Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובראו BRZ - התרשמות אישית מרכב עם אופי


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 2398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קחו את הכל בפרופרוציות, הדבר הראשון שאמרתי הוא שזה לא דיל ברייקר, סתם מבאס לשים 230K ש"ח על אינטריור שכמו שהיו אומרים עלי המורים באסיפות הורים, "הוא יכול כ"כ הרבה יותר..."

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין לי נטייה לכתוב שטויות על בסיס פנטזיות, כמו זו שמחפשת חזירים קפיטליסטים שגוזלים את הכסף מהמסכנים שקונים BRZ.

 

הנה לגבי איך פיאט הצילה את המיאטה:

 

http://www.detroitnews.com/story/business/autos/chrysler/2016/06/20/payne-fiat-saved-mazdas-miata/86161468/

 

על התמחור של רכבים בידי יבואנים בארץ:

 

http://m.ynet.co.il/Articles/4033461

 

וגם מתוך שיחה עם יבואנים לגבי תמחור.

 

שאלות?

 

הכתבה מynet לא מדברת על רכבים מיוחדים כלל.

יש לך מידע בכמה היבואן רוכש את המיאטה? אם לא הקביעה שלך לא מבוססת.

המיאטה היא דוגמה טובה יותר מהbrz כי היא נמכרת בארץ כבר תקופה די ארוכה ואפשר לראות את הקפיצה במחיר מרמות של כ150-160 אלף שקל ל220.

המחיר שלה בחול מצד שני לא השתנה כמעט.

 

אז אתה טוען שפתאום במאזדה התהפכו ושינו את התמחור, יכול להיות. זו טענה הגיונית אבל בטוח לא אמת אחת כמו שאתה מנסה לתאר.

גם בצע כסף היא טענה הגיונית ואני יותר נוטה אליה. אחרי הכל כולנו רודפי בצע.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך יש מושג?

 

לרוב המחירים שאותם משלם היצרן בישראל נגזרים מהכמות אליה הם מוכנים להתחייב. ב-BRZ הם מביאים יחידות בודדות שבטוח יימכרו, ולא מתחייבים לכמות. ב-2016 נמכרו 8 יחידות. ב-2017 נמסרו 16 עד אוקטובר, ואני בספק שהמספר הזה יעלה, כי בטח יחכו עם המסירות לינואר. אלה גם לא מספרי עתק, והם עדיין מחייבים את היבואן להיערכות לוגיסטית, אימון מכונאים, ספרות מקצועית ומערך חלפים.

 

יש כאן איזושהי נטיה קומוניסטית להאשים את היבואן בהכל. זה לא שהיבואן צח כשלג, אלא שאלה השיקולים שלו, וגם אם אני חושב שהברז צריכה לעלות 180K לידנית, אותי שכחו לשאול.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה מynet לא מדברת על רכבים מיוחדים כלל.

 

תקרא שוב את מה שכתבתי, ותנסה לעקוב אחרי הרציונאל.

 

יש לך מידע בכמה היבואן רוכש את המיאטה? אם לא הקביעה שלך לא מבוססת.

 

בניגוד אליך, אני הצגתי מידע ורציונאל, שקודם כל, בכלל לא מתייחס למיאטה, אלא ל-BRZ, אבל כולל 3 אלמנטים - מחיר קנייה, עלות ייבוא של רכב ייחודי לעומת הכמות, וקשיחות הביקוש.

העיסוק בחמדנות זה עניין לממורמרים שחושבים שהעולם חייב להם משהו, שזה עוד מובן כשעוסקים בדיור בר השגה, אבל שקשה לי להבין אותו כשעוסקים במוצרי תענוגות לבעלי אמצעים.

 

ולבסוף, לא הבאת שום הוכחה למחיר הקודם של המיאטה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאלו לא הצגת שום מידע שתומך בטענה שלך רק השערות ורציונל. הרציונל שלי לא פחות לגיטימי משלך פשוט שונה וגם המסקנות שלנו.

 

RK לא טענתי לרגע שמה שאני אומר הוא עובדה מוגמרת כמו הבחור השני פה בשרשור. ההסברים שלך טובים ויפים עדיין המיאטה נמכרה פה בעבר במחיר נמוך בהרבה. רכב קצת פחות פרקטי מהברז, זה אומר שהטענות שלך הגיוניות אבל הם לא בטוח ההסבר.

