Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיבוב שני - רכב חדש עד 180K - ג'יפון\SUV להחלפת סיוויק טורבו


Super_T
שימו לב! השרשור הזה בן 1246 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,
לפני עשרה חודשים בערך, כתבתי באריכות פוסט על החלפת הסיוויק טורבו שלי (מנוע 1.5ל' טורבו, 182 סוסים ומראה שמפלג את העם כבר שלוש שנים, עלתה לכביש דצ' 2017)

מאז, קרו כמה דברים, מגפה קטנה מסתובבת, חזרתי לרכב על אופניים (אחרי שנתיים הפסקה, אני רוכב על אופני הרים בארץ ובחו"ל כבר מעל 20 שנים) וההעדפות והצרכים השתנו.

הסיוויק היא פחות או יותר הרכב הכי טוב שהיה לי, עם חסרונותיה (כמו לכל רכב בערך..) אני מאוד מרוצה ממנה, 

הרכב חזק למדי, יציב מאוד (במיוחד אחרי שהחלפתי את צמיגי המישלן הבינוניים שהגיע איתם), מפנק מבחינת אבזור ועונה לרוב רובם של הצרכים שלי,

הבעיה? אגזוז מרכזי ושני ספוילרים על הרכב (סטוק) לא מאפשרים אף מתקן אופניים שאפילו יתקרב לרכב הזה, ועל הגג לא יהיה אחד,
תוסיפו לזה גובה של חצי פחית שתיה מהרצפה והנה מתכון לגירוד הרכב בכניסה לכל חניון קק"ל בארץ וזה לפני מסלולים אגרסיביים יותר אליהם אני אמור להגיע מדי שבוע.

אז,

הוחלט להחליף את הרכב לאחד גבוה יותר, הכללים המנחים:

1. מחיר עד 180K (אפשר לסחוט טיפה יותר אבל לא בהגזמה)

2. שמירה על (לפחות) אותה רמת אבזור ורמת בטיחות (ההונדה בדירוג 7)

3. גבוה יחסית שיאפשר כניסה לשבילים בלי לחשוב על מה הולך מתחת לרכב ויאפשר לנסוע בשבילים במהירות מספקת שהיא לא זחילה והצטלבות כל שניה מאחורי ההגה 
    (לא צריך רכב שיכול לטפס את האוורסט)

4. אפשרות לחבר וו-גרירה

5. אשמח לסאן-רוף (מחפש כזה כבר שלושה רכבים ולא יצא)

6. מערכת מולטימדיה טובה עם אפל קאר-פליי (כיום אני עם מערכת מקורית מחו"ל של הונדה וזה תענוג)

7. סחירות עתידית סבירה

8. הרכב יהיה מודל 2021 (רכישה בינואר \ פברואר)
 

אז בהתחלה עלו שלוש אפשרויות:
1- סובארו XV 2021 (אם יביאו לפה את הגרסה מארה"ב עם מנוע ה-2.5 ליטר של הפורסטר) או, בלית ברירה, פורסטר ספורט (קצת גדול לי לדעתי)

2- מאזדה CX-30 (גרסת 2.5 ליטר פרימיום)

3- סיאט אטקה FR

 

