Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנתי שעון גדישה מבוסס OBD- הרכב גודש ב0.3 באר, האם זה תקין ?


Roycohen1979
 שיתוף
עוקבים 9

Recommended Posts

לפני 4 שעות, Roycohen1979 כתב:

קצת הופתעתי לראות שהרכב לא גודש מעל 0.3 באר. (אופל אסטרה K 1.4 טורבו 150 כ"ס מודל 2017)

כמו שחברים אמרו - זה פשוט מראה נתון שגוי.

ברכבים יש יותר מmap אחד - ויכול להיות שהPID (הקוד חיישן) שיש שם לא סטנדרטי (נפוץ למדי לצערי - נתקלתי בזה גם במיאטה טורבו שלי - עם טורבו מקורי מהחברה).

לפני 2 שעות, avi60769 כתב:

לא יותר פשוט להרכיב שעון גדישה עם צינור וואקום,

במקום השטות שהתקנת שם?

בגדול - התשובה היא לא - עדיף להתקין שעון גדישה עם חיישן אלקטרוני ולא וואקום שרץ פנימה כל הדרך - מהרבה סיבות.

 

לפני 2 שעות, Roycohen1979 כתב:

ניסיתי להימנע מזה כיוון שלא משנה כמה חיפשתי לא מצאתי דרך לעבור את קיר האש ולא רציתי לקדוח בו.

לא חיפשת מספיק טוב בגדול.

בכל הרכבים יש ״פטמות״ של כבלים שיוצאים מהקיר אש. אין פטנט אחר - כי איכשהו המחשב המקורי , הגיר ועוד כמה מערכות מקבלות את המידע שלהן.

לפעמים המיקום שלהם ממש לא נח או נגיש מלמעלה אלא כשמרימים את האוטו - אבל הן שם.

לפני 2 שעות, Roycohen1979 כתב:

כל תקלה בגדישה הייתה מדליקה את מנורת המנוע ? 

לא.

לפני כשעה, Roycohen1979 כתב:

כשהמנוע מכובה השעון מראה קבוע -0.42 ולא משתנה אז אני מניח שזה שולל בעיה בצנרת ואקום אחרת היה מאבד שם לחץ (מאבד תת לחץ)

זה מראה או על נתון לא תקין או על נוסחאת חישוב לא נכונה.

במצב סטטי אתה צריך להיות על 0 עגול בדיוק.

 

בגדול - שעונים מבוססי OBD הם לא להיט בדיוק בגלל הנקודה שכתבתי למעלה + קצב דגימה לא תמיד הכי טוב.

  • אהבתי 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, תשובה מפורטת שמאשרת את המחשבה שלי שיש כאן קריאה לא נכונה.

עכשיו חזרתי מסיבוב קצת אגרסיבי, האוטו סוחב נהדר, בניתוק ההגנות הוא גם מפרפר בין הילוכים וביציאה מהמקום, ככה לא אמור להתנהג רכב ללא גדישה או גדישה חלשה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יאפ.

הייתי מחפש בפורומים את הרשימת PIDים של אופל ספציפית ואז מחבר עם דונגל OBD2 כדי לוודא שהערך נכון - אבל לא הייתי מאבד שינה על זה.

כמו כן - תבדוק על השעון שלך אם יש לו אופציה לשנות PID או נוסחא באמצעות תוכנה חיצונית.

אם כן - אחרי שתמצא את הPID והנוסחא של החישוב של הMAP שלך - זה צריך להיות דיי טריוויאלי לשנות.

אם לא - אז בעיה.

אני פסלתי שימוש במוצר דומה בדיוק מהסיבה הזו ובסוף התקנתי שעון מבוסס על חיישן אלקטרוני חיצוני של דפי.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכי פשוט בעולם - תתקין טורק פרו ותשווה לנתון גדישה שהוא מראה. זה ייתן כיוון התחלתי. אם מראה נתון שונה מהמכשיר - ברור שהבעיה לא ברכב.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם במצב סטטי ומנוע מכובה השעון מראה 0.4- והוא אמור להיות אפס אז אני מניח שזוהי הסטייה שלו, ואז כשהוא גודש קצת מעל 0.3 זה נותן גדישה תקינה.

ככול הנראה הפרמטרים של השעון לא יודעים לפרש את הנתונים בצורה נכונה.

מחר אכנס לאתר של השעון ואחפש דרך להתאים את השעון ספציפית לרכב. אולי אצטרך גם לעדכן תוכנה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסטייה לאו דווקא בקבוע של חיבור בלבד כן ?

יכול להיות גם כפל וקבוע מסוים.

ההתנהגות אבל כמד גדישה נכונה? (ערך מסוים קבוע כשהרכב עומד - ועולה ומתייצב בהאצה עד למצב של גדישה מלאה , ותוך כדי עמידה - פחות מהערך של האוטו מכובה)

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן בדיוק, בעמידה בסביבות 0.8-

כשהאוטו מכובה נעמד על 0.42-

בגדישה מקסימלית מגיע עד קצת מעל 0.3+

התנועה ליניארית וצפוייה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...