Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הידעתם? כשאתם קונים רכב חדש אחד, אתם בעצם משלמים על שניים


mrPinky
שימו לב! השרשור הזה בן 2565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניתן לדון על שתי הגישות וכנראה שלא נגיע להחלטה (גם טובי הכלכלנים לא הגיעו להסכמה עד היום).

הגדלת הנסועה בגלל הפחתת (או ביטול) מחיר הדלק, מהיכרות אישית מדובר באגדה אורבנית.

אני לא נוסע יותר בגלל שהדלק שלי בחינם (6 שנות וותק בליסינג), כל מי שאני מכיר שיש לו ליסינג מתנהג די אותו דבר כמו עם הרכב הפרטי שהיה לו קודם.

מספר ה-"ילדים" שנוסעים יותר כי הדלק זול ולא כי צריך הוא לא גבוה מספיק כדי להשפיע על הנסועה הכוללת בשוק.

הפרש הנסועה בין רכב ליסינג לבין רכב פרטי נובע בעיקר מנסיעות עבודה ולא מנסיעות פרטיות שלא לצורך.

מסכים. המסקנה לא נכונה. נכון, נהגי הליסינג נוסעים בממוצע יותר אבל זה לא בגלל שזה חינם (כי היום זה ממש לא במחיר שמשלמים) אלא פשוט בגלל שהמחיר ליסינג היום יקר (עם שווי שימוש) אז רק מי שנוסע הרבה לוקח ליסינג.... (אם לא היה אז הוא היה נוסע הרבה עם הרכב הפרטי)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אפשר לעצום את העיניים אך העובדות עדין שם:

 

 

1. המס יקר כי לישראל בעיות בטחון.

זה נשמע כאילו רק לנו יש צרות... אז זהו שלכל מדינה יש את הבעיות שלה כמו: איתני טבע, טופוגרפיה בעייתית, שטח עצום בפרופרציה לאכלוסיה וכו'.

בנוסף, ובניגוד למה שביבי מנסה שתחשבו, הוצאות הביטחון ב2017 יהיו 19.4% בלבד מסך ההוצאות, נתון שיורד כל שנה כבר מ2010.

דבר נוסף (ועם כל הצער) - בעיות אלו עוזרות לנו לייצא כמויות אדירות של ידע וטכנולוגיות בטחון. חברות ענק ועשרות אלפי עובדים בישראל מכניסים למדינה מיסי עתק כתוצאה מכך.

 

 

 

 

2. המס על הרכב עולה לנו מתחת לאף כל הזמן.

ב2015 ו-2017 התעדכן המיסוי הירוק על הרכב. בלי להיכנס לעומק "הוקשחו" הקריטריונים הבוחנים את רמת הזיהום של הרכב.

פעמיים קיבלנו עליות מחיר בשנתיים האחרונות הנובעות רק מהעלאת מיסוי.

החלק המעצבן ביותר זה המילים המטויכות "עדכון המס הירוק". "יענו אנחנו עושים את זה לטובתכם".

 

מה עם הדלק?

למעט החרגה קטנה ב2017, החלק של מיסוי מסך עלות הדלק עולה בהתמדה.

בנוסף, איך לעזעזל יש להם את החוצפה לגבות מאיתנו בלו ואז עוד לשלם על זה מע"מ??

 

 

 

3. רכב פרטי הוא לא מותרות.

גם במצב אוטופי בו התחבורה הציבורית תהיה מצוינת בישראל לא ניתן להגדיר רכב כמותרות.

לעולם לעולם לעולם התחבורה הציבורית לא תענה על הצרכים של כולם.

תמיד יהיו אנשים שיגורו ב"חורים", אנשים שחלק מעבודתם זה לתנייד, אנשים שצריכים להניח 3 ילדים שונים בשלושה גנים שונים ועוד להגיע לעבודה ב8 וחצי וכו'.

 

 

4. יהיו יותר כלי רכב על הכביש.

נכון, גם יהיו פחות טרנטות שיוצרות פקקים ועולים למשק ביוקר.

