Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
ToSToS

מדריך מצולם-החלפת פלאנג' מים קדמי בBMW E90 320I 07 מנוע N46

שימו לב! השרשור הזה בן 2717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

סימפטומים: ירידה במפלס המים, ריח של נוזל קירור בסוף הנסיעה וסימני מים מסביב לפלאנג'.

 

רכבים דומים- כל מנועי הN4X ארבע צילינדרים וולוטרוניק למיניהם, שהיו בסדרה אחת ושלוש משנת 2002.

 

אופן פעולה:

 

1)מוצאים את שלושת ברגיי הטורקס, של הפלסטיק המוליך אוויר מחזית הרכב אל פילטר האוויר. (מה שאח שלי הקטן, מחזיק ביד)

2)מותחים את המותחן של הרצועה עם בוקסה 16 (נדמה לי), ע"י הלבשתה על בורג המותחן וסיבובה עם כיוון השעון.

3) מכניסים תפסן (אפשרי גם מקדח דק), בין גוף המותחן למנוע. על מנת שיקבע את המותחן במצב שבו הרצועה רפויה.

4) שולפים את הרצועה, כדי שלא תירטב מנוזל הקירור השומני.

5)מפרקים את הפילטר מזגן. (ראו ציורים- כל הברגים הם 8 MM)

6)מפרקים את בית פילטר המזגן. (ראו ציורים- כל הברגים הם 8 MM)

7) מרימים את הכוסית שמחת לשמשה ומשחררים את בורג הטורקס.

8-משחררים את התמך השמאלי שבין הכוסית לבית המתלה של הנהג.

9)מפרקים את הכיסוי האקוסטי מעל סעפת היניקה, ע"י פתיחת 4 ברגיי 10 MM.

517056_1.jpg&width=370&height=

10)מחברים בוקסה 10 למפרק האוניברסלי, ובצידו השני מחברים מאריך ארוך ומשחררים את הבורג 10MM מספר 3 הבעיתי לגישה מפלאנג' המים.

11) משחררים את ברגי 1 ו2 מהפלאנג' מים. (10MM)

12)מרימים את הקליפים של שני הצינורות שמתחברים לפלאנג' ושולפים אותם.

13) מוצאים את הפלאנג'.

14)מנקים מראש המנוע,שאריות של הגומייה האוטמת של הפלאנג'.

15) מרכיבים את הפלאנג' ללא סיליקון!!

16)מרכבים את הצינורות.

17) פותחים את ברגיי הניקוז של המים.

18-ממלאים נוזל קירור מקורי של BMW או אחרים כדוגמת המקוריים של מרצדס בתקן 325.00 או G48. (מוהלים ביחס של 50%)

19)לאחר שהמים במיכל מגיעים למקסימום, סוגרים את ברגיי הניקוז.

20)מחזירים הכל למקום.

21) מתניעים את הרכב כאשר המכסה של מיכל העיבוי פתוח והמזגן מופעל על חום.

22) לאחר 7 דקות סוגרים את המכסה.

23) עושים סיבוב על האוטו.

24)משאירים אותו לקירור כשעתיים ומוסיפים נוזל קירור אם חסר.

 

בדקו סימני דליפה סביב הפלאנג', לאחר כמה ימים.

 

אני מסיר כל אחריות מנזק שייגרם, לבעל הרכב שינסה לעשות עבודה זאת לבדו!

 

בברכה

אופיר רודניצקי

1.jpg

אחד פילטר.jpg

3 אחרי פירטק הפילטר.jpg

4 פתיחת בורג תומך שמאלי.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך

 

מחיר הפלאנג'? והאם קיים ב

E46 הבעיה הנ"ל?

שנת 2000


BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך תמונות-

6 (2).jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

img56358466.jpg

אני 3.jpg

מפרק אוניברסלי.jpg

20130113_165253.jpg


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפלאנג' (מספר 4 באיור) עולה 180 ש"ח בערך למקורי מק"ט (11537560130). לא לקנות תחליפי "גרמני" כי הוא מתפגר אחרי 9 חודשים!!

