Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עליה בצריכת דלק מאזדה 6


temani1202
שימו לב! השרשור הזה בן 2218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

 

יש לי מאזדה 6, שנת 2013, מנוע 2000 וקילומטראז' 98K , ובתקופה האחרונה - בערך 10 חודשים, עלתה צריכת הדלק באופן משמעותי. אם הייתי עושה 1 ל- 12, היום זה 1 ל- 9/10. עשיתי טיפול שנתי לרכב לפני חצי שנה, צמיגים הוחלפן לפני שנתיים וממלא אוויר פעם בחודש, פלגים הוחלפו ב- 90K ונעשה ניקוי מצערת. הנסיעות נשארו אותו הדבר ואין שום נורת אזהרה שדולקת. האוטו מרגיש יחסית כבד ומאיץ לאט מבעבר (במיוחד כשהמזגן דלוק). המליצו לי לבדוק חיישני חמצן ולעשות אינפוזיה לרכב.

 

אשמח לכל עזרה, הארה, הערה.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כל מיני החלפות חלקים, האם המצתים שהורכבו ברכב מקוריים ? מתי הוחלף לרכב מסנן דלק פעם אחרונה ?

העובדה שהרכב מעט כבד יותר ועצל בצירוף העובדה,שלא נדלקו מנורות אזהרה כלשהן (בד"כ כאשר יש תקלת חיישן כזו או אחרת,מנורת תקלות נדלקת ואפשר לשלוף בקלות קוד תקלה),מעלה אצלי חשד שאולי מסנן הדלק סתום/סתום חלקית ואם זה כך שום אינפוזיה כזו או אחרת לא תעזור וגם לא החלפת חלקים מיותרים נוספים חינם.

אם בכל זאת מסנן הדלק הוחלף ב 2-3 השנים האחרונות ועדיין אין שינוי,יש לגשת למכון להזרקות דלק ולבצע אבחון ממוחשב שלאחריו תדע בדיוק מה הבעיה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצתים הוחלפו לפי רשיון רכב.

מסנן דלק לא הוחלף ב-5 וחצי שנות קיומו של הרכב. לפי שיחה עם מוסך מאזדה, המסנן הוא חלק מהמשאבה ועלות תיקון/החלפה הוא 2000 ש"ח! תקלה במסנן אמורה להדליק נורת אזהרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מסנן דלק הוא הבעיה לא בהכרח /ברוב המקרים לא תדלק מנורה.

גילוי נאות- איני מכיר את הרכב אבל,אם המוסך אומר,שזה חלק מהמשאבה-את הפרט הזה כדאי לבדוק.

יש כאן את מוסך שי לי חבר הפורום,אולי כדאי להמתין לחוות דעתו המקצועית שיאושש/יפריך את העניין.

לטעמי לפחות 5.5 זה המון זמן למסנן אבל אם זה באמת חלק מהמשאבה,היו כבר שרשורים,שבהם טענו שהמסנן לכל החיים .. אם זה אכן כך ? נמתין לדעות נוספות.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה דגם של 2013 מדובר? החדש (SkyActive - GJ) או הקודם (GH)?

אם אתה נוסע בלי המזגן אתה מרגיש שיפור משמעותי בסחיבה? על איזו טמפרטורה מכוון המזגן? (אם זה 15 מעלות הוא יעבוד קבוע).

מתי הוחלף לאחרונה מסנן האויר? האם הותקנו חלפים מקוריים? המצתים מקוריים/זהים למפרט יצרן?

האם לאחר ניקוי הבית מצערת בוצע איפוס למחשב?

האם ניסית להחליף תחנת דלק?

מה תמהיל הנסועה שלך (כמה ק"מ מחוץ לעיר יחסית לעיר)? האם אתה נוסע הרבה בפקקים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה דגם של 2013 מדובר? החדש (SkyActive - GJ) או הקודם (GH)?