יהיו גם מכוניות בטוחות יותר.

יהיה גם לאנשים אפשרות להתרחק מהערים הגדולות.

 

5. יוקר הרכב חוזר אלינו מספר פעמים.

כי המימון הוא על סכום גבוה יותר.

כי הביטוח הוא בפרופורציה לשווי הרכב, ואנחנו משלמים על כך ביוקר.

כי מוצרים רבים במשק יקרים יותר - עלויות שכר גבוהות יותר, עלויות שינוע גבוהות יותר וכו'

 

 

6. אם יורידו מסי רכב יצטרכו להעלות במקום אחר.

כאשר מקצצים מיסים לא מורידים אותם ל-0 אלא ממתנים אותם.

בנוסף, בקיצוץ מיסים מתחומים נכונים נוצרת גדילה בקצב צימחת המשק.

פעמים רבות ההיסטוריה הראתה לנו שהורדת מיסים דווקא הביאה להכנסות גבוהות יותר של המדינה לאחר מספר שנים.

 

בכל השנים האחרונות חל גידול אסטרונומי ברווח ממיסי רכב (וכך גם הצפי הלאה).

אם המס על היה נכון אז ההכנסות מתחום הרכב היו בפרופרציה לגידול במס כלי הרכב, מה שלא כך במציאות.

אל

 

אין דרך יפה להסתכל על זה, אנחנו מקור הכנסה נוח וקל שיודע לסתום את הפה.

האנשים בחליפות מתנהגים בבריונות חזירית.

 

ben.jpg

עריכה אחרונה על ידי tepic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רוכשי הרכב בישראל באים מ"מגזר אחד בלבד"?

 

מעניין, איזה מיגזר זה?

נו באמת, כשאני אומר 'מגזר' אני מתכוון למגזר הנהגים, לא לשיוך עדתי/תרבותי.

אפשר לטעון שהמיסים על רכב ודלק הם שיוויוניים כי הם מאפשרים לגבות מס מאוכלוסיות שלא משלמות מיסים ישירים. אבל באותה מידה אפשר להטיל בלו על מים, חשמל וירקות.

שוב, החלוקה הזו במס תלויה בהחלטות הממשלה. ברור לכולם שבלו על מים לא יעבור בשלום, אבל העלאת הבלו על הדלק תתקבל במרמור מתחת לשפם ואדישות כללית, אז ברור שהממשלה תעדיף לחלוב את בעלי הרכבים למרות שכך נטל המס הכולל נופל על פחות אנשים ומחולק בצורה פחות שיוויונית.

 

Sent from my MI MAX using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק לדבר שטויות:

 

 

1. המס יקר כי לישראל בעיות בטחון.

זה נשמע כאילו רק לנו יש צרות... אז זהו שלכל מדינה יש את הבעיות שלה כמו: איתני טבע, טופוגרפיה בעייתית, שטח עצום בפרופרציה לאכלוסיה וכו'.

בנוסף, ובניגוד למה שביבי מנסה שתחשבו, הוצאות הביטחון ב2017 היו 19.4% בלבד מסך ההוצאות, נתון שיורד כל שנה כבר מ2010.

דבר נוסף (ועם כל הצער) - בעיות אלו עוזרות לנו לייצא כמויות אדירות של ידע וטכנולוגיות בטחון. חברות ענק ועשרות אלפי עובדים בישראל מכניסים למדינה מיסי עתק כתוצאה מכך.

 

 

 

שיעור תקציב הבטחון מתוך תקציב המדינה הוא פחות מחצי ממה שכתבת.

מה עוד ש 2017 רק החלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעור תקציב הבטחון מתוך תקציב המדינה הוא פחות מחצי ממה שכתבת.

מה עוד ש 2017 רק החלה

מצטער על הזנחת "י" - "יהיו". תקציב הבטחון מחושב קדימה. מקור:http://heb.inss.org.il/index.aspx?id=4354&articleid=12711
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מספיק עם אגדת אם יורידו מכאן אז צריך לקחת משם?

יש לך מאיכן להביא את המיליארדים שיחסרו?

