Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי, נמאס לי לחפש...(או: הסאגה ממשיכה- 106 ראלי...שווה מעל המחירון?)


Vovka
שימו לב! השרשור הזה בן 7033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 211
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה שמר , מצאתי חומר .

 

אגב בהקשר ל106 לדעתכם קיימת אחת תמימה שלא בוצע בה עוול ,נגיד עד יד שניה [דור ראשון] של אדם מסור ואמין שטיפל כראוי במכוניתו ? פשוט חבר שלי מתעקש שקיים דבר כזה [ועוד למכירה ] ושהוא מחכה רק להזדמנות שכזו כדי לקנות את הרכב במחיר מחירון [כן כן בטח מחירון .אם אחת דומה: יד 7 שפירקו לה את הצורה, מבקשים תמיד מעל למחירון .] פשוט אני מנסה לומר לו, ולהחדיר למוחו הקטן שירד מהעץ הגבוהה ושיחזור למציאות [הקשה והמעצבנת]. ושיתאפס -כי ניראה לי שדבר כזה קיים רק באגדות...

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגלוז אמר:

 

 

שאלת אותי אים אני מוכר ,ואמרתי לך מהתחלה : "לכל דבר יש מחיר" ,

ו-18 מעל לרכב שלי -היה המחיר.

 

 

אם אני מבין נכון אתה חושב שמחיר ריאלי לראלי שלך הוא 40K...

אני לא יודע איך להגיד לך את זה אבל אתה חי בסרט אחר לגמרי!

יש הבדל גדול בין לזרוק סתם מחיר לאויר כשאתה לא באמת רוצה למכור לבין מחיר ת'כלס כשאתה רוצה למכור.

הראלי שלך לא שווה 40K. כל מה שהשקעת באוטו על התחזוקה שלו לא רלבנטי, האוטו שלך עדיין סטדנרטי ברובו ואין שום סיבה לדרוש 40K על ראלי כמו שלך (גם לא 30K, אבל 30K יש מי שישלם...).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה בויכוח הזה משהו עקרוני ולו דווקא ויכוח על איכות השילדה המתקלפצת של הראלי.

 

תראו, יש בארץ מצב אבסורדי בו בן אדם אחד שולט בכל תחום עסקי המכוניות המשומשות.

לאדם הזה שאינו גוף ממשלתי או נתון לביקורת כלשהי יש כוח אדיר ביד , הוא יכול לשלוט למשל על איבוד הערך של רכב מסויים ובכך להאט את מכירותיו או להיפך, לשמור על רכב מסויים ובכך להפוך אותו לאוטו עדר, זה הרבה הרבה יותר מדי כוח בידיו של בן אדם אחד.

כל המצב הזה שבו אנשים קמים ועומדים נגדו היא בזכות העובדה שיש פה כמות לא קטנה של אנשים ש"התאגדה" להם נגד המחירון הלאומי שדיי מקפח את האינטרסים של האנשים האלה.

ואין בזה שום דבר רע, להיפך. כוח שוק נקבע על ידי ההיצע והביקוש בו , אם יש שני אנשים שחושבים ש 30K זה סכום מכובד בשביל לשלם על רכב שעושה X ו Y , מה טוב ! למה צריך להכניס למשוואה הזו את לוי יצחק ? (התשובה מיד ...)

אני באופן אישי חושב שזה שווה , בשביל האינטרסים שלי , שווה לשלם 30K על 106 ראלי שנת 97 , בשביל יוסי ומזל מדימונה זה לא שווה וזה לגיטימי , מה ללוי יצחק ולזה אין לי מושג , מי שרוצה לקנות ראלי במחיר שלוי יצחק מפרסם, שיקנה ממנו .

והנה התשובה , אומנם יש כאלה שיגידו שלוי יצחק אינו הפוסק המוחלט לענייני שווי הרכב שלהם אבל חברות הביטוח כן רואות בו כאוטוריטה למחיר הרכב שלכם.

