Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש דרך לאבחן חיישן חמצן עם OBD-II?


Aviv13467
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אני יכול לאבחן תקינות חיישן באמצעות סורק? אם אני מסתכל על הערכים של המתח ואני רואה ששניהם (הקדמי והאחורי) נעים בין 0.1V ל0.9V האם זה בהכרח אומר שהם תקינים או שיש דרך אחרת לבדוק?

שואל כדי לבודד את הבעיה ולהבין אם הבעיה היא בממיר או בחיישנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הקריאה של החיישן האחורי עוקבת אחרי החיישן הקידמי, כלומר הקריאות ניראות דומות עד זהות, זה בגלל שהממיר לא עושה את העבודה שלו. 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Igalz כתב:

אם הקריאה של החיישן האחורי עוקבת אחרי החיישן הקידמי, כלומר הקריאות ניראות דומות עד זהות, זה בגלל שהממיר לא עושה את העבודה שלו. 

כן, נשמע הגיוני בסך הכל... הרכב נכשל בבדיקת זיהום אוויר והצלחתי איכשהו לשכנע את הבוחן לתת למנוע לרוץ על 3500 סל"ד כאשר הממיר יותר אפקטיבי וחם והוא עבר על הקשקש (יכול להיות שעדיין נכשל והבוחן ריחם עליי כי זו הייתה הפעם השנייה)

 

יש איזשהו טווח נורמלי או שאין חוק ברזל? כלומר אם הקדמי בין 0.1-0.9V אז ישנו טווח גם לאחורי שאם הוא עובר אותו כנראה שהממיר לא מתפקד?

והאם כדאי ישר לרוץ להחלפת ממיר או שיש משהו ששווה לנסות קודם לכן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, Aviv13467 כתב:

יש איזשהו טווח נורמלי או שאין חוק ברזל? כלומר אם הקדמי בין 0.1-0.9V אז ישנו טווח גם לאחורי שאם הוא עובר אותו כנראה שהממיר לא מתפקד?

טווח המתחים ששני החיישנים יודעים לייצר הוא זהה. אבל החיישן הקידמי במצב יציב אמור לשחק כל הזמן בין תערובת עשירה לעניה, כלומר לשחק בין 0.9 ל0.1 וולט. החיישן האחורי אמור להוציא אות הרבה יותר יציב, סביב 0.4-0.5 וולט, כיוון שהוא נמצא אחרי הממיר הקטליטי שמשמש כמו מאגר של חמצן, שאוגר חמצן כאשר התערובת ענייה ומשחרר חמצן כאשר התערובת עשירה. 

אם האות של החיישן האחורי דומה מידי לקידמי, סימן שהממיר לא ממלא את תפקידו. אין יותר מידי מה לעשות חוץ מהחלפה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Igalz כתב:

טווח המתחים ששני החיישנים יודעים לייצר הוא זהה. אבל החיישן הקידמי במצב יציב אמור לשחק כל הזמן בין תערובת עשירה לעניה, כלומר לשחק בין 0.9 ל0.1 וולט. החיישן האחורי אמור להוציא אות הרבה יותר יציב, סביב 0.4-0.5 וולט, כיוון שהוא נמצא אחרי הממיר הקטליטי שמשמש כמו מאגר של חמצן, שאוגר חמצן כאשר התערובת ענייה ומשחרר חמצן כאשר התערובת עשירה. 

אם האות של החיישן האחורי דומה מידי לקידמי, סימן שהממיר לא ממלא את תפקידו. אין יותר מידי מה לעשות חוץ מהחלפה

מחר אחרי נסיעה אשתדל לעלות לפה הקלטת מסך מהסורק של המתח של שניהם ע"מ לקבל המלצה אם נראה שהמתח זהה, כי בעיניי הוא לא היה נראה זהה מדיי אבל היו פעמים שכן היו על אותו טווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Aviv13467 כתב:

מחר אחרי נסיעה אשתדל לעלות לפה הקלטת מסך מהסורק של המתח של שניהם ע"מ לקבל המלצה אם נראה שהמתח זהה, כי בעיניי הוא לא היה נראה זהה מדיי אבל היו פעמים שכן היו על אותו טווח.

תוציא גרף של המתחים משני החיישנים כפונקציה של זמן. מקריאת מתח בודדת אין מה להסיק יותר מידי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בדגם ובשנתון של הרכב אך ככלל  באם הרכב עם פרוטוקול OBD2  תהיה בטוח שהמחשב לא מסתכל על החיישני חמצן והממיר עם זכוכית מגדלת אלה מקרוסקופ והוא יודע או מתוכנן לאבחן את החיישנים והממיר הרבה יותר טוב ממך כי לא תוכל לראות או לאבחן חיישן חמצן עם סורק תקלות שקורא מתח מול פריים מסך ולא מתח בזמן כמו סקופ.

חיישן חמצן אמור לעבוד בתדר שנע בין 2-5 HZ  בעם לא תדלק מנורת תקלות

בעם החיישן לא משתנה במתח מעשיר לעני ולהפיך במהירות של 100 מיל\שנייה או פחות - תדלק מנורת תקלות .

גם הממיר שהוא מחסן חמצנים נבדק בהפרש זמני תגובה בין החיישנים ולא כפי שאתה חושב במתח של חיישן אחורי שחייב להיות קבוע מעל 0.6v בעם הממיר מתפקד טוב.

