Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב שמטופל במוסכים ללא תיעוד האם כדאי ?


bigbosf

פוסטים מומלצים

במסגרת חיפושיי,  אני נתקל במוכרים שמבקשים מחירון עבור רכבים שהם קונים את החלקים לבד ומשלמים למוסך מורשה משרד התחבורה עבור העבודה . האם בהנחה ובבדיקה הרכב תקין , שווה להתקרב ? 

האם במצב כזה יש למוכר קבלות /הוכחות על הטיפול? 

האם ברכבים בני נניח 7 שנים,  כדאי לשים לב לשגרת טיפולים עם אסמכתא? או שזה תקף רק נניח למכונית צעירות יותר 😀

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלא ממוסמך - לא קיים.

אם המוכר אכן רכש חלקים לבד, יש לו קבלות. יש לו גם קבלות מהמוסך על הטיפולים. - כלומר יש הוכחה שמה שהוא אומר אכן קרה.

אם הוא אמור לך שאין לו קבלות, והוא שילם למוסך בשחור - אין לזה תיעוד ולכן מבחינתי זה לא קרה. 

אני שומר תיעוד של שגרת טיפולים לרכב מ 2007. 

לדעתי - בכלל בכל הקשור לחיים בכלל ולרכב בפרט - מה שלא מתועד וממוסמך - לא קרה. 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאמר דיסקו. וכמובן להקפיד בעצמך על תיעוד, לא רק של רכב.

 

אישתי קיבלה במתנה מהילדים שעון ספורט. כשהתקלקל לא מצאו את החשבונית\תעודת האחריות במייל, השעון הלך לפח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, bigbosf כתב:

אין לו תיעוד , אמר שלא שומר. להאמין ? 

הוא לא צריך לשמור, אתה הולך איתו למוסך שבו עשה את הטיפול ומוציא את הקבלות.

שלא ימציא תירוצים.

  • רעיון טוב! 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית לא הייתי מתרחק. 

אם המוכר רוכש לבד את החלפים, סיכוי טוב שמדובר בחלפים איכותיים מאלו שבמוסך במורשה, להבדיל ממורשה יבואן, וסיכוי טוב ששמר את החשבוניות. 

במקרה כזה, אם טיפל לבד כמובן שאין חשבוניות וגם אם טיפל במורשה, סיכוי טוב שללא חשבוניות כי פשוט שילם במזומן וללא תיעוד. 

במקרה שאין תיעוד כלל, הייתי שולף את  פילטר האוויר ופילטר המזגן, אם שניהם נראים תקינים ומאיכות טובה, הייתי ממשיך לבדיקת צבע נוזל קירור וצבע שמן מנוע. 

לבסוף, אם אני יודע לבדוק בעצמי את הרכב, בודק בעצמי ואם לא, לוקח למוסך / מכון בדיקה להמשך בדיקה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני כשעה, Moshe c כתב:

אם שניהם נראים תקינים ומאיכות טובה, הייתי ממשיך לבדיקת צבע נוזל קירור וצבע שמן מנוע. 

יצא לי לבדוק צבע שמן בכמה מכוניות שלא עשו טיפול 30 אלף ק"מ, לא רואים שום דבר חריג.

 

צבע חום לא שחור במיוחד ופילטרים לא סתומים במידה קיצונית, יש מכוניות שהוראת היצרן לפילטר אוויר למנוע היא כל 60 אלף ק"מ.

 

לגבי פילטרים אוויר ומזגן מאיכות טובה, סופר נדיר לראות פילטרים כאלה ברכב שלא מטופל במורשה יבואן. ברוב המוחלט של המקרים אלו יהיו פילטרים זולים של מותג מדבקה כלשהו, גם אם הרכב מטופל באופן סדיר. אם נתחיל לפסול על פילטר אוויר לא ממותג, פסלנו את רוב המכוניות שיש בשוק.  

 

 

הבעיה שאם אין תיעוד אין שם הוכחה לכך שהאוטו טופל כל שנה ולא פעם בשנתיים או שלוש, אני בדעה שמי שלא שומר קבלות  אלו אנשים לא מסודרים במיוחד ויש סיכוי גבוה שהרכב פספס כמה טיפולים.

 

לא ממליץ לקנות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"מבקשים מחירון" שציינת לא רלוונטי לעניין שגרת הטיפולים. אם דגם הרכב מבוקש ואין ממנו הרבה רכבים ימכרו מעל המחירון. אם הרכב לא פופולארי ויש ממנו הרבה אז יימכר בפחות. רוב הקונים לא שמים לב לשגרת הטיפולים ומחיר הסגירה נקבע על ידי כוחות השוק.

שגרת טיפולים זה דבר מאוד חשוב בלי קשר לגיל הרכב. ברכבים בני 7 שנים הרבה פעמים יציגו לך קבלות ממוסך יבואן על השנים הראשונות, ובעוד מה שקורה בשנים האחרונות פחות ברור. מה שהכי מעניין אותך זה דווקא שלא הוזנח בשנים האחרונות.