עשיתי נסיעת מבחן לפני שבוע על הפורסטר, אחרי שבשטראוס (סוכנות סובארו בחיפה) הבהירו לי שאין וכנראה שלא תהיה XV עם מנוע 2.5 "משיקולי עלות" (כבר עלוב... אבל נו שויין, זו ישראל)
אחת מנסיעות המבחן המאכזבות שעשיתי, הרכב מגושם, רועש ברמה מביכה ממש (בתוך תא הנוסעים כמובן), ופתחי המזגן ממוקמים כל כך גרוע שנפלה לי אצבע מקור אבל טיפטפתי מחום,
מה שכן, ראות משוגעת, אבזור טוב מאוד, יכולת שטח גבוהה ממה שאשתמש וה-4X4 הטוב בעולם כנראה במחיר שפוי. ירדתי מזה. מהר.
הלאה, מאזדה, 
אתמול קיבלתי את הרכב לחצי שעה מאיש המכירות (באו עד הבית וזה ... קורונה..),
הרכב קלסטרופובי ברמות אחרות, מרעיש פחות מהפורסטר (עדיין מנוע 2.5 ליטר), אבל דוושת הבלם של הרכב פשוט בלתי אפשרית...
ראיתי ה-מ-ו-ן ביקורות על כל הרכבים שמעניינים אותי, מהארץ, מחו"ל, מהחלל... היו כמה וכמה בוחנים שדיברו על הברקסים של ה-CX-30, "לא חזקים", "לא מודולרים" ועוד טענות עלו..
בנהיגה זה מאוד מורגש, צריך לסחוט ממש חזק את הדוושה שתגיב, וגם אז, אפס תקשורת, אנמיות ובגדול לא מאפשר נהיגה נורמלית שלא לומר מהנה,
בסוף הנסיעה ירדתי עם חוסר נוחות מורגשת ברגל ימין, ממש ככה.
תוסיפו מושבים קטנים ולא נוחים (אם כי מפוארים) - וגם המאזדה מחוץ לתחרות.
בצד הטוב, רמת גימור נפלאה ונוחות עבודה עם גלגלת של המולטימדיה שלמדתי בשלוש דקות.

כהכנה לאטקה,

ביקשתי מחבר קרוב שיש לו קארוק מהעבודה (גרסת 1.5 ליטר טורבו) שיקפוץ ואני אעשה סיבוב,

חבר שלי איש גדול כמוני (שנינו סביב 1.80-1.85מ' ומשקל של סביב 95 קילו, וכתפיים רחבות) ובעל רגל כבדה כמוני אז...
בנסיעה, הרכב מגיב היטב, לקחה לי דקה-שתיים-שלוש להבין את ה-DSG, אבל הרכב נוח בסך הכל ונעים בו,

מבחינתי, ואולי אני טועה פה, האטקה היא הגרסה הטיפה יותר "דינאמית" של הקארוק, 
בנוסף, האטקה עושה "V" על כמעט כל סעיף:

גבוהה מספיק (18.5 ס"מ +\- מרווח גחון, פחות מהסובארו יותר מהמאזדה), בטיחות גבוהה מאוד, כל השטויות המהנות פחות או יותר (לוח שעונים מוקרן, סאן-רוף פנורמי, מערכת beats ושאר ירקות) ומנוע וגיר שעובדים טוב יחד וקרובים למה שיש לי בסיוויק מבחינת ביצועים (לפני Stage-ים למינהם שיהרסו את האחריות הגיר והמנוע)..

לא לשכוח שהיא זולה יחסית לשאר - 173-4 אחרי צבע מטאלי ולפני הנחות אם יהיו כאלה..
אבל,
אני מת מפחת מה"חתונה" עם ה-DSG בכלל וצ'מפיון בפרט,
חבר שלי עם הקארוק אומר שהיו לו אפס תקלות בשנתיים וחצי ו-33K הקילומטר שלו, כולל נסיעות עם רכב עמוס לאילת ולא מעט ירידות על הדוושה כי ככה הוא נוהג..
יש להם עסק קטן ויש שם שלושה קארוק-ים, אפס תקלות בכולם, ההורים שלו עם SUV של אאודי עם DSG (אני חושב .. ויודע שזה כנראה משהו אחר), אפס תקלות,
כן הטיפולים יקרים (צ'מפיון בבן-שמן בחיפה) , אבל מבחינתו - הסקודה מעולה.

אני מפחד מענייני אחריות, אמינות של הגיר ולא בא לי לריב עם אף אחד כשאני משלם כל כך הרבה..

בהונדה החליפו לי חיישנים קדמיים ברכב אחרי תקלה שהם למדו להכיר בארץ (בגשם שוטף במיוחד וברד חיישני הקרבה הקדמיים היו מצפצפים מדי פעם) ופנסי צד (ליד הגלגלים) שצברו לחות, ולא אמרו מילה, תמיד יחס מעולה במוסף שבו טיפלתי (ארז בחיפה) וכן, לא מאוד זול, אבל תמיד עשו מה שצריך מהר ובאווירה טובה.