אם אתה נוסע בלי המזגן אתה מרגיש שיפור משמעותי בסחיבה? על איזו טמפרטורה מכוון המזגן? (אם זה 15 מעלות הוא יעבוד קבוע).

מתי הוחלף לאחרונה מסנן האויר? האם הותקנו חלפים מקוריים? המצתים מקוריים/זהים למפרט יצרן?

האם לאחר ניקוי הבית מצערת בוצע איפוס למחשב?

האם ניסית להחליף תחנת דלק?

מה תמהיל הנסועה שלך (כמה ק"מ מחוץ לעיר יחסית לעיר)? האם אתה נוסע הרבה בפקקים?

כתב שהמצתים מקוריים ולא מאמין שיש קשר למזגן (אני לא מכיר אדם שפוי שנוסע בחורף עם מזגן על קירור )- פותח הנושא מדבר על 10 חודשים- מחזק את הטענה שמהו במע' הדלק אינו כשורה.

אם המוסך עדיין יתעקש,שהמסנן הוא חלק ממשאבת הדלק יש לך פןתח הנושא 2 אפשרויות מהקל אל הכבד:

1. להשתמש בתוסף דלק K44 על מיכל דלק מלא כדי לנקות את המזרקים /מע' הזרקה כללית.

2. להחליף מסנן דלק- לא חייב אצל מורשה היבואן,יש מספיק מוסכים מתמחים ברכבים יפניים ואם אתה מהמרכז אחד כזה או ביפו אצל יוסי זיסו חבר הפורום.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

colauti 9

אולי ניתן לפות"ש הזדמנות לענות על השאלות?

אני לא יודע אם ב GJ המסנן חלק ממכלול המשאבה כן או לא.

אבל ב GH בוודאות הוא מוחלף ללא קשר למשאבה. ושני הדגמים האלה נמכרו בשנת 2013.

ויתר התשובות יתנו אפשרות להבין טוב יותר מה קורה.

ברור שהוא יכול ללכת לאיזה מוסך שהוא רוצה. אני מניסיוני ממליץ לטפל ברכבים האלה רק במוסכי רשת היבואן. ולו מהסיבה שכאשר יש תקלה מהותית באוטו, ובמידה וטופל ברשת, בלא מעט מקרים היבואן לוקח על עצמו חלק/כל התיקון כמחווה של רצון טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה דגם של 2013 מדובר? החדש (SkyActive - GJ) או הקודם (GH)?

אם אתה נוסע בלי המזגן אתה מרגיש שיפור משמעותי בסחיבה? על איזו טמפרטורה מכוון המזגן? (אם זה 15 מעלות הוא יעבוד קבוע).

מתי הוחלף לאחרונה מסנן האויר? האם הותקנו חלפים מקוריים? המצתים מקוריים/זהים למפרט יצרן?

האם לאחר ניקוי הבית מצערת בוצע איפוס למחשב?

האם ניסית להחליף תחנת דלק?

מה תמהיל הנסועה שלך (כמה ק"מ מחוץ לעיר יחסית לעיר)? האם אתה נוסע הרבה בפקקים?

 

היי. הרכב עם מנוע SkyActive. המזגן על 18 מעלות, בלי מזגן דלוק יש שיפור אבל גם כך הסחיבה לא משהו. מצתים הוחלפו על פי רשיון רכב, מסנן אוויר הוחלף לפני כחצי שנה (לא מקורי). לאחר ניקוי מצערת (ללא פירוק) לא בוצע איפוס מחשב. אני משתדל לתדלק באותה תחנה בכל פעם (ובה מדדתי 1 ל-12). נסיעות קצרות (עובד קרוב לבית) ולפעמים נסיעות ארוכות (רכב עיקרי בבית) ורוב הזמן ללא פקקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

1. SkyActive - אין לי מושג אם בדגם הזה המסנן אינטגרלי עם המשאבה - שווה בירור. ב GH עפ"י הנחיות יצרן מחליפים ב 105,000.

2. מזגן 18 מעלות בקיץ - סביר שהמדחס מחובר קבוע - לוקח כמה סוסים מהמנוע.