בשביל לשנות את מצב המונופול האבסורדי הזה צריכים לקרות כמה דברים :

 

1. יש לפתוח את השוק לתחרות ולחייב את חברות הביטוח להתנתק מהמונופול הזה.

2. יש לאפשר לאנשים להעריך את הרכב שלהם לפי שמאי פרטי אל מול חברת הביטוח (אני יודע שזה קיים אבל לא כ"כ ישים) .

3. צריך לפקח על פעילות כזו או אחרת של קביעת מחירון , זה לא יכול להיות גחמותיו האישיות של איש זה או אחר , זה חייב להיות נוסחה קבועה והגיונית שצריכה לנמק כל מחיר ומחיר שהיא קובעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, אתם כ"כ מעצבנים שבא לי כבר להרביץ למישהוא (איפה החתול?).

הרכב הזה נמכר כחדש במחיר מסוים. בהתחשב בזה שהוא צרפתי,קומפקטי וספורטיבי נקבעה לו ירידת ערך מסוימת.זה המחיר שלו היום. זה לא יגואר קבריולט(כל דגם) או מרצדס GULL WING שהמחירון לא מפסיק לעלות, הדבר היחידי שעולה זה הלחץ דם שלי.בא פלוני אלמוני בעל ראלי, קונה אוטו, משקיע,או שלא משקיע באוטו כסף,נוסע במשך 5 שנים ובסוף עוד רוצה למכור את האוטו ברווח. אז מה אם השקעת? אוטו שרק שמו בו מנוע חדש נמכר מעל מחירון? ממש לא, נראה אותך מוכר אותו בלי מנוע!

אנשים(ואני בניהם) משפצים רכבים קלאסיים ומפסידים על זה כסף (עשרות אלפי דולרים של הפסדים) אז אתם מחליטים להרוויח על פח-נוע צרפתי על סטרואידים? מצחיק.

אם הפורום הזה הוא מה שגרם להילה שנקשרה מעל הראלי ולעליית המחירים המטורפת, אז אני קורא לכל הרוכשים הפוטנציאליים של ראלי לא לשלם שקל מעל מחירון + 5K וגם זה, רק אם באמת יש הצדקה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, אתם כ"כ מעצבנים שבא לי כבר להרביץ למישהוא (איפה החתול?).

הרכב הזה נמכר כחדש במחיר מסוים. בהתחשב בזה שהוא צרפתי,קומפקטי וספורטיבי נקבעה לו ירידת ערך מסוימת.זה המחיר שלו היום. זה לא יגואר קבריולט(כל דגם) או מרצדס GULL WING שהמחירון לא מפסיק לעלות, הדבר היחידי שעולה זה הלחץ דם שלי.בא פלוני אלמוני בעל ראלי, קונה אוטו, משקיע,או שלא משקיע באוטו כסף,נוסע במשך 5 שנים ובסוף עוד רוצה למכור את האוטו ברווח. אז מה אם השקעת? אוטו שרק שמו בו מנוע חדש נמכר מעל מחירון? ממש לא, נראה אותך מוכר אותו בלי מנוע!

אנשים(ואני בניהם) משפצים רכבים קלאסיים ומפסידים על זה כסף (עשרות אלפי דולרים של הפסדים) אז אתם מחליטים להרוויח על פח-נוע צרפתי על סטרואידים? מצחיק.

אם הפורום הזה הוא מה שגרם להילה שנקשרה מעל הראלי ולעליית המחירים המטורפת, אז אני קורא לכל הרוכשים הפוטנציאליים של ראלי לא לשלם שקל מעל מחירון + 5K וגם זה, רק אם באמת יש הצדקה.

אולי תיקח כוס מים קרים ותנסה להירגע כי נראה שהעצבים מונעים ממך להבין עובדה פשוטה מאוד .

המחירון , בשביל הרבה מאוד אנשים שאוהבים את סוג הרכב הזה, לא מייצג את ערכו האמיתי של הרכב.

