Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי, נמאס לי לחפש...(או: הסאגה ממשיכה- 106 ראלי...שווה מעל המחירון?)


Vovka
שימו לב! השרשור הזה בן 7032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כספר, אני חייב להודות שהפתעת אותי. (ולטובה) גם אני מוכן לוותר על העפיצות (למרות שאני לא מוצא כל פגם עקרוני בהתנהגות הרכב שלי)בתמורה ליותר פינוק ואבזור (ואולי גם שקט נפשי), כי מה לעשות, אלו שדברים שאפשר להתפשר עליהם אולי ברכב הראשון, אבל ברכבים הבאים כבר רוצים יותר... אני חייב לציין שהפורום (או לפחות הגרעין הוותיק בו) עבר תהליך של התבגרות, ואם לפני 3-4 שנים היה מדובר כאן בקונצנזוס פרו ראלי בנושא הזה. היום לאנשים נפתחו יותר העיניים והדעות נהיו חלוקות...(אפילו חלק נכבד מהאנשים ויתר על העונג לנהוג במכוניות אלו...)

אייל, בחיית , איזה פינוק יש בפולו שלך שאין ב 106 GTI ? איזה איבזור יש באוטו שלך שכלכך עושה לך את הנהיגה ליותר כיפית ?

למי שלא יודע, יש לי בבית במוו קופה ידנית עם 6 צילינדר והרבה איבזור , יש לי גם SAXO VTR .

האוקיינוסים של ההבדל בינהם מבחינת "פינוק" ו"איכות חיים" היא עצומה , הרבה הרבה הרבה יותר גדולה מההבדל , אם הוא בכלל קיים , בין הפולו לראלי.

ועדיין, שאתה נוהג במכונית ולא מתייחס אליה כקטלוג או אובייקט להעביר עליו ג'ילדה , כל התחושות שלך מתמקדות בהגה, בתחושה מהשילדה ובהתגובות שהאוטו נותן לך.

סאן רוף עושה לך את זה ? תתקין , ביג דיל.

מה עוד ? חלונות חשמל ? נעילה מרכזית ? שעון דיגיטלי ? ב95 אחוז מהזמן שלך כל מה שאתה עושה עם האוטו זה לנהוג בו , אז איך אתה מתגאה בזה שאתה מתייחס לכל מה שטפל ?

זה כמו להתייחס לשולחנות במסעדה ולא לתוכן של האוכל בצלחת .

זה כמו להתמקד בסדיני הסאטן המופלאים של הבחורה ....

זה כמו להתמקד במסך המגניב של המערכת סטיראו .

זה כמו להאזין לזמרת כוסית .

כ"כ התמקדות בכל מה שלא חשוב, אני מקווה שאתם תתבגרו מתישהו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 211
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ענק שלומי !!! :D

 

אגב איך הגעתם מראלי לאיבזור בפולו?

זה הנוהל בדיונים האלה מאז ומתמיד.

במקום להתרכז בניהוג/בלימה/הספק/מומנט/מרווח במושב האחורי/פח מיוחד לציוד ניילון חד פעמי, הדיון מתמקד בסופו של דבר על "איכות חיים", איבזור, איכות ואמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ כל האנשים פה מנסים להגן על רכבם. אם האחד טוען "ששלי הכי מהנה", ו"שלי הכי מאובזר", ו"לשלי יש שוק".

 

זה יותר מסביב מאשר על הנושא.

 

זה המציאות ולוי יצחק זה המציאות. אף אחד לא הכתיר אתכם שמאים. רוצים רכב ישן עם הרבה שוק? קנו SVX, ואז תגידו למה המחירון גבוה מדי. אין דרך להסביר את לוי יצחק, אבל זו המציאות העגומה שבה אנו חיים.

במקום לאמץ את שיטות הג'אנק פוד מחו"ל היינו מאמצים את שיטת מחירי הרכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ענק שלומי !!! :D

 

אגב איך הגעתם מראלי לאיבזור בפולו?

זאת הבעיה, שהם לא מוכנים לעסוק בנושא האמיתי של הדיון ...

אף אחד לא דיבר כאן על הפולו ,אבל הם מנסים להעביר בכח את האש לכיוון אחר.

 

גם אף אחד לא דיבר כאן על 106GTI , שלומי עשה כאן סלט שלם.

106GTI תקביל לפולו GTI , בשביל זה המציאו פולו GTI.