מה שאתה יכול לראות בסורק הוא רק אם החיישן מת - לא עובד או תקוע למעלה או למטה ולנסות להבין האם זה תוצאתי למשהו  או שהוא בתערובת או חיווט ורק בחיישן צירקונייה .

זה רק על קצה המזלג על חיישני חמצן ותפקודם - שורה תחתונה אתה לא יכול לאבחן אתה כן יכול לראות תפקוד אבל לא להסיק מסקנה לתקינות עפ נתוני סורק בנתונים בלבד.

חיישני WB או טיטאנייה זה סיפור אחר.

 

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Igalz כתב:

תוציא גרף של המתחים משני החיישנים כפונקציה של זמן. מקריאת מתח בודדת אין מה להסיק יותר מידי

 

לפני 11 שעות, חיים יוד כתב:

זה תלוי בדגם ובשנתון של הרכב אך ככלל  באם הרכב עם פרוטוקול OBD2  תהיה בטוח שהמחשב לא מסתכל על החיישני חמצן והממיר עם זכוכית מגדלת אלה מקרוסקופ והוא יודע או מתוכנן לאבחן את החיישנים והממיר הרבה יותר טוב ממך כי לא תוכל לראות או לאבחן חיישן חמצן עם סורק תקלות שקורא מתח מול פריים מסך ולא מתח בזמן כמו סקופ.

חיישן חמצן אמור לעבוד בתדר שנע בין 2-5 HZ  בעם לא תדלק מנורת תקלות

בעם החיישן לא משתנה במתח מעשיר לעני ולהפיך במהירות של 100 מיל\שנייה או פחות - תדלק מנורת תקלות .

גם הממיר שהוא מחסן חמצנים נבדק בהפרש זמני תגובה בין החיישנים ולא כפי שאתה חושב במתח של חיישן אחורי שחייב להיות קבוע מעל 0.6v בעם הממיר מתפקד טוב.

מה שאתה יכול לראות בסורק הוא רק אם החיישן מת - לא עובד או תקוע למעלה או למטה ולנסות להבין האם זה תוצאתי למשהו  או שהוא בתערובת או חיווט ורק בחיישן צירקונייה .

זה רק על קצה המזלג על חיישני חמצן ותפקודם - שורה תחתונה אתה לא יכול לאבחן אתה כן יכול לראות תפקוד אבל לא להסיק מסקנה לתקינות עפ נתוני סורק בנתונים בלבד.

חיישני WB או טיטאנייה זה סיפור אחר.

 

חיים יוד.

 

חיישן קדמי & אחורי: בתחילת הסרטון סרק, באמצע לוחץ גז על 2,000 ס"לד:

 

 

 

חיישן אחורי מתח בסרק & טמפ' ממיר להתעלם מה0.73V בתחילת הסרטון זה היה אחרי מתן גז. הוא נע בין 0.07-0.1:

 

 

 

סלד & חיישן אחורי, גם סרק גם עם 2,000 סלד:

 

 

בקצרה, נדמה שהערך מתח של החיישן האחורי נמוך מדיי, ושלוחצים גז הוא קופץ בערך לאותו מספר של הקדמי

האם הנתונים שסיפקתי פה מספיקים לקבוע אם החיישן תקול או הממיר?

 

בסופו של דבר את ההחלפה (חיישן) אעשה בעצמי, (אם זה משהו שעלול לעזור לפי הסרטונים) לא אכפת לי להוציא 150 שקל (מחיר חלק מקורי באמאזון) ובפוטנציאל לחסוך לי את העלות של ממיר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Aviv13467
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי לך מקודם, תייצר גרף של מתח כפונקציה של זמן, מקריאות רגעיות כפי שאתה מציג את זה לא ניתן להסיק יותר מידי.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Igalz כתב:

כפי שכתבתי לך מקודם, תייצר גרף של מתח כפונקציה של זמן, מקריאות רגעיות כפי שאתה מציג את זה לא ניתן להסיק יותר מידי.

כן אין בעיה אעשה זאת מחר שאחזור מהעבודה. איזה נתונים ממה שהעלתי רלוונטים? לא ידעתי בדיוק מה לשלוח לכן שלחתי כל מיני

השוואה של חיישן אחורי וקדמי בלבד מספיקים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Igalz כתב:

גרף שך חיישן אחורי וקידמי, רצוי על אותה סקאלה, על מנוע חם אחרי נסיעה

אצרף מחר אחרי נסיעה, דרך אגב, הייתי מבין אם החיישן היה עוד מגיב אבל גם אחרי שהממיר חם הוא בסרק על פחות מ0.1 וולט, האם זה תקין? מבין שגרף יעזור יותר אבל בכל זאת מדובר על סרטון ורואים שהוא נשאר במתח הזה לאורך זמן רב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Igalz כתב:

גרף שך חיישן אחורי וקידמי, רצוי על אותה סקאלה, על מנוע חם אחרי נסיעה

מצרף גרף של 2 החיישנים על מנוע וממיר חם בסרק

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו באמת רואים שללא כל ספק החיישן התחתון לא מגיב בכלל.

הייתי מתחיל מבדיקת החיווט שלו, כי בהודעות הקודמות ניראה שמידי פעם הוא חוזר להגיב.

ואם החיווט תקין אז החלפה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...