Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה נחשב הסעת נוסעים בשכר


פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שני שקל זה העלות הישירה לכל ק"מ.   מכפלת הקילומטרים מקבלים את עלות הנסיעה הכוללת נניח 50 ק"מ - 100 ש"ח   את ה 100 ש"ח מחלקים בין כל הנוסעים ברכב כולל הנהג נניח 4 איש    ל

תעשו מה שאתם רוצים, אבל מספיק לגגל "הסעה בשכר ביטוח לא משלם" ותראו עשרות תיקים שבהם הביטוח עט על ההזדמנות לא לשלם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית לקרוא את המקרים האלה ?

בכולם מדובר בעסק של הסעות, מיניבוסים, מוניות של 7 נוסעים וכו׳

ואפילו במקרים אלו השופט בדר״כ קבע שזה לא הסעה בשכר.

מספיק לראות אלו מקרים מגיעים לסכסוך משפטי כדי להבין שלפות״ש אין מה לדאוג.

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המונח 'הסעה בשכר', נדון רבות בפסיקה ובספרות. נקבע כי משמעותו, הסעה בעלת אופי עסקי שמטרתה הפקת רווח, או קבלת טובות הנאה במסגרת עסק של הסעות. נקבע כי מדובר בשני תנאים מצטברים – הראשון, כי ההסעה נועדה למטרת רווח; השני, כי נעשתה במסגרת עסק של הסעות.

ראה: ריבלין, תאונת דרכים, מהדורה 4 (תשע"ב – 2012) עמ' 33.

 

10. לא כל הסעה למטרות רווח תחשב, אפוא, 'הסעה בשכר', ולא כל הסעה שנעשתה במסגרת עסק של הסעות, תחשב ככזו. רק שילוב השניים – עשיית רווח, בעסק של הסעות – יהווה 'הסעה בשכר'. יפים לעניין זה דברי כב' הנשיא שמגר:

 

"הכוונה היא, בעליל, לנסיבות, שבהן משמשת המכונית על-ידי הסעתה למטרה מסחרית עסקית (כגון מונית שירות וכדומה)... נהג שכיר כשמו כן הוא, והוא מקבל שכר עבור עבודתו, אך בשל כך לא נשלל הכיסוי הביטוחי של הרכב. הכוונה היא, כאמור, להוצאתו מכלל תחולה של שימוש עסקי ברכב ולא לשימוש ברכב על-ידי אנשים, המקבלים שכר על פועלם. הסעה בשכר במובנה הלשוני הרגיל

--- סוף עמוד 3 ---

 

פירושה נסיעה, בה גובים תשלום מן הנוסע ולא נסיעה בה משולם שכר עבודה למי שנוהג ברכב".

ראה: ע"א 188/84 צור חברה לביטוח בע"מ נ' חדד, פ"ד מ(3) 1, 13.

 

כמו כן ראה "הדיבור "הסעה בשכר" מכוון למצבים בהם הרכב המבוטח משמש לעסק של הסעה".

ראה: ע"א 559/91 המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) נ' עיסא, פ"ד מז(3) 788.

 

11. המבחן אפוא, כרוך באופי הנסיעה, כאשר נסיעה שהיא למטרות רווח ובעלת צביון עסקי תהא בגדר "הסעה בשכר".

 

ואולם, לא די בכך שמשתלמת לבעל הרכב תמורה, על-ידי הנוסעים ברכב או על-ידי צד שלישי, לשם כיסוי הוצאותיו. תשלום כזה, לכשעצמו, אינו מצדיק פטור מאחריות לחברת הביטוח. על מנת שיתקיימו תנאי הפטור יש להראות בנוסף, כי קיימים אלמנטיים עסקיים בהפעלת הרכב.

ראה: ריבלין, תאונת דרכים, מהדורה 4 (תשע"ב – 2012) עמ' 33.

 

12. למעשה, הרווח או ההכנסה אינם צריכים להיות בהכרח מופקים על ידי נהג הרכב או בעל הרכב. די בכך שהנסיעה נעשית במסגרת עסקית, לצורך קידומו של עסק ההסעות בשכר, במסגרת ההתחייבויות החוזיות, כדי שההסעה תחשב כ"הסעה בשכר".

ראה: ע"א 559/91 המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) נ' עיסא, פ"ד מז(3) 788; ע"א נצרת) 6191-04-12 קבהא נ' כלל ביטוח (ניתן ביום 17.10.12, פורסם בנבו).

 

עוד נקבע בפסיקה, כי תשלום תמורת הסעת נוסעים בעת התאונה, אינו תנאי לקביעה בדבר הסעה בשכר, המחריגה את הכיסוי הביטוחי. די להוכיח כי הרכב נועד לצורך הסעה בשכר.

ראה: ע"א נצרת) 6191-04-12 קבהא נ' כלל ביטוח (ניתן ביום 17.10.12, פורסם בנבו), המפנה גם לת"א (י-ם) 12403/05 טהא ואח' נ' הפול בע"מ.

