Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש ללא התראה על קרבה לרכב מלפנים


outlander
שימו לב! השרשור הזה בן 973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא קראתי את כל השרשור אבל בכל מערכת בלימה אוטונומית יש אפשרות לכוון דרגות רגישות, את זה ניסית? יש לציין שיצרני הרכב אכן בחרו בצורת הפעולה הזו, של התראה רק מתי שממש צריך, שכן אחרת מרבית הנהגים היו פשוט מנתקים את פעולת המערכת בשל שלל ההתראות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי, כן יש לך התראה. גם חזותית באמצעות נורה בלוח מחוונים, וגם בעזרת צליל .

 

כאשר תבצע טעות גסה, למשל הגה מוסט לכיוונים של רכבים אחרים במהירות מסויימת, או הולך רגל שנמצא ממש סמוך לרכב בכיוון הנסיעה שלו, ואפילו שאתה יודע שעקב מהירות האיטית של הרכב, הוא יספיק לחצות בבטחה, הרכב יצפצף. ואם לא תלחץ על הבלם הוא יבלום אותך.

לפעמים עקב טעות ממש גסה, או שלא שמת לב לדרך, ויש סכנה של ממש, הרכב יבלום גם ללא שום התראה.

בכל אופן ככה המערכת עובדת אצלי, ואין שום סיבה , שגם אצלך זה לא יעבוד דומה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתחיל בחיווי ויזואלי על קרבה יתרה, הופך להתראה קולית ואז בלימה אוטונומית.

מי שרגיל לשמור מרחק הסיכוי שלו לקבל התראה קולית הוא קטן מאוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, yossiaviel כתב:

כאשר תבצע טעות גסה, הרכב יצפצף. ואם לא תלחץ על הבלם הוא יבלום אותך

 

את ההתראה הזאת קיבלתי. גם ויזואלית, וגם צפצוף. אם אני זוכר טוב.

 

אבל אני מדבר על ההתראות של מובילאיי שמגיעות הרבה הרבה קודם: מיד כשהוא מזהה את הרכב מלפנים מאט, ורואה שאתה לא מאט, הוא מתחיל לצרוח ומעיר אותך מהחלום. את זה מאוד חסר לי. זה לא שאני איזה טיפוס חולמני, אבל טעויות קורות לפעמים.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תתחיל להסתכל על הכביש, הטלפון יחכה.
2. מובילאיי זו מערכת נוראית שחופרת סתם, המערכת ברכב תתריע רק כשבאמת צריך להתריע כי היא יוצאת מנק' הנחה שאתה... מממ... נו... נוהג!
3. יש מצב טוב שאתה יכול לשחק עם הרגישות של ההתרעות, חפרת בהגדרות?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, FoxLight כתב:

זה לא נכון, לפחות בסיוויק שלי לפני בלימה יש התראה חזותית ואז חזותית עם קול ואז בלימה(ככה זה גם ברוב הרכבים עם בלימה אוטונומית)

הכוונה שלי שאין התראה מקדימה רחוקה כמו במובילאיי

ההתראה שקיימת ברוב הרכבים שאני מכיר פשוט צורחת עם אור אדום שניה או פחות לפני בלימה אוטומטית.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ceyal כתב:

הכוונה שלי שאין התראה מקדימה רחוקה כמו במובילאיי

ההתראה שקיימת ברוב הרכבים שאני מכיר פשוט צורחת עם אור אדום שניה או פחות לפני בלימה אוטומטית.

 

אז בסיוויק יכול להיות רק מצב של התראה חזותית או חזותית וקולית ואם אתה בלמת מספיק אז היא לא בולמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, outlander כתב:

אבל אני מדבר על ההתראות של מובילאיי שמגיעות הרבה הרבה קודם: מיד כשהוא מזהה את הרכב מלפנים מאט, ורואה שאתה לא מאט, הוא מתחיל לצרוח ומעיר אותך מהחלום. את זה מאוד חסר לי. זה לא שאני איזה טיפוס חולמני, אבל טעויות קורות לפעמים.

ההתראה של מובילאיי מוגדרת בדיפולט להתחיל לצפצף לא כשהרכב מלפנים בהכרח מאט, אלא כשאתה מתקרב אליו לפער קטן יותר מ-0.8 שניות. בגלל שהמובילאיי לא בולם את הרכב, הוא צריך לתת את ההתראה מוקדם יותר מאשר התראה ברכב שמסוגל גם לבלום. במובילאיי, ההתראות האלה אמורות להעיר אותך כדי שתבלום בעצמך, ברכבים עם בלימה אוטונומית, ההתרעה הרבה יותר מאוחרת, אבל היא עדיין קיימת ובגדול - אם אתה שומע אותה, אתה עושה משהו לא נכון.