 

יבגניפ זה אומנם היה מזמן אבל הנה:

http://m.ynet.co.il/Articles/2046335

 

מדובר בדגם האוטומטי, אם זה לא מספיק אפשר להשקיע עוד מאמץ ולמצוא מבחן מהשנים האלה של הדגם הידני, אולי הוא אפילו היה זול יותר.

 

למי שיטען אינפלציה או שער היין הנה מבחן מתחילת 2004 של המאזדה 3. מצויינים שם מחירים:

2.0 - 137 אלף שקלים

1.6 - 125.

http://m.ynet.co.il/Articles/2878476

 

אותו יין ואותו יבואן(כמעט), מה השתנה הלילה הזה? אולי צורך בדיווידנדים?

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרקש, הרציונאל לא רק שלו. מה שהוא אומר ששמע מיבואנים, שמעתי גם מאנשים אחרים שיצא להם לדבר עם נציגי יבואנים.

 

לגבי המיאטה - קודם כל, הטענה על השינוי בשערי המטבע כן עלתה בסוף ימי חייה של ה-nc.

גם אם נשים את זה בצד, מחיפוש קצר נראה שגם במחירי חול ה-nd יקרה באיזה 4-5000 דולר ממה שהייתה ה-nb לגרסאות בסיס. והמיאטה, כמו כנראה כל רכב אחר, מגיעה לפה ברמת גימור \ אבזור ספציפית, שגם זה משפיע על המחיר הסופי, ומקשה על ההשוואה שאתה מבצע. אני גם לא יודע אם במקרה שלה היבואן יכול לבנות גרסה ערומה יותר מול היצרן, ולמכור כאן רכב זול יותר. וגם זה הימור, כי גם ברכבי נהיגה טהורים, על הנייר כולם קונים רכב בשביל החוויה, אבל מעשית עדיין יהיו כאלו שיפסלו אותו בגלל מה שפאלו ובגירה התווכחו עליו בעמוד הקודם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך יש מושג?

 

לרוב המחירים שאותם משלם היצרן בישראל נגזרים מהכמות אליה הם מוכנים להתחייב. ב-BRZ הם מביאים יחידות בודדות שבטוח יימכרו, ולא מתחייבים לכמות. ב-2016 נמכרו 8 יחידות. ב-2017 נמסרו 16 עד אוקטובר, ואני בספק שהמספר הזה יעלה, כי בטח יחכו עם המסירות לינואר. אלה גם לא מספרי עתק, והם עדיין מחייבים את היבואן להיערכות לוגיסטית, אימון מכונאים, ספרות מקצועית ומערך חלפים.

 

יש כאן איזושהי נטיה קומוניסטית להאשים את היבואן בהכל. זה לא שהיבואן צח כשלג, אלא שאלה השיקולים שלו, וגם אם אני חושב שהברז צריכה לעלות 180K לידנית, אותי שכחו לשאול.

 

אמן. דברי חוכמה.

כל מחיר הוא עניין של היצע וביקוש. 2 רכבים בחודש, כאשר הם כבר מוזמנים מראש אז כנמראה שזה המחיר . לא חושב שהיבואן חושב על אלו שאומרים שאם המחיר לא יהיה 40 פחות אז שיחפשו אותו.. אז הוא לא מחפש אותו.

 

במקרה אני עושה פרוייקט גדול במחסן חלפים של יבואן גדול ופתאום אני קולט מה המשמעות להחזיק חלפים ולנהל מערך לוגיסטי והטסות אוויריות כשחסר .. לעשרות דגמים. תמיד תזכרו שהמחיר שאנחנו משלמים כולל כמעט 100 אחוז מס לטובת כחלון והפזרנות שהוא מגלה פתאום..

עדיין חוזר ואומר, מי שרוצה להינות מביצועים וגם אוהב לשדרג ולהתחדש ולהתרגש כל פעם ממשהו חדש.. זה הרכב. זה לא נגמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאלו לא הצגת שום מידע שתומך בטענה שלך רק השערות ורציונל. הרציונל שלי לא פחות לגיטימי משלך פשוט שונה וגם המסקנות שלנו.