3. מצתים - לא הבנתי למה התכוונת "על פי רשיון הרכב". האם קנית בחנות חלפי מזדה כגון חזי דלאל לפי המספר רכב? אם כן - זה תקין. אם לא - ברר איזה מצתים מותקנים אצלך. אם לא זהים למקור/מק"ט זהה של פירמה חליפית - לוקח סוסים מהמנוע.

4. מסנן אויר - אם קיים חליפי באיכות כמו המקורי (MANN/MAHLE), והוא נקי - זה תקין. אם לא - להחליף למסנן באיכות גבוהה.

5. ניקוי בית מצערת - חובה לבצע אח"כ לימוד/איפוס של המחשב. וניקוי יסודי דורש פירוק מלא - לא "חיצוני". "על הדרך" מומלץ גם לנקות חיישן MAF. גם לניקוי שכבר בוצע אני ממליץ לבצע לימוד/איפוס (מאוד פשוט).

6. דלק - נסה לשנות תחנה, אולי זה יעזור.

7. נסיעות קצרות - הגיוני שמעלה מאוד את הצריכת דלק, במיוחד שלאורך הזמן באופי נסיעות כזה, מצטבר יחסית הרבה פיח ברכיבים השונים של המנוע - ומאוד יתכן שהיעילות שלו נפגמה והצריכה עלתה. שווה בדיקה אם אין אולי סתימה בממיר הקטליטי - זה רעיון פרוע, לא יודע אם אכן רלוונטי. המליצו לך על שימוש בתוסף K44 - זה עשוי לשפר, אבל בטוח לא יוריד שכבות של פיח אם הצטברו. אולי למישהו בפורום יש המלצה איך לנקות כמה שיותר פיח. אני מניח שזה מנוע הזרקה ישירה שסובל מייצור פיח בשסתומי יניקה - בפורום עלו לאחרונה פוסטים בנושא.

8. הכי חשוב - עם כל טכנולוגיית ה SkyActive שאמורה הייתה להפחית משקל, הרכב הזה גדול וכבד יחסית על הספק המנוע שמותקן בו - הוא שוקל כ 1.5 טון. מעבר לכך מזדה כיילו את הדגם הזה לחסכון בדלק, מה שבא על חשבון הביצועים, ולכן הוא מרגיש "עצל".

לדעתי מה שאתה חווה זה שילוב של כל הגורמים הרשומים לעיל. תנסה לשלול/לבצע את כל האפשרויות שהוצעו, כולל מסנן דלק (אזהרה - לקראת ההחלפה תגיע מראש למוסך עם מיכל כמה שיותר ריק - מנסיון אישי).

אם כל זה לא יעזור, אולי כדאי ללכת למוסך המרכזי בניר צבי לדיאגנוזה מקצועית. יש להם את המיכשור המתאים וצוות שעובר הדרכות ספציפיות על המנועים האלה. יעלה כמה מאות שקלים, וככל הנראה אם יש תקלה היא תאותר שם.

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

היי,

ב-GJ מסנן הדלק הוא בתוך המשאבה ואמור להיות מוחלף בכל 135,000 ק"מ לפי מפרט היצרן.

 

עדי

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

1. SkyActive - אין לי מושג אם בדגם הזה המסנן אינטגרלי עם המשאבה - שווה בירור. ב GH עפ"י הנחיות יצרן מחליפים ב 105,000.

2. מזגן 18 מעלות בקיץ - סביר שהמדחס מחובר קבוע - לוקח כמה סוסים מהמנוע.

