריכה - זה השרשור הישן, המהוה את המצע לפרק הנוכחי ***

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=84800

 

 

הבטחתי שאחזור עם סוף הסיפור, אז הנה אני. זוכרים? קליאו 2001 עם רצועת טיימינג שהלכה לעולמה "טרם זמנה". טוב, לא ממש טרם זמנה. אחרי כל המידע שקיבלתי כאן התברר העיתוי מתסכל של - חודש ושבוע.

 

הסתבר, שאחרי כל נסיונות ההתנעה שלי, לא הלך רק שסתום אחד, גם לא שניים ולא שלושה... שש עשרה שסתומים יש במנוע המתוסבך של קליאו 2001 וכל השש עשרה הלכו פייפן.

לתומי חשבתי שאם מייחסים לשסתום כל כך הרבה חשיבות (וכסף), הוא בטח נראה גדול ומכובד! אבל מתברר ששסתום נראה כולה כמו איזה מסמר עם שגעון גדלות... וכל הבלאגן הזה קרה בגלל 16 מסמרים ששינו צורה, בגלל רצועת טיימינג חסרת נימוסים וחסרת התחשבות.

 

ואיך זה שעם כל נפלאות הטכנולוגיה, עוד אין רצועת טיימינג שנותנת איזה סימן אלגנטי מראש, בנוסח: אני עייפה ומיובשת, נא החלף אותי בחדשה.

 

אז היום, סוף סוף אפילו נהנתי!!! לחפש חנייה כאן מתחת לבית!!! גם כשנאלצתי להמתין איזה חצי שעה עד שהתפנה מקום. והעיקר שאני יכולה להסתכל מהחלון ולראות את הרכב לידי, אחרי שבוע וחצי של בלהות (ומוניות).

 

אז נכון, גררתי את הרכב עד אלפי מנשה (ומי שירצה שם וטלפון של המוסך, אשמח להעביר בפרטי). אבל יצאתי בנזק של... 3,700 ש"ח בלבד! וזה כלל את כל מה שראש המנוע היה צריך אחרי שהתעללתי בו בהתנעות חוזרות ונשנות, פלוס תיקון הכבלים הקרועים במצבר, דליפה משהו במזגן (המזגן לא קרר) ועוד כל מיני שטויות כמו טסות חסרות.

 

לפרופורציות, רנו המרכזי דיברו על משהו בין 10000 ל- 15000.

 

זהו. נתבקשתי להגיע עוד 5000 ק"מ להחליף שמן ומסנן שמן. אין לי מושג למה, אבל רשמתי לפני.

 

רק בשורות טובות לכולם! ושוב, תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה בשבילך שאני טועה , אבל המחיר נראה לי נמוך באופן חשוד.אחרי הכל , זול מתחיל ב-ז'.

 

עלות השסתומים לבדם , בלי לפתוח אפילו מכסה מנוע כדי להציץ - מגיעה כמעט לסכום הזה .

תוסיפי על זה עלות העבודה , השחזת ראש ,אטמים,מותחנים ,רצועה , גז למזגן שטופל,נוזל קירור , שמנים ,פילטרים והשד יודע מה עוד -

 

גם במוסך חצר את אמורה לשלם יותר.

לדעתי הרכיבו לך ראש מנוע אחר מפירוק - זה הפתרון היחיד (אלא אם ישנם דברים שטרם למדתי עליהם).

 

זה לא בהכרח רע , אבל מעלה סימני שאלה.

 

תעקבי אחרי טמפ' המנוע ואל תתני לו להתחמם . כמו כן לבדוק צריכת שמן (בדיקה בבוקר ,כשהמנוע קר , לפני ההנעה ,על משטח ישר).

 

בהצלחה בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות השסתומים לבדם , בלי לפתוח אפילו מכסה מנוע כדי להציץ - מגיעה כמעט לסכום הזה .