 

RK לא טענתי לרגע שמה שאני אומר הוא עובדה מוגמרת כמו הבחור השני פה בשרשור. ההסברים שלך טובים ויפים עדיין המיאטה נמכרה פה בעבר במחיר נמוך בהרבה. רכב קצת פחות פרקטי מהברז, זה אומר שהטענות שלך הגיוניות אבל הם לא בטוח ההסבר.

 

יבגניפ זה אומנם היה מזמן אבל הנה:

http://m.ynet.co.il/Articles/2046335

 

מדובר בדגם האוטומטי, אם זה לא מספיק אפשר להשקיע עוד מאמץ ולמצוא מבחן מהשנים האלה של הדגם הידני, אולי הוא אפילו היה זול יותר.

 

למי שיטען אינפלציה או שער היין הנה מבחן מתחילת 2004 של המאזדה 3. מצויינים שם מחירים:

2.0 - 137 אלף שקלים

1.6 - 125.

http://m.ynet.co.il/Articles/2878476

 

אותו יין ואותו יבואן(כמעט), מה השתנה הלילה הזה? אולי צורך בדיווידנדים?

בזמנים שאתה מדבר עליהם היה לי שיער על הראש. הרבה השתנה במחירי מכוניות מאז, כולל של המיאטה, וכמו שאמרו לך - לא רק בארץ.

 

המחירים כאן גבוהים בראש ובראשונה בגלל המיסוי, וכל עוד לא יהיה שינוי במאמצי גביה במגזרים שמסורתית לא משלמים, ימשיכו לגבות היכן שזה נגיש. אבל זה לשרשור הפוליטי ובכל מקרה, מכוניות ספורט הן לא טסט-קייס טוב לתיאוריות צדק חברתי.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK לא טענתי לרגע שמה שאני אומר הוא עובדה מוגמרת כמו הבחור השני פה בשרשור. ההסברים שלך טובים ויפים עדיין המיאטה נמכרה פה בעבר במחיר נמוך בהרבה. רכב קצת פחות פרקטי מהברז, זה אומר שהטענות שלך הגיוניות אבל הם לא בטוח ההסבר.

 

יבגניפ זה אומנם היה מזמן אבל הנה:

http://m.ynet.co.il/Articles/2046335

 

מדובר בדגם האוטומטי, אם זה לא מספיק אפשר להשקיע עוד מאמץ ולמצוא מבחן מהשנים האלה של הדגם הידני, אולי הוא אפילו היה זול יותר.

 

למי שיטען אינפלציה או שער היין הנה מבחן מתחילת 2004 של המאזדה 3. מצויינים שם מחירים:

2.0 - 137 אלף שקלים

1.6 - 125.

http://m.ynet.co.il/Articles/2878476

 

אותו יין ואותו יבואן(כמעט), מה השתנה הלילה הזה? אולי צורך בדיווידנדים?

 

הטענה שהמיאטה משפרת את משיכת הדיבידנדים היא כל כך הדיוטית, שפשוט קשה להתחיל דיון רציני מהשטויות האלו.

 

כמו שנאמר - הפוך גוטה, הפוך!

 

מה שמדהים בנתונים שהבאת זה שמחיר המשפחתיות ירד בכ-20% מאז 2003, במונחים ריאלים. ותמה אני, למה אני לא שומע תשואות מצידך לנדיבות הזו של היבואנים?

אז היום הם לוקחים איזה 30% יותר על צעצוע לעשירים, אבל... המשפחתיות הוזלו דרמטית.

 

אז איפה החמדנות כאן?

 

האמת שיש לזה הסבר כלכלי, ולא אמוציונאלי, אבל בשביל זה צריך להפעיל את השכל, ללכת ליידע, ולחשוב מה נשתנה ולמה.

 

אם נחזור למיאטה, בערכים של היום מחירה של מיאטה 2003 הוא כ-190 אלף ש"ח. מחיר מצויין. למעשה, מחיר חסר תקדים בתולדות רכבי הספורט בארץ. מחיר כ"כ טוב, שבקושי ייבאו את הרכב במחיר הזה...

כלומר, בקושי נמכרה, גם אז, והמחיר הזה, כמו הייבוא, נעלם. אולי כי הביקוש איננו (כמו שאמרתי, עקומת ביקוש קשיחה) ואולי ליבואן לא באמת היה שווה להתעסק איתה במחיר הזה ואולי זה היה מחיר זמני בשל הזדמנות קנייה. כך או כך, זה לא מחיר שהצליח להבטיח ייבוא סדיר של המיאטה לכל חפץ, ומכאן, מחיר לא ריאלי.

