Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גריז וגומיות מובילי קליפר ורפידות בלמים


carrano
שימו לב! השרשור הזה בן 312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתחיל בהקדמה, שאני מקווה שהיא לא ארוכה מדי :)

 

אחרי שהמוסכניק החדש אמר לי להחליף רפידות רק אחרי פחות מ- 15 אלף ק"מ, החלטתי להתעמק קצת בנושא טיפולי בלמים, כי מראש הייתי קצת מוטרד מהאריזות העלומות של חלקים שראיתי בפעם האחרונה.

בפורום כאן, שאני עוקב אחריו כבר שנים, לא ראיתי הרבה מידע ספציפי בעניין. מה שכן ראיתי, שבפוסט מצולם של הטיפול בלנסר בסיוע הכנופיה, טיפלו גם במובילי קליפר ומרחו אותם בגריז סיליקון, ואת הרפידות בלמים מרחו מאחורה בגריז קרמי. החלטתי לרכוש מראש גם את החומרים הללו, כי כשהחליפו לי צלחות ורפידות בפעם האחרונה לא ראיתי דברים דומים.

בחנויות החלפים ביצחק שדה הביטו בי בתמיהה כשביקשתי מהם את את הגריז המיוחד למובילי קליפר והמקסימום שהיה להם במלאי זה גריז נחושת, ואמרו שזה מה שמורחים ומה אני רוצה מהם. גם אצל היבואנים היתה תמונה דומה.

לא נותרה ברירה אלא להזמין מחו"ל. אבל מה בדיוק?

כאן נכנסו לתמונה האתרים מחו"ל ובעיקר אתר הבלוגים הרוסי לרכב בשם דרייב2 שבו המשתמשים חופרים עד העצם בכל דבר שקשור לחלקים, רכיבים וטיפולים, וכמעט תמיד בליווי תמונות.

ופה נפתח בפני עולם חדש של גריזים מיוחדים לבלמים :) כמובן שכל המידע זה מבלוגים באינטרנט ולכן אם יש לכם מידע אחר או דעה אחרים אשמח לשמוע!

מסתבר שיש שלושה חלקים שונים בבלמים מתצורת Akebono/TRW שמותקנים ברוב המכוניות היפניות, שצריך לבדוק ולגרז במקרה הצורך בכל טיפול. ושלכל אחד מהם עדיף להשתמש בגריז שונה: הרפידות, מובילי הקליפר ומתחת לכיסוי הגומי של בוכנת (צילינדר) הקליפר.

 

גריז לאחורי רפידות (לא מיועד למשטח בילום!!!): גריז לסיכוך מגע בין מתכת למתכת. יש מבחר עצום של גריזים מהסוג הזה. הדבר החשוב בהם שיהיו עמידים בחום ולא יתייבשו. גירוז נכון של אחורי הרפידות ימנע חריקות ושריקות. הרבה ממליצים על גריז קרמי סגול של פרמטקס (יש גם בארץ, אם כי בהזמנה מחו"ל, לפי מה שראיתי, עולה פחות). ראיתי גם קונצנזוס על גריז בשם Plastilube של חברת ATE. הרבה משתמשים בגריזים שונים על בסיס סיליקון, אבל חשוב להקפיד שיהיו עמידים בחום של כמה מאות מעלות צלזיוס ועדיף שיהיה מצוין עליהם שמיועדים למערכות בלימה. לא ראיתי הרבה המלצות על גריז נחושת.

