Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת מכולת למתחיל


פוסטים מומלצים

שבוע טוב חברים, לאחרונה החלפתי את הרכב הישן שלי(פז'ו 406 2001) ברכב חדש(מאזדה 6 2019) ואני רוצה לשמור עליו טוב

 

את הישן הייתי שוטף עם סבון+ווקס של מגווירס מבחוץ ומבפנים רק שואב אבק ו"ספריי כחול" אקראי על הפלסטיקה והשמשות

 

 

מבחינה חיצונית, זה מספיק בשביל לשמור על הצבע והברק?

הסדר פעולות שלי הוא כזה:

1. גרניק רק מים להוריד לכלוכים גדולים

2. שטיפת 2 דליים עם סבון+ווקס אולטימיט של מגווירס

3. גרניק רק מים להוריד את הסבון

 

צריך לעשות עוד משהו בשגרה או להוסיף עוד שלב כל כמה שטיפות?

 

 

מבחינת הפנים של הרכב, אני יודע שלא מומלץ להשתמש בספריי כחול על הפלסטיקה והשמשות בגלל שיש בו אמוניה וכ'ו, אז מה כן מומלץ?

איזה חומר כדאי להשתמש על החלקי פלסטיק בשביל לנקות ולשמר אותם?

 

 

ברכב החדש גם יש יחסית הרבה עור, גם "רגיל" שחור על ההגה וכ'ו וגם עור "נאפה" לבן על המושבים והדלתות

ממה שהבנתי "נאפה" זה פשוט עור של עגלים במקום פרות בוגרות, מה שעושה אותו יותר עדין ונושם(כסאות מאווררים)

צריך להשתמש בחומרים שונים על שתי סוגי העור השונים? או אולי בגלל שאחד שחור ואחד לבן?

 

 

ומבחינת השמשות, איך מומלץ לנקות אותם?

ברכב הישן הייתי פשוט מנקה עם ספריי כחול, ששוטפים את הרכב הייתי מעביר את הסבון+ווקס גם על השמשות, אבל האפקט היה מחזיק פחות משבוע

אף פעם לא השתמשתי בפלסטלינה, אבל אני רוצה להתחיל לעשות על השמשות, איזה מומלץ במחיר סביר?

איזה חומר ניקוי עדיף להשתמש? ואיזה נוזל שמשות כדאי לשים?

 

קראתי קצת הרבה באינטרנט ופה ונראה לי שמה שאני צריך זה ככה:

 

1. חומר ניקוי\שימור פלסטיק

2. חומר ניקוי\שימור עור

3. מברשת לניקוי עור

4. פלסטלינה

5. חומר ניקוי שמשות

6. אולי ציפוי שמשות? ראיתי שיש חומרים שמגנים מאדים והצטברות מים, מסקרן אותי

 

 

מישהו יכול קצת להכווין אותי למה אני צריך בדיוק, חומרים ספציפים וגם מאיפה הכי כדאי לקנות?

תודה 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אחד הרכבים האהובים עלי, התנהגות כביש פשוט מופתית ונוחות מעולה

לצערי פשוט כבר לא כלכלי להחזיק אותו 😢

למצוא חלפים ומי שיטפל נהיה קשה משנה לשנה

כבר כמה שנים שפשוט הלכתי לגבע למרות שזה רכב ישן ואני לא גר בתל אביב, אבל יש דברים שהם לא מתעסקים איתם כמו חשמל ואז אני צריך ללכת לחפש

וזה פעמיים טסט בשנה שלפעמים לוקח יומיים להעביר גם אם לא צריך תיקונים

 

הוא עדיין אצלי, מיועד לפירוק(😥) בקרוב אם במקרה אתה רוצה לקחת אותו לעשות פרוייקט

הייתי עושה בעצמי, אבל גם אין לי את הידע וגם אין לי איפה לעשות את זה

 

לצערי אין לי ממש תמונות טובות שלו

406 סדאן אחרי מתחית פנים, גימור SV בצבע כחול (מתקלף 😵)

כזה:

peug4061999_750_500_70.jpg.4dcf38b370cfd93df95e269c1fb2babd.jpg

1996-peugeot_406_16871.webp.fc7ca3f9eb7dfc5a275fe169a527b6fb.webp

 

ככה הפנים שלו בדיוק חוץ מהידית הילוכים (ובלאי של 24 שנה)

images.jpg.91dfe1b1e3bf454b215a3f4e8023bd19.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי הייתה פעם 406, חדשה מלובינסקי, יופי של רכב אבל תיבת ה-AL4 שרק הגיעה לשוק הייתה קללה שלא ברא השטן :-) זה היה הרכב שלאחריו אבא שלי אמר שלום ולא להתראות ללובינסקי לאחר אין ספור רכבים של פיג'ו (פחות בגלל פיג'ו אלא יותר בגלל היחס של היבואן להמון תקלות שהיו ברכב - רובן חשמל). 

 

עכשיו לעניינינו. 

1. אוטם צבע קרמי או ציפוי ננו קרמי - לדעתי חובה כדי לשמור על הצבע מפני מפגעים וגם מעניק גימור נהדר ומקל על מלאכת הניקוי. 

2. אם אתה מיישם את סעיף 1, אז רצוי לעבור לשמפו נטו ללא תוספים (או מקסימום שמפו עם תוסף קרמי) הסיבה היא ששמפו ווקס "מלכלך" את הציפוי ופוגע בתכונות שלו (הידרופוביה, דחיית לכלוך וכו'). 

3. מושבי עור, מומלץ מאוד לרכוש ערכה לניקוי ואטימה/שמירה על העור. ל- Gyeon יש מוצרים טובים לעור ואפשר גם מה שיש בשוק לעור של ספות וכו', לא ניסיתי אבל הרבה אוהבים את המוצרים של Leather Master שאפשר למצוא באמזון/ebay (רק שמשלוחים עכשיו זה עדיין לא משהו). 

4. לפלסטיקה בתא הנוסעים אני משתמש במגווירס Natural Shine או ב- Koch Refresh Cockpit Care, מרוצה משני המוצרים עם גימור מקורי של חדש. 

 

לגבי השטיפה, אישית אני תמיד משתמש בקדם שטיפה, כלומר גרניק ומקציף עם סתם סבון רגיל אם הרכב לא ממש מלוכלך או עם סבון קדם שטיפה אגרסיבי יותר אם יש לכלוך משמעותי, ממתין 5 דקות שהכל ירד ורק אז ממשיך עם שאר השלבים שציינת. 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לאבא שלי היה 406 בדיוק כמו בתמונות של פות"ש - אותו צבע, וגם אותה ידית הילוכים :P - מהיחידות בארץ עם תיבה ידנית, לדעתי. היה רכב מפנק ואמין (בניגוד לכל הדעות הקדומות). אבא שלי מכר אותו עם 320,000 ק"מ (נקנה עם 120,000), וחוץ מטיפולים שוטפים אני חושב שהדבר היחיד שהתבלה ודרש החלפה היה תושבות מנוע. ועם מנוע 1800 הוא היה עושה באזור ה-7 ליטר ל-100 ק"מ 😳

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...