Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 3008 פרימיום דיזל - נסיעת מבחן קצרה ואנליזה ארוכה


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 2438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור בעלים מאוד מרוצים של פריוס 2007 שנקנתה כחדשה, כמובן שהפריוס היתה מועמדת.

הבעייה הגדולה עם הדור הרביעי של הפריוס הוא שהוא צפו; משמעותית מהדורות הקודמים. הדור השני של הפריוס הוא רכב מרווח במיוחד ל-4 נוסעים עם מרווח רגליים ענק מאחור. הדור הרביעי של הפריוס קיצץ 13.2 ס"מ ממרווח הרגליים (33.4 אינץ' לעומת 38.6 בדור השני). הנתון הזה מדהים בהתחשב בכך שלא היה שינוי בבסיס הגלגלים (במאמר מוסגר - רצוי שכתבי הרכב יסתכלו על נתוני מרווח הפנים עצמם ולא על בסיס הגלגלים כשהם באים להעריך מרווח פנים של רכב).

הבעייה המציקה ביותר באוריס היא הצפיפות שלה. למעשה, בניגוד לתוכניות המקוריות, האוריס תהיה זו שתוחלף ולא הפריוס (הותיקה בהרבה), במיוחד בשל העובדה הזו.

כך שהפריוס נפסלה בשל הצפיפות, בשל המחסור בפתחי אורור מאחור, בשל הגובה הנמוך, ובשל העובדה שהיא חסרה חלק ממערכות הבטיחות שיש במכוניות האחרות שהזכרתי.

 

אאוטלנדר PHEV מתומחר באופן שערורייתי, במיוחד בהתחשב במיסוי הנמוך עליו. בנוסף, אין לו מערכת לתיקון היגוי בסטיה מנתיב ולא פתחי מיזוג מאחור. לא נכנסתי לניתוח יותר עמוק שלו - כי הוא נפסל כבר על דברים אלה.

 

אגב, עוד מכונית שצפויה להגיע בטווח היחסית קרוב, ועשויה להיות רלוונטית בליסינג היא הסקודה קארוק. בטווח הקצת יותר רחוק גם ה-C5 aircross עשוייה להתגלות כמעניינת ואולי אפילו וולוו XC40 בתמחור נכון. לא בטוח שיש לי כל כך הרבה סבלנות :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן גם מניסיון אישי שלי, המרחב במושב האחורי בפריוס דור 3 היה ענק, בפריוס דור 4 הפך לצפוף.

 

מצד שני תנוחת הנהיגה בפריוס דור 3 הייתה זוועתית לדעתי, אי אפשר ל"נהוג" ברכב הזה אלא רק ל"נווט" אותו ורמת החומרים הייתה מתחת לכל ביקורת.

 

לפחות חל שיפור בנושאים האלה בדור 4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הזכרת את השור השלישי של הפריוס - מעניין שההרעה במרווח של המושב האחורי היתה הדרגתית והוא בדיוק באמצע בין הדור השני והרביעי עם 36 אינץ'.

לגביי איכות החומרים - אחד הנושאים הכי אובר- רייטד לדעתי בבחינת מכוניות. אפשר לחשוב שמלטפים את הדשבורד כל יום. מעניין אותי רק איך מרגישים ההגה, המשענות וסף החלון עליו אני משעין את היד. האוירה צריכה להיות נעימה אבל מצידי שהדשבורד ערגיש כמו נייר זכוכית (כל עוד זה נראה טוב, קל לניקוי ועמיד בפני פגעים לאורך זמן). שכרתי בקפריסין פוקוס שהיתה כבר בת מספר שנים - והכל היה עשוי מחומרים רכים - אבל כבר החלו סימני בליה במספר מקומות.

 

עוד 2 נקודות לגביי ה-3008:

חששתי ממערכת השליטה הדיגיטלית על המיזוג - אבל מצאתי את זה סופר נוח ואינטואיטיבי.

נכנסתי למוסך של הסוכנות כדי לברר עלויות טיפולים שוטפים ובלאי (ברקסים).