 

השאלות שלי, אחרי החפירה הזו, הן:

1- מה אתם אומרים, האם שווה לתת צ'אנס לצ'מפיון אחרי שקט של שלוש שנים ולאור שלל הברדק שאני שומע ורואה בכל מקום עם היבואן הזה שידוע ביחס לא להיט ללקוחות שלו?

2- יש לכם הצעות אחרות? (היה שם באמצע איזה כיוון של קיה XCEED אבל זה ירד מהפרק)

3- האם אני רואה את הדברים לא נכון? פיספסתי משהו? 

 

מידע נוסף שתקחו בחשבון:
אני נושק ל-40, חי עם בת זוג וללא ילדים (לא מתכננים כאלה, אז זה לא שיקול) רוצה לטייל יותר בסופ"שים ועובד כמו כלב 12 שעות ביום ואין לי זמן לטייל במוסכים :-)

אני עושה סביב 8K ק"מ בשנה - אם אטייל יותר אגיע בלחץ ל10K. 

 

תודה לכולם.
מעריך את העזרה.

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לך מה לחשוש מה-DSG, זאת תיבה מעולה וההיסטריה סביבה בפורום לא פרופורציונאלית ומתייחסת בעיקר למחלות הילדות של הגיר בשנים הראשונות (ה-DSG הראשון הוכנס לשימוש לפני 12 שנים...). דווקא הגיר של קיה (DCT שהוא מקביל ל-DSG) סובל מכל מיני תופעות של התחממויות בתסריטים שונים. כל עוד אתה מבין את המגבלות של הטכנולוגיה הזאת הדורשת הימנעות מזחילה ממושכת תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם המשולה להתקדמות על חצי-קלאץ'.

 

בנוסף, ממליץ לך לבדוק את ה-3008 בגרסת ה-1.6 בנזין, יש לה תכונות דינאמיות טובות ביחס לקרוסאובר, מנוע 1.6 חזק ומצויין והיא משולבת עם גיר פלאנטרי מצוין.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,
תודה על התגובה.. 
אני נמנע מה-3008 בגלל איבוד ערך גבוה יחסית והגה שממש ממש לא היה לי נוח ברכב של חבר (3008 שנת 2018 מנוע 1.6 טורבו בגרסת האבזור הגבוהה ביותר שאינה GT)
מה שכן, רמת גימור מעולה ב3008

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיג'ו 3008 פרימיום תהיה תהיה בול עבורך, עם מנוע 1.6 טורבו 180 כס והתנהגות טובה יחסית לsuv, בנוסף למערכות בטיחות ואיבזור ברמה גבוהה. וכמובן לוק מרשים מבחוץ ומבפנים ופרקטיות טובה.

מה שכן אני ממליץ לך לחכות עד שהדגם החדש מתוח הפנים יגיע לארץ (כנראה בסביבות פברואר 21) יש שיפורים לא מעטים כמו מראה חיצוני מרשים יותר, מערכות בטיחות משודרגות, מולטימדיה טובה יותר.

לפני 2 דקות, Super_T כתב:

היי,
תודה על התגובה.. 
אני נמנע מה-3008 בגלל איבוד ערך גבוה יחסית והגה שממש ממש לא היה לי נוח ברכב של חבר (3008 שנת 2018 מנוע 1.6 טורבו בגרסת האבזור הגבוהה ביותר שאינה GT)
מה שכן, רמת גימור מעולה ב3008

 

דווקא לפי בדיקות שעשו ה3008 שומרת על הערך הכי טוב מבן כל הsuv, אפילו יותר טוב מטיוטה

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Super_T כתב:


אני נמנע מה-3008 בגלל איבוד ערך גבוה יחסית והגה שממש ממש לא היה לי נוח ברכב של חבר (3008 שנת 2018 מנוע 1.6 טורבו בגרסת האבזור הגבוהה ביותר שאינה GT)

 

דווקא בתחום של איבוד ערך, ה-3008 מצטיינת יחסית. המכונית קיימת בארץ כ-3 שנים ונהנית מביקוש גבוה. ההגה הקטן אכן יכול לא להתאים לכל אחד.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחפש שינויים בחו"ל ואראה לקראת מה אני נכנס..
הם חזק במעבר לחישמול לא? 