 

הנה סרטון שמסביר על המערכת (התראה+בלימה) באאוטלנדר החדש:

 

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, פבל כתב:

ההתראה של מובילאיי מוגדרת בדיפולט להתחיל לצפצף

התרעה.

 

התראה זו אזהרה והתרעה זה צפצוף (מלשון תרועה).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

התרעה.

התרעה = אזהרה מפני סכנה מתקרבת.

התראה = אזהרה על עונש שצפוי למקבל ההתראה כי הוא פועל לא לפי החוק.
היות ואי שמירת מרחק היא אכן "עבירה על החוק" (גם תכלס וגם מבחינת קווים מנחים של שמירת על הבטיחות) ותאונה היא אכן עונש, זה ניסוח נכון.

היות ואי שמירת מרחק היא ליטרלי סכנה מתקרבת, גם הניסוח הזה נכון. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצאתי את ההתרעות בסיוויק (2017) נהדרות,

הסאונד עדין מספיק ומתריע מספיק,

מופיעה תמונת רכב מהבהבת בריבוע כתום על לוח המחוונים (דיגיטלי) ורק במקרה של קרבה מסוכנת ממש הרכב בולם בשבילך.

קרה לי פעמים בשלוש שנים שהרכב בלם לי, 

פעם אחת בכניסה לעבודה, כשהרכב החליט שעמוד קורא התגים בשער קרוב מדי לפינה השמאלית שלו,

פעם שניה כשלחצתי ברכות מדי על הבלמים כשהתקרבתי לרכב שעמד ברמזור (מהירות נמוכה שלי 20 קמ"ש או פחות במהלך האטה),

מעבר לזה, מאה אחוז נוחות ומינימום התערבות, 

ההתרעות היו במקום ונעימות ומעוררות בו"ז.

 

אני נוהג שלושה חודשים בארונה FR של בת זוגתי (2021), 

יש שם מובילאיי לצערי,

הכנסתי מיידית לנוהל הכניסה לרכב את ההשתקה של השטות הזו:

נכנס לרכב, סוגר את הדלת, מניע (כפתור), לוחץ על כפתור ביטול מערכת ה-Start/Stop, והשתקת המובילאיי למינימום (רמה 0).

קיבלתי בשלושה חודשים אין ספור התרעות מציקות:
הולכי רגל שלא קיימים, מעבר נתיב ללא איתות בכביש ריק באמצע הלילה, צפצופי הסטריה בעת בלימה מנהלתית לחלוטין ועוד ועוד...

באופן כללי, 

בשניה שנוהגים מעבר לקצב של צב ממוצע המערכת הזו מאבדת כיוון ומתחילה להתריע בלי הפסקה עם 50% טעויות.
נוראי.

מפחיד בעיני שיש אנשים שאשכרה מסתמכים על המערכת הזו שתעזור להם לנהוג,
לעניות דעתי, אם זה המצב שלכם בנהיגה, אתם לא עושים את זה נכון.

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעט מאוד אנשים מתגעגעים לצפצופים המיותרים של המוביל-איי..

במע" המקוריות יש מינימום התראות שוו, או התערבות.

 

דווקא ברכבי מיצובישי, מהשנים האחרונות, עם המערכות המקוריות, יצאה ריקול ענק  של עידכון תוכנה לגבי המערכות הללו. הטענה היא, שקיימות התראות שווא מדי פעם, וגם בלימת חירום מיותרת לעיתים רחוקות.

אז מי שמתגעגע לצפצופים או התראות מרובות ברכבים הללו, עלול להתאכזב מזה עוד יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, shellcase כתב:

 יש מצב טוב שאתה יכול לשחק עם הרגישות של ההתרעות, חפרת בהגדרות?

 

חפרתי הבוקר את כל ההגדרות, עד האחרונה, זה פשוט לא קיים. 

 

אני מתחיל לחשוב שאולי יש בעיה ספציפית ברכב שלי, אבל אין לי איך לבדוק את זה. צריך לארגן איזה מקום עם סדין, להתקרב אליו ולראות מה יקרה. ניסיתי הבוקר להתקרב לרכבים תוך כדי נסיעה (ואפילו בקרת שיוט שאמורה להיות אדפטיבית - להאט ולהאיץ לפי המרחק מהרכב מלפנים) והרכב לא בלם וללא האיט, לא יכולתי לתת לרכב להתקרב מדי כי זה הפחיד אותי. צריך לבדוק את זה בביקור שלי בחברה, אני צריך להיות שם השבוע.

 

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...