Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחליפה ליונדאי גטס - משפחתית בקתציב 70-80 אלף לתקופת אחזקה ארוכה


laker000
שימו לב! השרשור הזה בן 1001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, motior כתב:

לא נראה לי שיש התניה בטיפול במוסך מורשה להארכת האחריות - להלן התנאים כפי שמצאתי ברשת

https://hyundai-h6.co.il/wp-content/uploads/2021/04/תנאי-הצטרפות-לתוכנית-הארכת-האחריות-לסוללה-ההיברידית.pdf

כשנגמרת האחריות זה לא אומר שהסוללה תמות מיד... רק כשיש בעיות צריך יהיה להחליף.

 

ההחלפה היא אכן בסכות חמש ספרתי, אבל חמש ספרתי נמוך - בסביבות 10,000 ש"ח (ולא 99,000...)

 

מה שכתבתי לגבי האחריות תקף לטויוטה.

ברור,שאם האחריות ביונדאי נגמרת כאשר הרכב בן 7 זה לא אומר שהסוללה תמות אבל,ברגע שהיא הולכת-כמעט כל החסכון בדלק מתמסמס כאשר תשלם על שיפוץ סוללה.

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, yonisi כתב:

חשבון פשוט. בוא נדבר על 45 ק"מ ביום. 16,500 ק"מ שנתי (הכפלתי בכוונה ב 365 ימים כי בטח ה 40-50 ק"מ זה לאו דווקא כל יום אבל יהיו גם נסיעות אחרות מין הסתם). בהנחה שרוב הנסועה תהיה עירונית\פקקים וקצת בינעירונית

איוניק  תעשה לך 1/20 - כ 4950 ש"ח שנתי לפי מחיר ליטר בנזין אופטימי של 6 ש"ח

רכב אוטומט ממוצע בתנאים כאלה יעשה לך נניח 1/10 - 9,900 ש"ח שנתי

הפרש שנתי בכסף: 4,950

 

שורה תחתונה: גם אם תחליף סוללה באיוניק על תקופה של 8 שנים שתחזיק אותה נניח בעלות של 10K ש"ח, עדיין תחסוך כמעט 30K ש"ח לפי החישוב הנ"ל.

 

בקיצור - כשיש רכבים משפחתיים, איכותיים, חסכוניים ואמינים ומאובזרים כמו איוניק\נירו (לדעתי כיום יונדאי\קיה לא נופלות בשום דבר מטויוטה למשל מבחינת אמינות ובחלק מהמקרים אף עולות עליה ביחס של עלות\אבזור\תועלת), לא חושב שהייתי בכלל שוקל משפחתית שאינה היברידית.

 

סחתיין על החישוב!

 

לפני 35 דקות, colauti 9 כתב:

מה שכתבתי לגבי האחריות תקף לטויוטה.

ברור,שאם האחריות ביונדאי נגמרת כאשר הרכב בן 7 זה לא אומר שהסוללה תמות אבל,ברגע שהיא הולכת-כמעט כל החסכון בדלק מתמסמס כאשר תשלם על שיפוץ סוללה.

 

 

הבנתי, אז שורה תחתונה מה אתה ממליץ?  😁

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, laker000 כתב:

סחתיין על החישוב!

 

הבנתי, אז שורה תחתונה מה אתה ממליץ?  😁

החישובים שהציגו לך בין מוזרים להזויים..

כמה ק"מ אתה נוסע בשנה ובאילו תנאים ? 

אם רוב הנסיעה היא בינעירונית לרכב ההיברידי אין יתרון מובהק על רכב בנזין (אולי 3 ליטר ל 100 ק"מ לפה או לשם שזה אומר 18 ש"ח ואם נכפיל ב 160 לפי 16,000 ק"מ בשנה אז בבינעירוני החיסכון הוא 2900 ש"ח מעוגל,בעירוני על אותה נסיעה בין 3500-4,000) -תקבל חסכון ממוצע של  3500-3200   (שוב מעוגל) ותבין,שאת עיקר החסכון אתה מקבל בעיר.

חלק מהטיפולים ברכב היברידי קצת יותר יקרים מרכב משפחתי ממוצע (שוב,רצוי מאוד לטפל במוסך שמכיר את המערכות הללו טוב).

