Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחליפה ליונדאי גטס - משפחתית בקתציב 70-80 אלף לתקופת אחזקה ארוכה


laker000
שימו לב! השרשור הזה בן 972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אחרי 9 שנים עם יונדאי גטס ולאחר שהתחילה לאחרונה לעשות בעיות ולראות יותר מוסך, אני מחפש להשתדרג...לא בטוח בדיוק על איזה כיוון ללכת ואשמח לעזרתכם. הרכב ישמש בעיקר אותי לבד, אם כי מתוכננת הרחבת המשפחה עם האישה בעתיד הלא רחוק אז יתכן שתוך כמה שנים יהיו זאטוט או שניים ואני לא בנוי להחלפת רכב כל 3 שנים אלא יותר כמו כל 8-10 שנים. מבחינת תקציב מאמין שיכול עד סדר גודל של 70-80 אלף (אם יש משהו שיענה על הצרכים שלי בפחות מזה אז עוד יותר טוב). אני נוסע כ-40-50 ק״מ ביום בממוצע, מעדיף גיר אוטומטי בלבד. מעבר לזה אין לי איזו העדפה מיוחדת, בעיקר שיראה כמה שפחות מוסך. לטשתי עיניים לעבר יונדאי איוניק לאחרונה אבל זה סתם מאינטואיציה ולא איזה מחקר מעמיק. 

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

40-50 ק"מ ביום, אני מניח בנסיעה עירונית\פרברית\פקקים ולפי המאפיינים שקבעת, נשמע שהאיוניק תפורה עליך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, yonisi כתב:

40-50 ק"מ ביום, אני מניח בנסיעה עירונית\פרברית\פקקים ולפי המאפיינים שקבעת, נשמע שהאיוניק תפורה עליך.

תודה, יש איזה דגם מסוים שעדיף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיוניק אכן חסכונית ביותר (הדגם הנפוץ הוא בגרסת הליסינג), הנירו גם תתאים אבל שניהם עם סוללה שתצטרך החלפה מתי שהוא ואם אתה קונה רכב בן 4 ומתכוון להחזיק אותו עוד 8 שנים תהיה בדרך החלפה, אבל החסכון בדלק משמעותי.

 

עוד אופציות הם הקורולה (אכן גם היא יחסית חסכונית ואמינה להפליא), מאזדה3, הסוזוקי SX4 כולם מגלות אמינות טובה מאוד ומרווחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, llaavvii כתב:

האיוניק אכן חסכונית ביותר (הדגם הנפוץ הוא בגרסת הליסינג), הנירו גם תתאים אבל שניהם עם סוללה שתצטרך החלפה מתי שהוא ואם אתה קונה רכב בן 4 ומתכוון להחזיק אותו עוד 8 שנים תהיה בדרך החלפה, אבל החסכון בדלק משמעותי.

 

עוד אופציות הם הקורולה (אכן גם היא יחסית חסכונית ואמינה להפליא), מאזדה3, הסוזוקי SX4 כולם מגלות אמינות טובה מאוד ומרווחות.

מה זה אומר שהדגם הנפוץ הוא בגרסת הליסינג?

ומה המשמעות של להחליף סוללה? מבחינת ההוצאה זה שווה את זה? לא עדיף כבר אם ככה קורולה או מאזדה 3?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיוניק יש שתי רמות אבזור- פרימיום וסופרים. הפרימיום היא הנמוכה יותר והיא נמכרת בעיקר לליסינג (כולל יד 1 0 ק"מ) ולכן נפוצה בהרבה.
החלפת סוללה - אם הסוללה "תיגמר" החלפה שלה תעלה הרבה כסף (כנראה בסביבות 10,000 ש"ח). אבל יש תכנית הארכת אחריות במסגרתה אתה משלם סכום קבוע כל שנה  ואם תהיה בעיה תוחלף הסוללה ללא תשלום נוסף. 40-50 ק"מ ביום מצטברים להרבה בשנה - החיסכון בדלק יכול להצדיק בקלות את תשלום האחריות על הסוללה.
(הקאטצ' הוא שהאחריות מוגבלת בקילומטרז' / זמן - יכול להיות שתצטרך להחליף סוללה בשלב בו לא ניתן להאריך אחריות)

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, motior כתב:

לאיוניק יש שתי רמות אבזור- פרימיום וסופרים. הפרימיום היא הנמוכה יותר והיא נמכרת בעיקר לליסינג (כולל יד 1 0 ק"מ) ולכן נפוצה בהרבה.
החלפת סוללה - אם הסוללה "תיגמר" החלפה שלה תעלה הרבה כסף (כנראה בסביבות 10,000 ש"ח). אבל יש תכנית הארכת אחריות במסגרתה אתה משלם סכום קבוע כל שנה  ואם תהיה בעיה תוחלף הסוללה ללא תשלום נוסף. 40-50 ק"מ ביום מצטברים להרבה בשנה - החיסכון בדלק יכול להצדיק בקלות את תשלום האחריות על הסוללה.
(הקאטצ' הוא שהאחריות מוגבלת בקילומטרז' / זמן - יכול להיות שתצטרך להחליף סוללה בשלב בו לא ניתן להאריך אחריות)