 

נ.ב. שלומי, מה קרה שעברת מצרפתיות לב.מ.וו 6 צילינדר אם היה כ"כ נוח מפנק מתנהג ב306/ 206?

אולי כי BMW זה הדבר האמיתי וכל השאר צעצוע?

אולי כי הן לא מתאימות כרכב יומיומי אלא רק כרכב שני ? (מי אמר VTR)

 

אבל אם כבר שאלת. מה היתרונות של הפולו על הראלי?

א) סאנרוף, איבזור, כריות אוויר ו ABS , והעובדה שהרכב לא מתחיל להתפורר אחרי 5 שנים.

ב) אם הרכב לא מניע אני יודע בוודאות שהלך מצבר.

ג) לא צריך לחסוך כסף לראש מנוע אחרי 100 אלף ק"מ.

ד)....

 

 

נ.ב. דבר אחד בטוח . לא 106 ראלי, ולא פולו ולא אף אחת מהרשימה של קספר היא מכונית נחשקת.

זוהי פשוט גרסה זולה ועממית של הדבר האמיתי. מכוניות שיוצרו מהן מליוני יחידות ואין בהן כל ייחוד.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעור בהבנה סלקטיבית, זה מה שקורה פה משני הצדדים!

 

אני עדיין שם עצמי בדיון הזה איפשהו באמצע בין אייל מצד אחד לעומר מן הצד השני.

 

אייל, הבאתי דוגמא לגג שמש כאיבזור חשוב לי ואתה כבר הופך אותי למצדד בטיעותיך, זה לא ממש כך. אני עדיין מוכן לוותר על הרבה דברם ברכב בשביל שילדה צרפתית וכך עשיתי ברכבים שקניתי לי מכספי.

 

עכשיו שלומי. תעשה לי טובה ותהיה אמיתי עם עצמך. אתה, עם הנסיון שלך ברכבים היית מסכים לנהוג היום ב-106 ראלי ביום יום? להזכירך, היא הרבה יותר ספרטנית מה-106XS שהיתה לך פעם כשהיית משוחרר טרי.

אם כן, זה ממש לא מסתדר לי עם ההתלהבות מפנים הבימרית שלך בכל פעם שאתה מדבר על האוטו שלך.

 

 

אייל כתב:

ב) אם הרכב לא מניע אני יודע בוודאות שהלך מצבר.

ג) לא צריך לחסוך כסף לראש מנוע אחרי 100 אלף ק"מ.

ד)....

יש לך עוד הגזמות?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הבעיה, שהם לא מוכנים לעסוק בנושא האמיתי של הדיון ...

אף אחד לא דיבר כאן על הפולו ,אבל הם מנסים להעביר בכח את האש לכיוון אחר.

 

גם אף אחד לא דיבר כאן על 106GTI , שלומי עשה כאן סלט שלם.

106GTI תקביל לפולו GTI , בשביל זה המציאו פולו GTI.

 

לגבי המחירון כבר אמרתי מה דעתי.

יש מה להזכיר את הפולו 16V מול 106GTI, מכיוון שבשנת 97-00 לא היתה פה פולו GTI, מה גם שמבחינת מחיר הן קרובות (ובתור משומשות ה16V עולה יותר, אלוהים יודע למה).

 

 

 

נ.ב. שלומי, מה קרה שעברת מצרפתיות לב.מ.וו 6 צילינדר אם היה כ"כ נוח מפנק מתנהג ב306/ 206?

אולי כי BMW זה הדבר האמיתי וכל השאר צעצוע?

אולי כי הן לא מתאימות כרכב יומיומי אלא רק כרכב שני ? (מי אמר VTR)

אני משתמש בVTR בתור רכב יום יומי כבר שנתיים, אני לא חושב שהשימושיות שלו נופלת משימושיות של פולו 16V. הראלי יותר פשוטה מבפנים מבחינת ריפוד וכו' מול הVTR, (פח חשוף בדלת למשל) אבל גם זה לא ממש קריטי לדעתי. חכה לתשובתו של שלומי לגבי הVTR, אני משער שתופתע.

 

אבל אם כבר שאלת. מה היתרונות של הפולו על הראלי?

א) סאנרוף, איבזור, כריות אוויר ו ABS , והעובדה שהרכב לא מתחיל להתפורר אחרי 5 שנים.

ב) אם הרכב לא מניע אני יודע בוודאות שהלך מצבר.

ג) לא צריך לחסוך כסף לראש מנוע אחרי 100 אלף ק"מ.

ד)....