3. מצתים - לא הבנתי למה התכוונת "על פי רשיון הרכב". האם קנית בחנות חלפי מזדה כגון חזי דלאל לפי המספר רכב? אם כן - זה תקין. אם לא - ברר איזה מצתים מותקנים אצלך. אם לא זהים למקור/מק"ט זהה של פירמה חליפית - לוקח סוסים מהמנוע.

4. מסנן אויר - אם קיים חליפי באיכות כמו המקורי (MANN/MAHLE), והוא נקי - זה תקין. אם לא - להחליף למסנן באיכות גבוהה.

5. ניקוי בית מצערת - חובה לבצע אח"כ לימוד/איפוס של המחשב. וניקוי יסודי דורש פירוק מלא - לא "חיצוני". "על הדרך" מומלץ גם לנקות חיישן MAF. גם לניקוי שכבר בוצע אני ממליץ לבצע לימוד/איפוס (מאוד פשוט).

6. דלק - נסה לשנות תחנה, אולי זה יעזור.

7. נסיעות קצרות - הגיוני שמעלה מאוד את הצריכת דלק, במיוחד שלאורך הזמן באופי נסיעות כזה, מצטבר יחסית הרבה פיח ברכיבים השונים של המנוע - ומאוד יתכן שהיעילות שלו נפגמה והצריכה עלתה. שווה בדיקה אם אין אולי סתימה בממיר הקטליטי - זה רעיון פרוע, לא יודע אם אכן רלוונטי. המליצו לך על שימוש בתוסף K44 - זה עשוי לשפר, אבל בטוח לא יוריד שכבות של פיח אם הצטברו. אולי למישהו בפורום יש המלצה איך לנקות כמה שיותר פיח. אני מניח שזה מנוע הזרקה ישירה שסובל מייצור פיח בשסתומי יניקה - בפורום עלו לאחרונה פוסטים בנושא.

8. הכי חשוב - עם כל טכנולוגיית ה SkyActive שאמורה הייתה להפחית משקל, הרכב הזה גדול וכבד יחסית על הספק המנוע שמותקן בו - הוא שוקל כ 1.5 טון. מעבר לכך מזדה כיילו את הדגם הזה לחסכון בדלק, מה שבא על חשבון הביצועים, ולכן הוא מרגיש "עצל".

לדעתי מה שאתה חווה זה שילוב של כל הגורמים הרשומים לעיל. תנסה לשלול/לבצע את כל האפשרויות שהוצעו, כולל מסנן דלק (אזהרה - לקראת ההחלפה תגיע מראש למוסך עם מיכל כמה שיותר ריק - מנסיון אישי).

אם כל זה לא יעזור, אולי כדאי ללכת למוסך המרכזי בניר צבי לדיאגנוזה מקצועית. יש להם את המיכשור המתאים וצוות שעובר הדרכות ספציפיות על המנועים האלה. יעלה כמה מאות שקלים, וככל הנראה אם יש תקלה היא תאותר שם.

בהצלחה!

 

1. קודם כל, תודה על התשובה המפורטת.

2. המצתים הוחלפו לפי רשיון הרכב, ז"א שהתאימו את המק"ט המתאים לרכב, וגם לפני ההרכבה וידאתי שהמק"טים תואמים.

3. מסנן האוויר אינו מקורי ואני לא יודע של איזו חברה. בכל מקרה הוא נראה שלם ונקי.

4. ניקוי מצערת - מבאס לדעת שהיה צורך לפרק את המצערת בשביל הניקוי ולאחר מכן לבצע לימוד מחדש. אני משער שמכיוון שלא בוצע פירוק, גם לא היה לימוד מחדש.

5. זו תחנה קבועה שאני מתדלק בה ואף פעם לא הייתה לי בעיה.

6. אופי הנסיעות שלי מתנהל כך קרוב ל3 שנים (מלבד בכמה חודשים האחרונים שהייתי התהליך חיפוש עבודה ונסעתי לטייל בשביל ראיונות עבודה).