 

גריז למובילי קליפר: מדובר בגריז שמשמש לסיכוך בין מתכת למתכת אבל גם בא במגע עם גומי של מגן הקליפר. גריז שלא מיועד ספציפית למובילי קליפר (כמו גריז נחושת, להבנתי) עלול לתקוף את הגומי של מגן הקליפר, דבר שיגרום להתנפחותו, חשיפתו של מוביל הקליפר ללכלוך, התייבשות הגריז, היתקעות הקליפר והחלדתו. יש תצורת בלמים שלא צריך לגרז בהם את המוביל (להבנתי ATE), אבל לפי מה שראיתי בבלמים מתצורת Akebono ו-TRW זה נדרש. לפי מה שהבנתי, ליצרני הרכב והבלמים יש גריזים מקוריים ייעודיים לשימון מובילי הקליפרים, חלקם על בסיס ליתיום עם תוספת עמידות לחום (טויוטה/מיצובישי/סובארו/VAG) וחלקם על בסיס סיליקון עם תכונות דיאלקטריות (מזדה/פורד). המוצרים שראיתי, חוץ מהמקוריים של יצרני הרכב, הם: ליתיום עמיד -- Febi 31942 שאפשר להזמין בשפורפרות של 180 גרם, TRW PFG110 שאפשר להזמין בשפורפרות של 25 גרם, Molykote G-3407 (של GM/אופל, שכעיקרון נמכר בחביות, אבל באיביי אפשר למצוא אותו בשפופרות ממילוי עצמי של 25 גרם (אם כי, צריך לסמוך על המוכר שמילא את החומר האמיתי ....). גריז על בסיס סיליקון דיאלקטרי זה motorcraft xg-3-a של מאזדה/פורד. יש אתרים שממליצים גם על משחות סיליקון. ל-3M יש משחת סיליקון מיוחדת למובילי קליפר לבלמים וגם להרבה חברות מדף אחרות. אבל לגבי חלק ממשחות סיליקון אלה, ראיתי ביקורות משתמשים שהתלוננו שעל אף שכתוב עליהן שהן מיועדות גם למובילי קליפר, עדיין הן מנפחות את הגומי ומתייבשות.

 

גריז לבוכנה של הקליפר: בעניין הזה רב הנסתר על הגלוי, אבל לפי מה שהבנתי חשוב שהחומר שמורחים יהיה עמיד ותואם בתקנים של נוזלי בלמים על בסיס פוליגליקול מסוג DOT3/4/5 שהוא עשוי לבוא/בא עמם במגע. לפי מה שראיתי, הגריז שיש עליו קונצנזוס בעניין הזה הוא ATE Bremszylinderpaste (שזה לא אותו אחד של הרפידות). בתור תחליף ראיתי שאפשר להשתמש פה או בגריז ליתיום עמיד למובילי קליפר של VAG או התחליפי Febi 31942. כמו כן משתמשים גם פה בגריזי סיליקון עמיד.

 

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על גירוז הקליפרים והבוכנה של הקליפר (ללא פירוק) וכן איפה מניסיון אפשר לרכוש בארץ את המוצרים הספציפיים שציינתי. כאמור, בחנויות החלפים ששאלתי, לא שמעו עליהם מימיהם.

אם יש לכם מוצרים ספציפיים נוספים שמתאימים מניסיון לגירוז החלקים בטיפול בלמים אשמח לשמוע. גם אשמח לקבל המלצה על מקום לרכישת גומיות חדשות לקליפר (אצל ספקי גומי לרכב שבדקתי עמם לא היו כאלה).

עריכה אחרונה על ידי carrano
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל יופי של תחקיר! מנסיוני בפורומים הרוסיים ניתן למצוא מידע טכני ברמה גבוהה מאוד.

חילקת יפה את ה"קבוצות" והצורך בגריזים שונים לכל מטרה במערכת הבלימה.

לפני שארשום את דעתי בעניין אציין שתמיד מומלץ להשתמש בגריז המקורי והייעודי של היצרן או לפחות להישמע להוראותיו בנושא.

 

לעניין גירוז אוזני רפידת הבלמים וגב הרפידה - גריז נחושת יעשה את העבודה. הגריז הזה מופיע כמתאים לשימוש הנ"ל בספרות יצרן מקורית (של טויוטה במקרה שראיתי) וגם אפילו האיור שיש על הגריז נחושת של ליקווי מולי הוא גב של רפידת בלם.

