Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז רכב חשמלי בישראל זה עדיין רק צעצוע?


ch2856
שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במצב כזה זה היבריד, כדי להפוך אותו לחשמלי גרידה צריך לנתק את הדלק\הצתה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Cadillac58 כתב:

כמי שנוהג כבר 10 חודשים בחשמלית טהורה לא סינית אני יכול להעיד שזו הייתה בחירה נכונה גם כלכלית ובמיוחד מבחינת הנאה. לא "צעצוע". כפי שכתב עורך "אוטו" השבוע, הנהיגה בחשמלית ממכרת. אני לא אקנה יותר מנועי בעירה.

מצד שני אני מסכים שמחירוני ישראל בעייתיים. אם משווים שתי גרסאות של אותו רכב, אחת בנזין ואחת חשמלית (שאינה חזקה במיוחד במילא), לא בטוח בכלל שהחשמלית כלכלית. הפתרון שלי היה יבוא אישי, פתרון אחר בעתיד הקרוב עשוי להיות משומשת חשמלית. כך או אחרת, העתיד הקרוב הוא בחשמל ללא ספק.

איזה רכב הזמנת, אם אפשר לשאול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, yohai71 כתב:

מה? איפוא יש אחת כזו?

😄

 

היה באמת דגם כזה (לא יודע אם הגיע לייצור סדרתי)

 

https://www.carscoops.com/2013/03/all-electric-peugeot-205-was-ahead-of/

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Cadillac58 כתב:

כמי שנוהג כבר 10 חודשים בחשמלית טהורה לא סינית אני יכול להעיד שזו הייתה בחירה נכונה גם כלכלית ובמיוחד מבחינת הנאה. לא "צעצוע". כפי שכתב עורך "אוטו" השבוע, הנהיגה בחשמלית ממכרת. אני לא אקנה יותר מנועי בעירה.

מצד שני אני מסכים שמחירוני ישראל בעייתיים. אם משווים שתי גרסאות של אותו רכב, אחת בנזין ואחת חשמלית (שאינה חזקה במיוחד במילא), לא בטוח בכלל שהחשמלית כלכלית. הפתרון שלי היה יבוא אישי, פתרון אחר בעתיד הקרוב עשוי להיות משומשת חשמלית. כך או אחרת, העתיד הקרוב הוא בחשמל ללא ספק.

 

אני לא רואה את עצמי קונה רכב כזה,

ואני מאמין שהעתיד לא יהיה בחשמל, ייצור הסוללות גורם לנזק סביבתי הרבה יותר גרוע ממה שמנוע בערה פנימית גורם,

וזה גם לא כלכלי, במיוחד כרכב משומש, הרי בסוף הסוללה תתעייף (שגם כך טווח הנסיעה ברכבים האלה די בעייתי),  ועלות החלפת סוללת ענק כזו תהיה אסטרונומית,  

זה לא רכב שאפשר לסמוך עליו שיקח אותך לאן שאתה צריך באותו רגע נתון,

כך שאם אתה שואל אותי, לדעתי מימן יהיה העתיד ולא חשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Yurgus Mytullus כתב:

איזה רכב הזמנת, אם אפשר לשאול?

BMW i3s 2019. במחיר של ג'יפון עממי חדש. תענוג

 

לפני 4 שעות, wildlands2019 כתב:

 

אני לא רואה את עצמי קונה רכב כזה,

ואני מאמין שהעתיד לא יהיה בחשמל, ייצור הסוללות גורם לנזק סביבתי הרבה יותר גרוע ממה שמנוע בערה פנימית גורם,

וזה גם לא כלכלי, במיוחד כרכב משומש, הרי בסוף הסוללה תתעייף (שגם כך טווח הנסיעה ברכבים האלה די בעייתי),  ועלות החלפת סוללת ענק כזו תהיה אסטרונומית,  

זה לא רכב שאפשר לסמוך עליו שיקח אותך לאן שאתה צריך באותו רגע נתון,

כך שאם אתה שואל אותי, לדעתי מימן יהיה העתיד ולא חשמל.

סבבה. כל עוד רבים יחשבו ככה ונתח השוק של החשמליות יישאר נמוך, אמשיך להנות מעלות נסיעה אפסית. כשיותר מדי יעברו לחשמל, המיסוי יקפוץ והחגיגה תסתיים.

אגב זה יפה שמי שנוסע ברכב בעירה מספר לבעל רכב חשמלי שזה רכב שאי אפשר לסמוך עליו, הטווח בעייתי והוא לא כלכלי. הטווח מצוין, הסוללה אחרי 20 חודש (30,000 ק"מ) עומדת על 99% ויש עליה 8 שנים אחריות יצרן (בכל המותגים). וביבוא אישי מחושב זה גם מאוד כלכלי, מאוד.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

הדגשתי, כאשר הרכב משומש,

בחדש בכלל יש אחריות ולהרבה זמן,

הטווח סיוט, על איזה מצויין אתה מדבר, אני צריך לבחון ולשקול נסיעה כל פעם כולל חישוב מרחק שלא אתקע או לחפש חניה פנויה בשביל להטעין? מה צריך את זה.

ונגמר לי הדלק, נכנס מתדלק וממשיך, ולא צריך הפסקה כפויה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, wildlands2019 כתב:

וזה גם לא כלכלי, במיוחד כרכב משומש, הרי בסוף הסוללה תתעייף (שגם כך טווח הנסיעה ברכבים האלה די בעייתי),  ועלות החלפת סוללת ענק כזו תהיה אסטרונומית,  

זה לא רכב שאפשר לסמוך עליו שיקח אותך לאן שאתה צריך באותו רגע נתון,

 

אפשר להגיד את אותו הדבר על רכבי בנזין חדשים עם מנוע טורבו קטן וגיר רובוטי דו מצמדי.