 

13. נקבע, כי ההיגיון, העומד בבסיס החרגת ההסעה בשכר, הנו קיומו של סיכון מוגבר לקרות מקרה הביטוח לגבי מי שעיסוקו הנו הסעת נוסעים בשכר והוא נמצא שעות רבות על הכביש וכן למי שקיים לגביו תמריץ להסיע מספר רב ככל שניתן של נוסעים במקרים בהם המסיע מקבל תשלום עבור כל נוסע. ראה:

 

"תנאי הפוטר מאחריות בגין תאונות שארעו תוך כדי הסעה בשכר, הנו מקובל ורווח בפוליסת ביטוח רכב. הגיונו נעוץ בכך כי הסעת נוסעים בשכר טומנת בחובה סיכונים נוספים על הסיכונים המקובלים של נסיעה רגילה ברכב. זאת משום שהמסיע בשכר עשוי להימצא שעות רבות על הכביש, ... סיכון אחר הוא, כי באותם מקרים של הסעה בשכר, בהם מקבל המסיע תשלום עבור כל נוסע ברכב,

--- סוף עמוד 4 ---

 

יהיה לו תמריץ להסיע מספר רב ככל האפשר של נוסעים. בכך גדל הסיכון בהשוואה לרכב פרטי רגיל, שככלל אינו נוסע כשהוא מלא נוסעים".

ראה: ע"א 559/91 המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) נ' עיסא, פ"ד מז(3) 788.

 

14. לפיכך, במקרים בהם מתעורר ספק בדבר מהות הנסיעה, והאם היא הסעה בשכר, ראוי לבחון האם מתקיים לגבי אותה הסעה, אותו "סיכון מוגבר", בעטיו הוחרגה הפוליסה.

 

15. הנטל להוכיח כי ההסעה הייתה בשכר, וככזו, מוחרגת מהפוליסה, מוטל על המבטחת הטוענת להחרגה, כאשר חלה עליה חובת הוכחה מופחתת כפי שמצוין ברע"א 143/98 דיב נ' הסנה חברה ישראלית לביטוח בע"מ, פ"ד נג(1) 450:

 

"על פי עקרונות דיני הראיות הכלליים, מאחר שדבר ההסעה בתמורה או שלא בתמורה מצוי בידיעתו המיוחדת של הנוהג ברכב, הוא נושא בנטל הבאת הראיות (ראה א' הרנון דיני ראיות (כרך א) עמ' 204). לכן, אם נמנע מלהביא ראיה כלשהי בדבר הסעה שלא בתמורה, הוא עלול לשאת בסיכון כי תביעתו תידחה על יסוד כמות הוכחה מופחתת מצד המבטח בדבר הסעה בשכר".

 

ראה גם דברי כב' הש' ארבל בע"א 78/04 המגן חברה לביטוח בע"מ נ' שלום גרשון הובלות בע"מ, תק-על 2006(4) 64, 68:

 

"לעניין ביטוח נקבע כי נטל השכנוע להראות כי המקרה שאירע נכנס לתנאי השיפוי שבפוליסה מוטל על התובע-המבוטח, ואילו הנטל להראות כי התקיים אחד מהחריגים לחבות המשחרר את חברת הביטוח מאחריות מוטל על הנתבע-המבטח, במקרה בו עמד המבוטח בנטל המוטל עליו (ע"א 371/64 כהן נ' חברה לביטוח "קלדוניאן" פ"ד יט(1) 77, 81)...".

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ניסית לקרוא את המקרים האלה ?

בכולם מדובר בעסק של הסעות, מיניבוסים, מוניות של 7 נוסעים וכו׳

ואפילו במקרים אלו השופט בדר״כ קבע שזה לא הסעה בשכר.

מספיק לראות אלו מקרים מגיעים לסכסוך משפטי כדי להבין שלפות״ש אין מה לדאוג.

אתה צודק, אבל אנחנו לא מדברים אם הוא צודק או לא או למי השופט יפסוק אלא האם "הסעה בשכר" היא עילה שבעקבותיה הביטוח יתנער מתשלום ועל זה בסבירות גבוהה מאוד התשובה היא כן.

 

אז אחרי 5 שנים של ריצות לבתי משפט והוצאה של עשרות אלפי שח על ניהול המשפט ועל טיפולים רפואים שיממן מכיסו, הוא יזכה לצדק שלו ולכסף שלו...אולי, כי לבית המשפט אתה יודע איך אתה נכנס, לא איך אתה יוצא.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, מעיון בפסקי הדין, נראה שרק מקרים מורכבים מגיעים לבית משפט, כגון עסקי הסעות, מוניות, אוטובוסים וכו'.במקרים של רכב פרטי שהסיע בתשלום, נניח לעבודה ובחזרה, חברות הביטוח לא מערימות קשיים וגם הן מבינות שאין כאן קייס.

 

אני מפנה אותך לתגובה #12 כאן (זכויות שמורות לאיליי), מוצגת הצהרה של חברת ביטוח ישיר שמודיעה שעד שתי נסיעות ביום תמורת תשלום, זה לא פעילות עסקית, אין צורך בהרחבת הפוליסה, זה חידוש מרענן ומראה על הגינות מצידם.