לפני 18 דקות, menir1 כתב:

אין לך מה לחשוש מה-DSG, זאת תיבה מעולה וההיסטריה סביבה בפורום לא פרופורציונאלית ומתייחסת בעיקר למחלות הילדות של הגיר בשנים הראשונות (ה-DSG הראשון הוכנס לשימוש לפני 12 שנים...). דווקא הגיר של קיה (DCT שהוא מקביל ל-DSG) סובל מכל מיני תופעות של התחממויות בתסריטים שונים. כל עוד אתה מבין את המגבלות של הטכנולוגיה הזאת הדורשת הימנעות מזחילה ממושכת תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם המשולה להתקדמות על חצי-קלאץ'.

 

חבר שלי נוהג עם AUTO-HOLD פעיל באופן קבוע בעיקר בגלל התופעה הזו של רגישות לזחילה בפקקים... זה אמור לעזור?
מעבר לזה שזה פחות נוח, אבל נשים את זה בצד שניה.. 🙂

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

AUTO HOLD זה אביזר נוחות נטו, במקום ללחוץ על דוושת הבלם בעצירה  (ברמזור למשל), אז הפונקציה הנ"ל מאפשרת לך להמתין בזמן עצירה ללא צורך ללחוץ על הדוושה. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Super_T כתב:

אחפש שינויים בחו"ל ואראה לקראת מה אני נכנס..
הם חזק במעבר לחישמול לא? 

השינויים הם לרוב קוסמטיים למערכות בטיחות מעודכנות יותר, יש גירסת GT עם מנוע חשמלי וגם יש גירסה היברידית אבל לדעתי בארץ זה יהיה מעל התקציב שלך (לכיוון ה200k+)

לי יש את ה5008 עם המנוע 1.6 והוא חזק מאוד 8.8 שניות מ0 ל100 על מרכב יותר כבד מה3008 ועוד עם 7 מקומות, אז אני מעריך שב3008 הקל יותר הביצועים יהיו אפילו טובים יותר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר עם אופניים לוקח אותם בתוך הרכב - יש לו מיטשובישי אאוטלנדר, יש דגם קטן יותר ASX שאולי שווה לך לבדוק.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו שחשובות לו תכונות דינאמיות של המכונית (כפי שניתן להבין מהתאור של פות"ש) אין לו מה לחפש במיצובישי. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Michazzz כתב:

חבר עם אופניים לוקח אותם בתוך הרכב - יש לו מיטשובישי אאוטלנדר, יש דגם קטן יותר ASX שאולי שווה לך לבדוק.

 

אני רוכב על אופניים מפלצתיים (Specialized Turbo Levo Comp 2020) ששוקלים המון ואני רוכב בכל תנאי מזג אויר אפשרי כולל בוץ,
אני פדנט לא נורמלי בנושא הרכב, לא אכניס את האופניים פנימה :-)
מעבר לזה שמיצובישי מיושנים, לא מציגים שום דבר מעניין - לא ברמת האבזור ולא ברמת המנועים וכתוצאה מזה לא שווים את הכסף מבחינתי
אבל תודה :-)

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא לשקול במוו x3 בן שנתיים-שלוש נניח? רכב מאד אמין, איכות ומספיק חזק.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, 98civic כתב:

למה לא לשקול במוו x3 בן שנתיים-שלוש נניח? רכב מאד אמין, איכות ומספיק חזק.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

 

מבחינתי רק רכב חדש, לא מעוניין ברכבים בני כמה שנים, נטו נוחות שלי כלקוח,
מה גם ש-BMW מעולם לא היתה אופציה מבחינתי.. 😏

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה לי שקל מאוד ליעץ לך. מהסיבה הפשוטה שאתה מבין ויודע מה אתה רוצה. 

כל מה שכתהת הגיוני ונכון. 

אטקה fr המחודשת כנראה תתאים לך מאוד, מה עם נסיעת מבחן? 

החשש מפני ה dsg  ושירות צמפיון, מובן. 