 

כל התעשייה הזאת עובדת ככה שלא יהיה לך משתלם להחזיק רכב משומש.

חכה שיצרנים יתחילו לספק עדכונים OTA שבאיזשהו שלב יהפכו את הרכב לאיטי יותר "כדי להבטיח אמינות של רכב ישן".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הטווח של החשמליות והפרקטיות שבו... בואו נעשה סדר.

כל החשמליות העממיות שהגיעו לאחרונה - 208, MG, ליף, קורסה, איוניק, 2008 בקרוב - מציעות טווח אמיתי של בין 260 ל-300 ק"מ. גם החשמלית שלי בטווח הזה אז אני מדבר מניסיון. כל הקטע של חרדת טווח הוא רק בראש - מתרגלים וזה עובר. אתה מגיע הביתה, מחבר לעמדת הטעינה שלך וזהו. ככה פשוט. מעולם לא התחברתי לעמדת טעינה אחרת, ב-15,000 ק"מ נסועה עד היום (אגב העלות היא כ-8 אג' לק"מ).

כמה פעמים בשנה יוצא לך לנסוע 300 ק"מ ביום אחד? פעם, פעמיים, חמש? אז תיקח את הרכב השני במשפחה או שתתכנן איפה אתה טוען בדרך. ממילא לא מזיקה הפסקה לחצי שעה אם נוסעים כזה מרחק ברציפות.

יותר מזה: אני לא הייתי מוכן לשלם תוספת עבור טווח גדול יותר, נגיד עוד 10,000 שקל ברכישה ולקבל טווח של עוד 100 ק"מ. למה? כי חוץ מתוספת המחיר יש גם תשלום בביצועים ובהתנהגות (בגלל המשקל) ואין לי שום צורך, אף פעם, בטווח כזה גדול. למה סתם לקנות ולסחוב סוללה גדולה ויקרה ממה שצריך? כמובן שיותר אנרגיה באותה סוללה ובאותו מחיר זה נהדר, אבל יותר אנרגיה בסוללה גדולה יותר, כבדה יותר ויקרה יותר - זה כבר טרייד-אוף ושיקול אישי של צרכים. כמו שרכב עם 7 מקומות חיוני לחלק מהאנשים ולאחרים זה בזבוז מיותר.

בקיצור אני טוען שלכל אחד יש את ה-sweet spot שלו לגבי גודל הסוללה/טווח, והמציאות אומרת שטווח של 250-300 ק"מ מתאים לרוב המוחלט של הנהגים. ועוד לא אמרתי מילה על כמה חשמלית היא כיפית.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

יכול להיות שעם הזמן זה ישתפר עוד לכיוון ה500-600 ק"מ ואז זה יהיה הרבה יותר פרקטי,

לפעמים יש לי פגישות בירושלים, רחובות, ראשון לציון, וביעד אין לי מקום להטעין את הרכב, במקרה הזה אצטרך כנראה רכב אחר, משני, שכור, או תחבורה ציבורית נוראית מיגעת.

בנוסף אין לי חניה פרטית ולא יכול להשתלט על חניות ברחוב בשביל להתקין עמדת טעינה,

אולי בעתיד הקרוב/רחוק אחרי שיהיה כבר טווח ראוי לרכבים חשמליים ואולי גם יהיה לי בית משלי או איפלו חניה פרטית אוכל לעבור לחשמלי, אך כרגע בתור מתגורר די שגרתי בשכירות, רכב חשמלי ממש לא אופציה.

תהנה ומקווה באמת שהסוללה תחזיק כמה שניתן ותהנה ממנו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמן, תודה.

בלי חניה פרטית ועמדת טעינה פרטית ברור שאין בכלל מה לדבר על חשמלית, כפי שגם ציינתי בסקירה.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה כבר נכתב אפילו בפורום זה על מכוניות חשמליות זה פשוט מטורף, רק הבעיה היא חוסר תסומת לב, למשל wildlands2019 מציג נקודות מאוד חשובות רק שהוא כנראה לא קרא ולא מכיר את הנושא של מכוניות חשמליות ולכן אנטי.

יש פתרון לרוב הבעיות:מרחק, זמן טעינה, מקום טעינה. איך הבעיה היא שיש לנו שוק ריכוזי ואין ממשלה עם אופק ולכן אנו מתנהלים לפי גחמות  העולם (עולם שלישי ).

מי שקרא עד עכשיו ורוצה לשכיל עוד שיבדוק חברה קטנה מאמריקה שנקראת טסלה עם מכוניות כמו טסלה S,Y,3 רואדסטר ולעתיד הקרב ובא רואדסטר החדש, סייברטראק והמשאית כולן חשמליות, וממליץ על יוטיובר שנקרא   Bjørn Nyland   שעשה נסיעות מבחן על רוב המכוניות החשמליות בשוק ובדק את רוב הדברים שמעניינים נהגים (טווח נסיעה,זמן טעינה, רמת רעש, מבחן 1000 הק"מ, תאוצה). 

על דבר אחד אני לא יכול להתווכח - רכב חשמלי עדיין לא מתאים לכולם ולא דווקא מהסיבות הראשונות שתחשבו אליהם. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

חשוב לציין ברשימת היתרונות של רכב חשמלי טהור, שאגרת הרישוי השנתית עומדת על 541 ש"ח בלבד (כולל אגרת הרדיו) ללא קשר לקבוצת הרישוי. לגבי קבוצה 7 למשל מדובר בהטבה של 4,000 ש"ח לשנה. משום מה חלק מהיבואנים מפרסמים במודעות אגרת רישוי רגילה, אבל היא לא - מניסיון אישי.

  • אהבתי 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...