ה-NC נמכרה בהתחלה יותר טוב, קצת יותר יקרה (בערך ב-20%), ושוב... המכירות לא החזיקו והיבואן הפסיק לטרוח, כי לא היה שווה לו (דבר אחד ברור, מה שעושה כסף - מביאים). האוטו פשוט לא נמכר.

 

כך או כך, כמה מכוניות בודדות שנמכרות פה ושם לא מספיקות כדי לבנות תיאוריות קונספירציה של סוציאליזם דמיקולו, על יבואנים שעושים קופה על חשבון צרכני המיאטה המוחלשים. המחיר היום הוא מחיר שבו הרכב לא כדאי לקנייה, אבל זה המחיר הריאלי למיאטה בארץ, כי אחרת היא פשוט לא שווה ליבואן את הטירחה, ואי אפשר לאמר שהוא לא ניסה.

 

זה לא שאני ממליץ לקנות מיאטה. אני חושב שהיא לא שווה את הכסף וזו טעות לקנות מוצר במחיר יקר מדי, אבל כל הפנטזיה על ישיבות דירקטוריון בהם דנים במכירות של כמה רכבים בודדים במונחים של משיכת דבידנד... מגוחכת.

זו פשוט מכונית בלי דרישה ויש לה מחיר של מוצר ייחודי עם דרישה דלה, מחיר יקר, למשוגעים בלבד.

 

זה השוק.

זה מה יש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הניתוח שלך לא מדויק - אתה מסתכל על מחיר הרכישה בלבד ומתעלם ממחיר הרכישה ה"אמיתי" (ירידת ערך ע"פ זמן התחזוקה בהורדת תשואה אלטרנטיבית / ריבית על המימון על ההפרש בין המחיר הזה למחיר האלטרנטיבה), וכשמפקטרים את זה פנימה מגלים שהמיאטה(/BRZ) אינה רכב "למשוגעים בלבד" ברמה הכלכלית נטו... באופן פרדוקסלי, אם מסתכלים על הNC כמקרה בוחן, הרכב די זול בגלל הייחוד שלו בשוק.

 

יש כאן מעין פרדוקס כלכלי:

בגלל עלויות הייבוא (לכאורה) מביאים מס' יחידות מועט

בגלל שיש מס' יח' מועט ומס' אפשרויות מצומצם ל budget rwd coupe - מס' האקזמפלרים בשוק דל

בגלל שיש ביקוש ער מצד חובבי הרכב בשוק היד 2, ירידת הערך קטנה

 

וכך יוצא שממחיר רכישה מופרז, עדיין מקבלים רכב בעלויות (פסאודו-)שפויות...

זה כמובן עלול להתנפץ אם פתאום השוק יוצף ברודסטרים, או אם פתאום אף אחד לא יתעניין בסגמנט, אבל אף אחד מהנ"ל לא נראה כמו סכנה אמיתית.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכך יוצא שממחיר רכישה מופרז, עדיין מקבלים רכב בעלויות (פסאודו-)שפויות...

 

תבדוק כמה עולה לבטח גג סמרטוט... לפני שאתה מכריז על שפיות.

 

תראה, עם כל הכבוד לשמירת הערך, אני לא יודע כמה ממנה נשמר לקונה הראשון.

בסופו של דבר, כמו כל רכב נישתי ביותר, קשה לצפות ירידת ערך. מהניסיון שלי, רכבים מעוטי נוכחות נמכרים בקלילות (פיאט קופה, טווינגו) וחלקם הופכים ללהיט יד שנייה (פיאט קופה, טווינגו...), אבל לא חושב שזה משפיע על התמחור של רכב חדש.

 

העניין הוא שהמיאטה היא לא דוגמא לכלום. גם אם היבואן עושה על כל אחת שנמכרת איזה 30-40 אלף ש"ח יותר מאשר אם התמחור היה נשמר כשהיה, עדיין מדובר על עשירית אחוז מהכנסותיו. הרכב הזה זניח לחלוטין מבחינת הפעילות שלו, לכן לטעון פה לאיזו "חמדנות" זה מגוחך. זה בכלל מפתיע שהיבואן בכלל טורח לייבא אותו, בכל מחיר...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין לגבי הדיווידנד נאמר בהלצה. תאמין לי שאני לא חושב שגיל אגמון בונה על החזר ההלוואה שלו מדיווידנדים על מכירות מיאטה. דרך אגב אני נותן הרבה קרדיט לגיל אגמון אני חושב שהוא איש עסקים מאוד מאוד חכם.