כמובן שהכי נוח מבחינתך בתור קונה זה תיעוד מלא ומסודר ממוסך יבואן לכל השנים, ויש לרכב כזה עדיפות מבחינתך. אבל אם אין כאלה, עדיין אפשר לקנות:

כן קבלות / לא קבלות פחות חשוב בעיני. אבל חייב רישום מדויק מה נעשה באיזה ק"מ באיזה תאריך. אם אתה רואה שיש רצף מסודר שאחת לשנה או כמות נסועה נדרשת הוחלף כל מה שצריך זה העיקר. מי שאומר לך באויר קניתי חלפים וטיפלו לי, אבל לא זוכר בדיוק מתי - פחות טוב.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתיעוד שגרת טיפולים יש חשיבות מעבר לידע כללי מה עבר האוטו,

בימנו ישנם כמה תביעות ייצוגיות פתוחות ועוד לא מעט שכבר נסגרו כנגד יצרנים ויבואנים בגין תקלות סדרתיות של רכבים מסויימים או רכיבים מסויימים שמורכבים בכמה דגמים ולפעמים בכמה רכבים מיצרנים שונים.

רוב התביעות האלו מוצדקות, החל מדברים ישנים כמו הגירים של פולקסווגן (נסגר בפשרה), הגירים של פורד (נסגר בפשרה), מנועי 1.5 ליטר של הונדה (נסגר בפשרה), מנועי 1.0 של הונדה (תביעה מתקיימת), מנועי אקוטק 1.4 ו1.5 של גנרל מוטורס (נגמר בפשרה מול אברת אופל, עדיין בטיפול מרכבי שברולט), מנועי פיורטק 1.2 ליטר של פגו סיטרואן אופל (תביחעה מתקיימת), מנועי אקובוסט של פורד (לא עקבתי אחרי התהליך) וכן גם טויוטה ראב 4 בחול ואיזשהו מנגנון סוללות היברידיות (לא רלוונטי לארץ), מנועי TCE1.2 של רנו- דאציה (לא יודע איך נגמר) ועוד בטוח ששכחתי לא מעט אחרים.

המכנה המשותף לכל התביעות שנסגרו הוא סעיף אחד חמוד ובעייתי שבו כדי לגבות את ההשתתפות אצל מי שנפגע או לתבוע השתתפות אצל מי שעוד יפגע זה היכולת של בעל הרכב להוכיח שגרת טיפולים של הרכב לפי הוראות יצרן כולל מקט"ים של חלקי החיפוף שהורכבו ברכב, כן זה כולל מק"ט ופירוט של רכיבים שלא בהכרח קשורים כמו נוזל קירור שלא הוכח שתואם לסוג הרכב וגרם ללובינסקי לדחות את התביעה של בעלי אופל אסטרה על שבר בבוכנות, תביעה שנגמרה בפשרה ובעל הרכב בהחלט היה זכאי להחזר משמעותי בגין התיקון שעשה במנוע (מקרה שבו ניסיתי לעזור למכר בגביית פיצוי של האופל שלו- העניין הועבר לטיפול עורכי דין).

בכל מקרה אין חובה לטפל ברכב במוסכי היבואן אחרי גמר האחריות, אבל כן כדאי ואפילו רצוי לשמור תיעוד מפורט של כל הטיפולים והתיקונים שנעשו ברכב, כאשר הסעיף באותן תביעות כולל תאריך- קילומטראז- פירוט החלקים והמקט"ים שלהם.

מי יודע אם בעוד שנה שנתיים גם אחרי שהרכב סיים את תקופת האחריות שלו תתגלה תקלה סדרתית בדגם הרכב הזה שהיבואן יצטרך לקחת עליה אחריות, תהיו בטוחים שהם עושים כל שניתן על מנת להתנער מהשתתפות שיכולה לעיתים להגיע לעשרות אלפי שקלים.

מבחינתי רכב בלי תיעוד הוא רכב שלא טופל לעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Roycohen1979 כתב:

חלקי החיפוף

עלית על הנקודה! חלקי חיפוף או חלקי חילוף..

  • מצחיק 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי בעבר לקנות מחנות חלפים ולטפל במוסך, לא זוכר אם היתה קבלה... אבל היו קבלות מהחנות חלפים.

יש תמיד יוצאי דופן - קניתי הונדה סיוויק מהיד1 שלה, איש מבוגר שהיה בבעלותו מוסך בעבר, הליסינג גמר לו את הפרנסה לטענתו, וכיום כפנסיונר הוא מנהל טכני או משהן כזה במוסך.

הוציא לי פנקס בכתב יד - עבר לעמוד הרלוונטי ןשם היה כתוב מה עשו בטיפול האחרון ומה צריך לעשות בטיפול הבא (מצב בלמים וכאלה). לא היה פירוט מוסך או חלקים.

טען שהרכב עשה טיפולים במאיר בזמן האחריות. אפילו לא טרחתי לבדוק שהבל אמת. אחרי שקניתי מצאתי את הכל בתא הכפפות.

כשאתה פוגש איש פדנטי, אז אם אתה סומך עליו, אז אתה סומך עליו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...