 

ציטוט מביטוח ישיר " ביטוח החובה של ביטוח ישיר הנו בתוקף כל עוד הנסיעה אינה לצורך מטרה עסקית של הסעת נוסעים כנגד שכר וכמות הנסיעות המשותפות לא תעלה על שתיים ביום, בתשלום מוגבל ומפוקח. לכן, נסיעות משותפות ליעד האישי של הנהג כנגד השתתפות בהוצאות הנסיעה, במתכונת המוצעת על ידי Waze Carpool באמצעות האפליקציה, מכוסה ביטוחית."

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רבותי, אני חושב שאפשר לסכם את הדיון הזה ולהגדיר מה נחשב כהסעה בשכר:

 

תגובה #19 של ישה- הסעה שהיא 'על הדרך', הסעה לעבודה ובחזרה תמורת תשלום סביר, לא תחשב כהסעה בשכר. כולל רשימה של פסקי דין תומכים.

תגובה #12 של איליי- הצהרה תומכת של חברת ביטוח ישיר. עד שתי הסעות משותפות ביום תמורת תשלום מפוקח לא יחשבו כהסעה בשכר. הם אפילו מכלילים ומצהירים שכל מה שמבוצע במסגרת וויז לא יחשב הסעה בשכר, יפה !!!

 

לדעתי שתי התגובות האלה סוגרות את הסוגייה מכל הקצוות. מי שהפעילות שלו חורגת מהאמור, הסעה פרטית בתשלום שהיא לא על הדרך, דוגמאות:

1. אתה מקפיץ חבר לנתב"ג בשתיים בלילה תמורת 200 ש"ח.

2. אתה מסיע אנשים בדרך לעבודה, אולם עושה עיקוף משמעותי מהמסלול שלך, תמורת פיצוי כספי גבוה.

3. התשלום בהסעה המשותפת בתעריף גבוה מאוד שמשקף רווח מובהק.

יש לדוגמאות אלו צביון של עסק וכאן ומומלץ להתייעץ עם עורך דין.

 

שרשור נהדר, מומלץ לשמור במועדפים..

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חברות הביטוח לא מערימות קשיים וגם הן מבינות שאין כאן קייס...

 

... ומראה על הגינות מצידם.

 

בפראפראזה על משפט שהיה פעם שגור בצבא, מה המשותף לכיפה אדומה, סינדרלה והמשפט שבציטוט הנ"ל?

 

שכולם קיימים רק באגדות :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במה דברים אמורים

 

בביטוח חובה קודם משלמים אח"כ מתווכחים מי משלם

 

הביטוח החובה שלך או קרנית.

 

אם קרנית היא תחזור למבוטח ככל הנראה.

 

אבל (1) מה שבגירה מנסה לרמוז בצורה עבה מאוד , שעדיף להיות חכם מאשר צודק.

 

אבל (2) אפילו משרד התחבורה מעודד איגום נוסעים , אז כנראה שאם לא מדובר בעסק אין מה לדאוג.

 

אלא אם מדובר ברכב ליסינג ואתה גובה מנוסעיך כסף

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב חובה, עזוב קרנית, מה אם נכנסת במרצדס S65 (שניים וחצי מליון ש"ח) באשמתך והביטוח מתנער?

 

אגב, בלי קשר לנוסעים בתשלום, פוליסה סטנדרטית לא תכסה את התסריט הזה גם אם הכל תקין כי יש לה תקרה נמוכה יותר ותמיד תהיתי מה קורה אם אני משבית S65 שכזו באשמתי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל העבריין שנוהג בה?:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שחברות הביטוח יעברו לסדר היום בנושא הזה .

סתם כדי לסבר את אוזנכם :

ביטוח חובה למונית רגילה : קרוב ל-5000 ש"ח .

ביטוח מקיף לקיה ריו חדשה : עוד 5000 ש"ח.

סה"כ : כ-10000 ש"ח.

השתתפות עצמית של חברת הביטוח: עד 350000 ש"ח

השתתפות עצמית של נהג מונית במקרה תאונה באשמתו : 4200 ש"ח.

במקרה של גניבה (בתנאי שיש מקיף) : 6000 ש"ח.

לא יודע כמה יעלה מקיף למרצדס או אפילו לסקודה.

וזה בתנאי שלא מדובר ב"נהג חדש" .כן ,יש דבר כזה גם במונית ,גם אם יש לך רשיון רגיל מעל 30 שנים וללא תביעות קודמות.

אז אם המדינה ו/או חברות הביטוח יחליטו שזה "כשר" ,אני מעיף את המונית ,סוגר את העסק ועובר לפרייבט בשרות וויז ואובר.

הרבה יותר משתלם מלהחזיק מונית .

 

בברכה

מוטי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל (2) אפילו משרד התחבורה מעודד איגום נוסעים , אז כנראה שאם לא מדובר בעסק אין מה לדאוג.

 

אתה יכול להסביר ?

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...