ביחס למכוניות דומות לו , אם בגודל ואם באיכויות כאלה ואחרות , המחירון נמוך להחריד (דוגמא, קליאו RSI , דיהטסו שרייד מסריחה , סוזוקי סוויפט) , מחיר הרכב (ללא שום קשר לביקוש שלו) ירד הרבה יותר ממקביליו בשנים האחרונת.

לצורך העניין לפני 4 שנים סוזוקי סוויפט עלתה 40K וראלי עלתה 40K , היום הראלי עולה 20K והסוזוקי 30K למרות שלראלי ביקוש גבוה לפחות כמו לסוזוקי.

למה ? לא יודע, כנראה שלזה שקובע את המחיר יש שיטות שלא מתאימות לסוג זה של רכב.

צא מזה ותתחיל קצת להגדיל ראש ולהבין שאם לוי יצחק אמר משהו , זה רק בגדר המלצה וזה בטח ובטח לא המלצה טובה שמדובר במכונית כמו הראלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תיקח כוס מים קרים ותנסה להירגע כי נראה שהעצבים מונעים ממך להבין עובדה פשוטה מאוד .המחירון , בשביל הרבה מאוד אנשים שאוהבים את סוג הרכב הזה, לא מייצג את ערכו האמיתי של הרכב.לצורך העניין לפני 4 שנים סוזוקי סוויפט עלתה 40K וראלי עלתה 40K , היום הראלי עולה 20K והסוזוקי 30K למרות שלראלי ביקוש גבוה לפחות כמו לסוזוקי.
OK, עשיתי לי כוס קפה (לא חייב מים,נכון) ונרגעתי:-) ועכשיו לענייננו.

אני מסכים איתך לחלוטין, אם עוד לא הבנת,מחירון לוי יצחק נותן רק קוים מנחים והוא לא האורים וטומים שלי,שלך ושל רבים וטובים אחרים. ללא ספק, יש לו גם פה ושם טעויות, ואם אתה חושב שאני מרוצה מזה שה GTI שלי כרגע על 10K אצלו אתה טועה.

אבל, מה שאני טוען הוא שיש איזה הבדל בין לעלות קצת מעל המחירון ובין 40K.

איך אתה רוצה להסביר את העובדה שלדעתך המחירון היום של הראלי אמור להיות בדיוק כמו לפני 4 שנים?

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרתי, מסכים לחלוטין שתמכרו ראלי ב 80K, אין לי שום בעיה עם זה. זה שוק של מוכרים ובשוק כזה, המוכרים קובעים את המחיר, רק אל תסתתרו מאחורי כל מיני הצתדקויות של מחירון עקום ואוטו נדיר, זה עדיין שוד לאור יום:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם אלו שטוענים שהמחירון לא משקף, אני גם מסכים שראלי לא שווה 40K.

 

אני יכול לתת בתור דוגמא את הVTR שלי, נרכשה לפני שנתיים כאשר המחירון היה 37.5K היום המחירון הוא 22K. פולו 16V משנת 98 עולה כמעט כפול! סקסו VTS שנת 97 עולה 15K פחות מפולו 16V שנת 97, וגם בעלי פולו 16V 97 רוצים מעל המחירון! ולא מעט, רק שם תוספת של 3K באחוזים ניראית הרבה יותר טוב...

 

האם אני אמור למכור (כאשר אני אמכור) את הרכב שלי במחירון? או מחירון משוקלל שמשחק עם הוספה באחוזים ולכן מוסיף לי שקל תשעים בערך על יד 2 וק"מ נמוך? אני אומנם לא אדרוש 40K, גם לא 35K, אבל משהו שיגרד את ה30K מלמטה נשמע לי הגיוני למדי.

 

אני לא הייתי משלם מעל המחירון לרכב שהוא לא מתוחזק ברמה גבוה ודורש הוצאה של אלפים רבים מיד לאחר הרכישה.