אז חסכת 3000 ש"ח לשנה* מס' השנים שתחזיק והמערכת ההיברידית זה לא רק סוללה (היה כאן סיפור עם מישהו עם טויוטה פריוס שהלך לו חלק יקר מאוד,שנקרא גנרטור גיר- טוב שהצעת המחיר להחלפת החלק לא עלתה כמו  75% מעלות הרכב)..

ד"א,לא יודע בסוף כמה שולם על התיקון ומה נסגר כי פות"ש לא עדכן שם וחבל..

בקיצור- אם אתה קונה רכב היברידי קח בחשבון,שאם תחזיק אותו 8-9 שנים הוא לא בהכרח יזדקן בכבוד בטח לא כזה שהיה בליסינג לשעבר ולך תדע כיצד טיפלו בו.

אפשרות שאני רואה אם אתה נעול על היברידי היא קניית רכב היברידי,אחזקתו 4-5 שנים כאשר לאחר מכן,אתה עושה "הערכת מצב עם עצמך"ושוקל שדרוג לרכב דומה בהמשך אם תהיה מעוניין.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, colauti 9 כתב:

החישובים שהציגו לך בין מוזרים להזויים..

כמה ק"מ אתה נוסע בשנה ובאילו תנאים ? 

 

אהבתי את זה שאתה קורא לחישובים שלי הזויים אבל אז שואל "כמה ק"מ אתה נוסע" כשהבחור כבר פירט למעלה :D

 

ודרך אגב ההמלצה שלי לגבי איוניק לא באה סתם מהאויר, יש לנו 3 כאלה בחברה 2020 שהם כבר "דור שני" (הקודמות היו 2016), לא שמעתי אף ציוץ של תקלות לא מאלו ולא מהדור הקודם, וכולן עוברות את ה 30K בשנה. כמו כן נהגתי כמה פעמים ולדעתי הרכב מצוין, חוץ מזה שהוא קצת איטי לטעמי (אבל הפרופורציות שלי שונות!), מכל שאר הבחינות כולל אמינות אני לא רואה שום סיבה למה לא.

ויש לנו גם סונטה 2018 בחברה שעושב קבוע 1/22 (נהיגה רגועה מאוד) ו 50K בשנה, שום ציוץ חוץ מטיפולים.

 

ודרך אגב, טיפולים יקרים יותר? סליחה אבל איפה החסכון על רפידות בלם? הרכבים האלה כמעט לא נוגעים ברפידות כי בלימות טוענות את הסוללה, מתחילים לגעת ברפידות רק אם אתה ממש לוחץ חזק על הדוושה, מה שבד"כ לא קורה.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, yonisi כתב:

אהבתי את זה שאתה קורא לחישובים שלי הזויים אבל אז שואל "כמה ק"מ אתה נוסע" כשהבחור כבר פירט למעלה :D

זה בגלל שניחשת מהו תוואי הנסיעה שלו- לא ראיתי שהוא כתב שהוא נוסע מתוך ה 16000 ק"מ שלו X עירוני ו Y בינעירוני כך,שלא ניתן לדעת וודאי כמה יחסוך.

מעבר לכך,השאלה מה קורה כאשר הרכב מגיע לאיזור ה 200,000 ק"מ- האם המערכות המורכבות מזדקנות בכבוד ?

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק לגבי תוואי הנסיעה! בגלל שהבחור לא פירט אבל כן ציין 40-50 ק"מ יומי, הרשיתי לעצמי להניח שמדובר בעיקר בנסיעה עירונית. מדוע? כי בתור אחד שנוסע כל יום בעיקר בינעירוני, הנסיעה העיקרית שלי לעבודה וחזור יוצאת כ 105 ק"מ, מתוך זה לפחות 10 ק"מ יכולים להחשב נסיעה "עירונית", אז במקרה שלי רוב הנסיעה היא בינעירונית מובהקת. אבל אפילו אצלי, מבלי לשים לב, פתאום הוסיפו עוד רמזור באמצע שאמור לעזור כנראה לכיוונים האחרים כי לי (שבא מהכיוון הראשי) הוא לא, ושגורם לעוד עצירה\האטה ואז האצה\התחלת-נסיעה, תוסיף לזה עומס הולך וגדל ככה שאפילו מעבר ליד עיר לא עמוסה הופך לפעמים לפקק של 5-6 דקות המתנה לרמזור. הקיצר מה שאני מתכוון זה שאם תיקח בן אדם ממוצע שגר בעיר (אפילו אם לא בגוש דן, שאני מניח שהרוב כאן הם כן) על נסועה של 40-50 ק"מ יומי אתה תקבל שאפילו אם "רוב" הנסיעה שלו יכול להיקרא בינעירוני, רק לצאת מהעיר ולהכנס חזרה ותעשה ברוטו על כל הפקקים שבאמצע עם רמזורים אתה תגיע אולי ל 50/50 מבחינת החלוקה, בפועל (וזאת מילה חשובה בהקשר הזה). אלא אם מישהו גר באיזה מושב על כביש 6 יוצא 2 שניות מהמושב וחוזר, רק אז הייתי קורה לזה בינעירוני מובהק.