 

א - סאנרוף יש לGTI (שעולה פחות מ16V, וגם חזקה ממנה משמעותית). כריות אוויר יש ב106 דור שני. ABS יש בGTI הסקסו שלי מ98, 7 שנים על הכביש, רחוקה מאוד מלהתפורר.

ב. שטויות...

ג. יש כמה מנועים שעברו פה ראש מנוע (שזה אגב עולה כמו מנגנון לחלון בפולו 16V, כ2.5K!!! למנגנון חלון במוסך המרכזי) אבל לא חסרים פה בעלי ראלי דור שני עם מעל 100K ק"מ ללא ראש מנוע. (או בעלי 106ים באופן כללי).

 

106 ראלי ו106 GTI לבטח (וגם סקסו לצורך העניין) מהנות יותר לנהיגה, ואינן קשות יותר לשימוש יום יומי (לדעתי לפחות)

 

עכשיו שלומי. תעשה לי טובה ותהיה אמיתי עם עצמך. אתה, עם הנסיון שלך ברכבים היית מסכים לנהוג היום ב-106 ראלי ביום יום? להזכירך, היא הרבה יותר ספרטנית מה-106XS שהיתה לך פעם כשהיית משוחרר טרי.

השאלה רק לשלומי? לדעתי אין שוב בעיה להשתמש בראלי (ובטח בVTR או VTS המאובזרות מעט יותר) ביום יום, בדיוק כמו שאתה משתמש בZX שלך יום יום (נכון, היא מעט נוחה יותר).

 

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי עם ב' הגזמתי וזה היה קנטרני, אבל ג' הוא נכון בוודאות לצערי הרב.

על אותו משקל אני יכול להגיד שבפולו אתה צריך לחסוך כדי להחליף כל חצי שנה מנגנון של החלון החשמלי.

 

בוא נשאיר את הדיון רציני בלי עקיצות מיותרות, מה גם שהן מנותקות מהמציאות.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guy אמר:

 

 

השאלה רק לשלומי? לדעתי אין שוב בעיה להשתמש בראלי (ובטח בVTR או VTS המאובזרות מעט יותר) ביום יום, בדיוק כמו שאתה משתמש בZX שלך יום יום (נכון, היא מעט נוחה יותר).

 

גיא.

 

השאלה היתה מכוונת אל שלומי בלבד ואין צורך שהוא יענה כי אני יודע מה התשובה "המפתיעה" והלא כנה שלו.

 

גיא, הבנת אותי לא נכון, אני בכלל לא חושב שיש בעיה בשימוש בראלי ליום יום, אבל מתישהו רוב האנשים מגיעים לגיל ונסיון שהם דורשים לעצמם קצת יותר...בטח ליום יום.

מה שהיה טוב לי לפני 3 שנים עם ה-205GTI לא טוב לי היום. היום לא הייתי נוסע ב-205GTI ביום יום כי לי איכות הפנים שלה מפריעה מאוד.

אפילו ה-ZX שלי שהיא עולם אחר בתחום הזה לעומת ה-GTI לא משביעת רצון מבחינת רעשים וקירקושים, אבל פה המצב כבר נסבל.

הדיון על ספרטניות רלבנטי אך ורק לראלי ואינו מסתכם בדיפוני דלתות. VTR, VTS, 106GTI וכו' פשוט לא קשורות כי הן מאובזרות היטב ואינן נופלות מהפולו.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספרטניות?! שימוש מבוקר במילים מסוימות יעזור לכולנו לצלוח עוד דיון משמים (ופאקן ארוך) בשקט.

 

כספר, המרחק בין ה-106 ראלי דור שני (עם דגש על ההדגשה) ל-106 GTI מבחינת

אבזור ו"פאר" אינו שמיים וארץ. אתה יודע את זה.

המינימום - חשמול לשלושת הדלתות, לחלונות, הגה כח - משותף לשתיהן.

אם מישהו לא יכול לשבת ברכב בגלל שהוא רואה מתכת חשופה בדלתות, זו כבר בעיה אחרת... :roll:

ה-205 אכן נמצאת ברמה אחרת והיא באמת לא ברת-תחרות לנסיעה יומיומית לשאר המכוניות.

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי נכון להכנס למפרט שיפורים של רכב שאינו שלי, אם הוא ירצה הוא יכתוב פה מה יש ומה אין ברכב שלו.

ממה שאני יודע וראיתי...אין הצדקה למחיר קרוב למה שהוא ציין.