יותר חשוב לדאוג להרכיב את פחית המתכת על גב הרפידה החדשה על מנת למנוע שריקות, למרות שיש רפידות איכותיות שמגיעות עם חומר לבידוד הרעשים כבר על גב הרפידה.

 

לעניין גירוז מובילי הקאליפר - אני עדיין חלוק מהו הגריז הכי נכון לשימוש, בעיקר בגלל החשש מהתנפחות הגרמושקות, אבל כנראה שכל גריז "אדום" (גריז על בסיס ליתיום שעמיד בטמפ' גבוהה) יתאים למשימה. גריז ייעודי כמו הסגול של פרמטקס יהיה כנראה עדיף, אבל אני לא חושב שהוא MUST. כמובן שלפני מריחת הגריז החדש יש לנקות את שאריות הגריז הישן מהפין ומהצילינדר שלו, ספריי קרבורטורים / בלמים עושה יופי של עבודה בעניין הזה.

 

לעניין גירוז בוכנת הקאליפר - ניתן להשיג בארץ את ה

ATE Bremszylinderpaste (גריז לבוכנת הבלם). לא טרחתי לברר אם קיימים עוד גריזים ייעודיים לכך, אבל מצד שני כאשר קונים קיט לשיפוץ הבוכנה בדרך כלל הוא יגיע עם שקית קטנה של גריז מתאים.

אני משער שיש יצרני רכב שמוכרים קיט שיפוץ קליפר מקורי, אבל אם אין כזה אז ניתן לרכוש ברשת קיט של חברת Febest שמייצרת קיטים כאלו לרוב הרכבים בשוק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

לפי חוות דעת ביוטיוב של עם ניסיון הגריז הסגול של permatex לא מתאים למובילי קליפר,הוא מתקשה והמובילים של הקליפר ניתפסים.

מומלץ לעבוד עם הסיליקון גריז של 3M שהוא יקר או של sil glyde שהוא זול יותר לפינים של הקליפר.

מי שמרח את הגריז הסגול שיצפה לבעיות.

עריכה אחרונה לפני 15 דקות על ידי levy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בנושא כל הגירוזי בלמים. ראיתי בשטיפת מכוניות. הם מכניסים את הצינור מים בגלגל בצלחת בלם ל-20 שניות. מוציאים את כל השחור מהצלחות. וגם מנקים את הג'אנט. מה שבטוח שגם כל הגירוזים למיניהם ירדו. אז מה זה נותן לשים אותם. אם אחרי כמה חודשים הם כבר לא קיימים?

מה גם  שראיתי מוסכים. אף אחד לא טורח לגרז. שלא נדבר שלא מנקים כלום. ישר מחליפים רפידות וסוגרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שטיפה לדעתי זה לא יורד כל כך מהר, גם הג'אנט מכסה חלק מהבלמים.

לגבי גירוזים, 30 שנה בביקור במגוון מוסכים אף אחד לא גירז לי ושמו לי רפידות עלומות שם בגלל זה התחלתי לעשות בלמים לבד.

עריכה אחרונה על ידי levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני מכיר גריז נחושת זה לאחורה של הרפידות (עדיף לא ליתיום ודברים אחרים כי הם פחות עמידים בחום)

והגריז של המובילי קאליפרים אמור להיות גריז סיליקון, מהסיבות שהוא עמיד לחום גבוה ולא הורס את הגומי שמגן על המובילים

שוא די יקר (60 שקל ל14 גרם) אבל משתמשים בכמות קטנה וגם בה פעם בכמה שנים אז לא נורא. צירפתי באיזה אני משתמש.

אני יודע שיש גם גריז ירוק סינטטי שאמור להיות מתאים ועולה בערך חצי אבל אני מעדיף סיליקון.

 

 

Screenshot_2023-06-25-17-26-47-836_com.miui.gallery.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...