 

רכב היברידי יהיה חסכוני יותר בכל המקרים:

בנסיעה עירונית ברור

בנסיעה בינעירונית "נטו" הוא יעשה את הירידות על חשמל בלבד ויחסוך (אפילו אם פחות)

בנסיעה "פרברית" הוא חוסך את כל ההאצות\רמזורים כי שם רכב רגיל מבזבז הכי הרבה דלק, וגם את העמידות ברמזורים לעומת רכבים ללא S&S.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם זה בהכרח מוגדר כעירוני או בין עירוני אבל הנסיעות ברובן הן בציר כפר סבא-פתח תקווה הלוך וחזור כל יום. כולל לרוב נסיעה של כמה ק״מ בתוך פתח תקווה.

זה משנה את התמונה?  

אגב אני לא נעול על רכב היברידי, סתם חשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב. אבל אם יש המלצות אחרות אז אשמח לשמוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, colauti 9 כתב:

 

אז חסכת 3000 ש"ח לשנה* מס' השנים שתחזיק והמערכת ההיברידית זה לא רק סוללה (היה כאן סיפור עם מישהו עם טויוטה פריוס שהלך לו חלק יקר מאוד,שנקרא גנרטור גיר- טוב שהצעת המחיר להחלפת החלק לא עלתה כמו  75% מעלות הרכב)..

ד"א,לא יודע בסוף כמה שולם על התיקון ומה נסגר כי פות"ש לא עדכן שם וחבל..

יפה שמצאת הודעה אחת על תקלה יקרה בפריוס מ-2016 ומסיק מכך שהוצאת התחזוקה ברכב היברידי יקרות.  יש לי אוריס 2015 בשלוש השנים האחרונות וההוצאה היחידה הקשורה ישירות לכך שהיא היברידית זה עלות הארכת האחריות על הסוללה.  מאז 2016 פורסמו בפורומים הרבה הודעות על תקלות יקרות במגוון מכוניות.

 

לפני 6 שעות, laker000 כתב:

אני לא יודע אם זה בהכרח מוגדר כעירוני או בין עירוני אבל הנסיעות ברובן הן בציר כפר סבא-פתח תקווה הלוך וחזור כל יום. כולל לרוב נסיעה של כמה ק״מ בתוך פתח תקווה.

זה משנה את התמונה?  

אגב אני לא נעול על רכב היברידי, סתם חשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב. אבל אם יש המלצות אחרות אז אשמח לשמוע

אם אתה נוסע בדרך מכפר סבא לפתח תקווה בפקקים, רכב היברידי יחסוך לא מעט בנזין

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני פותח קצת את הדיון אבל מה היתרון (עבורי לפחות) במשפחתית לעומת קרוסאובר כמו סוזוקי נניח? אני יודע שזה קטגוריה אחרת אבל מה המשמעות מבחינתי והצרכים שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי קרוסאובר בעייתית בשנתונים 2014-15 לפחות בגלל הגיר הרציף הרגיש.

מי שטיפל בחברה זוכה להחלפת הגיר ומי שלא משלם וביוקר.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, colauti 9 כתב:

סוזוקי קרוסאובר בעייתית בשנתונים 2014-15 לפחות בגלל הגיר הרציף הרגיש.

מי שטיפל בחברה זוכה להחלפת הגיר ומי שלא משלם וביוקר.

 

ולא בשנתונים האלה? אני מתכוון יותר באופן כללי מה היתרון במשפחתית לעומת קרוסאובר או להיפך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...