לא, שמר, זה לא מדוייק. מחיר שסתום כ- 50 ש"ח, ברנו יכול להגיע עד 100 ש"ח. עבודת תחקיר עשיתי בכל העסק הזה מרוב בלבול. המוסך שבו תיקנתי אינו מוסך חצר ואפילו החלפים אינם מ"השטחים". המוסכניק הותיק שלי, שלא מתעסק עם רנו, ליווה את כל תהליך התיקון, כולל מידע מדוייק היכן נקנו השסתומים ומי ביצע את החריטה של ראש המנוע. באזור הזה, יש תחרות קשה בגלל מוסכים חאפרים אחרים שנפתחו שם, ומחיר העבודה זול. העבודה באחריות עם קבלות, ואני מקווה שה- ז' היחיד יהיה זה של מ- ז -ל (טוב) :-P גם זה מגיע לנו! בכל מקרה, ההמלצות שלך למעקב מתקבלות בברכה, וכך אעשה. המון תודה!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ובשעה טובה.

 

מאוד היתי רוצה לראות את פרוט התיקון או חשבונית כי משהוא לא הגיוני ולמה.

ביזמנו אני אמרתי לך מהתחלה כי מדובר במנוע מסובך ויקר לתיקון.גם אמרתי שמעט מכונאים יודעים לטפל במנוע הזה.

כמו כן אמרתי שאם אין לך מזל אז הלכו כול 16 השסטומים.

מיכיון שצדקתי אני סקרן להבין איך שילמת כול כך זול זה לא יתכן ולמה?

שסטום ב50 ש"ח קיים רק באגדות מחיר שסטום הוא +- 350 ש"ח כלומר רק השסטומים עולים יותר מכול התיקון.

ומה אים יתר הדברים כגון מערכת סתמים , מערכת טימינג , פלגים , שמן מנוע , מסנן שמן,

נוזל קרור , עיבוד שבבי לראש (השחזות שסטומים וישור שטח) , רצועות למנוע,

ושכר עבודה המורכב א) פרוק והרכבת ראש ב) שיפוץ ראש.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יותר נראה שהנזק היה קטן, סיפרו לה סיפרי לילה ולילה שצריך להחליף חצי מנוע שבעצם החליפו בטח דברים בודדים. בוא נגיד ככה:

1. יכול להיות שלקחו ממנה הרבה כסף על עבודה קטנה יותר וסיפרו לה סיפורים

2. יכול להיות שהכל באמת נעשה וזה מוזר

העיקר הוא שנתנו לה אחריות והאוטו נוסע ואני מקווה שימשיך גם לנסוע ולא יתקלקל מיד בתום האחריות

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה בשבילך שאני טועה , אבל המחיר נראה לי נמוך באופן חשוד.אחרי הכל , זול מתחיל ב-ז'.

 

עלות השסתומים לבדם , בלי לפתוח אפילו מכסה מנוע כדי להציץ - מגיעה כמעט לסכום הזה .

תוסיפי על זה עלות העבודה , השחזת ראש ,אטמים,מותחנים ,רצועה , גז למזגן שטופל,נוזל קירור , שמנים ,פילטרים והשד יודע מה עוד -

 

גם במוסך חצר את אמורה לשלם יותר.

לדעתי הרכיבו לך ראש מנוע אחר מפירוק - זה הפתרון היחיד (אלא אם ישנם דברים שטרם למדתי עליהם).

 

זה לא בהכרח רע , אבל מעלה סימני שאלה.

 

תעקבי אחרי טמפ' המנוע ואל תתני לו להתחמם . כמו כן לבדוק צריכת שמן (בדיקה בבוקר ,כשהמנוע קר , לפני ההנעה ,על משטח ישר).

 

בהצלחה בכל מקרה.

שלום ובשעה טובה.

 

מאוד היתי רוצה לראות את פרוט התיקון או חשבונית כי משהוא לא הגיוני ולמה.