 

אבל סה"כ צריך לזכור דבר אחד, זכותו של המוכר לדרוש כמה שהוא רוצה, זכותנו בתור קונים להגיד לא. אני יכול לתת שתי דוגמאות. הראשונה, מיאטה יד 1 משנת 98 עם 40K ק"מ, שמורה מאוד. מחירון 81K, מחירון משוקלל (זה מחירון מלפני כמה חודשים לא המחירון היום) (שכאמור עובד על אחוזים ולכן מקפיץ פה את המחיר בהיסטריה) היה כמה מאות מעל 90K! הבעלים דרש כ94K, ולא היה מוכן להתפשר - זכותו! ולכן גם זכותי היתה להגיד לו שיהיה לך בהצלחה, כי אני לא הסכמתי לשלם את המחיר הזה. אגב למיאטה יש מחירון מטורף שכמעט ולא זז. ודוגמא מלפני יומיים, חבר שמחפש גולף 1.6, חנתה לי ליד הבית אחת כזו, שנת 00, יד 2, עם 36K ק"מ. הבחור רוצה 12K!!! מעל המחירון, על גולף 1.6 אוטומטית, שנת 00 אפילו ללא חבילת הגנוריישן שמגיעה מ01, אין ג'אנטים אין תוספות, הוא רוצה את המחיר בגלל שהרכב שמור והק"מ נמוך. לא מוכן לרדת, החבר אמר לו בהצלחה וסגר.

 

אם מישהו רוצה לשלם על ראלי סטאנדרטית 40K, לבריאות, אני לא הייתי עושה את זה.

מה שבעיקר מעצבן זה שנראה שאין שום קשר בין השוק בפועל למחירון העקום הזה, אני לא ראיתי בשנתיים האחרונות VTR אחת למכירה בעיתון ועדיין המחירון צנח לו בהתלהבות. לצורך השוואה ברכב הקודם שלי אימפרזה GT טורבו, איבד במשך 8 חודשים כ3K מהמחירון, שבאחוזים זה כלום על כלום (מ113K ל 110K) בעוד שהVTR בשנה ירדה ביותר מ30% מהמחירון. בנוסף לא חסרים טעויות במחירון, דגמים יקרים שווים פחות מדגמים זולים דוגמא נוספת - BMW 320 קופה שנת 96, שווה במחירון כ3K יותר מאשר BMW 323 קופה (מנוע 2500) מאותה שנה., בתור חדשות היה בניהן הפרש גדול, ואין ספק שרוב האנשים שמחפשים דגמים כאלו (ידניים לצורך הדוגמא) יעדיפו את ה323.

 

בקיצור, המחיר בעייתי מאוד, אבל עדיין רוב השוק עובד לפיו, לחשב תוספות באחוזים לרכב שווה שקל וחצי זה בעיה, ושכל אחד יחשב כמה שווה לו לשלם. אני בטוח שBAGIRA לא ירצה למכור 205GTI שמתוחזקת ברמה גבוה ונמצאת אצלו שנים במחירון של 10K, (אין לי מושג מה המחירון של 205GTI) כאשר באותו מחירון בדיוק ימכר דגם יד 400 עם פגיעת שלדה שצריך יישור קו של 10K נוספים בשביל לנסוע נורמאלי.

 

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ולכספר---הרכב של הגלוז סטנדרתי???:?

 

יובל-:wink:

 

לא נראה לי נכון להכנס למפרט שיפורים של רכב שאינו שלי, אם הוא ירצה הוא יכתוב פה מה יש ומה אין ברכב שלו.

ממה שאני יודע וראיתי...אין הצדקה למחיר קרוב למה שהוא ציין.

 

* שאף אחד לא יקח את הדיון על רכב ספציפי כמשהו אישי, זאת לא המטרה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת אותי אים אני מוכר ,ואמרתי לך מהתחלה : "לכל דבר יש מחיר" ,

ו-18 מעל לרכב שלי -היה המחיר.

.

על דבר אני בטוח שיהיה קונצנזוס.