תודה, מודה שזה מבלבל אותי עוד יותר...אז היית ממליץ ללכת על איוניק? אם כן על איזה דגם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ניסיון עם איוניק אבל גם אני שוקל לקנות כזאת. בסה"כ נראה שזה רכב מומלץ. בתקציב שלך אולי עדיף לקנות באמת את דגם הליסינג (פרימיום) כי תוכל לרכוש רכב משנתון גבוה יותר.
רצוי לא כזה שהיה בליסינג אמיתי אלא מליסינג יד 1 - 0 ק"מ - גם כאלה יש לא מעט.

בהצלחה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר היברידי- טויוטה מציעה ללקוחות שלה הרחבת אחריות לסוללה ארוכה יותר מיונדאי.

בטויוטה אתה יכול להאריך אחריות עד גיל 10 או 12 של הרכב בעוד שביונדאי,האחריות מסתיימת לאחר 5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, motior כתב:

אין לי ניסיון עם איוניק אבל גם אני שוקל לקנות כזאת. בסה"כ נראה שזה רכב מומלץ. בתקציב שלך אולי עדיף לקנות באמת את דגם הליסינג (פרימיום) כי תוכל לרכוש רכב משנתון גבוה יותר.
רצוי לא כזה שהיה בליסינג אמיתי אלא מליסינג יד 1 - 0 ק"מ - גם כאלה יש לא מעט.

בהצלחה

מה זה אומר בעצם מליסינג יד 1- 0 ק״מ?

לפני 4 שעות, colauti 9 כתב:

אם כבר היברידי- טויוטה מציעה ללקוחות שלה הרחבת אחריות לסוללה ארוכה יותר מיונדאי.

בטויוטה אתה יכול להאריך אחריות עד גיל 10 או 12 של הרכב בעוד שביונדאי,האחריות מסתיימת לאחר 5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.

 

וכשנגמרת האחריות צריך בהכרח לקנות סוללה חדשה או רק כשהיא נגמרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, laker000 כתב:

מה זה אומר בעצם מליסינג יד 1- 0 ק״מ?

וכשנגמרת האחריות צריך בהכרח לקנות סוללה חדשה או רק כשהיא נגמרת?

מספיק שיש בעיה באחד התאים ויתחילו בעיות.

שיפוץ/החלפת סוללה כזו די יקר ומגיע לסכומים 5 ספרתיים.

לרכב שנרכש מליסינג (גם 0 ק"מ ,זה אומר שאתה בעלים שניים אעפ"י שהרכב חדש מהניילון,בעלים ראשונים רשומים חברה/חברת הליסינג),צריך לבדוק,אם טופל בחברה כי אם לא,לא בטוח שאפשר יהיה לרכוש ביטוח הרחבת אחריות לסוללה.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שיש התניה בטיפול במוסך מורשה להארכת האחריות - להלן התנאים כפי שמצאתי ברשת

https://hyundai-h6.co.il/wp-content/uploads/2021/04/תנאי-הצטרפות-לתוכנית-הארכת-האחריות-לסוללה-ההיברידית.pdf

כשנגמרת האחריות זה לא אומר שהסוללה תמות מיד... רק כשיש בעיות צריך יהיה להחליף.

 

ההחלפה היא אכן בסכות חמש ספרתי, אבל חמש ספרתי נמוך - בסביבות 10,000 ש"ח (ולא 99,000...)

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבון פשוט. בוא נדבר על 45 ק"מ ביום. 16,500 ק"מ שנתי (הכפלתי בכוונה ב 365 ימים כי בטח ה 40-50 ק"מ זה לאו דווקא כל יום אבל יהיו גם נסיעות אחרות מין הסתם). בהנחה שרוב הנסועה תהיה עירונית\פקקים וקצת בינעירונית

איוניק  תעשה לך 1/20 - כ 4950 ש"ח שנתי לפי מחיר ליטר בנזין אופטימי של 6 ש"ח

רכב אוטומט ממוצע בתנאים כאלה יעשה לך נניח 1/10 - 9,900 ש"ח שנתי

הפרש שנתי בכסף: 4,950

 

שורה תחתונה: גם אם תחליף סוללה באיוניק על תקופה של 8 שנים שתחזיק אותה נניח בעלות של 10K ש"ח, עדיין תחסוך כמעט 30K ש"ח לפי החישוב הנ"ל.

 

בקיצור - כשיש רכבים משפחתיים, איכותיים, חסכוניים ואמינים ומאובזרים כמו איוניק\נירו (לדעתי כיום יונדאי\קיה לא נופלות בשום דבר מטויוטה למשל מבחינת אמינות ובחלק מהמקרים אף עולות עליה ביחס של עלות\אבזור\תועלת), לא חושב שהייתי בכלל שוקל משפחתית שאינה היברידית.

 

  • רעיון טוב! 1

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...