ביזמנו אני אמרתי לך מהתחלה כי מדובר במנוע מסובך ויקר לתיקון.גם אמרתי שמעט מכונאים יודעים לטפל במנוע הזה.

כמו כן אמרתי שאם אין לך מזל אז הלכו כול 16 השסטומים.

מיכיון שצדקתי אני סקרן להבין איך שילמת כול כך זול זה לא יתכן ולמה?

שסטום ב50 ש"ח קיים רק באגדות מחיר שסטום הוא +- 350 ש"ח כלומר רק השסטומים עולים יותר מכול התיקון.

ומה אים יתר הדברים כגון מערכת סתמים , מערכת טימינג , פלגים , שמן מנוע , מסנן שמן,

נוזל קרור , עיבוד שבבי לראש (השחזות שסטומים וישור שטח) , רצועות למנוע,

ושכר עבודה המורכב א) פרוק והרכבת ראש ב) שיפוץ ראש.

 

 

בברכה בני ל.

טוב למה את חוזרת על כל משפט פעמיים ? :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אין צילום של הבלטות של בני בשרשור הזה ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך יכול להיות שהולכים כל ה16 שסתומים הרי שהרצועה נקרעת אז לא כל השסתומים נמצאים במצב פתוח.שתיים בכל צלינדר מקסימום.

 

אני טועה?

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי.

 

אבל רצועת הטיימיניג נקרעה ולכן השסתומים לא זזו יותר לאחר שנקרעה.

ולכן אני לא מבין איך אפשר לדפוק את כל השסתומים.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אממממממ גם אני חשבתי על זה אבל התבאסתי להגיד כדי לא לצאת דביל (למקרה שאני לא לוקח בחשבון משהו)!

 

שהרצועה נקרעת ההגיון אומר שלא יותר מ4 שסתומים יהיה פתוחים עד הסוף (במצב שהבוכנה תדפוק אותם) (2 של יניקה בצילינדר 1 נגיד...ו2 של פליטה בצילינדר מס' 2)

 

עכשיו נגיד שהיא תנסה להניע מליון פעמים השסתומים כבר לא מסתובבים...אז מה פה ישנה את המיקום ? אלו שסגורים בטוחים כבר...לא משנה כמה ינסו להניע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על זה , ושאלתי (בשקט ,כדי לא להתפדח).

 

 

ההסבר האפשרי (לא בהכרח מה שקרה , אבל אפשרי).

השסתומים הרי מחוברים אל גל הזיזים (לא חיבור פיזי , אבל יש מגע), אם באופן ישיר ואם באמצעות נדנדים.

 

עכשיו נניח שהרצועה נקרעה.

 

בעיקרון גל הזיזים יכול להסתובב חופשי עכשיו , ומה שמפריע לו הם השסתומים (יותר נכון , הקפיצים שלהם).

 

תאר לך מצב שאתה מסובב את המנוע , הבוכנה עולה , מגיעה לנ.מ.ע. , ונותנת מכה לשסתום הפתוח.

 

כמו כשדופקים עם פטיש על איזמל - המכה תעבור הלאה.

 

מי הבא בתור ? גל הזיזים.

השסתום עשוי לסובב אותו.

 

תן את המכה (במקרה שלנו - סיבוב המנוע ע"י הסטרטר) מספיק פעמים , והשסתום יסובב את גל הזיזים מסביב לצירו , עד שיפתח את השסתום הבא.

עכשיו השסתום הבא פתוח. ואתה ממשיך לסובב את המנוע.

הבוכנה תעלה - תדפוק את השסתום הבא בתור , שיסוב בתורו שוב את גל הזיזים , לשסתום הבא ,וכן הלאה.

 

בקיצור - באופן תיאורטי (וכנראה גם מעשי) - אם מתעקשים - ניתן לדפוק את כל השסתומים במנוע גם עם רצועה קרועה באמצעות סיבוב המנוע מספיק פעמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...