 

המדריך תקף לרכבים משנת ייצור 2002 , עם מנועי וולוטרוניק כמו שרשמתי. בשנת 2000 לא היו מנועי וולוטרוניק.

 

234.png


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד! הוספתי לדף הפרוייקטים של הפורום.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי, בוקי תודה רבה על הפרגון!


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הביצוע!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי ALX תודה!


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה אושרי מוסך מתחרה בינתיים קצת גדול עלי :wink:

 

אבל אני מתמלא סיפוק, שאני לא צריך להגיע לדלק מוטורוס או לחבורת ליצנים אחרת :-D


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סתם מהתעניינות חפשתי באיביי את החלק,

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-1-Series-116i-118i-120i-Coolant-Flange-German-Manufactured-11537560130-/271083664707

 

האם FEBI לחלק הנ"ל נחשב כתחליפי? פער המחירים דיי גבוה (100 שקל הפרש ואולי עוד כמה שקלים למשלוח כי המשקל זניח יחסית) אולי כדאי לפעמים להתפשר קצת על איכות (לא מדבר על החלק הספציפי הזה אלא על מוצרים יקרים משמעותית) לטובת המחיר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
וואלה אושרי מוסך מתחרה בינתיים קצת גדול עלי :wink:

 

אבל אני מתמלא סיפוק, שאני לא צריך להגיע לדלק מוטורוס או לחבורת ליצנים אחרת :-D

 

אין ספק שלהחליף לבד זה הכי כיף, וגם הכי מספק.

לצערי לא נתברכנו באיזור המרכז ביותר מידי מוסכים מקצועיים למותג, ששומרים על מחירים סבירים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
סתם מהתעניינות חפשתי באיביי את החלק,

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-1-Series-116i-118i-120i-Coolant-Flange-German-Manufactured-11537560130-/271083664707

 

האם FEBI לחלק הנ"ל נחשב כתחליפי? פער המחירים דיי גבוה (100 שקל הפרש ואולי עוד כמה שקלים למשלוח כי המשקל זניח יחסית) אולי כדאי לפעמים להתפשר קצת על איכות (לא מדבר על החלק הספציפי הזה אלא על מוצרים יקרים משמעותית) לטובת המחיר?

 

FEBI הוא מותג מעניין מאוד, החברה הזאת היא משווקת חלפים ולא יצרנית. היא קונה סטוקים של חלקים מהמון חברות שונות ומשווקת אותם תחת המותג שלה שנקרא FEBI.

 

אתה אף פעם לא יכול לדעת איזה חלק אתה מקבל אצלם, שמעתי על כמה אנשים שנפלו כבר עם החברה הזאת.

 

אני ממש לא חסיד של מקורי בלבד! אך אם הולכים על תחליפי אז רק OEM. אתה יכול למצוא אצלי ברכב ברקסים של טקטאר, ,גלגלות של INA ,פילטרים של קנכט, פלאגים של NGK, חלקי מתלה ותושבות של למפארדר ובלמי זעזועים של זקס.

 

הרכב שלי נכנס למוסך "דכה" לפני שנה, כדי להחליף אטם קרטר שמן שהגישה אליו זוועתית. המנוע בBMW הוא אורכי, מכאן שהקרטר יושב מעל גשר המנוע. כדי לפרק את הגשר, צריך לתלות את המנוע ולהנמיך בזהירות את הגשר. זאת ע"י פתיחת הברגים שמחברים אותו לשלדה ולמערכות המתלה. לעבודה זאת דרושים יותר מדיי כלים יעודים והיא בלתי אפשרית לביצוע ללא ליפט.

 

באותה פעם שהגעתי למוסך הם ראו שהפלאנג' הזה נוזל ואמרו שיחליפו לי את הפלאנג' הזה ללא התחשבנות על העבודה אלה רק על החלק. אך מכיוון שBMW בדיוק עברו מקמור, לדלק מוטורס אז המחסן חלפים של BMW המקורי היה סגור והם הזמינו לי חלק חלופי שהתפגר לאחר פחות משנה. ד.א האטם קרטר כן היה מקורי כי היה להם אותו במלאי. על כן באטמי מים הנ"ל, שהם לא יקרים במיוחד כדי ללכת רק על מקורי.


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...