נתקלתי ביחס לא שירותי ולא מקצועי - מהפקידות וממנהל השירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בשני הרכבים הנ״ל אני גם חששתי מהגג הפנורמי. הכיסוי ב- 3008 עשוי מבד לא אטום לחלוטין (וכנראה שאין בשום רכב בד אטום לגמרי מאחר ומדובר בבד דק יחסית), אחד מרוכשי ה- 3008 בקבוצת הרכישה שהתארגנה בפורום שרכש את דגם הפרימיום ציין שהדבר לא מהווה בעיה ואין חדירת חום ואולם מתמונות שראיתי החלק של בד הכיסוי במצבו הסגור מואר יחסית לחלקים ללא הגג הפנורמי, משמע יש כניסת שמש מסויימת ואני לא מעוניין בשום כניסת שמש.

 

משער שאתה מתכוון אליי. אוסיף ואומר שמעבר לבד היחסית צפוף בוילון הגג(יחסית לרכבים אחרים שזה יותר רשת מאשר בד) החלון עצמו גם מושחר מה שמפחית עוד יותר את חדירת השמש.

 

בסופ"ש האחרון ירדתי לאילת עם הרכב, גם ההלוך וגם החזור נעשו בשעות הכי חמות(בחזור יצאתי כשמד הטמפ' הציג 44 מעלות) ואני אומר שוב, אין שום בעיה של חום מהגג והמזגן עושה את עבודתו נאמנה, היה נעים ולעתים הייתי צריך להעלות את הטמפ' כי היה קר מדיי(ואני אחד שסובל מחום).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות התייחסות של מישהו בשרשור אחר בפורום, הסתכלתי על האאודי Q2 Icon, והופתעתי לגלות שדוקא הגרסא המוזלת, שמחירה כמחיר ה-3008, כוללת כבר כמעט את כל מערכות הבטיחות האקטיביות שאני מעוניין בהן, במיוחד מדובר על מצב זחילת פקקים ושמירה על אמצע הנתיב שאין ב-3008.

מבחינת בטיחות חסרות לה שמירה על נתיב בפקקים, מראה מתכהה, מצלמת רוורס והתרעה על תנועה חוצה מאחור. יתכן שלפחות שתי הפונקציות האחרונות קיימות - זה קיים בחו"ל - אבל אין אזכור בעברית והאתר של אאודי ישראל כל כך מביש וחסר פרטים שלא אתפלא אם זה פשוט הושמט. לגביי מצלמת הרוורס, היא אפילו מצויינת כאופציונלית בדירוג משרד התחבורה (יחד עם כל שאר מערכות הבטיחות של ה-Icon, אך לא כתוב עליה כלום במפרט.

 

יהיה מעניין לבחון אותה, למרות שרשימת החסרונות שלה לא קצרה: בנוסף לאביזרי הבטיחות החסרים שהוזכרו אין פתחי מיזוג מאחור ומרווח הגחון שלה כמו של משפחתית (14.7 ס"מ, לעומת 14 באיוניק).

עוד דבר שאצטרך לוודא הוא שמערכת המיזוג נשארת בסחרור פנימי, ולא עוברת להכנסת אויר מבחוץ מרצונה החופשי. למכוניות ואג יש נטיה לעשות זאת וזה בלתי נסבל בעיני (אני שונא ריחות אגזוז ואף אחד לא ישכנע אותי שיותר בריא לי לנשום פליטת אגזוזים מקצת CO2 עודף).

בנוסף, מערכת ההנעה מהווה חסרון בעיני (DSG7, ובנוסף אני חושש ששילוב המנוע גיר פחות חלק ממה שאני אוהב, במיוחד לאחר עשרות אלפי ק"מ) וגם היבואן איננו אהוד עליי.

למרות הכל, יהיה מעניין לבצע נסיעת מבחן, לבחון את המרווח במושב האחורי ולברר מה ההצעות על הרכב במסגרת מכירת 72 השעות בשבוע הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המרווח במושב האחורי לא גדול יותר מכל סופר מיני ממוצעת, אם זה מספק אותך אז סבבה, אבל להשוות אותה ל-3008 או כל ג׳יפון אחר בקבוצה זה לא בדיוק השוואה נכונה.

אני בחנתי אותה ומצאתי אותה צפופה מאוד ודיי פשוטה מבפנים, מלבד סמל אין לה שום דבר בעיני.

אפילו ה-Q3 צפופה מאחור ביחס לשאר הג׳יפונים ורק מה-Q5 מתחיל להרגיש מרווח ומתחילים להרגיש את ה״פרימיום״.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...