7. השבוע אעבור למוסך מאזדה ואתייעץ איתם. מקווה שיוכלו לעזור לי.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

ב-GJ מסנן הדלק הוא בתוך המשאבה ואמור להיות מוחלף בכל 135,000 ק"מ לפי מפרט היצרן.

 

עדי

 

היי עדי,

 

מסנן הדלק מוחלף רק במספר הק"מ שציינת או גם לפי מספר שנים? במידה ויש בעיה איתו, אמורה להידלק נורת אזהרה?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

135,000 או לפי חשבוני טיפול 9 שנים (לפי 15,000 או שנה).

לא תמיד כשיש תקלה במסנן הדלק נדלקת מנורה,אם ענה אדם מקצועי,שמכיר את הרכב כמו את כף ידו,אני לפחות מכבד את דעתו (וממליץ גם לך).

יחד עם זאת,כיוון שהרכב עדיין לא בן 9 ועדיין לא הגיע לק"מ הזה יש 2 אפשרויות:

א. בגלל דלק לא הכי נקי/כיוון שנסעת עם מיכל דלק כמעט מרוקן עד לתדלוק המסנן נסתם חלקית/מלא.

ב. הבעיה לא בסמנן וכדאי להתחיל מטיפול עם תוסף דלק כגון K44 על מיכל מלא לטנק הדלק ולבדוק חודש-חודשיים אם יש שינוי.

אם יש- הבעיה לא במסנן ואם אין שינוי - לגשת למוסך לאבחון (מוסך שי לי שענה לך מורשה מאזדה).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. קודם כל, תודה על התשובה המפורטת.

2. המצתים הוחלפו לפי רשיון הרכב, ז"א שהתאימו את המק"ט המתאים לרכב, וגם לפני ההרכבה וידאתי שהמק"טים תואמים.

3. מסנן האוויר אינו מקורי ואני לא יודע של איזו חברה. בכל מקרה הוא נראה שלם ונקי.

4. ניקוי מצערת - מבאס לדעת שהיה צורך לפרק את המצערת בשביל הניקוי ולאחר מכן לבצע לימוד מחדש. אני משער שמכיוון שלא בוצע פירוק, גם לא היה לימוד מחדש.

5. זו תחנה קבועה שאני מתדלק בה ואף פעם לא הייתה לי בעיה.

6. אופי הנסיעות שלי מתנהל כך קרוב ל3 שנים (מלבד בכמה חודשים האחרונים שהייתי התהליך חיפוש עבודה ונסעתי לטייל בשביל ראיונות עבודה).

7. השבוע אעבור למוסך מאזדה ואתייעץ איתם. מקווה שיוכלו לעזור לי.

 

תודה רבה!

 

כדאי להתמקד בהמלצה למסנן האוויר נייר לא איכותי שמתנגד לזרימה מעלה את צריכת הדלק ( כמו צ'וק ) ממליץ מקורי שווה תמיד את הכסף, ולא תואם מקורי שיכול לגרום להוצאות חדשות. ממליץ לבדוק באמצעות סורק תקלות את output של חיישן החמצן מכיון שהנורית לא דולקת אין קוד תקלה.

ברכב שלי קאשקאי 1.2 היית בעיית סחיבה דווקא גולדלייבל עזר בחצי מיכל, אני מבין ש K44 לא עזר בחיסכון דלק כדאי לנסות תוסף אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להתמקד בהמלצה למסנן האוויר נייר לא איכותי שמתנגד לזרימה מעלה את צריכת הדלק ( כמו צ'וק ) ממליץ מקורי שווה תמיד את הכסף, ולא תואם מקורי שיכול לגרום להוצאות חדשות.

 

פות"ש כתב שצריכת הדלק עלתה עוד לפני החלפת הפילטר ולכן זה מוריד את הסיכוי לפילטר. אותו הדבר עם המצתים וכל דבר שקשור לטיפול, נראה שהסבירות יורדת.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...