כשאתה באמת רוצה למכור, פתאום כל הילדים ששואלים ברמזורים/פורומים/מפגשים אם אתה מוכר ,

נעלמים כלא היו, ואתה נאלץ לפרסם כמו כלב בלוחות ולספוג מטר של ז#$@ שכל.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוד זוכר(חרף גילי המתקדם...)שאחרי השיחרור מהצבא חיפשתי משהו קטן וספורטיבי,וההיצע כלל ..פיאט 127 ספורט או אוטוביאנקי אבארט,וזהו.מאחר ואונו טורבו או 205 GTI היו רחוקות מהישג ידי,זה מה שהיה,וגם אז המחירון היה מגוכך(לשני האיטלקיות),רוב ההיצע היה שחוט ואקזמפלרים שמורים נימכרו בהרבה מעל המחירון.אחד המגיבים כינה את ה 106 פחנוע או משהו כזה,רק שהוא שכח שזוהי הקטנה המהנה ביותר לנהיגה שיוצרה אי פעם,ובתקציב הזה אי אפשר למצוא חבילה מהנה יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוד זוכר(חרף גילי המתקדם...)שאחרי השיחרור מהצבא חיפשתי משהו קטן וספורטיבי,וההיצע כלל ..פיאט 127 ספורט או אוטוביאנקי אבארט,וזהו.מאחר ואונו טורבו או 205 GTI היו רחוקות מהישג ידי,זה מה שהיה,וגם אז המחירון היה מגוכך(לשני האיטלקיות),רוב ההיצע היה שחוט ואקזמפלרים שמורים נימכרו בהרבה מעל המחירון.אחד המגיבים כינה את ה 106 פחנוע או משהו כזה,רק שהוא שכח שזוהי הקטנה המהנה ביותר לנהיגה שיוצרה אי פעם,ובתקציב הזה אי אפשר למצוא חבילה מהנה יותר.

מהנה זה משהו סובייקטיבי מאוד, אני אישית נהנה יותר מגג שמש מאשר מהגה מתקשר מאוד. אני מעדיף להתמודד עם הגה פחות עפיץ בשביל התענוג של גג שמש.

אם ראלי שמורה שווה 35K וגם 40K אז יש עוד כמה אופציות מהנות לא פחות עבור רוכש הראלי הפוטנציאלי הטיפוסי, חלקן אפילו עדיפות עבור אותו רוכש פוטנציאלי טיפוסי.

 

1. רנו קליאו RSI

2. פיז'ו 106XSI

3. פיז'ו 306XSI/S16

4. סיטרואן ZX וולקן/16V

5. פולו 16V

 

אפשרויות נוספות שהוזכרו פה שלדעתי פחות מתאימות:

 

6. גולף GTI MK2

7. פיז'ו 205GTI

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהנה זה משהו סובייקטיבי מאוד, אני אישית נהנה יותר מגג שמש מאשר מהגה מתקשר מאוד. אני מעדיף להתמודד עם הגה פחות עפיץ בשביל התענוג של גג שמש.

כספר, אני חייב להודות שהפתעת אותי. (ולטובה)

 

גם אני מוכן לוותר על העפיצות (למרות שאני לא מוצא כל פגם עקרוני בהתנהגות הרכב שלי)

בתמורה ליותר פינוק ואבזור (ואולי גם שקט נפשי), כי מה לעשות, אלו שדברים שאפשר להתפשר עליהם אולי ברכב הראשון, אבל ברכבים הבאים כבר רוצים יותר...

 

אני חייב לציין שהפורום (או לפחות הגרעין הוותיק בו) עבר תהליך של התבגרות, ואם לפני 3-4 שנים היה מדובר כאן בקונצנזוס פרו ראלי בנושא הזה. היום לאנשים נפתחו יותר העיניים והדעות נהיו חלוקות...

(אפילו חלק נכבד מהאנשים ויתר על העונג לנהוג במכוניות אלו...)

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...