אבל, הגיר עבר שדרוגים עם השנים וכמות התקלות ירדה (אבל קיימת). גם שיפור השירות של היבואן השתפר. 

אישית הייתי בוחר ב 3008 פרימיום 1600. אבש נושא תנוחת הישיבה עם ההגה הקטן דורש בדיקה מעמיקה יותר. 

לאחותה, הסיטרואן c5, יש סביבת נהג סטנדרטית יותר ומאוד מאובזרת בדגם שיין פק. היא גם תהיה זולה משמעותית (הנחות נאות בדיגיטל ובכלל) ומגיעה עם 5 שנות אחריות. 

  • רעיון טוב! 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, markb205 כתב:

ניראה לי שקל מאוד ליעץ לך. מהסיבה הפשוטה שאתה מבין ויודע מה אתה רוצה. 

כל מה שכתהת הגיוני ונכון. 

אטקה fr המחודשת כנראה תתאים לך מאוד, מה עם נסיעת מבחן? 

החשש מפני ה dsg  ושירות צמפיון, מובן. 

אבל, הגיר עבר שדרוגים עם השנים וכמות התקלות ירדה (אבל קיימת). גם שיפור השירות של היבואן השתפר. 

אישית הייתי בוחר ב 3008 פרימיום 1600. אבש נושא תנוחת הישיבה עם ההגה הקטן דורש בדיקה מעמיקה יותר. 

לאחותה, הסיטרואן c5, יש סביבת נהג סטנדרטית יותר ומאוד מאובזרת בדגם שיין פק. היא גם תהיה זולה משמעותית (הנחות נאות בדיגיטל ובכלל) ומגיעה עם 5 שנות אחריות. 

 

תודה על ההסבר על צ'מפיון,
אני באמת ובתמים מנסה להבין אם המצב שם כל כך נורא או שמא יש פה את "חוק המספרים הגדולים" בהקשר שלהם?

הם מעלים אין ספור מכוניות לכביש, יש לי בעבודה עשרות מכוניות של סקודה וסיאט, האנשים מטורפים על האוקטביות, ברמה שמשאבי אנוש מפרסמים שורה מיוחדת לעובדים בכל שנה שרכבי אוקטביה הם אחלה אבל אי אפשר שכולם יבחרו אותם 😄 כך שאם היו המון תקלות איתם, ואלו רכבים שהם כלי עבודה, אני מניח שלא היו ממשיכים לחפש אותם כל שנה מחדש...
יש מלא אנשים (שאת חלקם אני מכיר אישית) שעשו סטייג'ים וכאלה לרכבים שלהם וקרעו מנועים ותיבות, ואני מודע לרגישויות של הזחילה בפקקים וכו'
יצא לי להרגיש רעידות קלות בארונה מנוע 1.0 ליטר בתחילת נסיעה שדי ברור שמגיעות מהגיר ולכן שאלתי את עצמי אם שווה להיכנס לשם...
אני לא יודע מה קרה עם הDSG בעולם, אם כי קראתי פה בפורום שהחום פה בישראל לא "עוזר" לתיבות היבשות, ואין תיבה רטובה באטקה FR.
הוזמנה נסיעת מבחן באטקה, אין להם את הרכב בארץ זמין לנסיעות מבחן - רק בעוד שבועיים שלושה...

 

מבחינת הפיז'ו, זה קטע מעניין, נהגתי ב-308GTI עם הגה קטום והיה מעולה, אבל זה רחוק מלהיות ההגה של ה-3008
הלכתי קצת לתמונות אחרי חלק מהתגובות פה ונראה שקצת עיגלו את ההגה ב-2021, התיבה של אייסין טובה מאוד אם כי היא וורסיה של CVT (שיש לי בהונדה היום) ואני פחות מתלהב מזה.
ה-C5 איירקרוס נראית מבפנים מעולה בעיני, מאובזרת לא רע בכלל, מבחוץ זה משהו אצטרך לראות בעיניים מקרוב.. (והיא ענקית)
גם כאן, אני חושש מסחירות וירידת ערך, אני טועה? היא עוד פחות נפוצה מה-3008.... לא?

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1246 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...