ובא נגיד שהדלק יעלה חצי מהיום. נניח.

כמה כסף יחסך לנו בחודש ?

במקרה הטוב, 150-200 ש"ח.

ממש לא ישנה את חיינו מהקצה אל הקצה.

אבל לקופת האוצר יחסרו מילארדי שקלים שיצטרכו "להביא" אותם מאיזשהוא מקום.

אז יעלו מיסים במקום אחר.

זה מה שנקרא משחק בסכום 0.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מאיכן להביא את המיליארדים שיחסרו?

ובא נגיד שהדלק יעלה חצי מהיום. נניח.

כמה כסף יחסך לנו בחודש ?

במקרה הטוב, 150-200 ש"ח.

ממש לא ישנה את חיינו מהקצה אל הקצה.

אבל לקופת האוצר יחסרו מילארדי שקלים שיצטרכו "להביא" אותם מאיזשהוא מקום.

אז יעלו מיסים במקום אחר.

זה מה שנקרא משחק בסכום 0.

כי מיסים באים גם בצורות עקיפות.

 

דוגמא מעולם אחר.

מדוע מדינות מעודדות מס חברות נמוך? הרי כביכול זה חסר הגיון.

כי כך חברות מקומיות ישארו בארץ וכמו כן חברות זרות יבואו.

והחברות יבנו כאן בניינים, יזמינו שירותים וסחורות מחברות אחרות כאן, יעסיקו עוד עשרות אלפי עובדים שישלמו מס המדינה בעצמם וכו. זה נקרא צמיחה.

 

עכשיו נחזור לרכב.

הורדת מיסוי בתקווה לצמיחה צריך לעשות אחרי מחקר טוב ולכן לא אוכל לתת הצעה ספציפית, אך בוא נדבר היפוטטית.

אם יורידו את מס קנית הרכב אז:

1. אנשים שלא יכלו לרכוש רכב חדש יעשו זאת - וזה יכניס כסף.

2. אנשים רבים ימשיכו לקנות רכב באותו סכום (כעת זה יהיה מקטגוריה גבוה יותר) - הקיצוץ בהכנסות לא יהיה אדיר

3. יהיה צורך בשירותים מסביב שיתנו תעסוקה.

וכו'.

 

 

לא הכל זה ישר תן וקח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיסוי על דלק זה ישר תן וקח.

1. אחרי הגל הראשון של הרכישות, די מהר השוק יחזור למימדים הטבעיים שלו.

2. התשובה למעלה, רווח חד פעמי לרוב.

3. מכוניות חדשות אינן מתקלקלות, לרוב, ולפחות 3 שנים כל ענף הרכב יהיה מחוסר תעסוקה.

ועדיין לא ענית לי, מהיכן יגיעו עשרות המילארדים החסרים ?

לפי האנאלוגיה שלך, אפשר לבטל כליל את מס ההכנסה, כך לכולם יהיה יותר כסף וכולם יצרכו יותר.

זה נכון עד גבול מסויים שבה מגיעה נקודת האיזון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נחלום לרגע שמורידים את המס על הרכב ומורידים את הסיוע לאברכים בסכום דומה

 

וזו דוגמה להורדת מס מצד אחד והורדת הוצאה מצד שני אז אין צורך להטיל מיסים במקום אחר.

 

ניתן להוריד את המיסים על קבוצת הקטנטנות והעלאה מקבילה בסגמנט מכוניות המנהלים / הג'יפונים.

 

גם היום מכוניות היוקרה משלמות מס גבוה יותר.

 

העלו את המס על הסולר? העלו

 

ונתנו החזר למשתמשים העיסקיים.

 

כלומר ניתן להיות יצירתיים אם רוצים.

 

ניתן לקבוע סולם עדיפויות אחר לחסוך כאן להרחיב שם

 

חלק מקביעות האלה הם פוליטיות והסחטנות הינה מן הידועות.

 

כל מי שמתהלך בארץ רואה את מגרשי החניה המפוצצים ליד כל תחנת רכבת , כלומר חל שינוי מגמה בשימוש בתחבורה ציבורית, לא מספיק , לא עובד בשבת ועוד ועוד.