 

* שאף אחד לא יקח את הדיון על רכב ספציפי כמשהו אישי, זאת לא המטרה.

אתה הכנסת את הרכב שלי לדיון, ולכן אני אגיב.

 

הרכב שלי ספציפית רחוק מלינסוע כמו ראלי סטנדרטית.

ואני בספק גדול מאוד גם אים GTI סטנדרטית נוסעת כמו הראלי שלי (אני אומר את זה בתקווה לא להישמע מישתחצן-אבל יעידו על כך הרבה אנשים שיודעים איך האוטו שלי נוסע).

1. אתה לא יודע מה יש לי באוטו(ע"פ מה שאתה אמרת) וגם לא ראית אותי נוסע

או לחילופין נסעת איתי באוטו -ובכל זאת אתה בוחר לומר שהאוטו שלי לא שווה 40K:roll: (לא שאני אומר

שהוא שווה -זה לא הנושא!).אים אתה לא יודע כלום אז על מה אתה מבסס את העמדה שלך

שהאוטו שלי לא שווה את המחיר הנ"ל:?: .

2.הרי רשמתי בבירור (כתגובה לאותו בחור ,שהתעניין בפרטי- ואח"כ הכניס את האוטו שלי לדיון:???: )

שלא רציתי לימכור ,ואים אני אמכור זה יהיה במחיר הנ"ל בגלל

1.לא שואל אף אחד בכמה לימכור .

2.השקעתי הרבה כסף בשיפורים,וכמו שציינתי ,אין ראלי אטמוספרית שאני מכיר שנוסעת כמו האוטו שלי.

3.אני לא "חם" לימכור אבל במחיר של 40K קשה יהיה לי להגיד לא.

4.אותך ואת הקונה אולי זה לא מעניין שהשקעתי גם הרבה כסף,זמן,אהבה מסביב(לא רק שיפורים),אותי כן.

5.תעיף שוב מבט על 1.

 

ושוב, אני יציין שכבר רשמתי שאני לא יודע אים האוטו שווה 40K ,אבל בגלל ההשקעה שלי ומיעוט המתחרות, אני-אישית , פשוט לא מוצא רכב שאני יהנה ליקנות יותר מהראלי במחירים האלה.

ואולי זה מבאס לישמוע כי גם אותי זה ביאס כשחיפשתי 7 חודשים:roll: ,אבל כרגע זה המצב.

הגלוז.

 

 

wrx 2001 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים רושמים שהם רוצים 14K מעל בגלל שאין רכב אחר שיתן את אותה התמורה באותו המחיר.

במחיר שמתקרב ל 40K (שזה המחירים שנמכרים הראלי לפי מה שהבנתי...) אפשר לקנות 306S16, שאין לה שום נחיתות לעומת הראלי חוץ מהשנתון שלה (במחיר הזה יצטרכו מעט להתפשר על שנתון ישן יותר). אבל ה 306 חזקה יותר, נוחה יותר, מאובזרת יותר, מתנהגת יותר - הכל יותר.

אז כשמבקשים כ"כ הרבה מעל, צריך לבדוק שלא נכנסים לקטגוריית המחירים של מכוניות שלא נופלות מהראלי, כי אז באמת אין טעם לבקש כ"כ הרבה מעל (זה שיש פראיירים שיביאו זה משהו אחר).

 

אפילו לפי מה שאני יודע איביזה GTI שנת 98 שווה בערך 45-50K. אז נכון, היא לא מתנהגת עד כדיי כך טוב כמו הראלי אבל עדיין היא מתנהגת טוב (ויש לי בסיס טוב להשוואה אני חושב...), חזקה ממנה משמעותית, הבדל של שמים וארץ באבזור ונוחות יום יומית, אמינות ככל הנראה, ואפילו לא נופלים בשנתון - ואיכשהו בגלל המחיר המשוגע שבעלי הראלי רוצים - המחיר עדיין דומה! (ולהזכירכם, כשהאיביזה הייתה חדשה היא עלתה הרבה הרבה יותר. אפילו יותר מה 106GTI).

אז מילא להגיד על ראלי לעומת RSI שמבקשים מחיר של ראלי כמו של RSI כי התמורה של הראלי עדיפה בשביל רבים (ובשביל אחרים לא), אבל לבקש מחיר שמגרד את המחיר של ה 306?!

אז נכון, הלב יגיד להרבה אנשים ראלי לפני שיגיד להם 306 או אנערף מה, אבל יש מקום כלשהו שכבר המוח ינצח את הלב...