לגבי הטענה שעלתה פה על עליה של מחיר המיאטה במהלך השנים. עשיתי בדיקה מאוד מאוד בסיסית. מיאטה NA בסיסית נמכרה בזמנו ב13800$ לפי מקור בגוגל. השתמשתי בעוד כלי שמצאתי בגוגל כדי לבדוק כמה שווים אותם 13800$ היום ובמקרה התקבל הסכום של 25200$ שזה פחות או יותר המחיר של מיאטה ND בסיסית היום.

 

אז אני לא רואה שמחיר הדגם עלה במונחים של כסף בחו"ל. השאלה למה הוא עלה כאן, אולי אינפלציה, אולי שערי מטבע, אולי מיסוי. לפחות לגבי שתיים מהטענות אפשר לפסול אותן כנראה.

אתה טוען שמחיר המשפחתיות ירד בגלל טוב לבם של היבואנים? אולי יש סיבה אחרת?

בנוסף אם תסתכל מה קרה לשער היין מינואר 2010 לפחות לפי ביזפורטל הוא ירד ב33%.

מה קרה לשער היורו בשנים האלו? אז אולי כדאי שתבדוק שוב האם מחיר המשפחתיות עלה או ירד, לא בטוח שהמספרים שהצגת קודם נכונים.

 

בכל מקרה כל הטענות לגבי שערי מטבע, שינוי בתמחור הדגם בחו"ל ומיסוי קצת לא מתיישבות עם המציאות.

אני משער שהיבואן לא ממש בונה על המיאטה בתזרים שלו, זה עדיין לא אומר שהוא לא עושה רווח יפה מאוד על כל חתיכה, זה עדיין לא אומר שגם ב180K הוא היה מרוויח עליה יופי. כמובן שזכותו לתמחר איך שבא לו, כל עוד יש אנשים שקונים למה לא בעצם?

הבעיה מבחינתי היא בגלל הקונספט של הרכב הזה, רודסטר זול ונגיש, כנ"ל אצל הBRZ, וכשיש סיכוי שהיבואן מחליט לקחת את המרווח שנוצר עקב הקונספט הזה ולמקסם את הרווחים שלו אני מגדיר את זה כרדיפת בצע, למרות שכפי שהזכרתי במשפט הקודם זה מונח לא ממש רלוונטי בעסקים, והחלק של הרכבים האלה בתזרים שלו הוא שולי בהחלט.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרקש, מה שאמרת זה:

 

"אני יודע שזאת לא רדיפת בצע, אבל זאת רדיפת בצע".

 

כמו שאמר ג'וני קוקרן בסאות'פארק, it does not make sense!

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק כמה עולה לבטח גג סמרטוט... לפני שאתה מכריז על שפיות.

 

תראה, עם כל הכבוד לשמירת הערך, אני לא יודע כמה ממנה נשמר לקונה הראשון.

בסופו של דבר, כמו כל רכב נישתי ביותר, קשה לצפות ירידת ערך. מהניסיון שלי, רכבים מעוטי נוכחות נמכרים בקלילות (פיאט קופה, טווינגו) וחלקם הופכים ללהיט יד שנייה (פיאט קופה, טווינגו...), אבל לא חושב שזה משפיע על התמחור של רכב חדש.

הטענה של אור דווקא אינה משוללת הגיון.

 

קודם כל, אף אחד לא מכריח אותך לעשות ביטוח. אבל לא נהיה קטנוניים - רוב האנשים כן מבטחים. לכן, ניקח כדוגמא סובארו BRZ - אני מניח שיותר זול לבטח אותה מאשר מיאטה. לצרכן, כעבור 3 שנים, ייתכן שסובארו ברז תעלה פחות מאשר פיג'ו 308 GTI למרות שהסובארו יקרה יותר לרכישה, בעיקר בזכות שמירת הערך וסחירות טובה יותר.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...