 

פעם פעם פעם המיסוי הלך לפי נפח מנוע ולפי משקל הרכב.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיסוי על דלק זה ישר תן וקח.

1. אחרי הגל הראשון של הרכישות, די מהר השוק יחזור למימדים הטבעיים שלו.

2. התשובה למעלה, רווח חד פעמי לרוב.

3. מכוניות חדשות אינן מתקלקלות, לרוב, ולפחות 3 שנים כל ענף הרכב יהיה מחוסר תעסוקה.

ועדיין לא ענית לי, מהיכן יגיעו עשרות המילארדים החסרים ?

לפי האנאלוגיה שלך, אפשר לבטל כליל את מס ההכנסה, כך לכולם יהיה יותר כסף וכולם יצרכו יותר.

זה נכון עד גבול מסויים שבה מגיעה נקודת האיזון.

חן בגלל זה לאורך כל התגובה כתבתי בצורה מאוד מסתייגת.

לכן גן כתבתי ב"צורה היפוטית" כדי להדגים את קו המחשבה ולא הצעה לפעולה. כל הכוונה היתה להראות ששיטת המחשבה היא לא "הורדנו XX מילארד שקל מיסים עכשיו מאיפה ניקח אותם", אלא מצב מורכב הרבה יותר.

 

אני (לשמתחי) לא האיש שאחראי במדינה על מחקרים מהסוג הנ"ל ואני לא הצעתי נקודה ספציפית להורדת מס - אלא רק קו חשיבה.

 

 

עם הכלים שלנו, לתת מקרים ותגובות זה לא יותר מלשחק בקקי ופיפי. (שגם זה נחמד לפעמים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל יבואן יש מתחרים ואתה יכול לרכוש רכב בעסקה שמתאימה לך.

 

נכון שאם תחליט שאתה חייב דווקא רכב מדגם X, אז כאן אין תחרות כי תחויב לרכוש אותו מיבואן אחד.

מצד שני, אם אחליט יום אחד שאני חייב לאכול בבוקר לחם דגנים וצימוקים רק של מאפיה מסוימת, זה יהפוך את כל הענף לבלתי תחרותי?

 

ההשוואה לא נכונה. השוואה יותר נכונה תהיה ל- אני רוצה לקנות TV של סמסונג מסוג X, המחיר לא התאים לי באחת הרשתות? בצד השני של הרחוב יש עוד 5 (רשתות) שישמחו לתחרות במחיר של הרשת הראשונה

 

כל עוד אנחנו רואים את אותו הרכב בדיוק נמכר דרך סוכניות הליסינג ב10K-40K פחות מסוכנויות היבואנים, אז אנחנו יודעים שיש מקום להוזלה. היבואנים שודדים את הלקוח הפרטי, אבל למה שלא ישדדו? יש מונופול, הממשלה לא מתפקדת, ואף אחד לא מנסה לעזור ללקוח הפרטי.

 

יצרנים לא מסכימים להפריד את המותגים שלהם בין יבואנים שונים? בסדר גמור, בינתיים היבואנים האלו זכו (צ'מפיון ודומיהם)

 

אבל למה לאפשר ל'דלק' גם את במוו, גם את מאזדה וגם את פורד, למה לאפשר לסמל"ת לייבא כל כך הרבה מותגים?

 

הלאה

 

למה לאפשר ליבואן לוותר מראש על השוק הפרטי, ולהתחרות רק בשוק הליסינג?

למה לא לאסור על היבואנים לתת הנחות מעל אחוז מסויים מהמחירון הרשמי?

זה יפתור את הפער העצום שיש בין המחיר לליסינג, לבין המחיר ללקוח הפרטי

עריכה אחרונה על ידי Gor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתרון יש לך, או שאתה עובד ברשות השניה וקיבלת משימה לצבור קליקים?

לי אין פתרון..

פשוט חשבתי לעצמי אם כבר פתחתי אשכול בוא נצרף את כל ה3 חלקים של הכתבה :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...