 

 

(מדובר פה בהודעה על ראלי סטנדרטיות בלבד שמבקשים עליהם מחירים מופרזים. יש ללא ספק מספר ראלי ששוות מחיר לא קטן מעל המחירון בעקבות ההשקעה העצומה שבהם... אבל זהו מספר קטן יחסית).

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הכנסת את הרכב שלי לדיון, ולכן אני אגיב.

 

הרכב שלי ספציפית רחוק מלינסוע כמו ראלי סטנדרטית.

ואני בספק גדול מאוד גם אים GTI סטנדרטית נוסעת כמו הראלי שלי (אני אומר את זה בתקווה לא להישמע מישתחצן-אבל יעידו על כך הרבה אנשים שיודעים איך האוטו שלי נוסע).

1. אתה לא יודע מה יש לי באוטו(ע"פ מה שאתה אמרת) וגם לא ראית אותי נוסע

או לחילופין נסעת איתי באוטו -ובכל זאת אתה בוחר לומר שהאוטו שלי לא שווה 40K:roll: (לא שאני אומר

שהוא שווה -זה לא הנושא!).אים אתה לא יודע כלום אז על מה אתה מבסס את העמדה שלך

שהאוטו שלי לא שווה את המחיר הנ"ל:?: .

2.הרי רשמתי בבירור (כתגובה לאותו בחור ,שהתעניין בפרטי- ואח"כ הכניס את האוטו שלי לדיון:???: )

שלא רציתי לימכור ,ואים אני אמכור זה יהיה במחיר הנ"ל בגלל

1.לא שואל אף אחד בכמה לימכור .

2.השקעתי הרבה כסף בשיפורים,וכמו שציינתי ,אין ראלי אטמוספרית שאני מכיר שנוסעת כמו האוטו שלי.

3.אני לא "חם" לימכור אבל במחיר של 40K קשה יהיה לי להגיד לא.

4.אותך ואת הקונה אולי זה לא מעניין שהשקעתי גם הרבה כסף,זמן,אהבה מסביב(לא רק שיפורים),אותי כן.

5.תעיף שוב מבט על 1.

 

ושוב, אני יציין שכבר רשמתי שאני לא יודע אים האוטו שווה 40K ,אבל בגלל ההשקעה שלי ומיעוט המתחרות, אני-אישית , פשוט לא מוצא רכב שאני יהנה ליקנות יותר מהראלי במחירים האלה.

ואולי זה מבאס לישמוע כי גם אותי זה ביאס כשחיפשתי 7 חודשים:roll: ,אבל כרגע זה המצב.

* את הרכב שלך אתה הכנסת לדיון כשנידבת מידע על כמה אתה רוצה יותר מהמחירון על האוטו שלך..

* אני דווקא כן יודע מה יש לך +- בתוך האוטו כמו שאתה יודע +- מה יש לי באוטו. אם לא הבנת למה התכוונתי אז לאף אחד מאיתנו אין משהו מאוד מיוחד באוטו (משהו מיוחד זה האוטו של דויד למשל או אפילו של עופר)...לפחות לא מבחינת מנוע/ביצועים.

לכן, על סמך המידע הזה אין לך שום סיבה לדעתי לדרוש 40K על האוטו שלך, למרות התואר המוזר "הראלי הסטנדרטית הכי חזקה בארץ".

 

לסיום, זאת הדעה שלי. מפה והלאה אתה מוזמן לשים ז** עליה וזהו, אני בכלל לא מבין ממה אני מתרגש....הרי אתה חושב שהאוטו שלך שווה 40K לא משנה מה, נכון?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מאוד פשוט, חברים, ומסתכם בכך שאין יותר מכוניות כמו הראלי וה106GTI.

זו תקופה שנגמרה, וזהו. לא יהיו מכוניות חדשות כאלו - הדבר היחידי שמתקרב זו מיאטה, והיא הרבה, הרבה מעבר לטווח המחירים הזה, גם בעוד 5 שנים. וגם היא חריגה בנוף.

ועם כל תאונה של אחת כזו, ערכן של אלו שנוסעות עולה.

 

מכוניות פשוטות, קטנות, זולות, קלות, זריזות ומהנות.

 

זה רכב שהולך ונהיה נדיר, ובהתחשב בכך, אני לא רואה שום סיבה שיחולו עליו אותם כללי שוק שחלים על לאנטיס.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...